Forfatter Emne: Videnskab.dk  (Læst 635 gange)

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
  • Country: 00
    • Vis profil
Det generelle aspekt
« Svar #15 Dato: Juli 18, 2019, 09:43:26 pm »
Citat: Jeg er fysiker, og vi fysikere er vant til, at når vi måler noget og præsenterer vores data, så tror folk på os. Men så snart vores målinger handler om klima, er det pludselig noget helt andet – det er blevet til noget, man tror på eller ej. Det er nærmest blevet religiøst for folk - siger Dorthe Dahl-Jensen.

https://videnskab.dk/sporg-videnskaben/global-opvarmning-hvad-er-op-og-ned-i-debatten-om-co2s-effekt-pa-klimaet

Det synes jeg er centralt

Vi er ved at være derhenne, at man skal stemme om videnskaben har ret - og så er vi i princippet tilbage ved den tid, hvor kirken bestemte, om videnskaben har ret - eller teologien.

Det vil på længere sigt føre til, at den vestlige civilisation er færdig som førende i verden.

Vi vil ende som videnskabeligt og teknisk tilbagestående.

Offline PU (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    0%
  • Køn: Mand
  • Politisk Ukorrekt
    • Vis profil
    • Dagens Blæser
Sv: Videnskab.dk
« Svar #16 Dato: Juli 21, 2019, 12:33:16 pm »
At CO2 indholdet er meget højt historisk set, gør faktisk indtryk på mig.

Men kan vi gøre så frygteligt meget ved det? Danmarks bidrag er jo så latterligt lidt.  :yes:
Iøvrigt mener jeg, at vi skal hjemsende de fremmede.

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
    • Vis profil
Sv: Videnskab.dk
« Svar #17 Dato: Juli 21, 2019, 12:55:54 pm »
At CO2 indholdet er meget højt historisk set, gør faktisk indtryk på mig.

Men kan vi gøre så frygteligt meget ved det? Danmarks bidrag er jo så latterligt lidt.  :yes:

Det er jeg faktisk ligeglad med, for - udover - at Danmarks bidrag kan hjælpe en smule på atmosfærens CO2 indhold - så slipper vi af med den skrækkelige luftforurening fra kulfyrede kaftværker, og vi får renere luft i byerne.

Det har jeg ønsket, siden jeg var en stor dreng, hvor jeg tænkte meget på forurening - fordi mine yndlings-fiskevande så åbenlyst blev forurenede (to jyske åer). Jeg begyndte at fiske med fiskestang, da jeg var 5 år gammel, hvor jeg var med min morfar på hans fisketure om søndagen, og da var vandet meget renere. Så kom det økonomiske mirakel, og det havde nogen bagsider.

Det er en win-win situation (set ud fra mit synspunkt).

« Senest Redigeret: Juli 21, 2019, 01:07:25 pm af Anklageren »