Forfatter Emne: En ydmyget Boris Johnson haster tilbage til England  (Læst 299 gange)

Offline Anklageren (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
  • Country: 00
    • Vis profil
En ydmyget Boris Johnson haster tilbage til England
« Dato: September 25, 2019, 02:01:55 am »
Højesteret har truffet afgørelse om, at Boris Johnsons råd til dronningen om at suspendere parlamentet var: "ulovlig, ugyldig og uden virkning".

Den knusende enstemmige dom kom fra 11 dommere i Storbritanniens højeste domstol, og blev læst op af Lady Hale.

Boris Johnson flyver nu tilbage fra USA for at møde parlamentsmedlemmers raseri efter retsafgørelsen.

https://www.theguardian.com/politics/2019/sep/24/boris-johnson-flies-back-to-face-mps-fury-after-court-ruling

Det falder lidt i tråd med den debat jeg havde fornylig med anti-rød, om det er Folketinget, der har magten.

Man siger jo intet over og intet ved siden af Folketinget.

Her er et eksempel på, at den britiske premierminister forsøgte at knægte parlamentet - og det blev nødvendigt, at en domstol greb ind for at sikre parlamentets magt.

Det er magtens tredeling, som demokratiet bygger på, i praksis.

Er du tilfreds med det?

Offline Forsvareren

• Hyper medlem
  • Activity:
    54%
    • Vis profil
Sv: En ydmyget Boris Johnson haster tilbage til England
« Svar #1 Dato: September 25, 2019, 08:17:49 am »
Jeg så det i nyhederne på tysk TV igår, hvor de også spekulerede lidt om fremtiden. En af deres eksperter blev spurgt om bare et enkelt bud vedrørende, hvad der nu ville ske. Budet gik så ud på, at Brexit ville blive udskudt og, at Johnson ville udskrive nyvalg i november i protest.

Johnson har tabt. Men paradoksalt mente den tyske ekspert, at dette forløb faktisk kunne styrke Johnson ved det kommende valg, fordi mange vælgere sikkert godt kunne lide, at han stædigt havde holdt fast i sine synspunkter lige til det sidste uden at give efter sådan, som de fleste andre politikere jo nok ville have gjort.

Offline Anklageren (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
    • Vis profil
Nu må vi jo se
« Svar #2 Dato: September 25, 2019, 10:48:08 am »
Men paradoksalt mente den tyske ekspert, at dette forløb faktisk kunne styrke Johnson ved det kommende valg, fordi mange vælgere sikkert godt kunne lide, at han stædigt havde holdt fast i sine synspunkter lige til det sidste uden at give efter sådan, som de fleste andre politikere jo nok ville have gjort.

Det er nok muligt.

Selv synes jeg, det er sært, fordi det er blevet skåret ud i pap, at manden lyver.

Det undrer mig, at vælgerne kan stole på nogen, der lyver - men jeg har lagt mærke til, at det godt kan lade sig gøre.

Det får mig næsten til at ønske, at briterne kommer til at opleve no deal - så de kommer til lide på grund af løgnene.

Jeg er ret skeptisk over for EU, men briterne burde have truffet deres beslutning på et ærligt grundlag - og sjældent er der blevet løjet tykkere for noget folk - end der er blevet løjet vedrørende brexit.

Først da briterne havde stemt nej, kom no deal kom på bordet - men før folkeafstemningen om EU blev briterne lovet guld og grønne skove.

Brexit tilhængerne lovede, at de både ville få fuld adgang til det europæiske marked og at de også ville vinde nye markeder langt fra Europa.

- og de kan komme til at stå med skægget i postkassen uden nogen af delene.

Offline Licensnægteren

• Hyper medlem
  • Activity:
    10.4%
  • Foragter NWOeliten, løgnemedierne og multikulturen
    • Vis profil
« Svar #3 Dato: September 25, 2019, 11:03:21 am »
No deal betyder bare at man laver aftaler udenfor EU. Men forræderne har ikke brugt tid på det, derfor kommer no deal til at blive meget værre end det kunne at være. Men no-deal er stadigvæk godt fordi at de kommer ud af NWOunionen uden at lave aftaler med NWOunionen. Men England kommer stadigvæk til at være et NWO-vasalland der underkaster sig EU.
Afmeld DDRlicensen her https://www.dr.dk/om-dr/licens/selvbetjening/afmeld-medielicens-0 du bliver 2600 kroner rigere hvert år og du slipper for at betale til løgnepropagandaen (Husk nem-id)

Online Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    49.2%
  • Køn: Mand
  • Kattemorder.
    • Vis profil
« Svar #4 Dato: September 25, 2019, 12:31:05 pm »

Man siger jo intet over og intet ved siden af Folketinget.

Her er et eksempel på, at den britiske premierminister forsøgte at knægte parlamentet - og det blev nødvendigt, at en domstol greb ind for at sikre parlamentets magt.

Det er magtens tredeling, som demokratiet bygger på, i praksis.

Er du tilfreds med det?

Det må briterne selv, men muligvis er der uklarhed i den britiske forfatning.

Jeg er ikke helt inde idet, men den danske konge Cristian X, forsøgte noget lignende i DK omkring 1923, med at afsætte regeringen. Det havde nær kostet det danske monarki livet.

