Forfatter Emne: Lige nu i dette øjeblik  (Læst 873 gange)

Offline Anklageren (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    98.6%
  • Country: 00
    • Vis profil
Forurening
« Svar #15 Dato: Juli 24, 2019, 01:32:52 pm »

Du er for alvor erkendt, at ALLAH ER STOR.

Allah er Nr. 1   :heart2: :heart2: :heart2:

Allah er vores gud og kun den gud findes.

Allahu Akbar.

:heart2: :heart2: :heart2: :heart2:

Online Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    57.2%
  • Køn: Mand
  • Kattemorder.
    • Vis profil
Sv: Lige nu i dette øjeblik
« Svar #16 Dato: Juli 25, 2019, 03:04:05 am »
Det har jeg ikke gjort, og mens vi er ved det, så har jeg heller aldrig skrevet noget om, at verden vil løse problemer med CO2 indenfor en overskuelig årrække.

Klimaløbet er kørt, og civilisationens sammenbrud vil begynde om få årtier. Muligvis er det for sent, for udslippet af metan fra tundraerne vil fortsætte i årtusinder efter at CO2-udslippet er stoppet.

http://churchandstate.org.uk/2016/11/humans-dont-have-10-years-left-thanks-to-climate-change-scientist/

"There’s no point trying to fight climate change – we’ll all be dead in the next decade and there’s nothing we can do to stop it, a visiting scientist claims."

Godt jeg er en gammel mand.

Citér
Jeg var lige ved at glemme at nævne, at Thailand importerer hydro fra Xayaburi-dæmningen ved Mekong-floden og fra Hat Gyi- og Mong Ton-dæmningerne i Myanmar - og vil øge importen.

Tillykke med dine nye venner. Er jeg nu pain-in-the-ass? Opstemingsprojekterne på Mekong-floden river eksistensgrundlaget væk under millioner af mennesker i Cambodia. Og nu vil Kina til at bygge en dæmning i Kina til at overrisle kinesisk landbrug og gartneri. Uha, for de millioner der har Mekongflodens som eksistensgrundlag. Og i år er vandstanden i Mekongfloden den laveste den har været i 50 år.

https://www.bangkokpost.com/thailand/general/1713664/dept-warns-of-worst-drought-in-decade?fbclid=IwAR1QuqLHdpw6IxmZY6A9oegVgaFdlvQUeO7NyjahiSggm-iirGaNwwngBpM

"Seven large dams in the region now have less than 30% of their maximum capacity,"

Og en af dæmningerne i Mekongfloden brød sammen sidste år.

https://www.bangkokpost.com/opinion/opinion/1523266/all-eyes-on-lao-dam-tragedy-probe

Og de to dæmninger i Myanmar der nævnes, ligger i forvejen i et område der er traumatiseret af tidligere etnisk konflikt og militærets nedslagtninger af Shan og Karen-folkene. Nu får de lige en ny runde med ødelæggelser af natur, myrderier og fordrivelser. Sådan ser det ud i baggrunden, når Thailand får CO2-venlig strøm fra Hat Gyi-kraftværket i Karen-folkets kerneland.

https://time.com/4529150/burma-fighting-hat-gyi-dam-karen-kayin-myanmar/

Og ikke bedre med Mong Ton i Shan-folket land. Artikel fra 2016.

https://www.bnionline.net/en/opinion/op-ed/item/2368-mong-ton-dam-issue-fast-becoming-a-shan-s-alamo.html

Vandkraft er simpelthen det værste der findes for miljøet. Vi havde lige hørt om et forfærdeligt projekt i Brasilien for nogle år siden.

Men til sagen: vi ved jo godt, at den rige del af verden bruger den mindre rige del af verden som reservoir for råvarer, billigvarer og billig arbejdskraft. De rige landes velstand er bygget på udbytningen af de fattigere, gennem ulige bytteforhold. Men det går et skridt videre: vore laks i Elben, vore kørsel med vor datter til ridetime i el-bil, vore tørretumblere, terassevarmere og bedlamper er på bekostning af døde, fordrevne og mistede eksistensgrundlag i 3.verden.

Sådan er kapitalisemen!

Du får ret og jeg får fred!

Online Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    57.2%
  • Kattemorder.
    • Vis profil
Sv: ENERGISYSTEMET LIGE NU
« Svar #17 Dato: Juli 25, 2019, 03:09:35 am »

Ifølge Det Internationale Energiagentur, der er OECD landenes energitænketank, er syd- og Sydøstasien et af de steder. hvor kul vinder frem.

- måske bortset fra Kina.

IEA skriver i Coal 2018: Analysis and Forecasts to 2023:

Kina prioriterer blå himmel

Du får lige et billede af en kinesisk trafiprop.

Offline Anklageren (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    98.6%
    • Vis profil
Lidt sær
« Svar #18 Dato: Juli 25, 2019, 08:39:19 am »

Ifølge Det Internationale Energiagentur, der er OECD landenes energitænketank, er syd- og Sydøstasien et af de steder. hvor kul vinder frem.

