Forfatter Emne: Københavns Universitet ansætter hadprædikant  (Læst 460 gange)

Offline DerRudi (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    19.8%
  • Country: dk
  • Køn: Mand
  • Danmark - VÅGN OP!
    • Vis profil
Københavns Universitet ansætter hadprædikant
« Dato: September 23, 2019, 01:47:45 pm »
Københavns Universitet er vist blevet et løjerligt sted, for at sige det pænt.

Først måtte studerende ikke synge Kai Hoffmann & Carl Nielsens smukke 'Den danske sang er en ung blond pige'.
Så skulle man passe på med, hvordan man tiltaler hinanden, for på dette fine gamle sted render der åbenbart en masse personer rundt, som hverken er han- eller hunkøn. Og de kunne jo føle sig krænket, hvis man uforvarende kom til at kalde dem ham eller hende ....

Og nu har universitetet ansat en person, der kalder sig 'Mica Oh' (!) som forelæser. I hvad mon? Jow, i 'strukturel racisme.'

Foredragsholderen sympatiserer med 'anti-racistisk' vold, som vi kender den fra københavnske gader, og da alle hvide efter 'Mica Oh's mening er født racistiske qua deres hudfarve (race), kan man sige, at foredragsholderen opildner til had mod alle hvide mennesker?
(Men bare rolig: 'Mica Oh' er ikke blokeret på facebook!)

https://www.document.dk/2019/09/23/alle-hvide-mennesker-er-racister-skrev-venstreekstremist-skal-undervise-i-strukturel-racisme-paa-ku/

'Mica Oh' underviser i forvejen hos 'UNION', som finansieres af Københavns Kommune - ja, den der også gerne udlåner lokaler til rabiate islamiske organisationer.  :yes:

Hvad synes du om denne ansættelse?
« Senest Redigeret: September 23, 2019, 01:49:28 pm af DerRudi »
Danmark muhammedanerfrit!

Offline GuBBi

• Administrator
  • Hyper medlem
  • Activity:
    0.2%
    • Vis profil
Sv: Københavns Universitet ansætter hadprædikant
« Svar #1 Dato: September 23, 2019, 02:24:21 pm »
Lad os lige først slå fakta fast. Mig bekendt har studerende på KU aldrig fået at vide at de ikke måtte synge 'Den danske sang er en ung blond pige'. Det var en sag på CBS hvor en ansat i første omgang fik en undskyldning for sangvalg på en afdeling på CBS, og altså ikke noget der foregik blandt studerende. Ledelsen på CBS har dog senere slået fast at der ikke i sig selv er noget galt med det sangvalg. Hvis der har været en anden sag på KU der også omhandler den sang, undskylder jeg på forhånd min uvidenhed.

Det var tilgengæld på KU hvor der gik en mail ud til undervisere at de skulle tænke sig om før de kaldte nogen "hun" eller "han", ligesom det også var på KU at fester med sombrero-hatte blev forbudt. Så ja, venstrefløjs-identitetspolitiken er i hvert fald til stede på KU.

Jeg kender ikke Mica Oh, og jeg har ikke fuldkommen tillid til din kilde, så jeg vil ikke udtale mig om hende personligt, men generelt vil jeg gerne udtrykke min absolutte afsky overfor identitetspolitiken, hvad-end den kommer i højrefløjs eller venstrefløjs versionen. Det er to sider af samme mønt. Enhver person der påstår at alle hvide er racister, er selv, per definition, racist.

Jeg kan skrive meget lange indlæg om hvorfor den intersektionelle feminisme og lignende begreber komplet fejlformede, men det vil jeg indtil videre undlade. Til trådstarter vil jeg dog sige at jeg mener disse mennesker er hans spejlbillede. Det er nogenlunde samme gruppedefinitioner, bare med omvendt fortegn.

Ironisk nok bruger både højrefløjs- og venstrefløjs-racisterne hinandens eksistens som deres egen eksistensberettigelse.

Offline DerRudi (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    19.8%
  • Danmark - VÅGN OP!
    • Vis profil
« Svar #2 Dato: September 23, 2019, 03:07:20 pm »
GuBBi:
Citér
Lad os lige først slå fakta fast. Mig bekendt har studerende på KU aldrig fået at vide at de ikke måtte synge 'Den danske sang er en ung blond pige'. Det var en sag på CBS hvor en ansat i første omgang fik en undskyldning for sangvalg på en afdeling på CBS, og altså ikke noget der foregik blandt studerende. Ledelsen på CBS har dog senere slået fast at der ikke i sig selv er noget galt med det sangvalg. Hvis der har været en anden sag på KU der også omhandler den sang, undskylder jeg på forhånd min uvidenhed.

Det var tilgengæld på KU hvor der gik en mail ud til undervisere at de skulle tænke sig om før de kaldte nogen "hun" eller "han", ligesom det også var på KU at fester med sombrero-hatte blev forbudt. Så ja, venstrefløjs-identitetspolitiken er i hvert fald til stede på KU.

Jeg kender ikke Mica Oh, og jeg har ikke fuldkommen tillid til din kilde, så jeg vil ikke udtale mig om hende personligt, men generelt vil jeg gerne udtrykke min absolutte afsky overfor identitetspolitiken, hvad-end den kommer i højrefløjs eller venstrefløjs versionen. Det er to sider af samme mønt. Enhver person der påstår at alle hvide er racister, er selv, per definition, racist.

