Forfatter Emne: Trump  (Læst 2354 gange)

Offline Anklageren (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
  • Country: 00
    • Vis profil
Trump
« Dato: Oktober 11, 2019, 01:06:17 am »
Jeg har lige siddet og læst en artikel på Politico om at Trump igen angriber Fox News.

https://www.politico.com/news/2019/10/10/donald-trump-rips-fox-news-poll-043859

Anledningen er denne meningsmåling:

https://www.foxnews.com/politics/fox-news-poll-record-support-for-trump-impeachment

Et af spørgsmålene er:

:negative:

Om det skriver Trump: fra den dag, jeg meddelte, at jeg stillede op som præsident, har jeg ALDRIG haft en god @ FoxNews- meningsmåling. Uanset hvem der laver deres meningsmålinger, er det noget skod. Men @ FoxNews er også meget anderledes, end det plejede at være i de gode gamle dage ...

https://twitter.com/realdonaldtrump/status/1182281834970980352

Manden er skør nok til at kræve, at Fox News laver meningsmålinger, som altid sætter ham selv i et godt lys  :big_grin:

Hans realitetssans er næsten værre end Tigermandens  :smile1:

Online Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    59.6%
  • Køn: Mand
  • Kattemorder.
    • Vis profil
Sv: Trump
« Svar #1 Dato: Oktober 11, 2019, 04:51:22 am »
Han gør det igen: nu har han sagt at kurderne heller ikke hjalp USA ved invasionen i Normandiet i 1944.

Iøvrigt har han kaldt konflikten i syrien for "stammekrige".
Du får ret og jeg får fred!

Offline Anklageren (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
    • Vis profil
Trump sender fredag tropper for at forsvare Saudi Arabien
« Svar #2 Dato: Oktober 12, 2019, 04:55:41 am »
Torsdag afviste Trump USAs engagement i Mellemøsten, da han sagde, at "at gå ind i Mellemøsten er den værste beslutning der nogensinde er truffet!"

Han tilføjede, at "vi bringer langsomt og omhyggeligt vores store soldater og militær hjem."

- man man kender ikke Trump hvis man tror på, at hen mener, hvad han siger - og dagen efter (altså fredag) blev det besluttet at USA sender yderligere 1.800 soldater til Saudi Arabien, to eskadriller fly og et et Terminal High Altitude Area Defense (THAAD) system (et amerikansk anti-ballistisk missilforsvarssystem).

Tidligere i oktober har USA sendt 1.000 tropper til forsvaret af Saudi Arabien og 200 i september.

Det sker ifølge CNN fordi den saudiarabiske kronprins Mohammed bin Salman havde anmodet om yderligere støtte.

Det vil sige at Trump overlader Syrien og de tidligere allierede kurdere til Erdogan
 - til fordel for at yde Saudi Arabien hjælp med tropper og topmoderne udstyr.

Føj for satan for en led karl.

https://edition.cnn.com/2019/10/11/politics/us-additional-troops-middle-east-iran/index.html

https://www.bbc.com/news/world-us-canada-50021138

« Senest Redigeret: Oktober 12, 2019, 05:22:40 am af Anklageren »

Offline kirstenelisabeth

• Senior medlem
  • Activity:
    0.6%
    • Vis profil
« Svar #3 Dato: Oktober 12, 2019, 06:03:01 pm »
Jeg synes, at Trump har svigtet kurderne.

Jeg synes også, at han har svigtet os europæere. Vi kan godt risikere nu, at der slipper IS
folk ud, som tager til Europa og begår terror.

Men hvad kan vi gøre, bortset fra at boykotte Tyrkiet?

Offline Anklageren (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
    • Vis profil
« Svar #4 Dato: Oktober 12, 2019, 06:19:47 pm »

Jeg synes også, at han har svigtet os europæere. Vi kan godt risikere nu, at der slipper IS

Jeg synes, at vi skal smide Tyrkiet ud af NATO - og vi skal lukke grænsen, indtil de kommer på bedre tanker.

Så skal vi stille dem et ultimatum. Økonomiske sanktioner - men det er nødvendigt at have amerikanerne med.

Det kræver, at kongressen overtager styringen over Trump i den sag - og det ved vi ikke endnu, om den gør.

Både Demokrater og Republikanere samarbejder om det i øjeblikket - men det kræver et stort flertal at overtrumfe præsidenten.

Så vidt jeg husker, skal 70 procent stemme for - men jeg er ikke helt sikker på, at procenten er rigtig.

Offline Forsvareren

• Hyper medlem
  • Activity:
    70.6%
    • Vis profil
« Svar #5 Dato: Oktober 12, 2019, 08:31:01 pm »
Jeg synes, at vi skal smide Tyrkiet ud af NATO - og vi skal lukke grænsen, indtil de kommer på bedre tanker.

Så skal vi stille dem et ultimatum. Økonomiske sanktioner - men det er nødvendigt at have amerikanerne med.
Det er ikke helt simpelt, fordi Erdogan tydeligvis er forberedt på dette. Smider vi Tyrkiet ud af NATO, lukker Tyrkiet formentlig en NATO-base i Tyrkiet og lader i stedet Putin åbne en base der. Så får vi pludselig problemer med en russisk flådestyrke i Middelhavet.

Trump kunne forhindre det tyrkiske angreb på kurderne ved at udstationere amerikanske tropper i det syrisk-kurdiske område. Men han ved jo, hvor meget dette ville irritere Erdogan og formentlig få Erdogan til at svare igen på en eller anden måde. Måske endog ved at melde Tyrkiet ud af NATO og oprette en alliance med Putin i stedet for. Det er dette, som får Trump til i stedet at trække sig ud af området. Ikke særlig sympatisk. Men måske nødvendigt, hvis Trump vil sikre USA’s og Israels dominans i middelhavsområdet.

