Forfatter Emne: Det er Schengen, der er 'symbolpolitik'  (Læst 209 gange)

Offline Helga den Anden (OP)

• Jr. medlem
  • **
  • Activity:
    8.6%
  • Country: dk
  • Køn: Kvinde
  • 'For frihed og ret'
    • Vis profil
Det er Schengen, der er 'symbolpolitik'
« Dato: September 05, 2019, 12:32:33 pm »
Jeg har lagt mærke til, at man ikke kan nævne grænsekontrollen og den store indvandrerkriminalitet, uden at 'den brovtende gruppe' råber og hidser sig op.
Grænsekontrollen er 'symbolpolitik' og skader det almindelige politiarbejde, siger de.

Hmm. Hvad er så det for en kriminalitet, der ikke er resurser til at opklare, spørger jeg.
Jo, den består jo netop af blandt andet, hvad der nævnes i denne udmærkede artikel fra et meget lødigt medie:

https://denkorteavis.dk/2019/schengen-belaster-politiet-overalt-i-danmark-udlaendinge-tegner-sig-for-en-tredjedel-af-anholdelser-efter-straffeloven/

Sidste år anholdt dansk politi flere end 7.700 udlændinge, der havde begået lovovertrædelser i Danmark.

Det er Schengen, der har været og er symbolpolitik.

Som skal demonstrere, at EU ikke længere består af nationalstater. (Men det gør EU).

Alle de nævnte lovovertrædere skulle naturligvis hver have en beskikket advokat betalt af det offentlige (dig og mig). Det koster knapper.
« Senest Redigeret: September 05, 2019, 12:38:11 pm af Helga den Anden »

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
  • Country: 00
    • Vis profil
Sv: Det er Schengen, der er 'symbolpolitik'
« Svar #1 Dato: September 05, 2019, 12:51:37 pm »
Jeg har lagt mærke til, at man ikke kan nævne grænsekontrollen og den store indvandrerkriminalitet, uden at 'den brovtende gruppe' råber og hidser sig op.
Grænsekontrollen er 'symbolpolitik' og skader det almindelige politiarbejde, siger de.

Ingen har nævnt ordet 'symbolpolitik', men det er da rigtigt, at den såkaldte "grænsekontrol" ikke består af andet end stikprøver ... så dem der bliver afvist ... bare kan rejse over en anden dag.

Er det dét, du mener med symbolsk?

Offline Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    69.2%
  • Køn: Mand
  • Kattemorder.
    • Vis profil
« Svar #2 Dato: September 05, 2019, 12:56:52 pm »

Jamen, hvad vil du egentligt have? Skal man bruge politiressourcer på grænsekontrol, må ressourcerne tages fra øvrigt politiarbejde.

Eller er vi ovre i det noget Anti-rød pengetræ-agtige noget. I stedet for penge, vokser der politifolk på træet, som bare er til at plukke ned og bruge, uden det koster noget.

Men hvad med dig Helga den Anden. Ønsker du mig ikke også tillykke med de 10 000 indlæg?
Du får ret og jeg får fred!

Offline Helga den Anden (OP)

• Jr. medlem
  • **
  • Activity:
    8.6%
  • Country: dk
  • Køn: Kvinde
  • 'For frihed og ret'
    • Vis profil
« Svar #3 Dato: September 05, 2019, 01:00:17 pm »

Ingen har nævnt ordet 'symbolpolitik', men det er da rigtigt, at den såkaldte "grænsekontrol" ikke består af andet end stikprøver ... så dem der bliver afvist ... bare kan rejse over en anden dag.

Anklageren: Ingen har nævnt ordet 'symbolpolitik' - hahahahaha!  :big_grin: :girl_bye: :girl_crazy:

Det blev vist lanceret af Morten Østergaard. Han kunne dårligt sige to sætninger i valgkampen, uden at sige 'symbolpolitik' i mindst den ene. Og dine 'brovtekammerater' herinde bruger det også flittigt.

Jeg ønsker en stærkere grænsekontrol, som vil opdage endnu flere menneske- og narkosmuglere og andre uønskede , end tilfældet er i øjeblikket.
Pjattet med at det tager tid fra alt andet politiarbejde, er noget fake sludder. Der skal selvfølgelig afsættes penge til det også. Og som den artikel, jeg linker til fortæller om, hænger tingene sammen: De fleste af de lovovertrædere skulle næppe have været inde i Danmark.

I øvrigt støtter jeg Dansk Folkepartis forslag om at lade militærfolk, herunder Hjemmeværnet, overtage grænsebevogtningen.

Offline Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    69.2%
  • Kattemorder.
    • Vis profil
« Svar #4 Dato: September 05, 2019, 01:05:45 pm »
I øvrigt støtter jeg Dansk Folkepartis forslag om at lade militærfolk, herunder Hjemmeværnet, overtage grænsebevogtningen.

Nejtak, politiarbejde, med dets beføjelser, skal foretages af uddannede politifolk. Ingen andre. Ellers kører det af sporet.

Offline Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    69.2%
  • Kattemorder.
    • Vis profil
« Svar #5 Dato: September 05, 2019, 01:11:54 pm »

Du kan lege grænsekontrol hjemme i din egen stue og blive tilfreds.

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
    • Vis profil
« Svar #6 Dato: September 05, 2019, 01:24:31 pm »
Anklageren: Ingen har nævnt ordet 'symbolpolitik' - hahahahaha!  :big_grin: :girl_bye: :girl_crazy:

Det blev vist lanceret af Morten Østergaard. Han kunne dårligt sige to sætninger i valgkampen, uden at sige 'symbolpolitik' i mindst den ene. Og dine 'brovtekammerater' herinde bruger det også flittigt.

Jeg ønsker en stærkere grænsekontrol, som vil opdage endnu flere menneske- og narkosmuglere og andre uønskede , end tilfældet er i øjeblikket.
Pjattet med at det tager tid fra alt andet politiarbejde, er noget fake sludder. Der skal selvfølgelig afsættes penge til det også. Og som den artikel, jeg linker til fortæller om, hænger tingene sammen: De fleste af de lovovertrædere skulle næppe have været inde i Danmark.

Må jeg minde dig om, hvad du skrev i oplægget: " at 'den brovtende gruppe' råber og hidser sig op.
Grænsekontrollen er 'symbolpolitik' og skader det almindelige politiarbejde, siger de."

Jeg gik ud fra at 'den brovtende gruppe' er "os", men nu erfarer jeg så, at du mener Morten Østergaard  :big_grin:

Ham nægter jeg at være talsmand for :smile1:

Den såkaldte grænsekontrol er altså ikke andet end en stikprøvekontrol - og der skal uddannes mange, hvis den skal gøre effektiv - for trafikken over grænsen er blevet stor - og det vil tage lang tid at uddanne dem.

Det har ingen haft planer om ... så jeg vil foretrække at vi debatterer den grænsekontrol vi rent faktisk har - og ikke et fata morgana i et tænkt fremtidssamfund.

Det virker altså lidt sært at sammenligne det, der sker i politikredsene, når de afgiver folk til grænsen ... med noget som ikke eksisterer.

« Senest Redigeret: September 05, 2019, 01:30:55 pm af Anklageren »

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
    • Vis profil
Ren og skær populisme
« Svar #7 Dato: September 05, 2019, 01:49:12 pm »

Det næste kan blive. at politiet heller ikke skal består af uddannede betjente - for det er i den samme boldgade.

Mener du så ikke, at militæret og hjemmeværnet skal uddannes til det - så det er det samme uddannelses problem, samfundet står med - hvor farven bare har en anden lyd???

Hvis det er tilfældet, at grænsekontrollen skal varetages af nogen som ikke er uddannede til det, bliver grænsekontrollen selvfølgelig også derefter.

Der er for det første problemet med at kontrollere, om de der bliver stoppet er eftersøgte - eller har fået afslag på asyl i et EU land.

Det er svært nok for politiet på grund af EU forbeholdene - og Hjemmeværnet kan da slet ikke gøre det.

« Senest Redigeret: September 05, 2019, 03:20:57 pm af Anklageren »

Offline homofaber

• Hyper medlem
  • Activity:
    28%
    • Vis profil
« Svar #8 Dato: September 05, 2019, 02:23:58 pm »

Danmark er stadig med i Schengensamarbejdet. Du kan ikke forhindre en græker, tysker, franskmand osv. at rejse ind i Danmark, hvis de kan bevise statsborgerskab og at de ikke er eftersøgt. Før Schengentraktaten blev gældende, kunne man stadig køre over grænsen uden at blive stoppet. Det var dengang, hvor vi tog til Tyskland og fyldte bilen op ned slik, smøger og sprut. Jeg husker også, hvordan grænsen mellem Tyskland og Polen var. Et rent helvede, men stadig ikke en skid effektivt.

Det er ikke andet end gas og røg at tale om stram grænsekontrol, for hvor skal personale og penge komme fra? Vi har også en masse transport, lastbiler osv. De kommer til at skulle holde i kø i 5 timer, når det er værst. Det er ikke i tråd med Schengen.