Forfatter Emne: Så dyrk dog skove.  (Læst 2567 gange)

Online Carlo (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    57.2%
  • Country: 00
  • Køn: Mand
  • Dialektisk materialist.
    • Vis profil
Sv: Det hænger sandsynligvis sammen med forskellige definitioner på skov
« Svar #45 Dato: September 05, 2019, 10:19:51 pm »
Det tror jeg ikke på  for det kan jeg ikke finde - tværtimod - så det må du gerne dokumentere.

Jeg så det engang på Verdens Bedste Nyheder, men bogmærkede det ikke, så jeg kan ikke dokumentere det.

Jeg gider iøvrigt ikke poste mere i klimadebat, da der ingen interesse er. Så fremover vil jeg kun debattere muslimer, selvom det ikke interesserer mig synderligt, er det fingernemt og kræver ikke den store fordybelse.

Offline homofaber

• Hyper medlem
  • Activity:
    27.4%
    • Vis profil
« Svar #46 Dato: September 05, 2019, 10:39:07 pm »
Det tror jeg ikke på  for det kan jeg ikke finde - tværtimod - så det må du gerne dokumentere.

Jeg så det engang på Verdens Bedste Nyheder, men bogmærkede det ikke, så jeg kan ikke dokumentere det.

Jeg gider iøvrigt ikke poste mere i klimadebat, da der ingen interesse er. Så fremover vil jeg kun debattere muslimer, selvom det ikke interesserer mig synderligt, er det fingernemt og kræver ikke den store fordybelse.

Jeg vil gerne diskutere klima, så du kan bare gå tilbage og besvare mine kommentarer.

Online Carlo (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    57.2%
    • Vis profil
« Svar #47 Dato: September 05, 2019, 10:54:35 pm »
Jeg vil gerne diskutere klima, så du kan bare gå tilbage og besvare mine kommentarer.

OK, det gør jeg så. Der er nogle løse ænder der har forputtet si i min bogmærkesamling.

Offline Desdicardo

• Hyper medlem
  • Activity:
    1.6%
  • Livet kan være godt.
    • Vis profil
De er jo ustandselig i medierne.
« Svar #48 Dato: September 06, 2019, 03:15:21 pm »

Man skal heller ikke lede længe for at  grave noget ubehageligt op om dem. ;))
Intet er sikkert her i livet udover døden,

Online Carlo (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    57.2%
    • Vis profil
Sv: Så dyrk dog skove.
« Svar #49 Dato: September 08, 2019, 11:45:18 pm »
Jeg hørte det første gang i 70'erne. En af grundene til skovenes forsvinden, er at lokale bruger træ til brændsel til at lave mad med.

Men også dengang var der nogen der var inde på at en simpel solfanger til at stråle op under gryden, kunne erstatte træ.

Nu blev jeg lige mindet om det igen, med den video på Facebook, som forsvandt før jeg fik den neglet, så jeg kan ikke linke.

Men nu over i drømmeland: hvad nu, hvis vi blev lidt rationelle i den rige del af verden, gav dem allesammen sådan et lille billigt anlæg til at lave mad ved? Hele 3. verden kunne forsynes med sådanne anlæg for en brøkdel af det vi bruger på el-biler og vindmøller og pis og lort. Og det ville faktisk gøre en forskel overfor klimaforandringer.

Men ingen profit til Goldman-Sachs og Morgan Bank. Just rationel er kapitalismen ikke.
« Senest Redigeret: September 09, 2019, 01:25:13 am af Carlo »

Offline Forsvareren

• Hyper medlem
  • Activity:
    41.8%
    • Vis profil
« Svar #50 Dato: September 13, 2019, 03:17:04 pm »
Årsagerne til, at det går den forkerte vej med CO2, er hovedsageligt følgende:
1. Jordens befolkning stiger. Dette betyder sammen med industrialiseringen, at der forbrændes flere fossile brændstoffer. Samt at skove, landbrugsland og haver omlægges til byer og veje i stedet for, hvor der jo ingen planter er.
2. Vi bruger stadig alt for mange fossile brændstoffer i stedet for CO2-neutrale energikilder.

Det er ikke små ændringer, der betyder noget. Men derimod det samlede resultat. Hvad skovene angår, kan vi ikke gøre meget i Europa. For vi har jo ikke mere plads til store skovarealer som i fortiden. Det samme gælder de store græsarealer, som man engang bare overlod til både vilde dyr og græssende får og kvæg. For det hele er jo blevet omdannet til veje og byer.

Man håber nu på, at især Brasiliens gigantiske regnskove får lov til at overleve. For de har så stor betydning for CO2, at det vil kunne mærkes kraftigt over hele jorden, hvis de bare forsvinder. Men det er et svært problem at håndtere. For kan vi virkelig forlange, at Brasilien bare skal blive bare skal blive ved med at være fattigt og overbefolket, når Brasilien let kunne løse begge problemer bare ved at fælde regnskovene og udnytte arealet til byer, veje og landbrug i stedet for?

Så CO2-problemet er først og fremmest et problem med overbefolkning af jordkloden. År 1900 var jordens befolkning stadig kun 1,6 mia mennesker. Nu er vi allerede oppe på 7,5 mia mennesker, og i løbet af bare et par årtier ser vi ud til at nå de 10 mia mennesker. Så vil også de sidste skove, græsarealer, marker og haver jo næsten automatisk blive erstattet af endnu flere veje og endnu større byer. Har vi virkelig teknologien til at udgå, at dette fører til katastrofen, hvor jordens temperatur stiger voldsomt på grund af mere CO2 i atmosfæren, og al polarisen derfor bare smelter og får havene til at stige med flere meter?

Offline Torsten Bonfils

• Hyper medlem
  • Activity:
    13%
  • Country: aq
    • Vis profil
« Svar #51 Dato: September 13, 2019, 03:34:42 pm »

Der har faktisk også i klimadebatten været forslag om at grave nogle enorme huller i jorden og fylde dem med træ, og dermed opsuge CO2. Men det skulle være i så gigantisk omfang, at det er urealistisk.

Det behøver vel ikke at være træ men bare biomasse i en eller anden form. Så jeg foreslår at vi graver alle verdens muslimer ned.  :yes: