Forfatter Emne: Er Gift ved første blik et sygt program?  (Læst 1033 gange)

Offline Anklageren (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    24.2%
  • Country: 00
    • Vis profil
Er Gift ved første blik et sygt program?
« Dato: September 13, 2019, 12:21:50 am »
Jeg har ikke set nogen af dem, fordi jeg synes, at selve idéen er underlig - men nu har jeg læst løseligt om Luna og Anders, hvor Anders fortryder på den første dag på bryllupsrejsen.

Jeg kan også se, at 92% ud af 8.799 mener, at de to bliver skilt og taler aldrig sammen igen.

https://www.dr.dk/nyheder/kultur/gift-ved-foerste-blik-luna-efter-afvisning-paa-bryllupsrejsen-jeg-blev-rystet-og

Jeg forstår ikke, hvorfor man laver programmet - jeg forstår ikke, at nogen vil gifte sig ved første blik for åben skærm - og hvis ægteskab bliver opfattet så overfladisk  i dag - så forstår jeg ikke, hvorfor folk bliver gift.

Frihed for Loke såvel som for Thor

Online Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    43.6%
  • Køn: Mand
  • Dialektisk materialist.
    • Vis profil
Sv: Er Gift ved første blik et sygt program?
« Svar #1 Dato: September 13, 2019, 12:36:33 am »
Jeg forstår ikke, hvorfor man laver programmet - jeg forstår ikke, at nogen vil gifte sig ved første blik for åben skærm - .............

Gysser, Anklager! Gysser! Nu er DR ganske vist ikke reklamefinancieret. Men for at legitimere sig selv overfor de bevilligende, må de præstere seertal der matcher de reklamefinancierede. Og sensationsmageri og GYS gavner seertallet. Og svikmøllen kører, for de reklamefinancierede må så også finde på noget tilsvarende eller endnu værre, for at tiltrække reklamekroner.

Jeg er en gammel mand, men synes det bliver mere og mere outreret. Men heldigvis findes der en kanalvælger. Og på Youtube kan man faktisk finde en del gode dokumentarudsendelser. Jeg fifler i øjeblikket med at finde en metode til at komme til at se tyske ZDF Info. For der er guf for den videbegærlige.
DerRudi: "så overlader de det fornødne til mig og en lille kreds af håndfaste yngre venner. (Så skal vi sateme' !....)"

Offline Patrioten

• Hyper medlem
  • Activity:
    6.8%
  • Country: dk
    • Vis profil
« Svar #2 Dato: September 13, 2019, 07:12:44 am »
Anklageren, ægteskabet er ikke mere ægte end et Vegas bryllup.

Carlo, ZDFinfo burde være mulig at hente her:
https://www.netzwelt.de/tv-sender/zdfinfo.html
Giv Danmark tilbage til danskerne - Danexit ! 🇩🇰

Offline Petra

• Senior medlem
  • Activity:
    3.4%
  • Køn: Kvinde
  • Muslimmænner vil gerne snuse til min grotte.
    • Vis profil
« Svar #3 Dato: September 13, 2019, 12:49:58 pm »
Viser bare hvor klamt  tvangsægteskab er.
De tuder og brøler.
Aisha på 9 år gift med pedo på 54 år er lækkert?
Sådan elsker i jo Islam.
Muslimmænner er nådeløse med henblik på ungt kød.
Når de ikke kan få det, lokker de med at snuse til min grotte.
Klamme er og blive de.

Helga den Anden

• Gæst
Sv: Er 'Vild med dans' et sygt program?
« Svar #4 Dato: September 13, 2019, 02:12:07 pm »
'Vild med dans' lægger i 2019-premieren i aften kl. 20 op til at dele vandene vedrørende et af de deltagende par.
Parret består nemlig af to mænd, der skal danse med hinanden.

TV2's 'God aften Direkte' i aftes havde inviteret to kvinder, som i årevis har fulgt dansekonkurrencen, og spurgt dem, hvordan de stiller sig.

Den ene syntes, det er helt i orden; hun havde på danseskoler ofte set to piger danse sammen, fordi der er flere piger end drenge, der går til dans.
Den anden - Annie hed hun - sagde, at hun vil slukke for udsendelsen, når homoparret danser, for "det er vederstyggeligt". Hun får det dårligt ved at se sådant, og hun mener ikke det er 'Vild med dans'-programmets opgave at propagandere for homoseksualitet.

