Forfatter Emne: Bing  (Læst 2536 gange)

Anklageren

• Gæst
Bing
« Dato: Februar 04, 2015, 02:14:35 pm »
Velkommen. Vi er her for at hjælpe.

Din startside er blevet ændret for at beskytte dig.

Din Microsoft-sikkerhedssoftware har fjernet uønsket software, som kompromitterede indstillingerne i din internetbrowser.

Som en del af oprydningsprocessen er din startside blevet nulstillet til den aktuelle side. Du kan klikke her for at ændre disse indstillinger når som helst.

Klik her for at få mere at vide om, hvordan du surfer sikkert på internettet.

Man opdager så, at den nye startsite er blevet Microsoft søgemaskinen "Bing" - og så kan man godt regne ud at det sikkert er løgn og at det sandsynligvis er ulovligt. Mon ikke Microsoft - igen - igen - får en stor bøde for at overtræde konkurrencelovgivningen?

Microsoft er altid meget venlige, mens de har sugerøret nede i borgernes lommer. Der er nogen som beundrer Bill gates, fordi han har tjent styrtende med penge, men de glemmer, at årsagen bl.a. er, at de selv har betalt for ingenting.

Med ingenting hentyder jeg til, at Microsoft f.eks. ændrer Word med jævne mellemrum - blot for at ændre - for det er ikke forbedringer, når man bare flytter rundt på ikonerne og ændrer på udseendet. Det er nærmest irriterende, når man skal betale et ret stort beløb for at få lov til at lede efter funktionerne.

Offline Debatsvinet

• Hyper medlem
  • Activity:
    0%
  • Country: dk
  • Køn: Mand
  • En´ oneliner kan sige mere end 1000 ord ...
    • Vis profil
Sv: Bing er noget knald ... :/
« Svar #1 Dato: Februar 04, 2015, 02:50:38 pm »
"Bing" sniger sig ind af bagdøren sammen med Java når man opdaterer men også Adobe reader er en skurk ...  Men nu er det jo ikke nødvendigt med Java siger de kloge på området ...

Ja hvad  siger du, Anklager ??
Vågner, vågner Danske Helte, springer op og spænder bælte ...

Rollo

• Gæst
Sv: Bing
« Svar #2 Dato: Februar 04, 2015, 10:48:48 pm »
Debatsvin, nu ved jeg godt du spørger Anklageren, men vedrørende Java, så er det på vej til at blive erstattet af Javascript flere og flere steder på internettet. Og det er kun godt.

Jeg har kun Java installeret på min gamle PC. Den jeg skriver på nu har slet ikke Java, og jeg klarer mig fint uden, også når jeg skal bruge netbank osv.

Hvis du har to brugbare PC'ere, kan du roligt afinstallere Java fra den nyeste. Så er der en potentiel sikkerhedsrisiko mindre.

Rollo

• Gæst
« Svar #3 Dato: Februar 05, 2015, 12:19:29 am »
Man opdager så, at den nye startsite er blevet Microsoft søgemaskinen "Bing" - og så kan man godt regne ud at det sikkert er løgn og at det sandsynligvis er ulovligt. Mon ikke Microsoft - igen - igen - får en stor bøde for at overtræde konkurrencelovgivningen?
Microsoft er altid meget venlige, mens de har sugerøret nede i borgernes lommer. Der er nogen som beundrer Bill gates, fordi han har tjent styrtende med penge, men de glemmer, at årsagen bl.a. er, at de selv har betalt for ingenting.
Med ingenting hentyder jeg til, at Microsoft f.eks. ændrer Word med jævne mellemrum - blot for at ændre - for det er ikke forbedringer, når man bare flytter rundt på ikonerne og ændrer på udseendet. Det er nærmest irriterende, når man skal betale et ret stort beløb for at få lov til at lede efter funktionerne.

Logger du på din PC med din Microsoft konto i Windows 8.1? For hvis du ikke logger på med en lokal konto, vil Windows 8 og 8.1 prøve at presse dig til at bruge Bing som standardsøgemaskine.

Du kunne prøve et eksperiment. Log på med lokal konto (altså almindelig gammeldags brugerkonto), ret startsiden og standardsøgemaskinen til det du vil have, og se om Windows ændrer det. Jeg tror det ikke.

NB
NB
Ulempen ved lokal konto til Windows 8 og 8.1 er, at man umiddelbart ikke kan bruge Onedrive (der findes dog en løsning, men den er kringlet).
NB
NB

Jeg gætter på, at Microsoft ikke kommer i konflikt med konkurrencelovgivningen på dette område, fordi Bing har en meget mindre markedsandel end Google.

Mere om konkurrence: Microsoft har meddelt, at man (brugeren) i Windows 10 ikke længere automatisk skal tage stilling til hvilken browser man foretrækker. Folk får smidt Spartan eller IE i nakken! Microsoft har ellers fået klækkelige bøder for at misbruge sin dominans på styresystemer, til at opnå dominans på internetbrowsere. Det var som bekendt de klækkelige bøder, der fik Microsoft til at installere den lille rutine, der beder folk om at vælge internetbrowser. Men nu har IE altså mistet så megen markedsandel, at der ikke er tale om dominans - så nu kan man godt pr. standard give folk en browser udviklet af Microsoft. Fremover (med Win 10) skal folk selv aktivt installere en konkurrerende browser, hvis de vil.

Endnu mere om konkurrence: nu skriver du om Word. Hvordan er udsigten til at bruge OpenSource kontorprogrammer i det offentlige? Hvad med LibreOffice?

Der er netop kommet en ny opdatering til LibreOffice
http://www.computerworld.dk/art/233069/libreoffice-faar-stor-makeover-retter-irriterende-microsoft-problem

Der er lidt dokumentation her
https://wiki.documentfoundation.org/ReleaseNotes/4.4

Lidt reklame her
http://www.computerworld.dk/art/231520/nu-kan-du-hente-en-ny-kontorpakke-helt-gratis

LibreOffice i dansk udgave kan hentes her:
https://da.libreoffice.org/hent-libreoffice/
(under systemkrav står der windows 7 eller tidligere, men det virker altså også til 8 og 8.1 - jeg garanterer!)

Anklageren

• Gæst
Sv: Bing er noget knald ... :/
« Svar #4 Dato: Februar 05, 2015, 12:26:06 am »
"Bing" sniger sig ind af bagdøren sammen med Java når man opdaterer men også Adobe reader er en skurk ...  Men nu er det jo ikke nødvendigt med Java siger de kloge på området ...

Ja hvad  siger du, Anklager ??

Ja, det er ved at være slut med at bruge Java, som bliver erstattet med Java script, som er noget helt andet, selvom det lyder ret ens.

Java er et programmeringssprog som man skriver software med, og det har indtil for nylig været nødvendig for at bruge NemID, hvad du sikket ved - brugeren installerer et lille program, som den software kan køre i (kaldet Java runtime).

Java script er et scriptsprog, som browseren understøtter og det har browsere gjort meget længe, men alting udvikler sig jo. Derfor behøver brugere fremover kun at opdatere deres browser, men det gør de fleste jo nok i forvejen.

Flash er endnu mere overflødig, for det har for 99% vedkommende været brugt til reklamer, og det eneste de fleste vil mærke til det, hvis ikke ikke har Flash er, at de ikke ser så mange reklamer, og at deres computer bliver hurtigere.

Jeg skrev det her, fordi jeg uindrede mig over, at jeg havde en startsite, som jeg selv har lavet og den blev pludselig erstattet af Bing.

Jeg tror, at årsager er, at vi får Internet gennem et routernet, som selv har skrevet deres sikkerhedscertifikat.

Det er nemlig blevet sådan, at nogle multinationale selskaber udsteder sikkerhedscertifikater, som så på forhånd nyder tillid, og det er selvfølgelig ikke gratis. Hvis man vil være negativ, kan man opfatte det som en form for skat, fordi man snart er tvunget til at købe dem, hvis man vil have skidtet til at fungere.

"Dette websteds sikkerhedscertifikat er ikke fra en kilde, der er tillid til" har du måske mødt?

Man kan så selv installere dem på serveren eller PC'en, men det bliver sværere og sværere i praksis, hvis de ikke er købt i dyre domme.
« Senest Redigeret: Februar 05, 2015, 10:38:48 am af Anklageren »

El_Nino

• Gæst
« Svar #5 Dato: September 29, 2015, 06:25:26 pm »
Debatsvin, nu ved jeg godt du spørger Anklageren, men vedrørende Java, så er det på vej til at blive erstattet af Javascript flere og flere steder på internettet. Og det er kun godt.

Jeg har kun Java installeret på min gamle PC. Den jeg skriver på nu har slet ikke Java, og jeg klarer mig fint uden, også når jeg skal bruge netbank osv.

Hvis du har to brugbare PC'ere, kan du roligt afinstallere Java fra den nyeste. Så er der en potentiel sikkerhedsrisiko mindre.

Næh rollo du behøver jo slet ikke Java mere for netbank når du har nøglekortet fra NETS :hysteric: :girl_prepare_fish: :girl_sad: :girl_sigh: