Forfatter Emne: Strejke - Lockout  (Læst 10167 gange)

Online Carlo

  • Hyper medlem
  • *****
  • Indlæg: 12153
  • Activity:
    46.8%
  • Country: 00
  • Køn: Mand
  • Dialektisk materialist.
    • Vis profil
Du kan også forsøge at finde en artikel der påviser folkeskolen bare kan det der med at undervise bedre end nogensinde.

Det er da alle liberalisternes unger der gør det svært at undervise.



Liberalisme gør befolkningen dum. Lidt mere socialisme ville gøre dem klogere?
DerRudi: "så overlader de det fornødne til mig og en lille kreds af håndfaste yngre venner. (Så skal vi sateme' !....)"

Offline anti-rød. (OP)

  • Hyper medlem
  • *****
  • Indlæg: 2191
  • Activity:
    0%
  • Country: 00
  • Socialisme - verdens menneskefjendske ideologi
    • Vis profil
Du kan også forsøge at finde en artikel der påviser folkeskolen bare kan det der med at undervise bedre end nogensinde.

Det er da alle liberalisternes unger der gør det svært at undervise.


Liberalisme gør befolkningen dum. Lidt mere socialisme ville gøre dem klogere?



Det skyldes garanteret lærerne.

https://www.aoh.dk/artikel/34-af-skolelaerere-er-venstreorienterede

Nye landsdækkende undersøgelser viser, at hele 75% af landets lærere er venstreorienterede – eller 84% hvis man medregner Radikale Venstre som et venstrefløjsparti.

Venstreorienteret = løsninger af dårlig kvalitet.

Anklageren

  • Gæst
Spritnye 6 år gamle tal uden kildeangivelse viser ...
« Svar #77 Dato: April 06, 2018, 12:51:37 pm »
Du undergår dig selv  :big_grin:

Offline GuBBi

  • Administrator
  • Hyper medlem
  • *****
  • Indlæg: 2723
  • Activity:
    0%
  • Country: dk
    • Vis profil
Det skyldes garanteret lærerne.

https://www.aoh.dk/artikel/34-af-skolelaerere-er-venstreorienterede

Nye landsdækkende undersøgelser viser, at hele 75% af landets lærere er venstreorienterede – eller 84% hvis man medregner Radikale Venstre som et venstrefløjsparti.

Venstreorienteret = løsninger af dårlig kvalitet.

Givet at højrefløjen, eksemplificeret af dig selv (Selvom du er lidt skabs-socialist til tider), hader lærerne, er det vel ikke så underligt at de føler sig bedre hjemme på venstrefløjen.

Anklageren

  • Gæst
Lyver du - eller er du bare så uvidende?
« Svar #79 Dato: April 06, 2018, 01:36:07 pm »
Her er noget fra anklagerens virkeligheds land.

https://www.b.dk/nationalt/danske-elever-laeser-daarligt-fordi-de-ikke-gider
For tre fjerdedele af de meget svage læsere i PISA-undersøgelsen er det imidlertid ikke nok bare at læse i fritiden. De har så massive problemer med at forstå en tekstl, at de burde have modtaget langt mere læsestøtte op gennem deres skoleforløb, end de reelt har fået.

»Som udgangspunkt arbejder man i den danske folkeskole ikke med elevernes basale læsefærdigheder ud over begyndertrinnet.



https://www.folkeskolen.dk/26325/dyr-og-daarlig-folkeskole

Ny OECD-rapport påstår, at den danske folkeskole er dyr, og elevernes resultater er ringe.
Folkeskolen har rigeligt med ressourcer, de danske lærere underviser mindre end lærerne i de andre europæiske lande, og danske elevers resultater i læsning, stavning, matematik og fysik/kemi er ringere end andre europæiske elevers. Danmark har med andre ord en dyr og dårlig folkeskole, siger den nyeste OECD-rapport 'Economic Surveys - Denmark', der blev offentliggjort i tirsdags.


Anklager find selv resten på nettet.
Du kan også forsøge at finde en artikel der påviser folkeskolen bare kan det der med at undervise bedre end nogensinde.

