Forfatter Emne: Om at rette i svar  (Læst 5677 gange)

Rollo

• Gæst
Om at rette i svar
« Dato: Februar 01, 2015, 10:54:51 pm »
Nu håber jeg, at Musenfryd og Kenneth læser dette.

Jeg har bemærket, at det er muligt, at rette i svar lang tid efter man har gemt svaret på din-debat. Det er endda muligt, at rette i sit eget svar efter at en anden debattør har svaret på det man skrev.

Jeg synes ikke, at det er hensigtsmæssigt. I værste fald kan det misbruges. Jeg har dog endnu ikke set nogen eksempler på, at det er blevet misbrugt på en destruktiv eller manipulerende måde. Men muligheden er der.

Jeg er tilhænger af, at man kan rette i sit svar i op til - lad os sige - 3 minutter efter at svaret er gemt på din-debat. Det kan jo være, at man lige finder en pinlig stave/taste-fejl eller sådan noget. Men efter et vist antal minutter bør svaret låses, så det ikke kan rettes.

Er det muligt at lave denne ændring? Og er det ønskeligt?

Offline dduck

• Jr. medlem
  • **
  • Activity:
    0%
  • Køn: Mand
    • Vis profil
Sv: Om at rette i svar
« Svar #1 Dato: Februar 02, 2015, 01:38:41 am »
Om det er ønskeligt?
I Høj grad!
Det kan, som du selv er inde på, misbruges helt uhyrligt, så jeg stemmer også for at indlæg låses efter få minutter
Don't feed the troll...

Floridor

• Gæst
Helt enig..!
« Svar #2 Dato: Februar 02, 2015, 04:41:41 am »
Enig..!...

- Når man feks. ser hvordan en bestemt 'svag sjæl' udnytter muligheden for at plukke andres ord ud af en helhed - og derefter indsætte dem som et fast 'citat', angiveligt skrevet af en anden debattør - ja, så er det sikkert også en god ide at 'tvinge' os til at stå ved hvad man oprindeligt skriver i sine indlæg...

- jeg kan nemlig sagtens se for mig hvad denne bestemte 'svage sjæl' kunne lave af andre svinestreger med at omformulere sine egne ord hen af vejen - for også på dén måde at forsøge at få andre til at fremstå i et forkert lys..

- såee, en afmålt tid efter oprettelse til at rette, omformulere eller tilføje - det er fint..

- det, at kunne slette hele sit indlæg til enhver tid - det er måske fint nok..

Tak for et godt forslag..!

:Laie_48:

« Senest Redigeret: Februar 02, 2015, 04:50:25 am af Floridor »

Domprovsten

• Gæst
« Svar #3 Dato: Februar 02, 2015, 08:00:57 am »
Tilslutter mig helt jeres synspunkter, ikke mindst Floridors eksempler er en god begrundelse.

Offline Trådløse-Anna

• Hyper medlem
  • Activity:
    0%
  • Country: dk
  • Køn: Kvinde
  • Tror på en fremtid uden de bl?s indblanding, :))
    • Vis profil
« Svar #4 Dato: Februar 02, 2015, 08:51:46 am »
Ville els være dejligt hvis man kunne gå ind og rette et eller andet grimt ord man havde overset sådan et par dage efter,  :girl_haha:
<3 <3
Støttemedlem af brovte-banden, :)

popov

• Gæst
« Svar #5 Dato: Februar 02, 2015, 09:12:18 am »
Nu håber jeg, at Musenfryd og Kenneth læser dette.

Jeg har bemærket, at det er muligt, at rette i svar lang tid efter man har gemt svaret på din-debat. Det er endda muligt, at rette i sit eget svar efter at en anden debattør har svaret på det man skrev.

Jeg synes ikke, at det er hensigtsmæssigt. I værste fald kan det misbruges. Jeg har dog endnu ikke set nogen eksempler på, at det er blevet misbrugt på en destruktiv eller manipulerende måde. Men muligheden er der.

