Forfatter Emne: Har højrefløjen spindoktorer på debatten?  (Læst 7237 gange)

Offline Anklageren (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
  • Country: gl
  • Køn: Mand
    • Vis profil
Har højrefløjen spindoktorer på debatten?
« Dato: Februar 01, 2015, 02:48:11 pm »
De politiske partier har spindoktorer på blogs, fordi Internettet har en stigende betydning for meningsdannelsen og fordi det påvirker valgresultatet.

Man kan som regel kende dem på, at de altid skriver om det samme, så deres indlæg er ret ensartede.

Der er to hovedtyper:

1. Den professionelle spindoktor

2. Halvprofessionelle spindoktorer, som typisk er partimedlemmer, der har fået en opgave af partiet (de er ikke rigtige spindoktorer, fordi de også privat har de holdninger, som de giver udtryk for)

Den professionelle lønnede spindoktor skaber sig først en identitet, hvor personen vælger hvilket navn der skal bruges, og om det samme navn skal bruges på alle debatter, hvilket køn de vil være og hvordan de vil se ud (profilbillede).  De vælger som regel en identitet, hvor de altid er sympatiske og hvor de meget sjældent hidser sig op og bliver grove.

Den professionelle spindoktor aftaler med partiledelsen, hvilke holdninger spindoktoren skal have og hvilke mål de skal have på Internettet.

Målene kan være at præge udvalgte debatter i den rigtige retning, så gæster og debatdeltagere bliver præget politisk i den "rigtige" retning ved at ændre balancen mellem forskellige politiske holdninger.

Virkemidlerne kan være at gøre debatdeltagere, som er for dygtige (men med de "forkerte" holdninger) kede af det, så de bliver inaktive eller helt forlader debatten. Andre (med de "rigtige" holdninger) skal opmuntres og bakkes op. På den måde får debatten en anden balance end den ellers ville have haft, og det er målet.

Når debatten har fået en passende balance, forlader de måske debatten for at pleje en anden debat. De holder så øje med debatten for at følge udviklingen, men man bemærker dem ikke (tid er penge) - men de vender tilbage, hvis deres mål ikke længere er opfyldt.

De er selvfølgelig også dygtige til at give udtryk for de holdninger, som de har aftalt med partiledelsen, og det præger jo i sig selv en debat.

De halvprofessionelle spindoktorer bliver støttet af partiledelsen. Ofte får de ikke noget for det, men arbejder fordi de er idealister. Der er tale om en gråzone, for de nærmer sig almindelige mennesker, som debatterer fordi de har lyst, og det er kun de aftaler, som de har med partiledelsen om mål og virkemidler - og den psykiske støtte de får - der adskiller dem fra andre og mere almindelige partimedlemmer.
« Senest Redigeret: Februar 01, 2015, 02:54:12 pm af Anklageren »
Frihed lad være vort Løsen i Nord
Frihed for Loke saavelsom for Thor

Offline Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    56.2%
  • Country: 00
  • Forkyndende og missionerende ateist og kommunist
    • Vis profil
Sv: Har højrefløjen spindoktorer på debatten?
« Svar #1 Dato: Februar 01, 2015, 02:54:18 pm »
Det lyder som kommunistisk infiltrationsmetoder, men vi har vist et par stykker her på debatten. De fleste for DF og måske LA. Der er ikke rigtigt nogen for V og K.
Licensnægteren: "Charlottesville er ingen ting i forhold til hvad der kommer i Sverige fra NMR fremover."

Offline Torsten Bonfils

• Hyper medlem
  • Activity:
    12.4%
  • Country: aq
    • Vis profil
« Svar #2 Dato: Februar 01, 2015, 03:00:40 pm »
Næppe på din-debat. Der er for få læsere til, at det kan betale sig.

Floridor

• Gæst
Nogen har ihvertfald brug for en doktor...!
« Svar #3 Dato: Februar 01, 2015, 03:14:19 pm »
Jeg tilstår...!

- jeg er udsendt som spydspids af Retsforbundet...  :hairy: :hyper:

"Retsforbundet er idag et lille, men ukueligt parti, der arbejder for at styrke organisationen og partiets politiske program med den målsætning igen at komme til at spille en afgørende rolle i dansk politik.

Retsforbundet vil en bæredygtig revolution for Danmark."

- bare så I ved det....!

:Laie_48:

Offline Anklageren (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
    • Vis profil
« Svar #4 Dato: Februar 01, 2015, 03:15:17 pm »
Næppe på din-debat. Der er for få læsere til, at det kan betale sig.

Tidsforbruget er måske derefter? men jeg har lagt mærke til, at her ofte er gæster, og man kan se antallet.

Lige nu er der 14 gæster og 5 brugere. Jeg ved så ikke, hvor længe gæsterne besøger siten, så jeg kan ikke regne ud, hvor mange hundrede det bliver til om dagen.

Offline Anklageren (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
    • Vis profil
Floridor og de gæve danskere i en lille ukuelig ...
« Svar #5 Dato: Februar 01, 2015, 03:24:44 pm »
Danskerne har en ganske særlig evne, som vist må kaldes sjælden.

De ved godt at partierne bruger penge på spin, men det er altid de andre, som bliver påvirket af det :biggrin:

Offline Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    56.2%
    • Vis profil
« Svar #6 Dato: Februar 01, 2015, 03:31:28 pm »
Lige nu er der 14 gæster ................................

En del af "gæsterne" er indekseringsrobotter.
Licensnægteren: "Charlottesville er ingen ting i forhold til hvad der kommer i Sverige fra NMR fremover."

