Forfatter Emne: Den socialistiske presse er for længst afgået ved døden  (Læst 212 gange)

Offline Anklageren (OP)

  • Hyper medlem
  • *****
  • Indlæg: 2568
  • Activity:
    100%
  • Country: 00
    • Vis profil
Den socialistiske presse er for længst afgået ved døden
« Dato: Oktober 03, 2019, 01:12:27 pm »
Land og Folk var en avis, som blev udgivet af Danmarks Kommunistiske Parti i årene 1941-1990, oprindeligt som illegalt blad under besættelsen og efter befrielsen i 1945 som dagblad.

Socialisten, Social-Demokraten, Det Fri Aktuelt var forskellige navne på arbejderbevægelsens dagblad i 130 år fra 22. juli 1871 og til lukningen 6. april 2001.

Fra Wiki

Det var dengang en større dansk købstad havde en borgerlig avis og en socialistisk avis, der konkurrerede.

Sådan er det ikke mere, men der er nogen, som mener - at de borgerlige aktieejere er for dumme til at interesserer sig for pressens magt, så de lader manden på gulvet (journalister) bestemme indholdet i avisen (selvom det tydeligt fremgår af medieloven, at chefredaktøre er alene om at have ansvaret for indholdet i avisen).

Det er ikke det klogeste synspunkt i verden - men de henvender sig vel heller ikke til intelligentsiaen?




Offline Forsvareren

  • Hyper medlem
  • *****
  • Indlæg: 927
  • Activity:
    54%
    • Vis profil
Sv: Den socialistiske presse er for længst afgået ved døden
« Svar #1 Dato: Oktober 03, 2019, 02:44:43 pm »
Land og Folk var kommunistisk og DKP's avis. Men både DKP og deres avis gik jo ned omkring 1990, da det kommunistiske styre i Østeuropa brød sammen. Efter min opfattelse fordi socialisme eller kommunisme uden demokrati jo åbenbart altid kun fører til korruption og magtmisbrug. Nøjagtigt som George Orwell beskrev det i Animal Farm, som vi læste på gymnasiet i engelsk-timerne, hvor partitoppen og dens leder symbolsk er beskrevet som grise under ledelse af "Kammerat Napoleon" og ændrer det socialistiske princip om, at alle er lige til: "Alle er lige, men nogle er mere lige end andre!" De kommunistiske valg i Østeuropa, hvor det siddende regime altid fik 99-100% af stemmerne var jo en ren farce, fordi ingen modkandidater overhovedet fik lov til at stille op!

Problemet for de socialdemokratiske aviser var, at de direktører og firmaejere, der placerer annoncerne i aviserne aldrig har været socialdemokrater, men derimod næsten altid konservative. Derfor fik de socialdemokratiske og andre venstrefløjsaviser aldrig annoncer i modsætning til Berlingske Tidende og lignende aviser. Derfor kunne de socialistiske aviser ikke overleve, at salget af aviser gik ned. Men de borgerlige aviser kunne på grund af alle deres annoncører.

Offline Licensnægteren

  • Hyper medlem
  • *****
  • Indlæg: 4656
  • Activity:
    10.4%
  • Country: 00
  • Foragter NWOeliten, løgnemedierne og multikulturen
    • Vis profil
Sikke noget ævl at komme med
« Svar #2 Dato: Oktober 03, 2019, 04:15:21 pm »
Land og Folk var en avis, som blev udgivet af Danmarks Kommunistiske Parti i årene 1941-1990, oprindeligt som illegalt blad under besættelsen og efter befrielsen i 1945 som dagblad.

Socialisten, Social-Demokraten, Det Fri Aktuelt var forskellige navne på arbejderbevægelsens dagblad i 130 år fra 22. juli 1871 og til lukningen 6. april 2001.

Fra Wiki

Det var dengang en større dansk købstad havde en borgerlig avis og en socialistisk avis, der konkurrerede.

Sådan er det ikke mere, men der er nogen, som mener - at de borgerlige aktieejere er for dumme til at interesserer sig for pressens magt, så de lader manden på gulvet (journalister) bestemme indholdet i avisen (selvom det tydeligt fremgår af medieloven, at chefredaktøre er alene om at have ansvaret for indholdet i avisen).

Det er ikke det klogeste synspunkt i verden - men de henvender sig vel heller ikke til intelligentsiaen?
De ræverøde socialistiske medier DR, Politikken, EB med Poul Madsen lever i bedste velgående.
Afmeld DDRlicensen her https://www.dr.dk/om-dr/licens/selvbetjening/afmeld-medielicens-0 du bliver 2600 kroner rigere hvert år og du slipper for at betale til løgnepropagandaen (Husk nem-id)

Offline Anklageren (OP)

  • Hyper medlem
  • *****
  • Indlæg: 2568
  • Activity:
    100%
  • Country: 00
    • Vis profil
Er det socialister eller kapitalister, der køber aktier?
« Svar #3 Dato: Oktober 03, 2019, 05:48:13 pm »
De ræverøde socialistiske medier DR, Politikken, EB med Poul Madsen lever i bedste velgående.

