Citat fra: Helga den Anden efter August 10, 2019, 12:48:53 pmFolk som gerne vil male kristendommen grim og voldelig, henter faktisk AL-TID deres citater fra Det Gamle Testamente.Det gamle testamente er Guds Ord. Du kan ikke bare pille det sympatiske ud og ignorere resten. Vil du være kristen, har du bare at tage hele pakken.F eks skal du overholde moselovens forbud og påbud, for dem har jesus aldrig ophævet.
Folk som gerne vil male kristendommen grim og voldelig, henter faktisk AL-TID deres citater fra Det Gamle Testamente.
Citat fra: Carlo efter August 10, 2019, 06:25:58 pmCitat fra: Anti-rød efter August 10, 2019, 01:22:41 pmjeg har tydeligt flere gange forklaret ham, kristendommen (Jesus kristus) hviler på det nye testamente (aftale)Hvilket gjorde moseloven trådte ud af kraft. Kristne er IKKE moselitter eller lign (jøder)jesus indgik en ny pagt, som der står i biblen, jeg gætter på anklageren aldrig har læst den.Nej, Jesus ophævede Abrahamspagten. Moseloven skulle bestå til evig tid. Det står sort på hvidt.Hvor står det ?Og sig nu ikke - i biblen.Henvis til det.og så hører man ikke mere til Carlo.
Citat fra: Anti-rød efter August 10, 2019, 01:22:41 pmjeg har tydeligt flere gange forklaret ham, kristendommen (Jesus kristus) hviler på det nye testamente (aftale)Hvilket gjorde moseloven trådte ud af kraft. Kristne er IKKE moselitter eller lign (jøder)jesus indgik en ny pagt, som der står i biblen, jeg gætter på anklageren aldrig har læst den.Nej, Jesus ophævede Abrahamspagten. Moseloven skulle bestå til evig tid. Det står sort på hvidt.
jeg har tydeligt flere gange forklaret ham, kristendommen (Jesus kristus) hviler på det nye testamente (aftale)Hvilket gjorde moseloven trådte ud af kraft. Kristne er IKKE moselitter eller lign (jøder)jesus indgik en ny pagt, som der står i biblen, jeg gætter på anklageren aldrig har læst den.
Hvor står det ?Og sig nu ikke - i biblen.Henvis til det.og så hører man ikke mere til Carlo.
AnklagerDu elsker at hade Jesus - fordi du kan sole dig selv i dit had.
Citat fra: lyjse efter August 11, 2019, 04:25:52 pmAnklagerDu elsker at hade Jesus - fordi du kan sole dig selv i dit had. Jeg kan faktisk godt lide Jesus, og især kan jeg lide evangelierne i bibelen og næstekærligheds budskabet.Jeg bilder mig dog ikke ind, at Jesus er Guds søn - for jeg ved godt, at jomfruer ikke kan blive befrugtet af ånder
Citat fra: Anklageren efter August 11, 2019, 04:43:50 pmCitat fra: lyjse efter August 11, 2019, 04:25:52 pmAnklagerDu elsker at hade Jesus - fordi du kan sole dig selv i dit had. Jeg kan faktisk godt lide Jesus, og især kan jeg lide evangelierne i bibelen og næstekærligheds budskabet.Jeg bilder mig dog ikke ind, at Jesus er Guds søn - for jeg ved godt, at jomfruer ikke kan blive befrugtet af ånder Tro handler ikke sjældent om noget, der normalt ikke kan lade sig gøre. Om det tilsyneladende helt umulige. Endda om mirakler. Kaj Munk sagde engang i en prædiken, at når først folk begynder at ville beskrive Gud, ligesom man beskriver en kakkelovn - så er han der i hvert fald ikke. Hvis man tror - efter evne - at der er en skaber i kristen forstand, har Han ingen begrænsninger. Det har vi i den grad.
Kan du så give migsvar på noget der er underligt i mine øjne. Jesus er Gud. Hvorfor optog han først sin virksomhed frelser, da han var omkring 30 år gammel, men virkede bare som tømrer? Skulle tro ikke, at Universets Skaber og Opretholde havde travlt med at forhindre pest, tsunamier eller supernovaer i Andromeda-galaksen i stedet?
Citat fra: Carlo efter August 11, 2019, 07:56:43 pmKan du så give migsvar på noget der er underligt i mine øjne. Jesus er Gud. Hvorfor optog han først sin virksomhed frelser, da han var omkring 30 år gammel, men virkede bare som tømrer? Skulle tro ikke, at Universets Skaber og Opretholde havde travlt med at forhindre pest, tsunamier eller supernovaer i Andromeda-galaksen i stedet?Bare en tømrer?Guds veje er uransagelige. Det står vist også i den gode bog (Biblen, ikke koranen) ;)Men vi stirrer os blinde på de gamle skrifter, jeg må (igen) for Gud ved hvilken gang påpege at VI ikke mere gør som de skrifter nærmest befaler man skal gøre. Vi er holdt op med de narrestreger for længe siden.Anklageren der startede tråden her glemmer vist at der er andre i dette Land der tager de skrifter bogstaveligt det er vist meget værre.
Citat fra: Desdicardo efter August 11, 2019, 08:19:55 pmCitat fra: Carlo efter August 11, 2019, 07:56:43 pmKan du så give migsvar på noget der er underligt i mine øjne. Jesus er Gud. Hvorfor optog han først sin virksomhed frelser, da han var omkring 30 år gammel, men virkede bare som tømrer? Skulle tro ikke, at Universets Skaber og Opretholde havde travlt med at forhindre pest, tsunamier eller supernovaer i Andromeda-galaksen i stedet?Bare en tømrer?Guds veje er uransagelige. Det står vist også i den gode bog (Biblen, ikke koranen) ;)Men vi stirrer os blinde på de gamle skrifter, jeg må (igen) for Gud ved hvilken gang påpege at VI ikke mere gør som de skrifter nærmest befaler man skal gøre. Vi er holdt op med de narrestreger for længe siden.Anklageren der startede tråden her glemmer vist at der er andre i dette Land der tager de skrifter bogstaveligt det er vist meget værre.Det er Jehovas Vidner, Pinsemission og Indre Mission - og især dem i bibelbæltet i USA Folkekirken er lidt bedre - i hvert fald de fleste af dem.
Nu er jeg rundforvirret.Mener du anklager, at folkekirken er underlagt moseloven i deres tro, og det der står i bibeeln ikke gælder og blot er noget sludder præsten står og fyrer af fra prædikestolen.Om moseloven siger folkekirkens bibel:Efeserne 2,15Han satte loven (moseloven)med dens bud og bestemmelser ud af kraft.Og gider du forklare hedningen Carlo at Abrahamspagten ikke er afskaffet.
Bare en tømrer?Guds veje er uransagelige. .........................................
Men vi stirrer os blinde på de gamle skrifter, jeg må (igen) for Gud ved hvilken gang påpege at VI ikke mere gør som de skrifter nærmest befaler man skal gøre. Vi er holdt op med de narrestreger for længe siden.
Citat fra: Anti-rød efter August 11, 2019, 09:11:18 pmNu er jeg rundforvirret.Mener du anklager, at folkekirken er underlagt moseloven i deres tro, og det der står i bibeeln ikke gælder og blot er noget sludder præsten står og fyrer af fra prædikestolen.Om moseloven siger folkekirkens bibel:Efeserne 2,15Han satte loven (moseloven)med dens bud og bestemmelser ud af kraft.Og gider du forklare hedningen Carlo at Abrahamspagten ikke er afskaffet.Langt de fleste i Folkekirken mener, at kun dele af moseloven, der beskæftiger sig med den moralske lov, stadig er gældende.De ceremonielle dele er sat ud af kraft.Du må ikke myrde, du må ikke stjæle gælder f.eks. stadigvæk - men at holde sabbatten hellig er sat ud af kraft.