Ja, der er amerikanske politikere, der ikke kan lide dette. Det kan jeg heller ikke. Men hvad ville en anden præsident mon have gjort? Kurderne er altid blevet vurderet som værdiløse i de storpolitiske overvejelser og har jo netop derfor heller aldrig fået lov til at oprette deres egen stat.

Offline dna

• Hyper medlem
  • Activity:
    4%
    • Vis profil
« Svar #6 Dato: Oktober 13, 2019, 04:37:02 am »

Vi har svigtet os selv i EU. Vi har valgt ikke at have styr på vores ydre grænser. Jeg tror selv på at vi snart får et større terrorangreb igen. Så kan jeg jo håbe på jeg ikke selv er i nærheden når det sker.

Online Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    59.6%
  • Kattemorder.
    • Vis profil
« Svar #7 Dato: Oktober 13, 2019, 04:39:02 am »

Lukke grænserne? For hvem?

Citér

Og få 3,5 millioner flygtninge på halsen?

Offline Anklageren (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
    • Vis profil
« Svar #8 Dato: Oktober 13, 2019, 11:20:38 am »

For alle
Citér

Det tror jeg ikke på, for det er vildt overdrevet - og desuden kan vi forhindre det, hvis Tyrkiet gør forsøget.

Offline Forsvareren

• Hyper medlem
  • Activity:
    70.6%
    • Vis profil
« Svar #9 Dato: Oktober 13, 2019, 01:11:32 pm »
Hopper du virkelig bare på Erdogans tomme trussel?  :big_grin:

Hvad er det, som du er så bange for? Tror du virkelig, at Erdogan vil lade syriske flygtninge komme igennem Tyrkiet og så stille fly til rådigheden for disse flygtninge, så de kan flyves ind over et EU-land og smides ud med faldskærm? :big_grin: Eller tror du, at han vil åbne Tyrkiets grænser for syriske flygtninge og så bare håbe på, at disse flygtninge af sig selv flygter videre til EU?  :big_grin:

Erdogans trussel er tom, som jeg har skrevet flere gange. Han spiller på islamofobernes kujoneri, når han påstår, at han vil sende de syriske flygtninge end i EU. For det kan han jo overhovedet ikke! Han vil overhovedet ikke have dem ind i Tyrkiet, og han ved da godt, at han aldrig ville slippe godt fra at forsøge at transportere flygtninge fra Syrien til EU med fly, der så smider flygtningene ud med faldskærm. Så hvordan skulle han dog bære sig af med at hjælpe de syriske flygtninge fra Syrien til EU? :big_grin:

Online Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    59.6%
  • Kattemorder.
    • Vis profil
« Svar #10 Dato: Oktober 13, 2019, 01:27:59 pm »
Hvad er det, som du er så bange for?

Jeg er ikke bange for noget.

Online Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    59.6%
  • Kattemorder.
    • Vis profil
« Svar #11 Dato: Oktober 13, 2019, 01:33:50 pm »

For alle
Citér

Det tror jeg ikke på, for det er vildt overdrevet - og desuden kan vi forhindre det, hvis Tyrkiet gør forsøget.

Der oplyses at der opholder sig 3,5 millioner syriske flygtninge i Tyrkiet.

Forhindre det? Ved at sænke flygtningebådene? Eller massivt militært at besætte den tyrkiske vestkyst og forhindre flygtningen i at lægge fra land? Eller bygge et hegn ud i vandet ved hele det østlige Middelhavs kyster?

Offline Forsvareren

• Hyper medlem
  • Activity:
    70.6%
    • Vis profil
« Svar #12 Dato: Oktober 13, 2019, 01:39:13 pm »
Hvad er det, som du er så bange for?

Jeg er ikke bange for noget.
Så lad da være med at hoppe med på islamofobernes frygt for Erdogans tomme trusler! Erdogan forsøger jo kun at gøre grin med den islamofobiske panik over islam! :smile1:

Offline Anklageren (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
    • Vis profil
« Svar #13 Dato: Oktober 13, 2019, 08:01:47 pm »

Der oplyses at der opholder sig 3,5 millioner syriske flygtninge i Tyrkiet.

Forhindre det? Ved at sænke flygtningebådene? Eller massivt militært at besætte den tyrkiske vestkyst og forhindre flygtningen i at lægge fra land? Eller bygge et hegn ud i vandet ved hele det østlige Middelhavs kyster?

Du mener måske, at Erdogan er den nye Jesus, som er sandheds apostel?

Når han siger, at han vil sende tre en halv million flygtninge til Europa, så er det bare sandheden  :big_grin:

EU kan holde op med at give bådflygtninge opholdstilladelse - så er det nok ikke så interessant.

Online Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    59.6%
  • Kattemorder.
    • Vis profil
« Svar #14 Dato: Oktober 14, 2019, 06:10:26 am »
EU kan holde op med at give bådflygtninge opholdstilladelse - så er det nok ikke så interessant.

Og hvad så hvis vi ikke giver dem opholdstilladelse? Vil de så bare forsvinde? Hvad skal vi så stille op med dem, når opholdstilladelsen er afvist. stuve dem sammen i flygtningelejre i Grækenland og lade dem krepere?

Vi har haft den før: Til flygtningelejre i nærområderne, "med gode forhold"? En by til 3½ millioner flygtninge på den libyske saltslette? Til "gode forhold" hører også bordeller til gutterne. Hvor vil du få alle de kvinder fra, til at bemande alle de bordeller? Og mange andre spørgsmål.