Forfatter Emne: Danske tilstande  (Læst 447 gange)

Offline Rolf Krake (OP)

• Nyt medlem
  • *
  • Activity:
    3.2%
  • Country: dk
  • Køn: Mand
  • 'Dag er oppe, daad os venter'
    • Vis profil
Danske tilstande
« Dato: September 21, 2019, 09:07:25 am »
Jeg kan se, jeg er blevet kritiseret af nogle for at påpege Københavns Kommunes udlån af lokale til den muslimske ungdomsgruppe Munida, som opdeler deltagere efter køn. Disse hyklere går meget op i, "at når vi ikke har værre problemer i Danmark end det", ånder alt jo fred og idyl. Og 'Dæææænmark er et dajli't lænd', bræger de med et gammelt Shu-bi-dua hit og poster med mellemrum Dannebrogsflag her ind.

Jeg vil derfor skrive lidt om den side af Danmark, som de ikke kender/ikke vil kende.

"Der er blevet erklæret en stor bandekrig, og der forventes meget skyderi, så pas på med at tage ud om aftenen. Jeg har lige fået den her besked fra en kontakt.
Der er erklæret krig i Valby, Nørrebro, Ishøj, Vanløse og Amager. Hold dig langt væk fra de områder. Nørrebro menes der hele vejen fra Nørrebro til Brønshøj.
De har sagt, at alle blir skudt."

Sådan hedder det i en sms, der rundsendes i Københavnsområdet.

https://www.berlingske.dk/samfund/en-mystisk-sms-advarer-en-stor-bandekrig-er-brudt-ud-i-koebenhavn

Hvad er meningen med denne sms?
Vil man have flest muligt væk fra gaderne, fordi der skal ske noget 'stort'?
Eller prøver man at virke mere farlige end man er endnu? Det virker autentisk nok, at man lige nævner områder, hvor der for nylig er sket drab, eksplosioner og skyderier. Der er nok at tænke over for vores politi.

Og våben er der jo i omløb i det daaajli'e land, som det tager sig ud (set med solbriller på fra Grønland!):

https://politi.dk/koebenhavns-politi/nyhedsliste/stor-maengde-vaaben-beslaglagt-i-koordineret-aktion/2019/09/20

14 personer blev anholdt, og der er fundet 51 våben samt en stor mængde ammunition.
'Blekingegadebanden' ville have slikket sig om munden!
Danmark i tusind år,
søhavn og bondegård
og fri mænds arv.

Online Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    49.2%
  • Country: 00
  • Kattemorder.
    • Vis profil
Sv: Danske tilstande
« Svar #1 Dato: September 21, 2019, 09:10:42 am »
"Der er blevet erklæret en stor bandekrig, og der forventes meget skyderi, så pas på med at tage ud om aftenen. Jeg har lige fået den her besked fra en kontakt.
Der er erklæret krig i Valby, Nørrebro, Ishøj, Vanløse og Amager. Hold dig langt væk fra de områder. Nørrebro menes der hele vejen fra Nørrebro til Brønshøj.

Det vil jeg gerne overvære. Skal man bestille billet gennem Billetnet i forvejen eller kan man bare komme?

Citér
https://politi.dk/koebenhavns-politi/nyhedsliste/stor-maengde-vaaben-beslaglagt-i-koordineret-aktion/2019/09/20

14 personer blev anholdt, og der er fundet 51 våben samt en stor mængde ammunition.

Bare giv dem nogle våben. Jo flere, jo sjovere.
Du får ret og jeg får fred!

Online Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    49.2%
  • Kattemorder.
    • Vis profil
« Svar #2 Dato: September 21, 2019, 09:29:28 am »
Jeg vil derfor skrive lidt om den side af Danmark, som de ikke kender/ikke vil kende.

Vi har selv skabt grundlaget for bandekrigene med vor restriktions- og forbudspolitik på narkoområdet. Jo mere vi strammer, jo mere bliver profit er der i det og jo mere er der at kriges om.

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
    • Vis profil
Rolf Krake er en tapper tastaturkriger, der vil frelse verden
« Svar #3 Dato: September 21, 2019, 09:31:53 am »
Hvis ikke det havde været mere værd for min livskvalitet at tage på moskusjagt - end at frelse muslimerne - så kunne jeg godt følge dig.

Kønsopdeling er da ikke godt.

