Forfatter Emne: Den glemte krig i Yemen  (Læst 638 gange)

Offline Anklageren (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
  • Country: 00
    • Vis profil
Sv: Den glemte krig i Yemen
« Svar #60 Dato: I dag ved 01:47:54 am »
Nej. Men Kina leverer også våben og droner til landene i Mellemøsten. Jeg siger dog ikke, at de har leveret til houthierne i Yemen. Desuden ser det ud til, at houthierne selv har lavet dronerne. Men hvem har ellers leveret udstyr og våben til dem? Det kan jo være hvem som helst.

Hvad Kina angår er det nok mere interessant, hvad de har leveret til Iran?

Du bliver ved med at skrive om Kina, som ikke har vist nogen tegn på, at de vil blande sig politisk eller militært i verdens konflikter.

Kina er interesseret i at udvikle sig fra at være et fattigt U-land - og det er deres eneste interesse ude i verden.

Du har heller ikke skrevet noget, der viser, at Kina spiller en politisk rolle af betydning i Mellemøsten.

Der er nok ikke nogen uden for Yemen, som tror på, at houthierne selv har udviklet militær-droner - så det tror jeg ikke, du kan finde nogen analytikere, som mener.

« Senest Redigeret: I dag ved 01:51:14 am af Anklageren »

Offline Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    69.2%
  • Køn: Mand
  • Kattemorder.
    • Vis profil
« Svar #61 Dato: I dag ved 01:59:40 am »
Der er nok ikke nogen uden for Yemen, som tror på, at houthierne selv har udviklet militær-droner - så det tror jeg ikke, du kan finde nogen analytikere, som mener.

Ja, droner er så billige at de nok handles på kryds og tværs. Især deres hi-tech-dele.

Jeg så lige en saudi-talsmand på telly der sagde at droneangrebet kom fro nord. Og Yemen ligger mod syd.
Du får ret og jeg får fred!

Offline Anklageren (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
    • Vis profil
« Svar #62 Dato: I dag ved 02:13:50 am »
I januar rapporterede FN's sikkerhedsråd, at Houthi-oprørere i Yemens senere angreb har været foretaget med sofistikerede modeller med en estimeret rækkevidde på over 1.500 kilometer.

Derfor kan Houthi-oprørere angribe, hvorfra de vil.

Her er FN's Sikkerhedsråds rapport, som jeg startede med at linke til, men det lader til at fakta ikke rigtigt har nogen betydning. Der er vel ikke nogen, der gider læse det.

https://undocs.org/en/S/2019/83

"Carlos droner"

Militær droner

« Senest Redigeret: I dag ved 02:47:48 am af Anklageren »