Forfatter Emne: Lige nu i dette øjeblik  (Læst 975 gange)

Offline Anklageren (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
  • Country: 00
    • Vis profil
Lige nu i dette øjeblik
« Dato: Juli 21, 2019, 02:37:01 am »
Nu har vi debatteret at omstillingen til at bruge vedvarende energi i EL-nettet går meget langsomt (prímært Carlos påstand)

Nu er det sådan, at man kan se online, hvor Danmarks EL-forbrug "lige nu" stammer fra.

https://energinet.dk/energisystem_fullscreen

I dette øjeblik er Danmarks EL-forbrug på 2.366 MW - og heraf stammer de 1.188 MW fra vindmøller - og det er lige præcis halvdelen.

Jeg har tænkt mig at lave en kommentar med tilsvarende indhold på vilkårlige tidspunkter.

Hvis vi ikke kommer til at opleve at vingerne står stille - som de gør når Carlo kigger på dem - når jeg har lavet et stort antal kommentarer - så kan vi jo grine af det sammen :smile1:

Hvis vingerne tit står stille, så kan vi grine af mig  :yes:

Andre er meget velkommen til at bidrage i tråden, så man kan være sikker på, at jeg ikke fusker.

Det er rigtig meget vedvarende energi - ikke sandt?  :smile1:

« Senest Redigeret: Juli 21, 2019, 02:15:56 pm af Anklageren »

Offline Licensnægteren

• Hyper medlem
  • Activity:
    18.8%
  • Foragter NWOeliten, løgnemedierne og multikulturen
    • Vis profil
Meningsløs debat
« Svar #1 Dato: Juli 21, 2019, 01:23:16 pm »
Nu hvor vi ved at klimaforandringerne ikke er menneskeskabt. Så virker det som spild af tid at debattere energi og klima.
Afmeld DDRlicensen her https://www.dr.dk/om-dr/licens/selvbetjening/afmeld-medielicens-0 du bliver 2600 kroner rigere hvert år og du slipper for at betale til løgnepropagandaen (Husk nem-id)

Offline Licensnægteren

• Hyper medlem
  • Activity:
    18.8%
  • Foragter NWOeliten, løgnemedierne og multikulturen
    • Vis profil
Så du påstår at dette finske og et andet japansk studie er trolde?
« Svar #2 Dato: Juli 21, 2019, 01:36:29 pm »
Nu hvor vi ved at klimaforandringerne ikke er menneskeskabt. Så virker det som spild af tid at debattere energi og klima.

Det skal jeg have bevis for http://www.din-debat.dk/index.php?topic=9603.0
Afmeld DDRlicensen her https://www.dr.dk/om-dr/licens/selvbetjening/afmeld-medielicens-0 du bliver 2600 kroner rigere hvert år og du slipper for at betale til løgnepropagandaen (Husk nem-id)

Offline Anklageren (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
    • Vis profil
ENERGISYSTEMET LIGE NU - vingerne står ikke stille på møllerne
« Svar #3 Dato: Juli 21, 2019, 01:48:00 pm »
Jeg har taget et screendump, og man kan se, hvornår det er fra ved datoen på kommentaren, som er nogen få minutter ældre end screendumpet.

Som man kan se, så dækker vindmøller 92 procent af Danmarks elektricitets forbrug lige nu.

Det er meget - men klokken er også lidt over 1 om eftermiddagen, hvor det blæser mere end om natten.

Offline Anklageren (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
    • Vis profil
PS
« Svar #4 Dato: Juli 21, 2019, 02:21:50 pm »
Jeg kom til at tænke på, at det også er vigtigt at se på, hvad der sker, når EL-produktionen er høj

Da jeg tog screendumpet eksporterede Danmark 793 MW - så strømmen går ikke til spilde - og det får danskerne penge for, som kan gemmes til at betale strømmen med, når vindmøllerne og solenergien bidrager mindre.

Offline Anklageren (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
    • Vis profil
ENERGISYSTEMET LIGE NU
« Svar #5 Dato: Juli 21, 2019, 09:36:22 pm »

Nu er det blevet aften, og det blæser mindre. Solcellerne er næsten holdt op med at give strøm.

Som man kan se, så dækker vindmøller 49 procent af Danmarks elektricitets forbrug lige nu.

Offline Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    67.8%
  • Køn: Mand
  • Kattemorder.
    • Vis profil
Sv: ENERGISYSTEMET LIGE NU
« Svar #6 Dato: Juli 21, 2019, 09:52:55 pm »
Som man kan se, så dækker vindmøller 49 procent af Danmarks elektricitets forbrug lige nu.

Ja, i det lille luksusland, Danmark.

I sydøstasien er der monsun nu og bønderne skal have markerne overrislet. Tidligere foregik det med hånd- og dyrekraft. I dag har de købt små dieseldrevne pumper. Hvad er alternativet for dem?
Du får ret og jeg får fred!

Offline Anklageren (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
    • Vis profil
« Svar #7 Dato: Juli 21, 2019, 11:06:05 pm »

Ja, i det lille luksusland, Danmark.

I sydøstasien er der monsun nu og bønderne skal have markerne overrislet. Tidligere foregik det med hånd- og dyrekraft. I dag har de købt små dieseldrevne pumper. Hvad er alternativet for dem?

Ifølge Det Internationale Energiagentur, der er OECD landenes energitænketank, er syd- og Sydøstasien et af de steder. hvor kul vinder frem.

- måske bortset fra Kina.

IEA skriver i Coal 2018: Analysis and Forecasts to 2023:

Kina prioriterer blå himmel

Et ud af hver fjerde tons kul, der anvendes i verden, brændes af for at producere elektricitet i Kina.

Derfor hviler kuls skæbne i høj grad på den kinesiske energisektor. Tilbagevenden til øget elforbrug i Kina siden 2016 understøtter den globale vækst i brugen af kul. Endvidere forventer vi øget elektrificering af transport og opvarmning og øget elforbrug af den voksende middelklasse i Kina.

I vores prognose er den globale efterspørgsel efter kulstof meget følsom over for tendenser til elanvendelse i Kina.

Alligevel på trods af disse faktorer antager vi, at den kinesiske økonomi er i en strukturel omdannelse, og at dens elintensiteten vil falde over tid og stoppe yderligere vækst i kulkraftproduktion inden 2020.

Citat slut.

Rapporten handler om 2017, hvor verdens fald i kulforbruget afløstes af en stigning på 1 procent.

Jeg har et andet sted vist, at IEA havde ret i at væksten i kulforbruget ville falde i Kina, som er så stor en forbruger af kul, at det i høj grad påvirker verdensnarkedet.

Jeg tror ikke, at Kina aftrapper kulforbruget på grund af CO2 - men fordi luftforureningen er et stort problem.

Tilbage til dit spørgsmål - så vil jeg trods alt foretrække atomkraft frem for kul.

Men jeg har også noget imod atomkraft.

Generelt er solpaneler en god løsning i troperne, hvor det ikke blæser meget - og så kræver solpaneler jo ikke en veludviklet infrastruktur, som koster kassen.

Sydøstasien er ikke tropisk - men på kanten.

IEA laver nogen gode solide udgivelser, som desværre er dyre, hvis man selv vil læse dem.

Offline Anklageren (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
    • Vis profil
Generelt
« Svar #8 Dato: Juli 21, 2019, 11:42:49 pm »
Jeg har en efteruddannelse som handler om institutions udvikling, og jeg nævner det kun for forståelsens skyld.

Hvis man vil ændre Folkeskolen, så er det ligesom at styre en supertanker. Når man lægger roret om, så tager det lang tid, før skuden drejer.

Man må forstå, at man ikke kan lave revolution og pludselig ændre hele verden.

Det vil nødvendigvis tage lang tid at ændre retning, når man lægger en ny kurs.

Det betyder ikke, at det er umuligt, men hvis man har haft forestillinger om, at man kan redde verden på kort tid - så har man tænkt forkert fra starten.

Det tog også lang tid at forbedre vandkvaliteten i Europa, men nu er laksen vendt tilbage til Rhinen, og så mangler vi at få støren tilbage.

Den slags forbedringer tager altså lang tid - det kan man ligeså godt gøre sig klart.