Jeg er tilhænger af, at man kan rette i sit svar i op til - lad os sige - 3 minutter efter at svaret er gemt på din-debat. Det kan jo være, at man lige finder en pinlig stave/taste-fejl eller sådan noget. Men efter et vist antal minutter bør svaret låses, så det ikke kan rettes.

Er det muligt at lave denne ændring? Og er det ønskeligt?

Jeg synes DD virker rigtigt godt og det er fint man kan læse egen indlæg og rette fejl, kan ikke forstå den bekymring over misbrug, hvem i alverden ville afsløre sig selve på den måde, så dumt er brugere her ikke, Ikke

Rollo

• Gæst
« Svar #6 Dato: Februar 02, 2015, 10:06:33 pm »
Jeg synes DD virker rigtigt godt og det er fint man kan læse egen indlæg og rette fejl, kan ikke forstå den bekymring over misbrug, hvem i alverden ville afsløre sig selve på den måde, så dumt er brugere her ikke, Ikke

Jo, det virker generelt fint, Popov. Men forestil dig, at du skriver en sætning med dobbelt negering i et debatindlæg.

Derefter er der nogen der svarer.

Derefter finder du ud af, at der kun skulle være enkelt negering i sætningen. Du retter din sætning og derved betyder din sætning det modsatte af hvad du først skrev.

Den debattør der har svaret på det oprindelige indlæg fremstår herefter som forvirret.

Det er da noget rod!

MannerKA

• Gæst
« Svar #7 Dato: Februar 02, 2015, 10:21:06 pm »
Det er brandgodt set af dig Rollo. Et sådant trick kunne laves helt bevidst af en, der er ondsindet nok - hvis ikke noget der ligner, ER forekommet!
Tænker vi mon på samme beskidte rotte, halvt rødfascist/halvt islamagitator? (Du behøver ikke, at svare. Bare vrik med det højre øre.   :whistle:

Rollo

• Gæst
« Svar #8 Dato: Februar 02, 2015, 11:23:38 pm »
Ham der elsker at citere. Hver gang.

Floridor

• Gæst
Ja, det kan gå grueligt galt....
« Svar #9 Dato: Februar 02, 2015, 11:29:37 pm »
- jeg kommer til at tænke på en af Gøngehøvdingens brave krigere, 'Halte-Sigurd' - som en på en lun Maj-aften i 1656 ved et uheld blev arresteret af den gamle Sognefoged Mikkelsen på havnen nede i Rødvig - i hestevogn, og i en pæn herrebrandert.....! :Laie_34:

- fejltagelsen blev heldigvis hurtigt opdaget, og Kongen sendte straks en rytter afsted mod Stevns med et telegram hvori der stod at manden naturligvis skulle have sin frihed - og en flaske snaps som et plaster på såret..... 

- alligevel døde staklen på grund af en komma-fejl....

Kongen skrev: 'Skydes, ej frifindes!'

- og hvis I ikke tror på min historie, så kan jeg jo altid rette lidt på den i næste uge... :phil_04:

« Senest Redigeret: Februar 02, 2015, 11:39:02 pm af Floridor »

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
  • Country: gl
    • Vis profil
... men ikke helt gennemført vel
« Svar #10 Dato: Februar 02, 2015, 11:39:39 pm »
Tilslutter mig helt jeres synspunkter, ikke mindst Floridors eksempler er en god begrundelse.

Hvis man kan slette sine kommentarer efter lang tids forløb, så kan man stadig ikke bevise, hvad der er blevet skrevet.

For os, der er her for at debattere - og ikke for at kævles med modstanderne - er det et meget lille problem - og specielt da - fordi det ikke har været misbrugt.

Det kunne ikke bringe mit pis i kog, men jeg har selvfølgelig lagt mærke til, at MannerKA blev ophidset over nogen småting.

Jeg forstår ikke hvorfor folk kan blive så ophidsede over at deltage i en debat, hvor de ofte selv har fyret noget slemt af i kampens hede - men jeg har 3-4 gange fået dødstrusler på SOL-debat.
« Senest Redigeret: Februar 03, 2015, 01:42:59 am af Anklageren »
Man behøver ikke hade muslimer for at ville stoppe indvandringen

Desværre har islamkritikken kortsluttet manges hjerner - så det kan de ikke se

Offline Trådløse-Anna

• Hyper medlem
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
'Skydes ej , - frifindes!'
« Svar #11 Dato: Februar 03, 2015, 03:16:58 am »
- jeg kommer til at tænke på en af Gøngehøvdingens brave krigere, 'Halte-Sigurd' - som en på en lun Maj-aften i 1656 ved et uheld blev arresteret af den gamle Sognefoged Mikkelsen på havnen nede i Rødvig - i hestevogn, og i en pæn herrebrandert.....! :Laie_34:

- fejltagelsen blev heldigvis hurtigt opdaget, og Kongen sendte straks en rytter afsted mod Stevns med et telegram hvori der stod at manden naturligvis skulle have sin frihed - og en flaske snaps som et plaster på såret..... 

- alligevel døde staklen på grund af en komma-fejl....

Kongen skrev: 'Skydes, ej frifindes!'

- og hvis I ikke tror på min historie, så kan jeg jo altid rette lidt på den i næste uge... :phil_04:

Ret dog Floridor,  RET!! og red den stakkels mand,  :girl_cray3:
« Senest Redigeret: Februar 03, 2015, 03:58:27 am af Trådløse-Anna »
<3 <3

Offline Trådløse-Anna

• Hyper medlem
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
« Svar #12 Dato: Februar 03, 2015, 03:55:32 am »
Det er brandgodt set af dig Rollo. Et sådant trick kunne laves helt bevidst af en, der er ondsindet nok - hvis ikke noget der ligner, ER forekommet!
Tænker vi mon på samme beskidte rotte, halvt rødfascist/halvt islamagitator? (Du behøver ikke, at svare. Bare vrik med det højre øre.   :whistle:

Det kan du ikke hvis din moddebattør har skrevet i > citer < så står den oprindelige tekst og kan ikke ændres,  :girl_sigh:
<3 <3

Offline Tigermanden

• Hyper medlem
  • Activity:
    2.8%
  • Country: 00
  • Islam i DK? Ja tak, multikulturen længe leve!
    • Vis profil
    • DKP
Sv: ... men ikke helt gennemført vel
« Svar #13 Dato: Februar 03, 2015, 09:25:34 am »

Hvis man kan slette sine kommentarer efter lang tids forløb, så kan man stadig ikke bevise, hvad der er blevet skrevet.

For os, der er her for at debattere - og ikke for at kævles med modstanderne - er det et meget lille problem - og specielt da - fordi det ikke har været misbrugt.

Det kunne ikke bringe mit pis i kog, men jeg har selvfølgelig lagt mærke til, at MannerKA blev ophidset over nogen småting.

Jeg forstår ikke hvorfor folk kan blive så ophidsede over at deltage i en debat, hvor de ofte selv har fyret noget slemt af i kampens hede - men jeg har 3-4 gange fået dødstrusler på SOL-debat.

Det er et vigtigt problem, du berører der. Selv fik jeg da også flere dødstrusler fra de højreorienterede ovre på Sol - så slemt har det dog ikke været endnu her på Din-debat, selvom jeg da opfatter især et enkelt indlæg som en voldstrussel, jeg stadig går og overvejer, om jeg skal anmelde til politiet inde i Silkeborg.
Observér, dokumentér, rapportér!

Offline Desdicardo

• Senior medlem
  • Activity:
    2.8%
  • Livet kan være godt.
    • Vis profil
Men ikke helt gennemført vel.
« Svar #14 Dato: Februar 03, 2015, 11:07:09 am »
Hvad var det for nogle voldstrusler?
« Senest Redigeret: Februar 03, 2015, 11:12:01 am af Desdicardo »