Forfatter Emne: Nye kørekortregler?  (Læst 1541 gange)

Vintersne

• Gæst
Nye kørekortregler?
« Dato: Februar 05, 2015, 04:46:31 pm »
Nye kørekortregler?

http://www.aeldresagen.dk/presse/nyheder/Sider/Nu-kommer-nye-koerekortregler.aspx

"Som det er i dag skal alle forbi lægen og have en lægeattest, når man skal have fornyet sit kørekort som 70-årig. Men de regler er snart fortid.

Fra 1. marts i år skal man nu først forbi lægen for at få en lægeattest, når man bliver 75 år. Dog skal man stadig have fornyet sit kørekort som 70-årig, da mange kørekort i dag udløber den dag, man runder de 70 år. Men for fremtiden slipper man for at tage forbi lægen forinden. Og det glæder Bjarne Hastrup, adm. direktør i Ældre Sagen:

”Det her er et stort skridt i den rigtige retning. Vi har i flere år kæmpet for nye regler, da de tidligere regler var forældede og diskriminerende. Og så er det en stor sejr for ældre, at reglerne allerede træder i kraft den 1. marts. Det har vi kæmpet for, og vi er glade for, at politikerne har lyttet,” siger han."

Jeg synes, at det er en god ting, med en udskydelse til 75 år!

Men udløber kortet, når man fylder 70 år, skal man alligevel have det fornyet - dog undgår man så lægeattesten!

"I Sverige skal ældre bilister ikke forbi lægen, når kørekortet skal fornyes – heller ikke selv om man er 75 eller 80 år"!

Om man så kan nøjes med at sende politiet en lægeattest her i Danmark, når man fylder 75 år, når man har fået sit kørekort fornyet som 70 årig - ved jeg ikke?

Hvad mener du?

Floridor

• Gæst
Senil-demens-gps er fremtiden...
« Svar #1 Dato: Februar 05, 2015, 07:44:41 pm »
Det er såmænd bare en snedig lille lovændring - kun iværksat fordi man om føje år sikkert skal være fyldt 89 inden man kan forvente at kunne nyde sit otium..

- vi kan jo ikke have at chauffører, håndværkere, sælgere, flyttemænd, hjemmepleje og alle de andre nødvendigt kørende lønslaver får foræret en fornuftig undskyldning for at lægge op i 'utide'..

- der bliver jo hver dag færre og færre reelle lønslaver til at skrabe sammen til alt det der i stadig stigende grad deles ud til diverse herboende dovenkroppe og simulanter... - og naturligvis også til stadig stigende horder af tilrejsende lykkeridderes nærmest magnetiske tiltrækning til den dejlige danske kagekrukke... :JC_cookies:

:Laie_48:

« Senest Redigeret: Februar 05, 2015, 09:49:41 pm af Floridor »

Offline Landboen

• Hyper medlem
  • Activity:
    3.2%
  • Country: dk
    • Vis profil
    • Der er så meget kvinder ikke forstår
Sv: Senil-demens-gps er fremtiden...
« Svar #2 Dato: Februar 05, 2015, 08:25:57 pm »

- der bliver jo hver dag færre og færre reelle lønslaver til at skrabe sammen til alt det der i stadig stigende grad deles ud til diverse herboende dovenkroppe og simulanter... - og naturligvis også til stadig stigende horder af tilrejsende lykkeridderes nærmest magnetiske tiltrækning den dejlige danske kagekrukke... :JC_cookies:

Jeg formoder at du her også mener de af os danskere, som ikke kan finde et job, og derfor, så længe det varer, er henvist til dagpenge?
Tak for sangen :-(
Filosofi er forsøget på i et mørkt rum at fange en sort kat, der slet ikke er der.
Teologi er forsøget på i et mørkt rum at fange en sort kat, der slet ikke er der, mens man råber: “Jeg har den” –

Pablo Cruz

Floridor

• Gæst
Sv: Nye kørekortregler?
« Svar #3 Dato: Februar 05, 2015, 08:41:35 pm »
NEJ - Landbo...!

Med 'dovenkroppe og simulanter' mener jeg absolut ikke hverken syge eller arbejdssøgende medborgere...!!

Med 'dovenkroppe og simulanter' mener jeg 'dovenkroppe og simulanter'..... - og jeg er helt sikker på at både du, jeg og de fleste andre kender - eller har kendskab til een eller flere af den slags...

- og jeg vil oprigtigt ønske dig alt det bedste med at finde et arbejde du bliver glad ved..!

Offline Landboen

• Hyper medlem
  • Activity:
    3.2%
  • Country: dk
    • Vis profil
    • Der er så meget kvinder ikke forstår
Sv: Nye kørekortregler?
« Svar #4 Dato: Februar 05, 2015, 08:58:47 pm »
Og som svar til oplæg her - hvis folk i almindelighed ville erkende at de ikke er gode nok til at køre bil mere og frivilligt tog en test, og afleverede kortet på opfordring, så ville det blive mere trygt at færdes i trafikken.
Der kører mange gamle fjolser rundt derude, som burde stopes.
Og der kører mimdst lige så mange yngre rundt, som aldrig burde have haft et køretøj til rådighed.
Filosofi er forsøget på i et mørkt rum at fange en sort kat, der slet ikke er der.
Teologi er forsøget på i et mørkt rum at fange en sort kat, der slet ikke er der, mens man råber: “Jeg har den” –

Pablo Cruz