Offline Anklageren (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
    • Vis profil
Sv: Lige nu i dette øjeblik
« Svar #9 Dato: Juli 22, 2019, 08:08:21 pm »
Jeg gentager først linket til energinet, så det er for hånden

https://energinet.dk/energisystem_fullscreen

Lige nu udgør strøm fra vindmøller 46 procent af Danmarks EL-forbrug.

Jeg burde egentlig også tage strøm fra solceller med, men nu vil jeg først have slået fast, om vindmøllerne står stille en stor del af tiden.

Offline Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    67.8%
  • Kattemorder.
    • Vis profil
« Svar #10 Dato: Juli 23, 2019, 12:08:27 am »
Generelt er solpaneler en god løsning i troperne, hvor det ikke blæser meget -

Ja, drøm bare videre. Men at bruge solenergi har ingen relevans for de involverede i de solrige lande. Kun hvis det kan betale sig, her og nu, for dem at investere i det.

Men det jeg spejder efter i tallene, er en betydelig nedgang i i CO2-udslippet. For det er det der skal til for at "redde" klimaet og menneskehedens fremtid. En sådan nedgang er ingen steder at øjne i verdensudviklingen. Kun i lille luksusdanmark.

Der blev nævnt noget om at Thailand vil indføre to vindkraftværker (i et land hvor der ikke blæser ret meget) i år 2036. Ja, men i 2036 er vi langt inde i klimakatatstrofen.

Offline Anklageren (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
    • Vis profil
« Svar #11 Dato: Juli 23, 2019, 12:49:46 am »
Citat af Carlo: Jeg kender mine egne iagttagelser. På de vindmøller jeg ser, står vingerne stille 80% af tiden.

http://www.din-debat.dk/index.php?topic=7236.msg96495#msg96495

Det er bare en af mange lignende udtalelser, og her afprøver jeg, om du har ret

(så vi alle sammen kan se hvem der har ret)
  :yes:

Det har du ikke vedrørende Thailand

Vestas har lige afleveret 13 styk V136-3.45 MW-vindmøller til Rom Klao-vindmølleparken i Thailand, som er de højeste i Asien med en hub-højde på 162 meter.

Ialt har Vestas leveret 350 MW i Thailand siden 2015, siger Clive Turton, president for Vestas Asia Pacific.

https://www.energy-supply.dk/article/view/583076/vestas_nar_nye_hojder_i_thailand

Vestas er selvfølgelig ikke de eneste.

https://www.dajolka.net/referencer-1/internationalt-2/vindenergi-thailand

I øvrigt satser Thailand på vandkraft i stor stil.

Offline Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    67.8%
  • Kattemorder.
    • Vis profil
« Svar #12 Dato: Juli 23, 2019, 01:37:16 am »
Citat af Carlo: Jeg kender mine egne iagttagelser. På de vindmøller jeg ser, står vingerne stille 80% af tiden.

http://www.din-debat.dk/index.php?topic=7236.msg96495#msg96495

Det er bare en af mange lignende udtalelser, og her afprøver jeg, om du har ret

(så vi alle sammen kan se hvem der har ret)
  :yes:

Jeg var forbi der i Ragebøl i dag, med min mor til bankospil i Vester Sottrup. Da roterede vingerne faktisk.

Citér
Det har du ikke vedrørende Thailand

Vestas har lige afleveret 13 styk V136-3.45 MW-vindmøller til Rom Klao-vindmølleparken i Thailand, som er de højeste i Asien med en hub-højde på 162 meter.

Ja, Thailand er et militærdiktatur med en traditionel underkastelseskultur. Befolkningen vil nok underkaste sig noget mere, hvis de ser så høje vindmøller. Ihvertfald har diktatorer det med at skulle imponere rakket.

Og befolkningen er totalt uvidende. Hvis de nævner ordet "klimaforandringer" for dem, så vil de ikke ane noget om hvad du taler om. De har nok i deres hverdag.

Og så er 13 vindmøller ikke just imponerende til at forsyne de energihungrende 67,8 millioner thaiere.

Her er et billede fra Rom Klao ovre mod Laos.

Citér
I øvrigt satser Thailand på vandkraft i stor stil.

Endnu mere til grin og kan kun være noget militærregeringen gør for at imponere befolkningen med al deres handlekraft. Thailand har en tørtid, hvor floderne og reservoirerne ofte tørrer ud. Og så har de regntid, med hyppige dæmningsbrud. For kloge er de ikke thaierne. Bare spørg Phil.

