Forfatter Emne: Giver dit liv mening?  (Læst 1092 gange)

Offline Anklageren (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
  • Country: 00
    • Vis profil
Giver dit liv mening?
« Dato: Juli 14, 2019, 12:03:56 pm »
Tænker du nogen gange over, hvorfor du er her?

Offline PU

• Hyper medlem
  • Activity:
    0%
  • Køn: Mand
  • Politisk Ukorrekt
    • Vis profil
    • Dagens Blæser
Sv: Giver dit liv mening?
« Svar #1 Dato: Juli 14, 2019, 02:37:15 pm »
Hvordan mon det er når man forsvinder?
Iøvrigt mener jeg, at vi skal hjemsende de fremmede.

Offline GuBBi

• Administrator
  • Hyper medlem
  • Activity:
    2.4%
  • Country: dk
    • Vis profil
« Svar #2 Dato: Juli 14, 2019, 02:41:05 pm »
Ja. Min mening er at det er vores opgave selv at finde meningen, for tror ikke på en højere objektiv mening. At efterlade verden en anelse bedre end jeg fandt den er en del af meningen for mig, men at nyde processen betyder også en del.

Offline lyjse

• Hyper medlem
  • Activity:
    5.2%
    • Vis profil
« Svar #3 Dato: Juli 14, 2019, 04:37:42 pm »

Nej, jeg tænker ikke over, hvorfor jeg er her, men livet skal leves forfra, og forstås bagfra.

Jeg har været igennem, en meget hård periode, for ca. 5 år siden, og i nogle år fremover, men i dag, kan jeg se, hvorfor... og selvom jeg nødigt, vil gøre de år om, så ved jeg nu, at de var nødvendige.

Offline PU

• Hyper medlem
  • Activity:
    0%
  • Køn: Mand
  • Politisk Ukorrekt
    • Vis profil
    • Dagens Blæser
« Svar #4 Dato: Juli 14, 2019, 06:46:56 pm »
At efterlade verden en anelse bedre end jeg fandt den er en del af meningen for mig,

Samme her. Men det går desværre ikke så godt!
Iøvrigt mener jeg, at vi skal hjemsende de fremmede.

Offline homofaber

• Hyper medlem
  • Activity:
    29%
    • Vis profil
« Svar #5 Dato: Juli 14, 2019, 08:07:05 pm »
Jeg er enig med GuBBi. Det er op til en selv at give sit liv mening med tilværelsen. Jeg plejer af og til at spørge folk, om de har nogle personlige mål i livet - ting som de gerne vil opnå. At bygge et nyt hus, at tage drømmeuddannelsen, rejse jorden rundt, løbe 10 km på 50 minutter, finde den rette partner osv. Hvis ikke folk har nogle mål i livet jamen står folk så bare op om morgen, fordi de skal tisse?
Dem, der ikke rigtig har mål i livet, har svært ved at bidrage på et personligt plan, desværre, men det er ofte fordi, de også er utilfredse. Jeg kan godt lide de historier om folk, der lever et totalt kedeligt liv og fra den ene dag gør noget helt vanvittigt. Flytter til Afrika eller til regnskoven i Sydamerika uden at vide, hvad de går ind til. Det kræver nemmelig en portion mod at springe ud af den trygge tilværelse.

Offline homofaber

• Hyper medlem
  • Activity:
    29%
    • Vis profil
« