Forfatter Emne: Opposition efterlyses  (Læst 522 gange)

Offline Anklageren (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
  • Country: 00
    • Vis profil
Opposition efterlyses
« Dato: August 16, 2019, 12:40:24 pm »
Helle Thorning havde det svært, for oppositionen snakkede i et væk om løftebrud.

Mette Frederiksen kan derimod gå på vandet, fordi oppositionen har travlt med at bekrige hinanden.

Det gjorde de allerede så småt under valgkampen, hvor ingen mistænkte dem for at stå sammen om at danne regering.

Vi fik også de to små uspiselige partier, som gjorde sammenholdet helt umuligt - og der var også en del stemmespild.

Fortsæt endelig de gode takter  :smile1:

Offline DerRudi

• Hyper medlem
  • Activity:
    10.4%
  • Country: dk
  • Køn: Mand
  • Danmark - VÅGN OP!
    • Vis profil
Sv: Opposition efterlyses
« Svar #1 Dato: August 16, 2019, 12:49:29 pm »
Anklageren:
Citér
Helle Thorning havde det svært, for oppositionen snakkede i et væk om løftebrud.
Mette Frederiksen kan derimod gå på vandet, fordi oppositionen har travlt med at bekrige hinanden.
Det gjorde de allerede så småt under valgkampen, hvor ingen mistænkte dem for at stå sammen om at danne regering.

Vi fik også de to små uspiselige partier, som gjorde sammenholdet helt umuligt - og der var også en del stemmespild.

Fortsæt endelig de gode takter  :smile1:

"Hwa' wil do debattér'?"
"Øøøh, hwa' gælder ophidselsen?"
Danmark muhammedanerfrit!

Offline Anklageren (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
    • Vis profil
« Svar #2 Dato: August 16, 2019, 01:04:58 pm »
"Hwa' wil do debattér'?"

Hvad mener du DerRudi?

For en god ordens skyld må jeg nok linke til Ritzau, så de ikke bliver sure over, at jeg bruger deres måling på den måde (så får de lidt reklame).

https://ritzau.com/politiske-meningsmaalinger/

Offline GuBBi

• Administrator
  • Hyper medlem
  • Activity:
    2.6%
    • Vis profil
« Svar #3 Dato: August 16, 2019, 01:13:58 pm »
"Hwa' wil do debattér'?"

https://i.imgur.com/yp48fhY.jpg

Hvad mener du DerRudi?

For en god ordens skyld må jeg nok linke til Ritzau, så de ikke bliver sure over, at jeg bruger deres måling på den måde (så får de lidt reklame).

https://ritzau.com/politiske-meningsmaalinger/

Nu er jeg djævelensadvokat, men:
Citér
Målingen er foretaget af VOXMETER FOR RITZAU med 1006 repræsentativt udvalgte personer, ved hjælp af interview og er afsluttet 11-08-2019. Den maksimale usikkerhed på målingen er på +/- 2.7% point.

Offline GuBBi

• Administrator
  • Hyper medlem
  • Activity:
    2.6%
    • Vis profil
« Svar #4 Dato: August 16, 2019, 01:19:47 pm »
Jeg vil da egentlig også gerne debattere om socialdemokratiet stadig er skrøbeligt i forhold til at blive anklaget for løftebrud igen? Hvis MF ikke kan levere en eller anden pensionsreform er fanden løs i laksegade.

Offline Desdicardo

• Hyper medlem
  • Activity:
    12.8%
  • Køn: Mand
  • Livet kan være godt.
    • Vis profil
« Svar #5 Dato: August 16, 2019, 09:58:04 pm »
Jeg vil da egentlig også gerne debattere om socialdemokratiet stadig er skrøbeligt i forhold til at blive anklaget for løftebrud igen? Hvis MF ikke kan levere en eller anden pensionsreform er fanden løs i laksegade.

Ja da, de kunne til en begyndelse afskaffe nogle af alle de 'ben' politikerne har mulighed for at gnave.

Og hvad med rettigheden til at gå på pension som 60årig - en ret alm. lønslaver ikke har.

Men det er self. også hårdt arbejde at sidde (klæbe) på taburetterne.  :hyper:

Det ville være ægte socialdemokratisk millimeter retfærdighed hvis alle fik lov til at trække sig tilbage som 60årig.  ;)
« Senest Redigeret: August 17, 2019, 12:03:05 pm af Desdicardo »
Intet er sikkert her i livet udover døden,

Offline Anklageren (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
    • Vis profil
« Svar #6 Dato: August 20, 2019, 08:20:09 am »

Citér
Målingen er foretaget af VOXMETER FOR RITZAU med 1006 repræsentativt udvalgte personer, ved hjælp af interview og er afsluttet 11-08-2019. Den maksimale usikkerhed på målingen er på +/- 2.7% point.

Nu er der kommet en ny måling 18. august fra VOXMETER, hvor Nye Borgerlige står til 1,3 procent af stemmerne - og du skriver, at det er usikkert, om det overhovedet er så mange.

https://www.berlingske.dk/barometeret

Det kører ikke rigtig som det skal for udsmiderpartierne.

Offline Forsvareren

• Hyper medlem
  • Activity:
    18.8%
    • Vis profil
« Svar #7 Dato: August 20, 2019, 11:51:50 am »

Citér

Nu er der kommet en ny måling 18. august fra VOXMETER, hvor Nye Borgerlige står til 1,3 procent af stemmerne - og du skriver, at det er usikkert, om det overhovedet er så mange.

https://www.berlingske.dk/barometeret

Det kører ikke rigtig som det skal for udsmiderpartierne.
Der er jo intet overraskende i, at Venstre i øjeblikket står til en tilbagegang på grund af den indre uro i partiet. For dette har jo altid været konsekvensen i alle partier, når der opstår intern splittelse. Vælgerne gider simpelthen ikke den slags.
På den anden side er der jo meget længe til næste valg. Så det betyder jo ikke rigtigt noget.

Offline Anklageren (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
    • Vis profil
« Svar #8 Dato: August 20, 2019, 11:57:10 am »
Der er jo intet overraskende i, at Venstre i øjeblikket står til en tilbagegang på grund af den indre uro i partiet. For dette har jo altid været konsekvensen i alle partier, når der opstår intern splittelse. Vælgerne gider simpelthen ikke den slags.
På den anden side er der jo meget længe til næste valg. Så det betyder jo ikke rigtigt noget.

Venstre er ikke et "udsmiderparti".

Offline Forsvareren

• Hyper medlem
  • Activity:
    18.8%
    • Vis profil
« Svar #9 Dato: August 20, 2019, 12:38:01 pm »

Jeg har en fornemmelse af, hvad du mener. Men alligevel mangler jeg definitionen af et “udsmiderparti”?

Offline Anklageren (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
    • Vis profil
« Svar #10 Dato: August 20, 2019, 01:57:26 pm »

Jeg har en fornemmelse af, hvad du mener. Men alligevel mangler jeg definitionen af et “udsmiderparti”?

Det er dem, der vil smide alle ikke vestlige indvandrere ud af landet - eller alle muslimer.

Offline Forsvareren

• Hyper medlem
  • Activity:
    18.8%
    • Vis profil
« Svar #11 Dato: August 20, 2019, 03:13:43 pm »

Det er dem, der vil smide alle ikke vestlige indvandrere ud af landet - eller alle muslimer.
Tænkte jeg nok. Men vil DF og NB egentlig det officielt?

Offline Anklageren (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
    • Vis profil
« Svar #12 Dato: August 20, 2019, 03:17:04 pm »

Tænkte jeg nok. Men vil DF og NB egentlig det officielt?

Ikke DF - men det vil NB.

Det er årsagen til, at Lars Løkke blankt afviser at samarbejde med Nye Borgerlige.

« Senest Redigeret: August 20, 2019, 03:28:49 pm af Anklageren »

Offline Massey

• Senior medlem
  • Activity:
    2.2%
    • Vis profil
« Svar #13 Dato: August 21, 2019, 11:58:39 am »

Både de radikale , DF og arbejdsgiverne har undsagt hendes valgbluff. https://politiken.dk/indland/art7060202/Arbejdsgiverne-afviser-blankt-Socialdemokratiets-forslag-om-en-ret-til-tidligere-pension-for-nedslidte
https://www.avisen.dk/radikal-advarsel-pensionsudspil-skabt-til-valgkamp_536112.aspx
Velfærdsforliget skulle være opsagt før valget for det overhoved kunne komme på tale, hun har aldrig haft planer om at føre det ud i livet.
akkurat som hendes bavl om at videreføre stram udlændingepolitik.
https://stiften.dk/danmark/Radikale-vrager-Socialdemokratiets-pensionsplan/artikel/576191

De sætter hende til symbolpolitik ala undskyldningen femøren burde være gået ud med, da det foregik på hans vagt og drukkenbolten før.
Hun kommer til at rasle ned i målingerne akkurat som Thorning-Shit der lå på 10-13 % de første 3 år, og husket som den ringste.
Hende der med fjæs som en grib følger samme spor.
« Senest Redigeret: August 21, 2019, 09:55:32 pm af Massey »

Offline Anklageren (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
    • Vis profil
Det er tværtimod oppositionen, der står med skægget i postkassen
« Svar #14 Dato: August 21, 2019, 12:15:19 pm »

Både de radikale , DF og arbejdsgiverne har undsagt hendes valgbluff.
Velfærdsforliget skulle være opsagt før valget for det overhoved kunne komme på tale, hun har aldrig haft planer om at føre det ud i livet.
akkurat som hendes bavl om at videreføre stram udlændingepolitik.

De sætter hende til symbolpolitik ala undskyldningen femøren burde være gået ud med, da det foregik på hans vagt og drukkenbolten før.
Hun kommer til at rasle ned i målingerne akkurat som Thorning-Shit der lå på 10-13 % de første 3 år, og husket som den ringste.
Hende der med fjæs som en grib følger samme spor.

Nye Borgerlige ligger langt under spærregrænsen i meningsmålingerne. SK kom ikke ind. DF er blevet et lilleputparti og Venstre skændes med sig selv  :smile1:

Masseys meningsfæller er så få, at de næsten er uden politisk betydning.

Der er ikke rigtig nogen til at opponere imod Mette Frederiksen.