Kan du bevise, at de rige aktieejere i JP/Politikens Hus er socialister?


Offline Massey

  • Hyper medlem
  • *****
  • Indlæg: 514
  • Activity:
    3.4%
  • Country: 00
    • Vis profil
Sv: Sikke noget ævl at komme med
« Svar #4 Dato: Oktober 03, 2019, 08:32:13 pm »
Land og Folk var en avis, som blev udgivet af Danmarks Kommunistiske Parti i årene 1941-1990, oprindeligt som illegalt blad under besættelsen og efter befrielsen i 1945 som dagblad.

Socialisten, Social-Demokraten, Det Fri Aktuelt var forskellige navne på arbejderbevægelsens dagblad i 130 år fra 22. juli 1871 og til lukningen 6. april 2001.

Fra Wiki

Det var dengang en større dansk købstad havde en borgerlig avis og en socialistisk avis, der konkurrerede.

Sådan er det ikke mere, men der er nogen, som mener - at de borgerlige aktieejere er for dumme til at interesserer sig for pressens magt, så de lader manden på gulvet (journalister) bestemme indholdet i avisen (selvom det tydeligt fremgår af medieloven, at chefredaktøre er alene om at have ansvaret for indholdet i avisen).

Det er ikke det klogeste synspunkt i verden - men de henvender sig vel heller ikke til intelligentsiaen?
De ræverøde socialistiske medier DR, Politikken, EB med Poul Madsen lever i bedste velgående.

Føj du bare Jyllands Posten til samlingen.
Før var de neutrale, nu er bare et rød talerør mere, og abonnement opsagt herfra.
Det er rigtige lig man er tvangsindlagt til at betale til DDR.

Offline Anklageren (OP)

  • Hyper medlem
  • *****
  • Indlæg: 2568
  • Activity:
    100%
  • Country: 00
    • Vis profil
Det er noget intellektuelt bavl
« Svar #5 Dato: Oktober 03, 2019, 09:20:39 pm »
Føj du bare Jyllands Posten til samlingen.
Før var de neutrale, nu er bare et rød talerør mere, og abonnement opsagt herfra.
Det er rigtige lig man er tvangsindlagt til at betale til DDR.

Kan du bevise, at Jyllandsposten går ind for, at staten skal overtage produktionsmidlerne (fabrikker m.v.) - der er definitionen på socialisme.

Det virker næsten, som om du ikke forstår, hvad socialisme betyder - og så er det svært at debattere  :smile1:

« Senest Redigeret: Oktober 03, 2019, 09:39:23 pm af Anklageren »

Offline Forsvareren

  • Hyper medlem
  • *****
  • Indlæg: 927
  • Activity:
    54%
    • Vis profil
Sv: Sikke noget ævl at komme med
« Svar #6 Dato: Oktober 03, 2019, 09:32:20 pm »
Land og Folk var en avis, som blev udgivet af Danmarks Kommunistiske Parti i årene 1941-1990, oprindeligt som illegalt blad under besættelsen og efter befrielsen i 1945 som dagblad.

Socialisten, Social-Demokraten, Det Fri Aktuelt var forskellige navne på arbejderbevægelsens dagblad i 130 år fra 22. juli 1871 og til lukningen 6. april 2001.

Fra Wiki

Det var dengang en større dansk købstad havde en borgerlig avis og en socialistisk avis, der konkurrerede.

Sådan er det ikke mere, men der er nogen, som mener - at de borgerlige aktieejere er for dumme til at interesserer sig for pressens magt, så de lader manden på gulvet (journalister) bestemme indholdet i avisen (selvom det tydeligt fremgår af medieloven, at chefredaktøre er alene om at have ansvaret for indholdet i avisen).

Det er ikke det klogeste synspunkt i verden - men de henvender sig vel heller ikke til intelligentsiaen?
De ræverøde socialistiske medier DR, Politikken, EB med Poul Madsen lever i bedste velgående.
Politikken og EB har aldrig været socialistiske. De var derimod knyttet til det radikale venstre (der var husmændenes og skolelærernes borgerlige parti) dengang alle folkeblade var Venstre-aviser og alle stiftidender og Berlingeren var tilknyttet de konservative. Ingen af disse aviser ændrede stil, da de holdt op med at være tilknyttet de politiske partier.

Jyllandsposten kaldte sig uafhængig af de politiske partier. Men den lå til højre for selv den konservative Aarhus Stifttidende. Så den var stort set på linje med det parti, der kaldte sig De Uafhængige og, som dengang var det mest højreorienterede parti i Folketinget. At den stadig ligger langt ude på højrefløjen, så vi jo også under Muhammed-krisen, der resulterede i, at Jyllandsposten stadig har høje metalhegn om sine bygninger.
« Senest Redigeret: Oktober 03, 2019, 09:38:42 pm af Forsvareren »