- måske bortset fra Kina.

IEA skriver i Coal 2018: Analysis and Forecasts to 2023:

Kina prioriterer blå himmel

Du får lige et billede af en kinesisk trafiprop.

Hvad fanden har det med kulkraft at gøre?

Offline Anklageren (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    98.6%
    • Vis profil
Viden som erstatning for vilde kaosteorier
« Svar #19 Dato: Juli 25, 2019, 11:20:27 am »
Carlo - du har set et billede, og så laver du en kaosteori om, at Kina ikke arbejder på at få blå himmel.

Fire år efter Kina indledte kampen mod luftforurening: Befolkningen lever nu 2,4 år længere

Citat: "Da Kinas premierminister, Li Keqiang, på landsdækkende fjernsyn i 2014 erklærede, at man ville bekæmpe luftforurening på samme måde som fattigdom, havde mange mennesker svært ved at tro deres egne ører."

Sidste år havde kinesiske byer i gennemsnit reduceret koncentrationen af fine miljøpartikler med 32 pct., siden premierministeren for fem år siden satte sig for at gøre noget ved luftforureningen.

De fine miljøpartikler er særligt skadelige for mennesker, fordi de kan ophobes i lungerne og trænge helt ud i blodet.

Hovedstaden Beijing var blandt andet forpligtet til at reducere koncentrationen med 25 pct., og til det formål afsatte byen et svimlende beløb på 725 mia. danske kroner.

I virkeligheden har Beijing reduceret koncentrationen med 35 pct. på få år.

https://jyllands-posten.dk/international/ECE10408814/fire-aar-efter-kina-indledte-kampen-mod-luftforurening-befolkningen-lever-nu-24-aar-laengere/

Online Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    57.2%
  • Kattemorder.
    • Vis profil
Sv: Viden som erstatning for vilde kaosteorier
« Svar #20 Dato: Juli 25, 2019, 05:00:53 pm »
Carlo - du har set et billede, og så laver du en kaosteori om, at Kina ikke arbejder på at få blå himmel.

Nej, jeg viser bare hvordan det ser ud med CO2-udslippet. Og så viser jeg et billede af noget liberalisterne godt kan lide. Masser af biler.

Citér
Fire år efter Kina indledte kampen mod luftforurening: Befolkningen lever nu 2,4 år længere

Citat: "Da Kinas premierminister, Li Keqiang, på landsdækkende fjernsyn i 2014 erklærede, at man ville bekæmpe luftforurening på samme måde som fattigdom, havde mange mennesker svært ved at tro deres egne ører."

Jeg vidste godt at Kina faktisk gør noget for luftforureningen. Jeg var bare ikke rigtigt klar over, om det bare var noget de sagde eller noget de gjorde.

Oplysningen om de 2,4 års forlængede levetid, kendte jeg ikke. Kina får ellers skyld for at være et folkemorderregime.

Offline Anklageren (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    98.6%
    • Vis profil
« Svar #21 Dato: Juli 25, 2019, 05:53:41 pm »
Kina får ellers skyld for at være et folkemorderregime.

Det udelukker da heller ikke, at Kina gør noget andet forkert.

Offline homofaber

• Hyper medlem
  • Activity:
    42.6%
    • Vis profil
« Svar #22 Dato: Juli 25, 2019, 07:13:56 pm »

Nej, jeg viser bare hvordan det ser ud med CO2-udslippet. Og så viser jeg et billede af noget liberalisterne godt kan lide. Masser af biler.

Citér

Jeg vidste godt at Kina faktisk gør noget for luftforureningen. Jeg var bare ikke rigtigt klar over, om det bare var noget de sagde eller noget de gjorde.

Oplysningen om de 2,4 års forlængede levetid, kendte jeg ikke. Kina får ellers skyld for at være et folkemorderregime.

Kina er lidt et specielt land, fordi det er det land i verden, der har oplevet den hurtigste urbanisering. Luftforurening i Kina har været velkendt siden 1980'erne. Når man ser så mange biler er det ikke på grund af liberalismen, men fordi Kinas infrastruktur ikke har kunnet følge med, når det kommer til transport. Det har været nemmere og billigere at producere biler end at planlægge offentlig transport.
Det er ikke bare noget som Kina siger, når de prioriterer renere luft - kineserne ved godt, at deres overlevelse afhænger af det- og derfor er det også en prioritet. Det er faktisk skrevet ind i deres fortatning under begrebet shengtai wenming (øko civilisation). Mange kinesere har heller aldrig oplevet andet end luftforurening i deres liv, men det stigende antal kinesere, der rejser som turister har fundet ud af, at der er noget, der hedder ren luft.

Offline Anklageren (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    98.6%
    • Vis profil
Det handler om størrelsen
« Svar #23 Dato: Juli 25, 2019, 09:07:58 pm »
Kina er ikke et rigt land, det er et STORT land - og derfor er Kina det land i verden med flest biler (men vi husker lige, at Kina også er STOR)

Danmark er et rigt land, men det er som bekendt et LILLE land.

Hver dansker tjener lige så meget som tre kinesere - så det kan nok ikke undre, at der også er forholdsvis flere biler i Danmark, end der er i Kina.

Hvis man tager hensyn til størrelsen.

I Kina er der 172 millioner personbiler (2016) og der er 1,4 milliard mennesker.

Der er en bil i Kina for hver 12% af indbyggerne

I Danmark er der 3 millioner biler (2018), og der er 5,7 millioner indbyggere

Det er en bil i Danmark for hver 53% af indbyggerne

Der er altså mange flere biler i Danmark end i Kina, hvis man tager hensyn til størrelsen.

Også på hver kvadratkilometer

Kina er verdens 4. største land målt i areal, som er på 9.671.018 km². Kina har 18 biler for hver kvadratkilometer.

Danmarks er verdens 134. største land målt i areal, som er på 43.098 km². Danmark har 70 biler for hver kvadratkilometer.

Offline homofaber

• Hyper medlem
  • Activity:
    42.6%
    • Vis profil
Sv: Det handler om størrelsen
« Svar #24 Dato: Juli 25, 2019, 09:57:40 pm »
Kina er ikke et rigt land, det er et STORT land - og derfor er Kina det land i verden med flest biler (men vi husker lige, at Kina også er STOR)

Danmark er et rigt land, men det er som bekendt et LILLE land.

Hver dansker tjener lige så meget som tre kinesere - så det kan nok ikke undre, at der også er forholdsvis flere biler i Danmark, end der er i Kina.

Hvis man tager hensyn til størrelsen.

I Kina er der 172 millioner personbiler (2016) og der er 1,4 milliard mennesker.

Der er en bil i Kina for hver 12% af indbyggerne

I Danmark er der 3 millioner biler (2018), og der er 5,7 millioner indbyggere

Det er en bil i Danmark for hver 53% af indbyggerne

Der er altså mange flere biler i Danmark end i Kina, hvis man tager hensyn til størrelsen.

Også på hver kvadratkilometer

Kina er verdens 4. største land målt i areal, som er på 9.671.018 km². Kina har 18 biler for hver kvadratkilometer.

Danmarks er verdens 134. største land målt i areal, som er på 43.098 km². Danmark har 70 biler for hver kvadratkilometer.

Nu ved jeg ikke, om svaret var til mig, men jeg taler også om koncentrationen af biler i byerne. Beijing er specielt slem og i modsætning til andre moderne storbyer som Seoul, Tokyo og Hong Kong er Kinas offentlige transportsystem ueffektiv og umoderne. Det er først inden for det seneste årti, at Kina er begyndt at modernisere deres transport.
En anden ting er, at et flertal af kinesere bor i det østlige Kina i et område, der måske svarer til lidt over Europa, men de er for det meste forbundet med veje og ikke med effektive togforbindelser. Det er simpelthen besværligt at rejse fra den ene storby til den anden. Sådan var det i hvert fald engang. Det er sikkert blevet bedre i dag.

Offline Anklageren (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    98.6%
    • Vis profil
Sv: Det handler om størrelsen
« Svar #25 Dato: Juli 25, 2019, 10:34:04 pm »
Nu ved jeg ikke, om svaret var til mig, men jeg taler også om koncentrationen af biler i byerne. Beijing er specielt slem og i modsætning til andre moderne storbyer som Seoul, Tokyo og Hong Kong er Kinas offentlige transportsystem ueffektiv og umoderne. Det er først inden for det seneste årti, at Kina er begyndt at modernisere deres transport.
En anden ting er, at et flertal af kinesere bor i det østlige Kina i et område, der måske svarer til lidt over Europa, men de er for det meste forbundet med veje og ikke med effektive togforbindelser. Det er simpelthen besværligt at rejse fra den ene storby til den anden. Sådan var det i hvert fald engang. Det er sikkert blevet bedre i dag.

Jeg skriver det, fordi vi glemmer, at Kina er så stort - og vi skriver om, at Kina er "på en måde".

Man kan vist bruge mange år på at lære landet at kende.

« Senest Redigeret: Juli 25, 2019, 10:39:48 pm af Anklageren »

Online Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    57.2%
  • Kattemorder.
    • Vis profil
« Svar #26 Dato: August 11, 2019, 08:33:47 am »

Men måden de gør det på. Det bliver, om ikke verdenshistoriens værste miljøkatastrofe, så den hurtigste, som river eksistensgrundlaget væk fra mange millioner mennesker. Der er elleve dæmninger nu og flere er under opførelse eller planlagt.

https://www.project-syndicate.org/commentary/china-dams-mekong-basin-exacerbate-drought-by-brahma-chellaney-2019-08

På den måde kan Kina reducere kulforbruget.

Det får det måske til at lyde som om jeg er tilhænger af kulsvineriet. Nej, min pointe er at den menneskelige civilisation nok er dødsdømt af energiforbruget - først og fremmest.