Oliver Cromwell for søgte det modsatte i England. Dog havde kongen forsøgt at rage enevældig magt til sig. Men parlamentet med Cromwell satte en stopper for det, på en måde der kostede kongen hans hals.

Da Cromwell var død, blev han dømt til døden. Men man kan ikke henrette en død mand. Men alligevel. Man gravede liget op og halshugge det. Så kan han lære det ......
Du får ret og jeg får fred!

Offline Forsvareren

• Hyper medlem
  • Activity:
    54%
    • Vis profil
Sv: Nu må vi jo se
« Svar #5 Dato: September 25, 2019, 12:39:39 pm »
Men paradoksalt mente den tyske ekspert, at dette forløb faktisk kunne styrke Johnson ved det kommende valg, fordi mange vælgere sikkert godt kunne lide, at han stædigt havde holdt fast i sine synspunkter lige til det sidste uden at give efter sådan, som de fleste andre politikere jo nok ville have gjort.

Det er nok muligt.

Selv synes jeg, det er sært, fordi det er blevet skåret ud i pap, at manden lyver.

Det undrer mig, at vælgerne kan stole på nogen, der lyver - men jeg har lagt mærke til, at det godt kan lade sig gøre.

Det får mig næsten til at ønske, at briterne kommer til at opleve no deal - så de kommer til lide på grund af løgnene.

Jeg er ret skeptisk over for EU, men briterne burde have truffet deres beslutning på et ærligt grundlag - og sjældent er der blevet løjet tykkere for noget folk - end der er blevet løjet vedrørende brexit.

Først da briterne havde stemt nej, kom no deal kom på bordet - men før folkeafstemningen om EU blev briterne lovet guld og grønne skove.

Brexit tilhængerne lovede, at de både ville få fuld adgang til det europæiske marked og at de også ville vinde nye markeder langt fra Europa.

- og de kan komme til at stå med skægget i postkassen uden nogen af delene.
Jeg er stort set enig i det hele. Det er dog svært at bevise, at Johnson lyver. For jeg tror egentlig, at han ærligt mener, at det er nødvendigt for UK at presse EU mere, hvis UK skal have en bedre aftale end den, som May kunne forhandle sig frem til. Jeg tror bare, at briterne overvurderer sig selv, når de forestiller sig, at EU virkelig kunne finde på at give dem en aftale uden backstop.

No-deal medfører en hård grænse mellem Nordirland og Irland. Den slipper UK ikke af med igen medmindre, at de vender tilbage til EU. Men handelsaftaler med EU kan briterne selvfølgelig sagtens stadig få i det omfang, som de ønsker.

Offline Anklageren (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
    • Vis profil
Det er pissesvært at lave handelsaftaler
« Svar #6 Dato: September 25, 2019, 01:01:26 pm »
No deal betyder bare at man laver aftaler udenfor EU. Men forræderne har ikke brugt tid på det, derfor kommer no deal til at blive meget værre end det kunne at være. Men no-deal er stadigvæk godt fordi at de kommer ud af NWOunionen uden at lave aftaler med NWOunionen. Men England kommer stadigvæk til at være et NWO-vasalland der underkaster sig EU.

Trump forestiller sig, at briterne vil tilpasse deres lovgivning til amerikansk lovgivning, så de kommer til at spise hormonbøffer - men det vil briterne være med til at bestemme.

Der er vel ingen fornuftige mennesker, der forestiller sig, at Trump vil forære briterne noget - næh - han vil have handelsoverskud.

I øvrigt er det ikke noget Trump bestemmer. Det skal vedtages i Kongressen.

Det er dog den amerikanske regering, der forhandler aftalen - men NAFTA gælder jo f.eks. endnu - selvom Trump har lavet en ny aftale med Canada og Mexico. Demokraterne vil have ændringer i den aftale.

Offline Anklageren (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
    • Vis profil
Live fra det britiske parlament i the Guardian
« Svar #7 Dato: September 25, 2019, 02:17:51 pm »
Nick Boles , den tidligere konservative, der nu sidder som uafhængig, spurgte Cox, om han kunne give parlamentsmedlemmer en forsikring om, at regeringen ville overholde Benn-loven, i tilfælde af, at regeringen ikke kunne enes om en Brexit-aftale.

Under disse omstændigheder, siger loven at premierministeren skal anmode om en Brexit- forlængelse på tre måneder.

Cox gav et klart svar: "Ja."

Mon de nogen sinde kommer ud?

Online Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    49.2%
  • Køn: Mand
  • Kattemorder.
    • Vis profil
« Svar #8 Dato: Oktober 06, 2019, 07:19:49 am »
Så, nu rører skotterne på sig. Skotland er stærkt pro-EU. Ved en folkeafstemning i 2014 om Skotlands forbliven i Storbritanien, var der 55% for forbliven.

Men det vil muligvis tippe, når Storbritanien forlader EU. I går var der stor demonstration i Edinburg for Skotland selvstændighed og lederen af nationalistpartiet har varslet en ny folkeafstemning i 2021 om de nye betingelser uden for EU. Problemet for England vil så være at de mister en stor del af nordsøens olie- og gasforekomster. Men ud over olien er Skotland et shithole, der ikke har andet end skotsk højlandskvæg er er piskeafhængige af EU.
Du får ret og jeg får fred!