Forfatter Emne: Hver femte underviser i folkeskolen er uuddannet vikar  (Læst 281 gange)

Offline Anklageren (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
  • Country: 00
    • Vis profil
Hver femte underviser i folkeskolen er uuddannet vikar
« Dato: August 11, 2019, 02:44:25 am »
Mere end havdelen af vikarerne har ikke en uddannelse på et niveau, der ligger over studentereksamen.

Borgere med en solid uddannelse føler sig ikke længere tiltrukket af Folkeskolen.

Det er blevet for utaknemmeligt at undervise, fordi der er for mange problemer med børnenes forældre. En folkeskolelærer har også for mange undervisningstimer og lønnen er for lav.

I fremtiden vil undervisningen vel i højere grad blive overtaget af indvandrere med ringe danskkundskaber - fordi de læreruddannede ikke gider undervise anti-røde børn med vanskelige forældre - og det er der heller ikke andre veluddannede, der gider.

Man kan heldigvis få bedre arbejde som læreruddannet i andre brancher :smile1:

Det er et lidt provokerende oplæg - men noget er der om snakken.

De fleste lærere modsætter sig i dag, at skolen offentliggør deres mail adresser og telefonnumre - og det skyldes i bedste fald, at de ikke kan få lov til at holde fri, som andre mennesker ellers kan.

Volden imod lærere stiger, som den også gør for andre grupper af offentlig ansatte.

https://www.folkeskolen.dk/601183/stor-stigning-i-volden-mod-koebenhavnske-laerere

« Senest Redigeret: August 11, 2019, 12:43:32 pm af Anklageren »

Offline Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    69.2%
  • Køn: Mand
  • Kattemorder.
    • Vis profil
Sv: Hver femte underviser i folkeskolen er uuddannet vikar
« Svar #1 Dato: August 12, 2019, 01:20:35 am »
Det er blevet for utaknemmeligt at undervise, fordi der er for mange problemer med børnenes forældre.

Da jeg gik i skole havde lærerne fuldstændigt opbakning til at eleverne bare havde at makke ret overfor lærerne. Men nu:

Det er ikke bare i lærerfaget, men overalt at "kunderne" er begyndt at overtage arbejdsgiverens ret til at lede og fordele arbejdet. Især i det offentlige, men også i detajlhandelen. Men også i på hospitaler og plejehjem beflitter pårørende sig med hvordan personalet skal udføre deres arbejde. Jeg læste også at forældre - gudhjælpemig - var begyndt på det på universiteter også:-)

Det er hvad der kommer ud af liberalisme, og jeg tror det er international tendens.

Men hvad det koster af ressourcer. At læreren skal bruge til på at besvare e-mails og andet fra fra forældre, i stedet for at undervise ungerne.

I mit tidligere fag med sygetransport var jeg også ude for at pårørende blandede sig ind og begyndte at blande sig i mit arbejde. Det blev der nu hurtigt gjort kort proces med, og med arbejsgiverens opbakning. For det var klart at hvis vi begyndte på at lade andre lede arbejdet, kunne vi ikke lave andet end at hoppe og danse for dem, og der blev ikke udført ret meget transport mere den dag.

I carlo-kratiet vile der blive indført en lov for skolen, og hele det offentlige, at kontate mellem forældre og lærerne skal være gennem skolen. Ikke gennem den enkelte lærer. Sådan overalt i det offentlig. Hvis nogen kommer og vil influere personalt, så skal de bare have fem kolde tæer i ræven.

I butikkerne det samme.Jeg har en niece der lige er holdt op som butiksassistent af samme grund. Hun kunne ikke holde kundernes urimeligheder ud mere. Og hvad er det for en mentalitet, at kunderne kan skabe sig overfor kassedamer? Her burde butiskchefen skride ind og bede kunderne forlade hans butik og finde et andet sted at skabe sig.
Du får ret og jeg får fred!

Offline Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    69.2%
  • Køn: Mand
  • Kattemorder.
    • Vis profil
Sv: Hver femte underviser i folkeskolen er uuddannet vikar
« Svar #2 Dato: August 12, 2019, 09:26:00 pm »
Er der ikke snart nogle flere der vil være med til at debattere undervisningssystemets forfald, eller drejer det hel sig om muslimer?

Ingen optimister?
Du får ret og jeg får fred!