Solenergi ville være det logisk for Thailand. Hvis jeg stod og skulle have et hus i Thailand, så ville jeg for det første have en karpedam. Dernæst ville jeg investere i i solfangeranlæg. Det ville være rationelt, fordi solen skinner mest når der er størst brug for energi.

Dernæst ville jeg spørge naboerne om det var noget de enten kunne tænke sig at være medinvestorer i eller få en aftale om at købe strøm af mig. Jeg ville kunne sælge strøm billigere end elværkerne. Og thaierne tænker kun på her-og-nu, så jeg ville have fat i den lange ende.

Offline Anklageren (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
    • Vis profil
« Svar #13 Dato: Juli 23, 2019, 01:57:00 am »

Endnu mere til grin og kan kun være noget militærregeringen gør for at imponere befolkningen med al deres handlekraft. Thailand har en tørtid, hvor floderne og reservoirerne ofte tørrer ud. Og så har de regntid, med hyppige dæmningsbrud. For kloge er de ikke thaierne. Bare spørg Phil.

Solenergi ville være det logisk for Thailand. Hvis jeg stod og skulle have et hus i Thailand, så ville jeg for det første have en karpedam. Dernæst ville jeg investere i i solfangeranlæg. Det ville være rationelt, fordi solen skinner mest når der er størst brug for energi.

Dernæst ville jeg spørge naboerne om det var noget de enten kunne tænke sig at være medinvestorer i eller få en aftale om at købe strøm af mig. Jeg ville kunne sælge strøm billigere end elværkerne. Og thaierne tænker kun på her-og-nu, så jeg ville have fat i den lange ende.

Hvem snakker om at vandkraften skal ligge i Thailand?

Det har jeg ikke gjort, og mens vi er ved det, så har jeg heller aldrig skrevet noget om, at verden vil løse problemer med CO2 indenfor en overskuelig årrække.

Allegevel bliver du ved med at skrive om det.

Jeg glæder mig over, at vi får vedvarende energi og at de osende diesel- og benzinbiler forsvinder, selvom verden ikke når CO2 målene til tiden.

Forurening ligger nemlig ikke på min top-ti liste over det, jeg elsker mest  :smile1:

Lige nu leverer vindkraft 51 procent af danskernes elektricitet.

Er der nogen, som tør vædde på, om Energistyrelsen eller Carlo har ret  :smile1:

Spændende: Kommer vingerne til at stå stille?

Jeg var lige ved at glemme at nævne, at Thailand importerer hydro fra Xayaburi-dæmningen ved Mekong-floden og fra Hat Gyi- og Mong Ton-dæmningerne i Myanmar - og vil øge importen.

« Senest Redigeret: Juli 23, 2019, 01:58:33 am af Anklageren »

Offline Allah ved bedst

• Fuld medlem
  • Activity:
    1.6%
    • Vis profil

Hvem snakker om at vandkraften skal ligge i Thailand?

Det har jeg ikke gjort, og mens vi er ved det, så har jeg heller aldrig skrevet noget om, at verden vil løse problemer med CO2 indenfor en overskuelig årrække.

Allegevel bliver du ved med at skrive om det.

Jeg glæder mig over, at vi får vedvarende energi og at de osende diesel- og benzinbiler forsvinder, selvom verden ikke når CO2 målene til tiden.

Forurening ligger nemlig ikke på min top-ti liste over det, jeg elsker mest  :smile1:

Lige nu leverer vindkraft 51 procent af danskernes elektricitet.

Er der nogen, som tør vædde på, om Energistyrelsen eller Carlo har ret  :smile1:

Spændende: Kommer vingerne til at stå stille?

Jeg var lige ved at glemme at nævne, at Thailand importerer hydro fra Xayaburi-dæmningen ved Mekong-floden og fra Hat Gyi- og Mong Ton-dæmningerne i Myanmar - og vil øge importen.

Du er for alvor erkendt, at ALLAH ER STOR.

Allah er Nr. 1   :heart2: :heart2: :heart2:

Allah er vores gud og kun den gud findes.

Allahu Akbar.

:heart2: :heart2: :heart2: :heart2: