Forfatter Emne: HVORFOR SKRIVER MAN?  (Læst 2165 gange)

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
  • Country: 00
    • Vis profil
Vi er ligeglade med det latterlige begreb: Whataboutism
« Svar #30 Dato: August 29, 2019, 01:25:09 am »
Vi sammenligner også biler, bryster, overarms muskler, sommerfugle osv. - og det vil vi have lov til  :smile1:

Whataboutism kan ikke bruges til en skid.
Det relevante er, om nutidens og fremtidens danskere, nordmænd og svenskere ønsker at leve i et fredeligt og godt Norden - eller om de lader stå til og lader islam vinde mere og mere frem. Som Sverige ser ud aktuelt - uha-uha! Bliver det overhovedet til at redde?    :girl_to_take_umbrage:
Lighed for Loke såvel som for Thor

Offline Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    67.6%
  • Køn: Mand
  • Dialektisk materialist.
    • Vis profil
Sv: HVORFOR SKRIVER MAN?
« Svar #31 Dato: August 30, 2019, 11:28:19 pm »
Der er blevet stille omkring omkring DerRudi banden. Erkender de deres nederlag? Eller har de bare trukket sig lidt tilbage og gør sig klar til en fornyet storm?

Kun Anti-rød vrider sig lidt på krogen endnu.
anti-rød: "Det er muligt at udvinde energien fra Co2."

Offline El_Nino

• Hyper medlem
  • Activity:
    1.4%
  • Country: dk
  • Vejen skal altid være snorlige og fremad
    • Vis profil
« Svar #32 Dato: August 31, 2019, 08:32:17 am »
Der er blevet stille omkring omkring DerRudi banden. Erkender de deres nederlag? Eller har de bare trukket sig lidt tilbage og gør sig klar til en fornyet storm?

Kun Anti-rød vrider sig lidt på krogen endnu.

Heller ikke de store vise ord fra dig. :Elffy_45:
Tænk altid én gang til over det, før du gør det!

Offline Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    67.6%
  • Dialektisk materialist.
    • Vis profil
« Svar #33 Dato: September 05, 2019, 12:06:11 am »
Er det virkeligt gået ubemærket hen, at jeg har rundet 10 000 indlæg?
anti-rød: "Det er muligt at udvinde energien fra Co2."

Offline Torsten Bonfils

• Hyper medlem
  • Activity:
    9%
  • Country: aq
    • Vis profil
« Svar #34 Dato: September 05, 2019, 12:27:55 am »

:Mauridia_40:                :lex_07:                :Mauridia_40:

:Mauridia_22: :Mauridia_22:
  :Laie_cyclist:

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
    • Vis profil
« Svar #35 Dato: September 05, 2019, 01:44:52 am »

Lighed for Loke såvel som for Thor

Offline Desdicardo

• Hyper medlem
  • Activity:
    4.4%
  • Livet kan være godt.
    • Vis profil
« Svar #36 Dato: September 05, 2019, 01:39:56 pm »

Med de

Vi må jo også huske 'dine' flag

Intet er sikkert her i livet udover døden,

Offline Forsvareren

• Hyper medlem
  • Activity:
    84%
    • Vis profil
« Svar #37 Dato: September 17, 2019, 11:21:19 am »
HVORFOR  SKRIVER  MAN?

Det kan man godt nu og da spørge sig selv om.
En erfaren national skribent som jeg har siden engang først 90'erne sendt mange tusinde indlæg og kommentarer med mine oprigtige meninger på print. Først til nogle dagblade under mit borgerlige navn, siden til debatsider på nettet under pseudonym.

Hvorfor fortsætte? Det har ikke hjulpet meget, ikke sådan synligt i form af den førte (udlændinge-) politik eller ved folketingsvalgene i hvert fald.

Måske er der andre, som har spurgt sig selv om det samme. Det er til jer, jeg skriver dette.

