Forfatter Emne: Hej  (Læst 283 gange)

Offline Mak (OP)

• Senior medlem
  • Activity:
    0.4%
  • Country: dk
    • Vis profil
Hej
« Dato: September 01, 2019, 12:16:17 am »
Hej

Jeg ville bare lige skrive lidt her. Nu er det jo ved at være så længe siden, men Carlo og Ljyse prøvede at hjælpe mig dengang, så jeg ville bare lige skrive.
Jeg skal såmænd giftes, ja jeg har mødt en sød og blid kvinde her på det landbrug, hvor jeg arbejder, så det er rigtig dejligt og godt. Vi skal finde os et lille, stille husmandssted, hvor vi kan bo og fortsætte vores virke og vores simple liv.
Jeg har stadigvæk ikke kontakt med mor og far, så det er jeg selvfølgelig meget ked af. Det er noget, der gør meget ondt inden i, at man ikke længere har dem i sit liv, men jeg beder til Gud Herren, og vi ved jo fra Bibelen at der før er sket mirakler. Så jeg vil aldrig opgive håbet. Men det kan blive meget svært. De sidste mange gange da jeg så dem stadigvæk stjal jeg alt jeg overhovedet kunne komme til fra dem. Vinflasker, samleobjekter, dyre cigarer - alt, hvad jeg kunne lave til penge. Så det er meget svært. Og så den episode hos min søsters. Nej, det er ikke sikkert, jeg nogensinde kommer til at se dem igen. Det er i Gud Herrens hænder.

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
  • Country: 00
    • Vis profil
Hej Mak - det er længe siden
« Svar #1 Dato: September 01, 2019, 12:55:36 am »
Hej

Jeg ville bare lige skrive lidt her. Nu er det jo ved at være så længe siden, men Carlo og Ljyse prøvede at hjælpe mig dengang, så jeg ville bare lige skrive.
Jeg skal såmænd giftes, ja jeg har mødt en sød og blid kvinde her på det landbrug, hvor jeg arbejder, så det er rigtig dejligt og godt. Vi skal finde os et lille, stille husmandssted, hvor vi kan bo og fortsætte vores virke og vores simple liv.
Jeg har stadigvæk ikke kontakt med mor og far, så det er jeg selvfølgelig meget ked af. Det er noget, der gør meget ondt inden i, at man ikke længere har dem i sit liv, men jeg beder til Gud Herren, og vi ved jo fra Bibelen at der før er sket mirakler. Så jeg vil aldrig opgive håbet. Men det kan blive meget svært. De sidste mange gange da jeg så dem stadigvæk stjal jeg alt jeg overhovedet kunne komme til fra dem. Vinflasker, samleobjekter, dyre cigarer - alt, hvad jeg kunne lave til penge. Så det er meget svært. Og så den episode hos min søsters. Nej, det er ikke sikkert, jeg nogensinde kommer til at se dem igen. Det er i Gud Herrens hænder.

Jeg véd jo, at du allerbedst selv kan fornemme, om du har Vorherres velsignelse til din gerning – og det kunde aldrig falde mig ind at anbefale dig forandring.

Jeg kender dig også godt nok til at vide, at du aldrig vilde sætte dig op imod, hvad du føler, er Guds vilje.

Men jeg véd også, hvor vanskeligt det ofte kan være for os mennesker at blive opmærksomme på Guds fingerpeg, netop hvor det gælder vore egne forhold … Jeg beder dig derfor, Mak - nøje at tænke over, om hun er den rette for dig. Hun har velsagtens fundet nåden, men falder du i igen - så trækker du hende med ned i syndens pøl.

Jeg tror ikke, du vil komme til at fortryde det, hvis du tager sagen under fornyet overvejelse og udsætter giftemålet, til du er helt sikker på, at omvendelsen er stabil nok til, at Satan ikke kan lokke dig i fordærv igen. Den gamle slange er jo listig som få.

Jeg ved på den anden side godt, at det er så smukt at kunne henleve sit liv med sine kære i stedet for at ende sine dage i oprivende kiv og strid med alkoholen som følgesvend … det mener du også selv, ikke sandt?