Jeg er enig med Annie. Mange børn, i hvert fald fra en vis alder, ser programmet, og det er et galt signal at give dem.
Men det er typisk det program, hvor man gennem årene også omhyggeligt har sørget for, at de fire dommere har bestået af to heteroseksuelle og to homoseksuelle. Tilfældigt? Den tror jeg ikke på.
I den retning synes jeg, at 'Vild med dans' er et sygt program. Jeg har sat mig for at lave kaffe, mens homoparret danser og tér sig. Jeg er for nysgerrig til slet ikke at se det. Vil vide, hvem der fører, når aftenen er slut.

Men sådan er tiden med al dens hyldest til de 'regnbuefarvede' og insisteren på, at alt i denne verden er lige godt og rigtigt - og dermed ligegyldigt.

Hvad synes I?

Offline Anklageren (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    24.2%
    • Vis profil
« Svar #5 Dato: September 13, 2019, 02:59:51 pm »
Jeg synes, at hvis man vil være homoseksuel, så må man være homoseksuel, men de får alt for meget opmærksomhed.

Homo-parader irriterer mig lidt, og at de får så meget sendetid, som om de er mere interessante end alle andre.

Rolf Krake

• Gæst
« Svar #6 Dato: September 13, 2019, 03:05:44 pm »
Selvfølgelig er det ubehageligt for normale mennesker at se to mænd svanse rundt. Mon også de kysser hinanden?

Jeg giver Helga den Anden ret, og det tror jeg såmænd de fleste almindelige danskere ville gøre på tomandshånd. På grund af den kompakte propaganda i alle mulige medier, er der bare ikke ret mange der siger det højt. Vi orker ikke at være skydeskive for alle bemærkningerne om, at vi er "pinligt gammeldags", "reaktionære", "kønsfascister", "homofobiske" og meget andet.

Og som du også var inde på: Børn bliver ved at se det opdraget til, at "det ene kan være lige så godt som det andet."

Online Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    43.6%
    • Vis profil
« Svar #7 Dato: September 13, 2019, 03:09:25 pm »
Viser bare hvor klamt  tvangsægteskab er.

Så kom bare her forbi. Så bliver du klædt af og bagbundet. Så bliver du bøjet ind over huggeblokken med spredte ben, og så ..................
DerRudi: "så overlader de det fornødne til mig og en lille kreds af håndfaste yngre venner. (Så skal vi sateme' !....)"

Online Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    43.6%
    • Vis profil
« Svar #8 Dato: September 13, 2019, 03:12:24 pm »
'Vild med dans' lægger i 2019-premieren i aften kl. 20 op til at dele vandene vedrørende et af de deltagende par.
Parret består nemlig af to mænd, der skal danse med hinanden.

Det har vi gjort i Forbundet af 1948 i årevis.

Citér
Hvad synes I?

Vi slukker eller skifter kanal.

Offline Lunavecchia

• Hyper medlem
  • Activity:
    0.4%
    • Vis profil
« Svar #9 Dato: September 13, 2019, 03:32:52 pm »
Jeg har ikke set nogen af dem, fordi jeg synes, at selve idéen er underlig - men nu har jeg læst løseligt om Luna og Anders, hvor Anders fortryder på den første dag på bryllupsrejsen.

Jeg kan også se, at 92% ud af 8.799 mener, at de to bliver skilt og taler aldrig sammen igen.

https://www.dr.dk/nyheder/kultur/gift-ved-foerste-blik-luna-efter-afvisning-paa-bryllupsrejsen-jeg-blev-rystet-og

Jeg forstår ikke, hvorfor man laver programmet - jeg forstår ikke, at nogen vil gifte sig ved første blik for åben skærm - og hvis ægteskab bliver opfattet så overfladisk  i dag - så forstår jeg ikke, hvorfor folk bliver gift.
Der er så mange programmer, jeg sagtens kunne undvære. Mange af den slags programmer er vel ikke engang danske opfindelser, men et koncept man har købt i USA eller andetsteds.

Når det er sagt, var det virkeligheden for mange i tidligere tiders Danmark, medmindre de blev gift med fætteren eller kusinen.