Jeg kan skrive meget lange indlæg om hvorfor den intersektionelle feminisme og lignende begreber komplet fejlformede, men det vil jeg indtil videre undlade. Til trådstarter vil jeg dog sige at jeg mener disse mennesker er hans spejlbillede. Det er nogenlunde samme gruppedefinitioner, bare med omvendt fortegn.

Ironisk nok bruger både højrefløjs- og venstrefløjs-racisterne hinandens eksistens som deres egen eksistensberettigelse.

'Tak for kaffe.' Jeg har nu svært ved at se mig selv i rollen som én der forkynder, at 'alle sorte og brune mennesker er født racistiske qua deres hudfarve!'
Men det modsatte - også opfordringer til mord pga. race - trives jo bestemt i disse år, bl.a. indenfor 'rap'-kulturen. Og i følge nogle af disse poeter, er det ALLE hvide mennesker, der gerne skal dræbes.

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
  • Country: 00
    • Vis profil
Racisme er racisme
« Svar #3 Dato: September 23, 2019, 03:59:17 pm »
'Tak for kaffe.' Jeg har nu svært ved at se mig selv i rollen som én der forkynder, at 'alle sorte og brune mennesker er født racistiske qua deres hudfarve!'
Men det modsatte - også opfordringer til mord pga. race - trives jo bestemt i disse år, bl.a. indenfor 'rap'-kulturen. Og i følge nogle af disse poeter, er det ALLE hvide mennesker, der gerne skal dræbes.

Der er ingen principiel forskel på, om racister kommer fra den ene eller fra den anden kultur - så hvorfor nævner du det?

Offline DerRudi (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    19.8%
  • Danmark - VÅGN OP!
    • Vis profil
Sv: Derfor
« Svar #4 Dato: September 23, 2019, 04:10:05 pm »
Anklageren:
Citér
Der er ingen principiel forskel på, om racister kommer fra den ene eller fra den anden kultur - så hvorfor nævner du det?

Nok pga. GuBBis forudsigelige beskyldning om, at jeg 'er et spejlbillede' af de racister, som vil slå hvide mennesker ihjel.
Jeg følte trang til at understrege, at det vist er nogle andre, der er i offensiven p.t.

Har du i øvrigt set mig påstå, at sorte og brune er født racister qua deres hudfarve?  :no:

Offline Tigermanden

• Hyper medlem
  • Banned!
  • Activity:
    4.4%
  • Country: 00
  • Jeg er Muslim og Kommunist.
    • Vis profil
    • DKP
« Svar #5 Dato: September 24, 2019, 04:18:56 pm »
Fjotolf Hansen, bedre kendt som Anders Behring Breivik født 13. februar 1979) er en norsk højreekstremistisk terrorist og massemorder, som er dømt for bombningen i Oslo og massakren på Utøya, som fandt sted den 22. juli 2011.

Ved tingretten blev Breivik den 24. august 2012 dømt til 21 års forvaring med en mindstetid på 10 år. Breivik erklærede, at han ikke vil anke dommen, og han ville heller ikke modtage dommen - da han ikke anerkendte retten som legitim. Den norske rigsadvokat besluttede, at anklagemyndigheden heller ikke ville anke.

Som sagsøger, tabte han mod Norge i 2017; Han anklagede den norske stat hos Den Europæiske Menneskerettighedsdomstol, skrev medierne d. 29. juni 2017.
Midlerne er underordnede.

Offline GuBBi

• Administrator
  • Hyper medlem
  • Activity:
    0.2%
    • Vis profil
Sv: Derfor
« Svar #6 Dato: September 24, 2019, 06:24:51 pm »
Anklageren:
Citér

Nok pga. GuBBis forudsigelige beskyldning om, at jeg 'er et spejlbillede' af de racister, som vil slå hvide mennesker ihjel.
Jeg følte trang til at understrege, at det vist er nogle andre, der er i offensiven p.t.

Har du i øvrigt set mig påstå, at sorte og brune er født racister qua deres hudfarve?  :no:

Hovhov, jeg har aldrig sagt noget om at ville slå folk ihjel. Det er dig selv, der skriver dét ind i lignelsen. Det jeg skrev var at du og venstrefløjs-identitetspolitikerne arbejder efter samme gruppedefinitioner men med omvendt fortegn. Du har tidligere givet udtryk for at ens tilhørsforhold til Danmark er/bør være baseret på ens tilknytning til landet via ens forfædre; Altså at ens rettigheder i landet er genetisk eller racebestemt. Det er den yderste venstrefløj helt enig med dig i. De mener bare at det er de "underkuede" racer der skal have ekstra privilegier. Det er du måske endda enig med dem i, men bare uenig i hvilke racer der er underkuede. Og det ville så være et eksempel på mit argument med at yderfløjene bruger hinandens eksistens som deres egen eksistensberettigelse.

Desuden kan jeg ikke hidse mig op over hvad en rapper skulle mene. Men du hører måske meget hiphop, Rudi?
Jeg er langt mere bekymret over åbenlys racisme på diverse universiteter. Det er primært i anglosfæren det foregår, men det er altså også sivet lidt ind på de danske som vi har set med KU.