Jeg kan se, jeg er blevet kritiseret af nogle for at påpege Københavns Kommunes udlån af lokale til den muslimske ungdomsgruppe Munida, som opdeler deltagere efter køn. Disse hyklere går meget op i, "at når vi ikke har værre problemer i Danmark end det", ånder alt jo fred og idyl. Og 'Dæææænmark er et dajli't lænd', bræger de med et gammelt Shu-bi-dua hit og poster med mellemrum Dannebrogsflag her ind.

https://www.berlingske.dk/samfund/en-mystisk-sms-advarer-en-stor-bandekrig-er-brudt-ud-i-koebenhavn

Eller prøver man at virke mere farlige end man er endnu? Det virker autentisk nok, at man lige nævner områder, hvor der for nylig er sket drab, eksplosioner og skyderier. Der er nok at tænke over for vores politi.

Og våben er der jo i omløb i det daaajli'e land, som det tager sig ud (set med solbriller på fra Grønland!):

« Senest Redigeret: September 21, 2019, 10:34:22 am af Anklageren »

Offline Helga den Anden

• Fuld medlem
  • Activity:
    5.6%
  • Køn: Kvinde
  • 'For frihed og ret'
    • Vis profil
« Svar #4 Dato: September 21, 2019, 02:15:21 pm »

Hmmm, det kan selvfølgelig være nogle fra indvandrerbande-miljøet, der har haft lyst til at jage en skræk i livet på folk. Puste sig op.

Omvendt er politiet nødt til at tage en sådan vandre-sms alvorligt. For den har netop baggrund i de forskellige episoder, vi har set på det seneste med uopklarede eksplosioner, skud og drab. Og jeg giver dig ret i, at det ikke just fordrer mere tryghed for almindelige danske borgere, at der kan beslaglægges så mange våben.

Vi ved jo ikke en pind om, hvor mange våben, der er i omløb. For der er sikkert mange udover de beslaglagte. Vi ser jo, at de kriminelle i Danmark altid kan skaffe noget at skyde (og stikke ihjel) med.

Tak for den berettigede satire over Anklageren, den hykler. Han og hans juhu-mænd bestiller jo ikke andet end at nedgøre alle, der holder af det virkelige Danmark og ønsker det bevaret som dansk for vore børn og børnebørn. De skriver næsten kun for at håne og fornedre. Ikke for egentlig debat.

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
    • Vis profil
... om at opdele danskerne i forræderne ... og "de andre"
« Svar #5 Dato: September 21, 2019, 03:22:14 pm »
Hmmm, det kan selvfølgelig være nogle fra indvandrerbande-miljøet, der har haft lyst til at jage en skræk i livet på folk. Puste sig op.

Omvendt er politiet nødt til at tage en sådan vandre-sms alvorligt. For den har netop baggrund i de forskellige episoder, vi har set på det seneste med uopklarede eksplosioner, skud og drab. Og jeg giver dig ret i, at det ikke just fordrer mere tryghed for almindelige danske borgere, at der kan beslaglægges så mange våben.

Vi ved jo ikke en pind om, hvor mange våben, der er i omløb. For der er sikkert mange udover de beslaglagte. Vi ser jo, at de kriminelle i Danmark altid kan skaffe noget at skyde (og stikke ihjel) med.

Tak for den berettigede satire over Anklageren, den hykler. Han og hans juhu-mænd bestiller jo ikke andet end at nedgøre alle, der holder af det virkelige Danmark og ønsker det bevaret som dansk for vore børn og børnebørn. De skriver næsten kun for at håne og fornedre. Ikke for egentlig debat.

Her på debatten er der nogen, som kalder sig "nationale" (som de ser som en modsætning til os almindelige danskere).

En af dem er DerRudi.

Citat af DerRudi fra tråden "Kan man forestille sig et retsopgør?": Kommer opgøret – og det tror jeg, det gør – så vil folket rejse sig mod forræderne, og hvad vil der så ske? Kunne man forestille sig et retsopgør i stil med det, der fandt sted efter Anden Verdenskrig – men bedre, end dengang? Hvordan ser I andre en potentiel fremtid, hvor ”humanisterne” bliver holdt til ansvar for deres holdninger, for deres støtte til alt det onde? Hvad er det, vi har i udsigt?

Citat slut

http://www.din-debat.dk/index.php?topic=2063.0

Jeg ved ikke, om en såkaldt national som DerRudi mener, at radikale og humanister skal stilles op af en mur og skydes om natten - men det blev nogen jo dømt til under retsopgøret efter Anden Verdenskrig (som han refererer til).

13.000 blev dømt og 46 blev henrettet - for at være helt nøjagtig.