I 1700-tallet var det ikke ualmindeligt at blive gift ved første blik så at sige. Det hændte ofte, at betingelsen for at en ung mand kunne fæste en gård var, at han måtte gifte sig med enken på stedet - medmindre han var så heldig, at der var en giftefærdig datter i huset. Og dengang var der ingen kære mor, så man kunne fortryde efter bryllupsnatten og løbe sin vej.
I'm a Troll

Offline Lunavecchia

• Hyper medlem
  • Activity:
    0.4%
    • Vis profil
« Svar #10 Dato: September 13, 2019, 03:37:35 pm »

Sådan elsker i jo Islam.

Har du nogensinde læst om Leonora Christina, Christian den Fjerdes datter?
Hvor gammel tror du, hun var, da hun blev trolovet?

Ja, rigtig gættet! Hun var 9 år gammel, da hun blev trolovet til den dengang 24-årige Corfitz Ulfeldt.
Ægteskabet blev dog først fuldbyrdet, da hun var fyldt 15 år.

I'm a Troll

Offline Phil

• Hyper medlem
  • Activity:
    0%
  • Country: ph
    • Vis profil
« Svar #11 Dato: September 13, 2019, 03:45:21 pm »

Sådan elsker i jo Islam.

Har du nogensinde læst om Leonora Christina, Christian den Fjerdes datter?
Hvor gammel tror du, hun var, da hun blev trolovet?

Ja, rigtig gættet! Hun var 9 år gammel, da hun blev trolovet til den dengang 24-årige Corfitz Ulfeldt.
Ægteskabet blev dog først fuldbyrdet, da hun var fyldt 15 år.

- og i de mellemliggende år har den vestlige verden bevæget sig langt væk fra den form for middelalderligt mørke, - i skarp kontrast til islam, der stadig befinder sig i samme religiøse middelalderlige mørke som europa gjorde i 1440.

Ser frem til at jordens befolkning reduceres til ca. 1% af det nuværende antal, i håb om at planeten så har en chance for at overleve.

Offline Anklageren (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    24.2%
    • Vis profil
Giftefærdig alder i muslimske lande i dag
« Svar #12 Dato: September 13, 2019, 04:30:04 pm »
Jeg tror ikke der er ret mange, som ved det, for der bliver skrevet så meget vrøvl om det. Især af Phil, der så ofte løber med en halv vind.

Jeg tager bare nogen nogen få tilfældige muslimske lande, som vi ofte hører om.

I Algeriet skal både mand og kvinde være 19 for at de må blive gift. Der er ingen undtagelser.

I Somalia skal manden være 18 for at blive gift, og kvinden skal være fyldt 16.

I Afghanistan skal manden være fyldt 18, og kvinden 16. Med forældrenes samtykke, kan kvinder blive gift, når de er fyldt 15.

I Saudi Arabien skal manden være fyldt 18, og kvinden skal være fyldt 15.

I Syrien, Forenede Arabiske Emirater og i Ægypten skal begge køn være fyldt 18. Der er ingen undtagelser.

https://en.wikipedia.org/wiki/Marriageable_age

Offline Anklageren (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    24.2%
    • Vis profil
Giftefærdig alder i USA
« Svar #13 Dato: September 13, 2019, 04:43:13 pm »
I de fleste stater skal begge køn være fyldt 18, men der er undtagelser i mange stater.

I maj 2019 var der 34 stater, der har vedtaget en ægteskabsalder ved lov. Herunder er den laveste minimum ægteskabsalder nævnt, når alle undtagelser er taget i betragtning:

2 stater har en alder på mindst 14 år: Alaska og North Carolina.
4 stater har en mindstealder på 15 år.
20 stater har en mindstealder på 16 år.
8 stater har en alder på mindst 17 år.

https://en.wikipedia.org/wiki/Marriage_age_in_the_United_States

Offline Lunavecchia

• Hyper medlem
  • Activity:
    0.4%
    • Vis profil
« Svar #14 Dato: September 13, 2019, 05:29:01 pm »
I middelalderen var ægteskabsalderen her i landet 12 år for piger og 14 år for drenge.
Det var først med Christian den Femtes Danske Lov i 1583, at ægteskabsalderen blev hævet til 16 år for kvinder og 20 år for mænd, og den var gældende indtil 1922, hvor den blev hævet til 18 år for kvinder og 21 år for mænd.
Efter et intermezzo i 1969, blev der endelig i 1976 ligestilling på det område og ægteskabsalderen blev fastsat til 18 år for begge køn = Myndighedsalderen.

Så indtil for 97 år siden havde vi stadig barnebrude i Danmark, hvis Støjbergs definition på barnebrude står til troende.
I'm a Troll