Offline Anklageren (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
    • Vis profil
Næppe mange
« Svar #7 Dato: Februar 01, 2015, 03:42:55 pm »
Lige nu er der 14 gæster ................................

En del af "gæsterne" er indekseringsrobotter.

Indekseringsrobotter er her meget kort tid.

Offline Tigermanden

• Hyper medlem
  • Activity:
    7.6%
  • Jeg er Muslim og Kommunist.
    • Vis profil
    • DKP
« Svar #8 Dato: Februar 01, 2015, 04:06:52 pm »
Anklageren, det er et glimrende indlæg du der har skrevet. Der er en række profiler, som jeg længe har haft en mistanke om er noget andet, end de udgiver sig for at være, og det sandsynliggør du nu på ganske spidsfindig vis. Og det er selvfølgelig Hellefred, Kyskatinka, Domprovsten og Pastor Kaj, der alle må anses for at være sådanne spindoktorer her på din-debat. Og partiet de repræsenterer er danskernes parti, da de jo åbent kritiserer dansk folkeparti for at være for bløde. Lad mig her tilføje, at med 0,1% af stemmerne i København er danskernes parti landets allermest upopulære parti overhovedet.  :aww: :Cherna_29:
Anklageren er sidens allerbedste debattør, det er godt, vi har ham som forummets leder og ansigt udadtil. :)

Offline Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    56.2%
    • Vis profil
« Svar #9 Dato: Februar 01, 2015, 04:16:27 pm »
Anklageren, det er et glimrende indlæg du der har skrevet. Der er en række profiler, som jeg længe har haft en mistanke om er noget andet, end de udgiver sig for at være, og det sandsynliggør du nu på ganske spidsfindig vis. Og det er selvfølgelig Hellefred, Kyskatinka, Domprovsten og Pastor Kaj, der alle må anses for at være sådanne spindoktorer her på din-debat. Og partiet de repræsenterer er danskernes parti, da de jo åbent kritiserer dansk folkeparti for at være for bløde.

De kan ikke kaldes ægte spindoktorer, fordi deres åndsgylle her, poster de af egen drift. Det er ikke noget der får betalt for. Højst lidt skulderklap af meningsfæller. Danskernes Parti har absolut ingen midler at støtte deres propaganda med. Måske skulle de prøve Putin. Han støtter ihærdigt højrebevægelser i Europa.

Offline Phil

• Hyper medlem
  • Activity:
    4.4%
  • Country: ph
    • Vis profil
« Svar #10 Dato: Februar 01, 2015, 04:55:02 pm »

Det er jo dig selv du beskriver i indledningen, - skal det opfattes som en præsentation ?
Ser frem til at jordens befolkning reduceres til ca. 1% af det nuværende antal, i håb om at planeten så har en chance for at overleve.

Offline Anklageren (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
    • Vis profil
Dette er en prøve
« Svar #11 Dato: Februar 01, 2015, 05:01:05 pm »

Blå blok vinder valgene, fordi de har tre gange så mange penge til spindoktorer, valgkampe m.v. sammenlignet med rød blok.

Danskernes Partis regnskaber er svære at kontrollere, fordi de ikke opstiller til folketinget eller EU, så de bliver offentliggjort af folketinget.

Rettelse: Prøven virkede ikke, fordi man ikke kan se grafen, men rød blok har ca. 20 millioner om året - og blå blok har ca. 60 mio. om året.
« Senest Redigeret: Februar 01, 2015, 05:05:25 pm af Anklageren »

Offline PU

• Hyper medlem
  • Activity:
    59.8%
  • Politisk Ukorrekt
    • Vis profil
    • Dagens Blæser
« Svar #12 Dato: Februar 01, 2015, 05:06:13 pm »
Jeg har været væk i lang tid, men ser der er kommet liv i debatten igen. Jeg kan se at der er 13 % af danskerne, som vil have en strammere politik end DF. Derfor er det om at komme igang med reklamen for Danskernes Parti eller Dansk Samling.

Jeg debatterer mest fordi jeg har tiden til det, og synes det er interessant.
Iøvrigt mener jeg, at vi skal hjemsende de fremmede.

Offline Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    56.2%
    • Vis profil
Sv: Dette er en prøve
« Svar #13 Dato: Februar 01, 2015, 05:07:18 pm »

Blå blok vinder valgene, fordi de har tre gange så mange penge til spindoktorer, valgkampe m.v. sammenlignet med rød blok.

Plus at hele den danske presse er blå. Den eneste venstreorienterede presse jeg kan komme i tanker om i DK, er Enhedslistens månedsblad.

Citér
Danskernes Partis regnskaber er svære at kontrollere, fordi de ikke opstiller til folketinget eller EU, så de bliver offentliggjort af folketinget.

De har intet regnskab, for de har ingen gysser. Ingen vil støtte de sølle tabere.

Offline Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    56.2%
    • Vis profil
« Svar #14 Dato: Februar 01, 2015, 05:10:23 pm »
Jeg debatterer mest fordi jeg har tiden til det, og synes det er interessant.

Jamen velkomme tilbage til DD PU. Du forsøger i det mindste at argumenter for dine sager.

Nej, det omtalte ønske om et parti til højre for DF er bare luft, der ikke når længere end nogle meningsmålinger. Ingen vil slutte op om det når det bliver realiseret. Der er iøvrigt så mange partier til højre for DF at de er ved at snuble over deres egne ben.