Hvorfor skal i have lønforhøjelse ?



Ps. det er noget af en uriaspost du har anbragt dig selv på ved at modgå min kritik.
Du kender godt ham Urias, ikke sandt hr. religionslærer.

Hvorfor giver du ikke bare op. Folkeskolen er for dårlig og skolelærerne har ikke ydet nok.
Derfor må konklusionen være:  "Ingen lønstigninger"

Har jeg ret ?

Danske skolebørns resultater ligger meget flot i forhold til OECD landene - hvis vi skal tro PISA undersøgelserne, som bliver lavet hvert tredje år.

Jeg har tilladt mig at bruge den nyeste undersøgelse, og jeg er ked af at skuffe dig med, at Folkeskolen klarer sig godt ifølge den seneste PISA test.

Hvor må det være surt for dig, at de danske børn klarer sig pænt,  når du hader lærerne og har sat dig et mål om at udstille de danske børns dumhed (du søger med lys og lygte for at finde noget negativt at sige om danske børns færdigheder - om du så skal udsøge forældede tal for at sætte danskerne i et kedeligt lys).

Der er underligt, at nogen hader deres eget land på den måde - men vi ser det igen og igen her, at der bliver gjort store anstrengelser for at finde noget, der viser noget negativt om danskerne.

https://uvm.dk/internationalt-arbejde/internationale-undersoegelser/pisa/pisa-2015

« Senest Redigeret: April 06, 2018, 01:41:22 pm af Anklageren »

Online Carlo

  • Hyper medlem
  • *****
  • Indlæg: 12153
  • Activity:
    46.8%
  • Country: 00
  • Køn: Mand
  • Dialektisk materialist.
    • Vis profil
Venstreorienteret = løsninger af dårlig kvalitet.

Du vil måske hellere have at de skulle undervise børnene til at være mere liberal-egoistiske?
DerRudi: "så overlader de det fornødne til mig og en lille kreds af håndfaste yngre venner. (Så skal vi sateme' !....)"

Anklageren

  • Gæst
Det er anti-røds metoder, der er det afgørende
« Svar #81 Dato: April 06, 2018, 02:16:36 pm »
Det er tydeligt, at når anti-rød søger dokumentation, så skriver han noget negativt i søgefeltet.

Derfor fandt anti-rød ikke den seneste PISA undersøgelse, som er positiv for skolen - men en ældre og negativ undersøgelse.

Måden han søger på, viser dels at anti-rød håber på, at de danske børn klarer sig dårligt i forhold til udlandet - og dels får anti-rød hele tiden bekræftet, at Danmark er et dårligt land - for det udsøger han sig selv og læser om.

Jeg synes, det er underligt, og det kan også være årsagen til, at anti-rød et så utilfreds med tilværelsen.

Jeg kan kun ønske, at det dårlige humør og det misfarvede syn på Danmark, ikke går ud over hans  nærmeste omgangskreds  :yes:

Offline anti-rød. (OP)

  • Hyper medlem
  • *****
  • Indlæg: 2191
  • Activity:
    0%
  • Country: 00
  • Socialisme - verdens menneskefjendske ideologi
    • Vis profil
Sv: Det er anti-røds metoder, der er det afgørende
« Svar #82 Dato: April 06, 2018, 05:34:08 pm »
Det er tydeligt, at når anti-rød søger dokumentation, så skriver han noget negativt i søgefeltet.

Derfor fandt anti-rød ikke den seneste PISA undersøgelse, som er positiv for skolen - men en ældre og negativ undersøgelse.

Måden han søger på, viser dels at anti-rød håber på, at de danske børn klarer sig dårligt i forhold til udlandet - og dels får anti-rød hele tiden bekræftet, at Danmark er et dårligt land - for det udsøger han sig selv og læser om.

Jeg synes, det er underligt, og det kan også være årsagen til, at anti-rød et så utilfreds med tilværelsen.

Jeg kan kun ønske, at det dårlige humør og det misfarvede syn på Danmark, ikke går ud over hans  nærmeste omgangskreds  :yes:



Skolelærerne har ikke fortjent så meget som en krone i lønforhøjelse, og du kan ikke argumentere for det, uden det er til grin.


https://jyllands-posten.dk/indland/ECE10083987/trods-skolereform-danske-elever-laeser-daarligere/

PIRLS undersøgelsen.
Trods skolereform: Danske elever læser dårligere
Modsat intentionen med skolereformen er det ikke lykkedes at gøre de danske elever bedre til at læse, viser en ny international undersøgelse. Tværtimod.


Så på trods af anklagerens lovprisninger og glansbilledfremstilling, så hagler kritikken ned over skolerne.
Jeg hader skam ikke skolelærere, det har du fået helt forkert fat i. Grunden til min kritik er netop jeg gerne så skolelærere klare sig godt, hvad de desværre ikke gør, på trods af lønstigninger og de i forvejen ligger alt for højt i forhold til andre, mere vigtige fag.
Dog er der en jeg ikke kan fordrage.

Ham her:



Istedet bør lærerne erkende de ikke fortjener højere løn, og er villige til at tage sig sammen.
Sammen med de åndsvage akademikere der har lavet den nye skolereform, som lærerne selv heller ikke er vilde med.
Det er som jeg skriver. Siden 68 kom der en venstreorienteret langhåret slaphed ind i skolen, gennem lærerne.


Se hvad DR skriver:
En bølge af frisind spreder sig i de danske institutioner og skoler i kølvandet på ungdomsoprøret i 1968. Eftertiden har kaldt det for laissez faire (Lade stå til. Red.), fordi den gamle, strenge skolelærer blev erstattet af en ny generation af lærere, der lidt populært sagt gik i islandsk sweater, havde langt hår og var meget forstående over for børnene.

Men den nye pædagogik rykkede virkelig ved måden, man opfattede børn og undervisning på, mener Ning de Coninck-Smith.



Selvom de røde lejesvende fra DR forsøger at pynte på historien, så er jeg ikke den eneste der har den holdning.
Og du kan ikke skjule hvad der er kommet ud af hele eksperimentet. Uanset hvor mange glansbilleder du tegner.


« Senest Redigeret: April 06, 2018, 05:35:58 pm af anti-rød. »

Evalu

  • Gæst
Sv: Det er anti-røds metoder, der er det afgørende
« Svar #83 Dato: April 06, 2018, 06:19:19 pm »
Se hvad DR skriver:
En bølge af frisind spreder sig i de danske institutioner og skoler i kølvandet på ungdomsoprøret i 1968. Eftertiden har kaldt det for laissez faire (Lade stå til. Red.), fordi den gamle, strenge skolelærer blev erstattet af en ny generation af lærere, der lidt populært sagt gik i islandsk sweater, havde langt hår og var meget forstående over for børnene.

Men den nye pædagogik rykkede virkelig ved måden, man opfattede børn og undervisning på, mener Ning de Coninck-Smith.



Selvom de røde lejesvende fra DR forsøger at pynte på historien, så er jeg ikke den eneste der har den holdning.
Og du kan ikke skjule hvad der er kommet ud af hele eksperimentet. Uanset hvor mange glansbilleder du tegner.

Dit citat er taget ud af sammenhængen.

Ved at udelukke overskriften: "Myte 1: Pædagogikken var for slap - der blev ikke sat grænser for børnene"
ændrer du meningen med det, som du citerer, og det er lige så meget citatfusk, som hvis du havde ændret citates ordlyd.

Dit citat er en af de tre myter om 70'ernes pædagogik, som artiklen omtaler, og artiklen er her: https://www.dr.dk/nyheder/kultur/historie/tre-myter-om-paedagogik-i-70erne-holder-de

Det er en uskik, at du ikke selv linker til din kilde; men det kan selvfølgelig være, at du undlod linket for ikke at få dit citatfusk afsløret.

Anklageren

  • Gæst
Man skal ikke skyde med sten, når man bor i et glashus
« Svar #84 Dato: April 06, 2018, 07:00:41 pm »
Siden du ikke tør stå ved din fadæse.

Du påstod, at de danske børn klarede sig dårligt i PISA undersøgelsen, og alle kan gå tilbage og læse det imbecile lort, du fyrede af - som beviser, at du i hvert fald personligt fik en ringere undervisning end nutidens unge får.

