Forfatter Emne: Antallet af migranter over Middelhavet er faldet voldsomt  (Læst 782 gange)

Offline Anklageren (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
  • Country: 00
    • Vis profil
Antallet af migranter over Middelhavet er faldet voldsomt
« Dato: Juli 14, 2019, 12:55:37 pm »
I 2015 ankom over en million migranter til EU over middelhavet.

I alt er 31.600 migranter kommet til Europa fra Nordafrika i år - og det er kun seks procent af, hvor mange migranter der kom over middelhavet i 2015.

https://www.dr.dk/nyheder/udland/spanien-redder-141-afrikanske-migranter-paa-middelhavet?app_mode=true
https://www.dr.dk/nyheder/udland/overblik-migranter-paa-middelhavet-hvad-er-fakta-og-hvad-er-politik

Vil det sige, at mens vi lytter til urealistiske forslag, som kun har liv i debattørernes fantasi - så har mainstream politikerne løst det meste af problemet i stilhed?

Lighed for Loke såvel som for Thor

Offline Torsten Bonfils

• Hyper medlem
  • Activity:
    9%
  • Country: aq
  • Køn: Mand
    • Vis profil
Sv: Antallet af migranter over Middelhavet er faldet voldsomt
« Svar #1 Dato: Juli 14, 2019, 01:27:32 pm »
... så har mainstream politikerne løst det meste af problemet i stilhed?[/font]

Hvordan gjorde de?
  :Laie_cyclist:

Offline Torsten Bonfils

• Hyper medlem
  • Activity:
    9%
    • Vis profil
ANTALLET AF MIGRANTER ER STEGET VOLDSOMT SIDEN 2012
« Svar #2 Dato: Juli 14, 2019, 01:38:16 pm »
Hvorfor sammenligner du med lige præcis 2015? Hvorfor ikke sammenligne med for eksempel 2012?

Offline Anklageren (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
    • Vis profil
Du er bare langt ude Torsken
« Svar #3 Dato: Juli 14, 2019, 02:18:32 pm »

I tirsdags bragte du det her billede som en kommentar til, at jeg skrev om, hvor meget det ville gå ud over Italiens turistindustri, at plastre strandene til med pigtråd.

http://www.din-debat.dk/index.php?topic=9582.msg134538#msg134538

Problemet ved at bringe billedet, hvis man ikke vil plukke kirsebær er, at billedet ikke er fra Italien, men fra Libyen, og viser at deres kystvagt slæber flygtningene tilbage til Tripoli.

Så skulle man jo tro, at der blev brug for mindre pigtråd  :yes:

Det er bare et enkelt eksempel på, at DU er debattens største kirsebærplukker

Desuden handler mit oplæg om bådflygtningene - og ikke om den statistik du viser.

Du er også ude af stand til at glæde dig over, at mainstream politikerne er i fuld gang med at løse problemerne - efter at de begyndte at snakke om problemerne med de berørte lande i Marrakech om illegale indvandrere.

« Senest Redigeret: Juli 14, 2019, 02:22:57 pm af Anklageren »

Offline Torsten Bonfils

• Hyper medlem
  • Activity:
    9%
    • Vis profil
Sv: Du er bare langt ude Torsken
« Svar #4 Dato: Juli 14, 2019, 02:33:00 pm »

... men fra Libyen, og viser at deres kystvagt slæber flygtningene tilbage til Tripoli.

:thumbsup:

Offline Torsten Bonfils

• Hyper medlem
  • Activity:
    9%
    • Vis profil
« Svar #5 Dato: Juli 14, 2019, 02:39:51 pm »
Det var da skam ikke min mening at plukke kirsebær. Jeg ville bare glæde Brovtebanden med nogle frække billeder af nogle tilstrømmende migranter som de snart kommer til at cucke deres koner og døtre til.

Offline homofaber

• Hyper medlem
  • Activity:
    38.6%
    • Vis profil
Sv: ANTALLET AF MIGRANTER ER STEGET VOLDSOMT SIDEN 2012
« Svar #6 Dato: Juli 14, 2019, 08:24:08 pm »
Hvorfor sammenligner du med lige præcis 2015? Hvorfor ikke sammenligne med for eksempel 2012?

Før 2015 var der stort set ingen, der talte om masseindvandring, migrantkrise, flygtningestrømme osv. Men i 2015 kom, der et stort pres på meget kort tid. Situationen har stabiliseret sig efterfølgende, men alle patrioterne og internetkrigerne taler stadig som om situationen er som i 2015. De glemmer at tjekke, hvordan virkeligheden ser ud. Det gælder også i det politiske billede, hvor det stadig kan give lidt point at tale om en næsten ikke-eksisterende flygtningestrøm, men heldigvis er de fleste borgere fornuftige og går op i andre ting. 

Det vi måske kan konstatere er, at borgerkrigen ikke står for døren og at Europa ikke bliver islamiseret til et kalifat og at din kone godt må være sammen med en neger uden at I bliver straffet af et shariapoliti. Så bare ned i swingerklubben med jer, hvis I har de lyster. Danmark er stadig et frit land og forbliver det også.

Offline Anklageren (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
    • Vis profil
Du holder dig ikke til sagen
« Svar #7 Dato: Juli 14, 2019, 08:55:04 pm »
Det var da skam ikke min mening at plukke kirsebær. Jeg ville bare glæde Brovtebanden med nogle frække billeder af nogle tilstrømmende migranter som de snart kommer til at cucke deres koner og døtre til.

Ikke desto mindre, så kommer du her i tråden med tal for ALLE illegale indvandrere i EU - selvom jeg kun skriver om Middelhavet.