Så hvem er det i virkeligheden, der er efter deres landsmænd?

DerRudi skriver jo her om at straffe "landsforrædere" hvis "forbrydelse" består i noget, der er lovlig politisk virksomhed i dag.

Om det er Zenia Stampe ved jeg ikke, men hun er en af dem, jeg forestiller mig, når jeg læser DerRudis tekst.

Det kunne også være nogen af os her på debatten.

« Senest Redigeret: September 21, 2019, 04:52:22 pm af Anklageren »

Offline Rolf Krake (OP)

• Nyt medlem
  • *
  • Activity:
    3.2%
  • 'Dag er oppe, daad os venter'
    • Vis profil
« Svar #6 Dato: September 22, 2019, 02:23:14 pm »
Du kan åbenbart aldrig glemme det gamle indlæg. Har prøvet at kommentere, hvad du skriver i en af de andre tråde om nøjagtigt det samme.
Men det begynder at blive for mærkeligt, at du vedblivende tager udgangspunkt i et indlæg, en bruger skrev for flere år siden. Det ligner nærmest en besættelse for dit vedkommende.
Hvad er dit egentlige problem?
Danmark i tusind år,
søhavn og bondegård
og fri mænds arv.

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
    • Vis profil
Det er der flere problemer i
« Svar #7 Dato: September 22, 2019, 02:42:41 pm »
Du kan åbenbart aldrig glemme det gamle indlæg. Har prøvet at kommentere, hvad du skriver i en af de andre tråde om nøjagtigt det samme.
Men det begynder at blive for mærkeligt, at du vedblivende tager udgangspunkt i et indlæg, en bruger skrev for flere år siden. Det ligner nærmest en besættelse for dit vedkommende.
Hvad er dit egentlige problem?

For det første kan vi godt slå fast, at det ikke er DerRudis gamle kommentar, der optager mig, men at han ikke er alene om at mene det.

Det skaber jo et helt klart skel mellem islammodstanderne. På den ene side er der en radikal højrefløj - som mener dette - og på den anden side er der - skal vi kalde det "DF fløjen" - der består af mere almindelige danskere.

Man skal ikke tage det med partitilhørsforholdet bogstavelig - for det er ikke ment sådan.

Det skal ikke holdes skjult i debatten, og det er et formål.

Desuden er vi alle sammen forskellige, og er ikke "en slags".

Det ved jeg godt, at vi er uenige om, for den radikale højrefløj opdeler danskerne i venner og fjender - gode og onde. Det er jeg meget imod  :smile1:

Heldigvis tæller den radikale højrefløj ikke ret mange - det er tordenskjolds soldater, der råber så højt  :smile1:

Online Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    49.2%
  • Kattemorder.
    • Vis profil
« Svar #8 Dato: September 23, 2019, 04:19:46 am »

Nu læste jeg om sagen i Ekstrabladet. Hovedmanden er en håndværker og familiefar fra et parcelhuskvarter. Altså en grisefarvet.

Våbnene var nok tiltænkt indvandrerbanderne, da der ikke er synderlig væbnet aktivitet bland de grisefarvede bander for tiden.

Offline DerRudi

• Hyper medlem
  • Activity:
    6.6%
  • Danmark - VÅGN OP!
    • Vis profil
Sv: ... om at opdele danskerne i forræderne ... og "de andre"
« Svar #9 Dato: September 23, 2019, 02:40:41 pm »
Anklageren:
Citér
Her på debatten er der nogen, som kalder sig "nationale" (som de ser som en modsætning til os almindelige danskere).
En af dem er DerRudi.

Jeg opfatter ab-so-LUT ikke dig, som en almindelig dansker, Anklager!

Citér
Citat af DerRudi fra tråden "Kan man forestille sig et retsopgør?": Kommer opgøret – og det tror jeg, det gør – så vil folket rejse sig mod forræderne, og hvad vil der så ske? Kunne man forestille sig et retsopgør i stil med det, der fandt sted efter Anden Verdenskrig – men bedre, end dengang? Hvordan ser I andre en potentiel fremtid, hvor ”humanisterne” bliver holdt til ansvar for deres holdninger, for deres støtte til alt det onde? Hvad er det, vi har i udsigt

Jeg ved ikke, om en såkaldt national som DerRudi mener, at radikale og humanister skal stilles op af en mur og skydes om natten - men det blev nogen jo dømt til under retsopgøret efter Anden Verdenskrig (som han refererer til).

13.000 blev dømt og 46 blev henrettet - for at være helt nøjagtig.

Så hvem er det i virkeligheden, der er efter deres landsmænd?

Det var jo ikke radikalerne og 'humanisterne', som blev skudt om natten i tiden efter 1945. Og stikkernes bagmand, din partifælle Vilhelm Buhl var sågar statsminister i den såkaldte 'befrielsesregering' (maj-oktober 1945). Man fredede mændene fra 'samarbejdspolitikken', satte en parlamentarisk kommission til at undersøge dem, dvs. sig selv. Da den afgav betænkning 10 år efter, var der kun få, der gad at protestere.

Man skød nogle 'mindre fisk', som var fra helt andre kredse end politikernes. Oplagte stikkere eller dem, der havde deltaget i terror-aktioner 1943-1945 i tysk-danske grupper, så som 'Peter-gruppen' og 'Schiøler-gruppen'.)
Og anti-kommunister, som havde meldt sig til Østfronten (f.eks. til Frikorps Danmark eller Division Viking) med samarbejdsregeringens tilladelse fra sommeren 1941, dem idømte man lange fængselsstraffe efter en lov med tilbagevirkende kraft i 1945. Om det var fortjent har vi debatteret før, og vi bliver aldrig nogensinde enige.

Citér
DerRudi skriver jo her om at straffe "landsforrædere" hvis "forbrydelse" består i noget, der er lovlig politisk virksomhed i dag.
Om det er Zenia Stampe ved jeg ikke, men hun er en af dem, jeg forestiller mig, når jeg læser DerRudis tekst.

Det kunne også være nogen af os her på debatten.

Jeg mener - som åbenbart mange andre - at straffelovens kapitel 12, bør moderniseres, så den passer til vor tid. Så ville man jo også undgå det højst diskutable, som 'befrielsesregeringen' rodede sig ud i i 1945 med at lovgive med tilbagevirkende kraft, ikke?

Muligvis har du ikke set det, men der er tidligere i år afleveret et borgerforslag med ændringer af pågældende lov.
https://www.borgerforslag.dk/se-og-stoet-forslag/?Id=FT-02423

Den eneste herinde, som jeg mener selv har lagt op til at blive straffet hårdt efter et sådant opgør i fremtiden, er Tigermanden. Det er fordi, han direkte har opfordret til at rapportere til 'REDOX', hvis de mener at arbejdskammerater, studiekammerater, naboer eller andre, har ytret sig 'racistisk' (efter hans og 'Redox' mening). Det er jo som taget ud af fortiden. Samme mentalitet.

Og læg i øvrigt mærke til, at §110e nævner "som forhåner den danske nation, det danske flag."
Det var der tre, som muntrede sig med herinde i foråret (udskiftning af deres sædvanlige profilbilleder med billeder af brændende Dannebrog). En ondsindet lyst til at træde på vore følelser, som også fandtes dengang i 40'erne. Formentlig opstår sådan noget ofte hos folk, der godt ved, at de i forvejen er dybt foragtede af os andre.

Jeg vil ikke her begynde at være 'fremtids-dommer' over hverken Zenia Stampe eller diverse andre politikere, men det er et faktum, at de hjælper en fremmed magt (som det kaldes i lovteksten), og det er allerede strafbart uden revidering af loven. Mener jeg.
« Senest Redigeret: September 23, 2019, 03:12:02 pm af DerRudi »
Danmark muhammedanerfrit!

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
    • Vis profil
« Svar #10 Dato: September 23, 2019, 03:05:56 pm »

Jeg mener - som åbenbart mange andre - at straffelovens kapitel 12, bør moderniseres, så den passer til vor tid. Så ville man jo også undgå det højst diskutable, som 'befrielsesregeringen' rodede sig ud i i 1945 med at lovgive med tilbagevirkende kraft, ikke?

Muligvis har du ikke set det, men der er tidligere i år afleveret et borgerforslag med ændringer af pågældende lov.
https://www.borgerforslag.dk/se-og-stoet-forslag/?Id=FT-02423

Den eneste herinde, som jeg mener selv har lagt op til at blive straffet hårdt efter et sådant opgør i fremtiden, er Tigermanden. Det er fordi, han direkte har opfordret til at rapportere til 'REDOX', hvis de mener at arbejdskammerater, studiekammerater, naboer eller andre, har ytret sig 'racistisk' (efter hans og 'Redox' mening). Det er jo som taget ud af fortiden. Samme mentalitet.