Jeg tænker således:

Jeg kan skrive for at dokumentere, hvad der sker i disse afgørende år.
Om alt det, der ikke offentliggøres eller fordrejes, camoufleres  i løgnemedierne.
De små nationalsindede medier skal ikke være alene om det, man hjælper til ved at skrive. For husk altid: Når det først står der, kan de ikke viske det ud. Har det først været på print, har det også været LÆST.

Jeg kan også skrive med et historisk perspektiv med mig. Jeg synes vores danske arv og vores fælles kulturhistorie med de andre nordiske lande er meget, meget vigtig. Ikke kun for at minde om, hvad der er gået galt i den nordiske kultur og for landenes broderfolk, nej også for at minde om, hvad vi gjorde rigtigt engang.

Endelig kan jeg skrive af hensyn til min egen selvrespekt. Den er rigtig vigtig. Jeg skal kunne se min datter og mit barnebarn i øjnene, også den dag, min tid her slutter. De skal ikke kunne sige: "Far/morfar, hvorfor gjorde du ikke noget?" Det vil jeg simpelthen ikke være bekendt. Sådan er jeg også blevet opdraget af fortrinsvis min far, men også mine bedsteforældre.

Og det er for mig det naturlige - mit syn på Danmark er, at danskerne har pligt til at passe på Danmark, værne om vores arv og kultur, forsvare det - ja, med våben i hånd om nødvendigt. Men danskerne har også ret til Danmark, vores fædreland. Med det gamle nordiske ord odelsretten, en ret der kommer af arv.
Danmark bør aldrig kunne fravristes det danske folk. Det er da vores. Ikke andre folkeslags - og da slet ikke den ækle ideologi, der hedder islam. Muslimerne skal - nu hvor de allerede har sat sig fast og forsøger at gennemtvinge deres love og regler, hvor de ser en mulighed - stoppes. Og de skal i et forhåbentligt samarbejde med andre vesteuropæere fordrives fra Danmark og fra Europa. Hvordan det kommer til at blive organiseret, kan jeg ikke vide, og hvis jeg vidste noget, ville jeg jo heller ikke skrive det. Men at få islam tæsket ud af vores elskede fædreland er nummer 1. For ellers går de kommende slægter under.

Det er mit program.

Seriøse svar fra dem, indlægget måtte sige noget, vil blive besvaret. (Så har jeg vist også fravalgt visse andre.  :smile1:)

Jeg skriver nu lige så meget for at oplyse om muslimernes opførsel, kvindesyn og had, så vi kan undgå flere naive og fejlinformerede unge piger begår samme dumhed som de to i marokko.
Ja, man bør altid sætte sig ind i forholdene de steder, hvor man ønsker at rejse hen. De to pigers naivitet diskuterede jeg med en taxa-chauffør, der selv var indvandrer fra Mellemøsten. Han rystede også på hovedet og fortalte, at han ikke engang selv turde rejse rundt til småbyer i Marokko sådan, som de to piger jo havde gjort. Og han var endog en mand - og oven i købet med et mellemøstligt udseende! I Marokko skal man enten kun færdes i større grupper eller holde sig til storbyer, hvor der jo er mange mennesker. Ellers er landet alt for farligt at rejse til! Men det skyldes landets fattigdom og befolkningens mangel på uddannelse og ikke deres religion.

Vedørende hvorfor man skriver i et forum, kan jeg kun svare for mig selv. For jeg læser kun de politiske tråde og kun med det formål at finde noget, som jeg har lyst til at kommentere. Når jeg gør dette, motiverer det mig desuden til at søge flere oplysninger om de emner, der diskuteres, hvilket jeg godt kan lide.

Andre diskuterer derimod enten deres raseri mod samfundet eller trivielle ting fra deres dagligdag. Dette gider jeg ikke, fordi jeg ikke på samme måde føler mig som en taber, der bare skal have afløb for noget raseri for at kunne give andre eller samfundet skylden for ens egen mangel på succes i livet. Eller som en, der for hyggens skyld har brug for at diskutere trivialiteter fra dagligdagen. Begge dele ville være totalt spild af tid for mit vedkommende.