« Senest Redigeret: September 01, 2019, 01:07:02 am af Anklageren »

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
    • Vis profil
Gud er visselig stor
« Svar #2 Dato: September 01, 2019, 05:03:59 pm »
Minnesota kuren er en seks dages intensiv alkoholbehandling, og det er den mest effektive kur samfundet kan tilbyde - men det er langtfra alle, der forbliver ædru efter en enkelt behandling på de seks døgn, hvor man mødes fysisk.

Minnesota kuren er en ret dyr behandling, men her er Mak varigt sluppet ud af sit misbrug efter ganske få forstående anonyme kommentarer på Din-Debat, hvor han fandt Jesus  :smile1:

Er det et mirakel, hvor helligånden har fundet vej gennem trådløse netværk og lyslederkabler til den anonyme alkoholiker fra en, der allerede havde fundet Jesus?

Offline Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    69.2%
  • Køn: Mand
  • Kattemorder.
    • Vis profil
Sv: Hej
« Svar #3 Dato: September 06, 2019, 10:17:03 pm »

Endnu engang tillykke med at du har klaret den. Virkeligt godt gået.

Citér

Jeg og min daværende donna gik også og fiflede med tanken om at blive fritidslandmænd for 20 år siden. Et lille husmandsbrug med høns, ænder og svin af Sortbroget Dansk Landrace, som vi selv dyrkede foderet til. Og have noget indtægt fra salg af vore egne produkter.

Men jøsses kineserhat, da vi begyndte at undersøge økonomi og lovgivning om sådan noget. Vi lægger lige ud med at prisen på en hektar landbrugsjord er omkring 150 000 kroner. Og hvad der så skal investeres i maskineri til at dyrke jorden. Og så hvad der kræver for at holde husdyr. Bare til hønsehold, uha!

Og lovgivning. Jeg gik og troede at man bare kunne slagte sine høns og sælge dem, men den går ikke. Høns til salg, skal slagtes på et slagteri og returneres til ejeren i emballage. Så kiloprisen bliver nok 400 kroner.

Og så at komme af med sine produkter.

Citér
Jeg har stadigvæk ikke kontakt med mor og far, så det er jeg selvfølgelig meget ked af.

Nej, den er svær. Og at de er uvidende om at du har det godt nu og har overvundet problemerne.
Du får ret og jeg får fred!

Offline Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    69.2%
  • Kattemorder.
    • Vis profil
Sv: Gud er visselig stor
« Svar #4 Dato: September 06, 2019, 10:18:28 pm »
Minnesota kuren er en ret dyr behandling, men her er Mak varigt sluppet ud af sit misbrug efter ganske få forstående anonyme kommentarer på Din-Debat, hvor han fandt Jesus  :smile1:

Nej, ikke her på debatten. Der var nogen der samlede ham op fra rendestenen.

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
    • Vis profil
Aldrig set før
« Svar #5 Dato: September 07, 2019, 03:23:39 am »

Nej, ikke her på debatten. Der var nogen der samlede ham op fra rendestenen.

Nu ikke så beskeden 

25 juli 2018
Mak er narkoman, han har nervebetændelse og bliver jagtet en bande, der lige har klippet en finger af ham, fordi han skylder dem mange penge. Hans familie vil ikke snakke med ham, hans kæreste har forladt ham, han har ingen bolig, han har ingen venner og politiet griner af ham, da han anmelder, at banden har klippet hans finger af med an boltsaks.

4 måneder efter lever Mak et godt og sundt liv, og har mange venner.

Du har da bidraget til miraklet sammen med Lyjse  :smile1:

Offline Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    69.2%
  • Kattemorder.
    • Vis profil
Sv: Aldrig set før
« Svar #6 Dato: September 07, 2019, 08:05:58 am »
Du har da bidraget til miraklet sammen med Lyjse  :smile1:

Nu er det så småt blevet efterår. Sikkert også i Grønland. Om kort tid kommer vinteren i Grønland. Skulle du ikke ud og bruge den sidste tid til at få noget til fryseren til vinteren? Hvad med svampe, som der sikkert er mange af nu? De kan godt tørres til vinteren og er gode til alle kødretter.