Nutidens unge ligger jo signifikant over OECD gennemsnittet i  matematik, læsning og naturfag - og du evner ikke engang at søge på Internettet og få noget frugtbart ud af det.

Hvis du skulle bedømmes for det du præsterer her, så ville du selv være en af dem, der trækker PISA gennemsnittet ned.

 :tatice_03:

Det er meget flovt set i forhold til det, du ellers har skrevet om nutidens unge, at du ikke selv ville kunne bestå en helt simpel øvelse med at søge inflormationer på nettet.


« Senest Redigeret: April 06, 2018, 07:22:16 pm af Anklageren »

Offline anti-rød. (OP)

  • Hyper medlem
  • *****
  • Indlæg: 2191
  • Activity:
    0%
  • Country: 00
  • Socialisme - verdens menneskefjendske ideologi
    • Vis profil
Sv: Det er anti-røds metoder, der er det afgørende
« Svar #85 Dato: April 06, 2018, 08:52:22 pm »
Se hvad DR skriver:
En bølge af frisind spreder sig i de danske institutioner og skoler i kølvandet på ungdomsoprøret i 1968. Eftertiden har kaldt det for laissez faire (Lade stå til. Red.), fordi den gamle, strenge skolelærer blev erstattet af en ny generation af lærere, der lidt populært sagt gik i islandsk sweater, havde langt hår og var meget forstående over for børnene.

Men den nye pædagogik rykkede virkelig ved måden, man opfattede børn og undervisning på, mener Ning de Coninck-Smith.



Selvom de røde lejesvende fra DR forsøger at pynte på historien, så er jeg ikke den eneste der har den holdning.
Og du kan ikke skjule hvad der er kommet ud af hele eksperimentet. Uanset hvor mange glansbilleder du tegner.

Dit citat er taget ud af sammenhængen.

Ved at udelukke overskriften: "Myte 1: Pædagogikken var for slap - der blev ikke sat grænser for børnene"
ændrer du meningen med det, som du citerer, og det er lige så meget citatfusk, som hvis du havde ændret citates ordlyd.

Dit citat er en af de tre myter om 70'ernes pædagogik, som artiklen omtaler, og artiklen er her: https://www.dr.dk/nyheder/kultur/historie/tre-myter-om-paedagogik-i-70erne-holder-de

Det er en uskik, at du ikke selv linker til din kilde; men det kan selvfølgelig være, at du undlod linket for ikke at få dit citatfusk afsløret.



"kære" Evalu.

Jeg angav kilde. Og du fandt det jo også uden videre besvær.
Jeg har citeret hvad andre har ment. Det er og bliver en kendsgerning. At man så forsøger at tale sig væk fra det,  skrev jeg også. Sagen er jeg er ikke den eneste der mener det jeg giver udtryk for.
Nettet er fuldt af det.

Du ved, der går ikke røg uden der er brand.

Så spar mig for dit skinhellige socialisme retorik.

Offline anti-rød. (OP)

  • Hyper medlem
  • *****
  • Indlæg: 2191
  • Activity:
    0%
  • Country: 00
  • Socialisme - verdens menneskefjendske ideologi
    • Vis profil
Sv: Man skal ikke skyde med sten, når man bor i et glashus
« Svar #86 Dato: April 06, 2018, 08:57:11 pm »
Siden du ikke tør stå ved din fadæse.

Du påstod, at de danske børn klarede sig dårligt i PISA undersøgelsen, og alle kan gå tilbage og læse det imbecile lort, du fyrede af - som beviser, at du i hvert fald personligt fik en ringere undervisning end nutidens unge får.

Nutidens unge ligger jo signifikant over OECD gennemsnittet i  matematik, læsning og naturfag - og du evner ikke engang at søge på Internettet og få noget frugtbart ud af det.

Hvis du skulle bedømmes for det du præsterer her, så ville du selv være en af dem, der trækker PISA gennemsnittet ned.

 :tatice_03:

Det er meget flovt set i forhold til det, du ellers har skrevet om nutidens unge, at du ikke selv ville kunne bestå en helt simpel øvelse med at søge informationer på nettet.


Du har for vane at tale om fadæser hver gang jeg afslører dig/og dine med tydelige eksempler.
Hvorfor indrømmer du ikke bare. Skolerne gør det ikke særligt godt, selvom du måske kan påpege lidt hist og pist.

(at det er blevet lidt bedre-ud fra et niveau der var blevet særdeles dårligt. Elever der går ud af skolen uden at kunne læse almindelig tekst osv.
Alene det der skrives om problemet er uhørt, og burde være "ikke-eksisterende"
Men jeg kan med lethed finde det ene eksempel efter det andet.
Undskyld anklager- jeg ved du hader eksempler der afslører.


https://www.b.dk/nationalt/opraab-fra-gymnasielaerere-elever-kan-ikke-laese-en-bog

»Mange unge i gymnasiet er i tiltagende grad ikke i stand til at læse eller skrive tekster, der afviger særlig meget fra det typiske afkodningsniveau, der fylder deres fritid, hvilket truer med at gøre dem historieløse og dårligt udrustede dannelsesmæssigt … Man bliver vis af at læse, men det kræver evne til at koncentrere sig i mere end fem minutter ad gangen, færdighed i at læse litterært sprog med et højere lixtal end internettets korte opslag og ikke mindst et bredt ordforråd og sproglig kompetence,« skriver Lisbeth Gundlund Jensen og Ina-Maria Nielsen i kronikken.


https://uvm.dk/internationalt-arbejde/internationale-undersoegelser/pisa/om-pisa
Undervisningsministeriet skriver:

Der er delte meninger om PISA, men undersøgelsen har haft betydning ved at vise, hvor der er særligt behov for, at vi sætter ind. Undersøgelsen giver et billede af, hvor langt vi er i bestræbelserne på at øge kvaliteten i skolen. Bl.a. giver PISA mulighed for at sammenligne danske elevers kompetencer over tid.
Flere tror, at PISA er en gammeldags test, hvor eleven skal løse en endeløs række gange- og divisionsstykker. Det er vigtigt at nuancere dette. PISA tester unges kompetencer ud fra, hvor godt de unge kan bruge deres kunnen i forhold til udfordringer i det virkelige liv. Det er ikke en test i udenadslære, som mange tror. Eleverne testes f.eks. også i problemløsningskompetencer.
PISA giver et klart billede af en helt afgørende del af folkeskolens formål, men undersøgelsen måler kun på en del af det, folkeskolen skal. PISA er derfor en vigtig undersøgelse, men det skal ikke være – og er det heller ikke – den eneste undersøgelse, vi træffer beslutninger om grundskolen på baggrund af.
« Senest Redigeret: April 06, 2018, 09:08:09 pm af anti-rød. »

Evalu

  • Gæst
Sv: Det er anti-røds metoder, der er det afgørende
« Svar #87 Dato: April 06, 2018, 09:59:09 pm »
"kære" Evalu.

Jeg angav kilde. Og du fandt det jo også uden videre besvær.
Jeg har citeret hvad andre har ment. Det er og bliver en kendsgerning. At man så forsøger at tale sig væk fra det,  skrev jeg også. Sagen er jeg er ikke den eneste der mener det jeg giver udtryk for.
Nettet er fuldt af det.

Du ved, der går ikke røg uden der er brand.

Så spar mig for dit skinhellige socialisme retorik.

Lad os da se, hvilke myter artiklen omtaler:

https://www.dr.dk/nyheder/kultur/historie/tre-myter-om-paedagogik-i-70erne-holder-de
"Myte 1: Pædagogikken var for slap - der blev ikke sat grænser for børnene"
"Myte 2: Børnene sad i rundkreds og lærte ingenting"
"Myte 3: Børnene spillede teater i timerne - og lærte ikke dansk kulturarv"

Du skrev:
Citér
Selvom de røde lejesvende fra DR forsøger at pynte på historien, så er jeg ikke den eneste der har den holdning.
Og du kan ikke skjule hvad der er kommet ud af hele eksperimentet. Uanset hvor mange glansbilleder du tegner.

Hvorfor skulle nogen kunne/ville skjule, hvad der kom ud af skolesystemet i 70'erne?

Den 6-årige, der begyndte i skole i 1970 er 54 år nu, så 70'er-pædagogikkens børn har længe været samfundsbærende og resultatet er nu slet ikke så tosset. :smile1:


Anklageren

  • Gæst
Denne kommentar beviser på flere måder, hvorfor en gennemsnitlig 10. klasses elev i dag er dygtigere end du er - og det har noget  at gøre med, at de tænker mere logisk, end du gør.

Prøv at læs din egen tekst igen set i lyset af den nyere PISA undersøgelse.

Du tør selvfølgelig ikke indrømme dine fejl, og det har du allerede bevist, at du ikke tør, men jeg slipper ikke det her igen, før du tør se det i øjnene.

Jeg kan ikke forstå, at nogen kan være så dumme, at de først skriver “Ps. det er noget af en uriaspost du har anbragt dig selv på ved at modgå min kritik.” - som du har skrevet herunder.

Og når jeg så peger på, at en senere PISA undersøgelse viser gode resultatet i skolen, så er du gudhjælpemig dum nok til at begynde at kritisere PISA undersøgelserne, som du selv brugte så ivrigt, indtil du opdagede, at den seneste var positiv over for skolen.

Er du dum - eller hvad?




Her er noget fra anklagerens virkeligheds land.

https://www.b.dk/nationalt/danske-elever-laeser-daarligt-fordi-de-ikke-gider
For tre fjerdedele af de meget svage læsere i PISA-undersøgelsen er det imidlertid ikke nok bare at læse i fritiden. De har så massive problemer med at forstå en tekst, at de burde have modtaget langt mere læsestøtte op gennem deres skoleforløb, end de reelt har fået.

»Som udgangspunkt arbejder man i den danske folkeskole ikke med elevernes basale læsefærdigheder ud over begyndertrinnet.



https://www.folkeskolen.dk/26325/dyr-og-daarlig-folkeskole

Ny OECD-rapport påstår, at den danske folkeskole er dyr, og elevernes resultater er ringe.
Folkeskolen har rigeligt med ressourcer, de danske lærere underviser mindre end lærerne i de andre europæiske lande, og danske elevers resultater i læsning, stavning, matematik og fysik/kemi er ringere end andre europæiske elevers. Danmark har med andre ord en dyr og dårlig folkeskole, siger den nyeste OECD-rapport 'Economic Surveys - Denmark', der blev offentliggjort i tirsdags.


Anklager find selv resten på nettet.
Du kan også forsøge at finde en artikel der påviser folkeskolen bare kan det der med at undervise bedre end nogensinde.

Hvorfor skal i have lønforhøjelse ?



Ps. det er noget af en uriaspost du har anbragt dig selv på ved at modgå min kritik.
Du kender godt ham Urias, ikke sandt hr. religionslærer.

Hvorfor giver du ikke bare op. Folkeskolen er for dårlig og skolelærerne har ikke ydet nok.
Derfor må konklusionen være:  "Ingen lønstigninger"

Har jeg ret ?

Online Carlo

  • Hyper medlem
  • *****
  • Indlæg: 12153
  • Activity:
    46.8%
  • Country: 00
  • Køn: Mand
  • Dialektisk materialist.
    • Vis profil
Sv: Man skal ikke skyde med sten, når man bor i et glashus
« Svar #89 Dato: April 07, 2018, 05:01:15 am »
Det er meget flovt set i forhold til det, du ellers har skrevet om nutidens unge, at du ikke selv ville kunne bestå en helt simpel øvelse med at søge inflormationer på nettet.

Den SAD lige i fjæset. Som en lagfage i en Gøg og Gokke-film.

Uddannet i at lange varer over disken. Ikke noget med format.

Og så citatfusker

http://www.din-debat.dk/index.php?topic=1854.0

Men har også tidligere udgivet andres tekster for sine egne.
DerRudi: "så overlader de det fornødne til mig og en lille kreds af håndfaste yngre venner. (Så skal vi sateme' !....)"