Og læg i øvrigt mærke til, at §110e nævner "som forhåner den danske nation, det danske flag."
Det var der tre, som muntrede sig med herinde i foråret (udskiftning af deres sædvanlige profilbilleder med billeder af brændende Dannebrog). En ondsindet lyst til at træde på vore følelser, som også fandtes dengang i 40'erne. Formentlig opstår sådan noget ofte hos folk, der godt ved, at de i forvejen er dybt foragtede af os andre.

Jeg vil ikke her begynde at være 'fremtids-dommer' over hverken Zenia Stampe eller diverse andre politikere, men det er et faktum, at de hjælper en fremmed magt (som det kaldes i lovteksten), og det er allerede strafbart uden revidering af loven. Mener jeg.

Jeg har ikke set det borgerforslag før, men det har ikke mere end 1.800 støttere, så det bliver ikke til noget.

Det er derfor et godt spørgsmål, om du også gør dig til talsmand for i fremtiden at lave en lov med tilbagevirkende kraft  :yes:

Zenia Stampe foretager sig ikke noget ulovligt i dag - så det du forestiller dig skal ske i en tænkt fremtid er også POLITISKE domme - så det virker dobbeltmoralsk, at du ellers kritiserer retsopgøret for det samme.

« Senest Redigeret: September 23, 2019, 03:09:06 pm af Anklageren »

Offline DerRudi

• Hyper medlem
  • Activity:
    6.6%
  • Danmark - VÅGN OP!
    • Vis profil
« Svar #11 Dato: September 23, 2019, 03:20:34 pm »
Anklageren:
Citér
Jeg har ikke set det borgerforslag før, men det har ikke mere end 1.800 støttere, så det bliver ikke til noget.

Det er derfor et godt spørgsmål, om du også gør dig til talsmand for i fremtiden at lave en lov med tilbagevirkende kraft  :yes:

Zenia Stampe foretager sig ikke noget ulovligt i dag - så det du forestiller dig skal ske i en tænkt fremtid er også POLITISKE domme - så det virker dobbeltmoralsk, at du ellers kritiserer retsopgøret for det samme.

Nej, det er ikke dobbeltmoralsk, da jeg netop fremhæver, at jeg synes Straffelovens kap. 12 om landsforræderi skal revideres nu. Ikke når et opgør har fundet sted. Det var det, man gjorde i 1945.

Jeg lægger mærke til, at du ingen kommentarer havde til resten af mit indlæg - heller ikke det med 'nogen her på debatten'.  :smile1:
Danmark muhammedanerfrit!

Offline homofaber

• Hyper medlem
  • Activity:
    33.8%
    • Vis profil
« Svar #12 Dato: September 23, 2019, 03:48:00 pm »

Islam eller en anden religion er bare ikke en fremmed magt, selv om du tolker det sådan. Islam har hverken et militær, efterretningstjeneste eller et statslig virke.

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
    • Vis profil
« Svar #13 Dato: September 23, 2019, 03:53:44 pm »
Anklageren:
Citér

Nej, det er ikke dobbeltmoralsk, da jeg netop fremhæver, at jeg synes Straffelovens kap. 12 om landsforræderi skal revideres nu. Ikke når et opgør har fundet sted. Det var det, man gjorde i 1945.

Jeg lægger mærke til, at du ingen kommentarer havde til resten af mit indlæg - heller ikke det med 'nogen her på debatten'.  :smile1:

Her hæfter jeg mig ved, at borgerforslaget ikke har mange støttere. Det kan godt være at du synes 1.800 er mange, men der skal 50.000 personer med stemmeret til folketingsvalg til at støtte et borgerforslag, for at det bliver behandlet i Folketinget.

Det bliver derfor ikke til noget - og så har det ikke reel værdi i forhold til at lovgive med tilbagevirkende kraft i en tænkt fremtid.

Med hensyn til debatten her, så vil jeg ikke forsvare REDOX - men jeg synes alligevel ikke, de skal skydes eller have en lang fængselsstraf.

De skal kun straffes, hvis de overtræder straffeloven, som den er. Det er vel indlysende, og derfor skrev jeg ikke noget.

- men jeg er da tilfreds med, at Carlo og Homofaber ikke skal skydes  :smile1:

Online Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    49.2%
  • Kattemorder.
    • Vis profil
« Svar #14 Dato: September 28, 2019, 05:01:27 pm »
De har sagt, at alle blir skudt."[/b][/i][/color]

Der er gået en uge nu, siden dette oplæg blev skrevet. Sker der snart noget med de skyderier "af alle"?