Forfatter Emne: Ringo Starr og Paul McCartney indspiller John Lennon sang, der aldrig er udgivet  (Læst 247 gange)

Offline Anklageren (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
  • Country: 00
    • Vis profil
John Lennon’s “Grow Old With Me,” som udgives på Ringo Stars nye album,  What’s My Name den 25. oktober.

https://www.rollingstone.com/music/music-news/ringo-starr-new-album-whats-my-name-paul-mccartney-884168/

John Lennon blev vel skudt, fordi han havde mere indflydelse på Vietnam krigen, end den amerikanske præsident.

Det kan man mene meget om - men Vietnam krigen er ikke den mest oplagte kandidat til verdens klogeste beslutning.

Offline dduck

• Jr. medlem
  • **
  • Activity:
    0%
  • Køn: Mand
    • Vis profil
Hvad hedder den sang som ikke er udgivet?
Iflg dit eget link:
"“Grow Old With Me” was one of the last songs Lennon wrote before his death, and the song eventually appeared on his posthumous 1984 album with Yoko Ono, Milk and Honey. Starr said he was inspired to record the song after producer Jack Douglas asked if he’d heard Lennon’s “Bermuda Tapes,” a collection of demos Lennon recorded in 1980."
Som jeg har kunne finde ud af, så drejer det sig blot om en demo af tvivlsom kvalitet, som er blevet hældt ind i Yoko Onos album, men det tæller vel som en udgivelse?
Don't feed the troll...

Offline Anklageren (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
  • Country: 00
    • Vis profil
Eventually
« Svar #2 Dato: September 15, 2019, 10:59:45 am »
Hvad hedder den sang som ikke er udgivet?
Iflg dit eget link:
"“Grow Old With Me” was one of the last songs Lennon wrote before his death, and the song eventually appeared on his posthumous 1984 album with Yoko Ono, Milk and Honey. Starr said he was inspired to record the song after producer Jack Douglas asked if he’d heard Lennon’s “Bermuda Tapes,” a collection of demos Lennon recorded in 1980."
Som jeg har kunne finde ud af, så drejer det sig blot om en demo af tvivlsom kvalitet, som er blevet hældt ind i Yoko Onos album, men det tæller vel som en udgivelse?

Jeg har arbejdet med EDB, hvor en væsentlig del af arbejdet består i at løse problemer. Man klarer sig ikke godt, hvis man skal have hjælp, og kun læser dansk - så jeg har læst engelsk hver dag i mange år.

Jeg føler at jeg er ret god til engelsk, men mit modersmål er det ikke.

Af en eller anden grund har jeg fået galt fat i ordet "eventually", der jo betyder "til sidst" - og jeg har nok altid opfattet det som "eventuelt".

Det er en dum fejl med så almindeligt et ord, men jeg må nok smide mig fladt ned, og give dig ret  :smile1:

Sangen har været udgivet som en demo.

Offline Desdicardo

• Hyper medlem
  • Activity:
    7.6%
  • Køn: Mand
  • Livet kan være godt.
    • Vis profil
Sv: eventually
« Svar #3 Dato: September 15, 2019, 11:20:42 am »
Eventually eventuelt?  - det er der rigtig mange der tror at det er betydningen. Engelsk er et lidt tricky sprog der skal bare et' bogstav forkert så betyder det noget heelt andet og måske værre.  :smile1:

Eksempel: Guy = fyr  - Gay = bøsse.  :big_grin:
Intet er sikkert her i livet udover døden,