Hvis du synes jeg plukker kirsebær ved kun at skrive om Middelhavet - så plukker alle der vil have grænseværn mod bådflygtninge på Middelhavets strande også kirsebær - fordi de ikke skriver om ALLE illegale migranter.

Det kan da ikke være meningen!

Statistikken der handler om bådflygtninge ser nemlig meget anderledes ud, end den statistik som du valgte - i din sære kirsebærplukker seance.

Sammenlignet med "din" statistik (som er fra den samme kilde) - MEN - som viser noget. der ikke er relevant for tråden.

« Senest Redigeret: Juli 14, 2019, 09:20:50 pm af Anklageren »

Offline Anklageren (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
    • Vis profil
Torsken er også på andre måder uærlig
« Svar #8 Dato: Juli 14, 2019, 09:48:24 pm »
Det er ikke kun højreradikale, der er modstander af illegal indvandring.

Det er almindelige mennesker også - og det har jeg også altid været.

Næsten alle, der gerne ser indvandring taler om LEGAL indvandring - men dem hører jeg heller ikke ikke til.

Jeg nævner dem bare, fordi Torskens facon er så uærlig - fordi han forsøger at prakke andre meninger på, som de aldrig har haft.

Offline Torsten Bonfils

• Hyper medlem
  • Activity:
    9%
    • Vis profil
Sv: ANTALLET AF MIGRANTER ER STEGET VOLDSOMT SIDEN 2012
« Svar #9 Dato: Juli 14, 2019, 10:49:22 pm »
... og at din kone godt må være sammen med en neger uden at I bliver straffet af et shariapoliti. Så bare ned i swingerklubben med jer, hvis I har de lyster.

Du må ikke sige noget til Anklageren om at jeg har den slags lyster. :JC_shhh:

Offline Anklageren (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
    • Vis profil
« Svar #10 Dato: Juli 14, 2019, 11:12:32 pm »
... så har mainstream politikerne løst det meste af problemet i stilhed?[/font]

Hvordan gjorde de?

Jeg har allerede skrevet det. De lavede aftaler med transitlandene.

Det gjorde de bl.a. i Marrakech - hvor alle landene blev enige om at stoppe illegal indvandring.

Så fik vi med den store løgnekølle - for det værste den yderste højrefløj kan forestille sig er, at mainmstream politikerne løser indvandrerproblemerne, så de ikke har et politisk program  :yes:

« Senest Redigeret: Juli 14, 2019, 11:18:18 pm af Anklageren »

Arild

• Gæst
Sv: Hvor fuld af løgn kan man være?
« Svar #11 Dato: Juli 15, 2019, 11:38:52 am »

Før 2015 var der stort set ingen, der talte om masseindvandring, migrantkrise, flygtningestrømme osv. Men i 2015 kom, der et stort pres på meget kort tid. Situationen har stabiliseret sig efterfølgende, men alle patrioterne og internetkrigerne taler stadig som om situationen er som i 2015. De glemmer at tjekke, hvordan virkeligheden ser ud. Det gælder også i det politiske billede, hvor det stadig kan give lidt point at tale om en næsten ikke-eksisterende flygtningestrøm, men heldigvis er de fleste borgere fornuftige og går op i andre ting. 

Der er formentlig slet ingen grænse for, hvor fuld af koncentreret løgn, man kan være her på debatten?!

Selvfølgelig kan det tænkes, at næsten ingen i homofabers sfære talte om masseindvandringen, men hvis man har fulgt lidt med de sidste 25 år, har man nu nok opdaget, at det har været et meget stort emne. Også i flere af valgkampene.

Gad vide, hvad det er for ting "de fornuftige borgere" går op i?  :dance2:
Indlægget skal vist ses som et forsvar for at være r..hamrende ligeglad med Danmark. Sådan er vi "ufornuftige" heldigvis ikke.

Arild

• Gæst
« Svar #12 Dato: Juli 15, 2019, 12:44:41 pm »
Nej, der kommer jo praktisk taget ingen velfærdsjægere til Europa. Sleeet ikke!

Ikke desto mindre forsamledes hundredevis af dem (og de er illegale) i fredags på pladsen foran Pantheon i Paris. De kræver (!) at mødes med Frankrigs indenrigsminister, for de vil sandelig ikke forlade Frankrig - besættere som de ret beset er.

https://denkorteavis.dk/2019/video-afrikanske-migranter-besatte-mindesmaerke-i-paris/

Mit gæt er, at de stakkels "flygtninge" får lov at blive, når de har skabt sig tilstrækkeligt.
For det politisk korrekte Europa har ingen forsvarsvilje.   :no:

Offline Anklageren (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
    • Vis profil
Du er ikke alene ude af stand til at glæde dig over, at migrationen falder
« Svar #13 Dato: Juli 15, 2019, 12:51:38 pm »
Det virker næsten som om den udvikling ærgrer dig - fordi du forsøger at aflede opmærksomheden fra det  :yes:

Ikke desto mindre forsamledes hundredevis af dem (og de er illegale) i fredags på pladsen foran Pantheon i Paris. De kræver (!) at mødes med Frankrigs indenrigsminister, for de vil sandelig ikke forlade Frankrig - besættere som de ret beset er.

https://denkorteavis.dk/2019/video-afrikanske-migranter-besatte-mindesmaerke-i-paris/

Mit gæt er, at de stakkels "flygtninge" får lov at blive, når de har skabt sig tilstrækkeligt.

Arild

• Gæst
Det virker næsten som om den udvikling ærgrer dig - fordi du forsøger at aflede opmærksomheden fra det  :yes:

Jeg forsøger at henlede opmærksomheden de afrikanske velfærdsjægeres adfærd. Og - dem i Paris, blot for at tage et enkelt eksempel, de findes jo altså. Det kan du vist ikke skjule, selv om du nok så brændende ønsker det ....