Forfatter Emne: Tror Lars Løkke virkelig selv på det?  (Læst 172 gange)

Offline DerRudi (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    19.6%
  • Country: dk
  • Køn: Mand
  • Danmark - VÅGN OP!
    • Vis profil
Tror Lars Løkke virkelig selv på det?
« Dato: August 04, 2019, 09:28:58 am »
Lars Løkke Rasmussen har op til denne weekend været ude at proklamere, at han agter at vende tilbage til statsministeriet.

Vi kender ham jo, når han puster sig op og gerne vil fremstå som den store leder af "blå blok", men tror han virkelig selv på en på en fremtid som leder af en styrket borgerlig fløj?
Handler hans bombastiske udmelding ikke snarere om, at der åbenbart ikke er kommet et godt tilbud om et job i EU eller lignende? Så nu mener han, at han må spille rollen som den store V-høvding, der gerne vil samle det borgerlige Danmark ....

Altså! Godt nok gik V - lidt uforståeligt for mig - frem ved valget, men vi har altså ikke glemt, at Lars Løkke midt i valgkampen pludselig fik en ny åbenbaring og begyndte at fable om et regeringssamarbejde med Socialdemokratiet.

Nye Borgerliges leder Pernille Vermund:

"Når man på den måde, som Lars Løkke Rasmussen gjorde i valgkampen, hælder det borgerlige Danmark ned ad brættet få dage før valget og proklamerer, at man hellere vil danne regering med Mette Frederiksen og Morten Østergaard, er man ikke leder af noget borgerligt Danmark."

Hun håber, at Lars Løkke får et tilbud om et godt job et andet sted, så Venstre kan finde en anden at stille i spidsen.

https://nyheder.tv2.dk/politik/2019-08-03-vermund-loekke-bliver-aldrig-nogensinde-leder-for-noget-som-helst-jeg-har-en

Pernille Vermund mener ikke, at Løkke har evner til at genrejse det borgerlige Danmark.

Men hvad vil der ske, når V har haft sommergruppemøde, senere landsmøde?
Hvad siger de andre på den fløj, når de har haft tilsvarende - DF og K?

Måske kommer det ikke mig ved, jeg har aldrig stemt på V, men personligt tror jeg, at Lars Løkke snart er færdig i dansk politik. V bør snarest vælge en ny formand i stedet for at trække pinen ud.
Danmark muhammedanerfrit!

Offline Torsten Bonfils

• Hyper medlem
  • Activity:
    18.8%
  • Country: aq
    • Vis profil
Sv: Tror Lars Løkke virkelig selv på det?
« Svar #1 Dato: August 04, 2019, 01:28:01 pm »
Han er jo mange gange blevet dømt ude af dansk politik. Jeg forudsagde også selv at han ville trække sig efter at have tabt folketingsvalget til Mette F. Men han har altså bare en evne til at klæbe sig fast på taburetten så mon ikke vi skal trækkes med ham mange år endnu? Jeg tror heller ikke der er mange der gider at have Kristian Jensen eller Jakob Ellemann istedet.
Jeg elsker at cucke.

Offline DerRudi (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    19.6%
  • Country: dk
  • Danmark - VÅGN OP!
    • Vis profil
Sv: Tror Lars Løkke virkelig selv på det?
« Svar #2 Dato: August 06, 2019, 12:39:58 pm »
Torsten Bonfils:
Citér
Han er jo mange gange blevet dømt ude af dansk politik. Jeg forudsagde også selv at han ville trække sig efter at have tabt folketingsvalget til Mette F. Men han har altså bare en evne til at klæbe sig fast på taburetten så mon ikke vi skal trækkes med ham mange år endnu? Jeg tror heller ikke der er mange der gider at have Kristian Jensen eller Jakob Ellemann istedet.

Nej, og derfor tror jeg heller ikke, at Venstre har udsigt til at vinde noget som helst tilbage. I går konstituerede ledelsen sig med Løkke som formand, naturligvis - men med netop Kristian Jensen og Ellemann som hhv. gruppeformand og politisk ordfører. Man forbigik partiets næststørste stemmesluger Inger Støjberg, hvilket må betyde, at Venstre internt satser på udlændingepolitisk at være et nougat-blødt produkt, ikke så langt fra de radikale.

Det ligner en fortsættelse af Løkkes idéer fra valgkampen, og jeg kan ikke tro, det skulle være medvirkende til at skaffe dem tilbage i statsministeriet. Der er jo fyldt af udlændinge-lempere på den såkaldte midte - regeringen og dens tre støttepartier vil ikke en stram udlændingekurs. Lars Løkke og Kristian Jensen har formentlig heller aldrig kunnet lide den.
Støjberg er smidt ud i kulden uden afgørende indflydelse på noget. Det må være en 'træls' følelse man sidder med i hendes kreds, hvor hun trak 28.420 stemmer - i Venstre kun overgået af Lars Løkke (og en statsminister får jo altid mange stemmer.) Kristian Jensen stillede op i samme kreds som Støjberg og fik godt 10.000.
Ydmygende. Men internt i 'maskineriet' står han åbenbart stærkt i forhold til hende.
Danmark muhammedanerfrit!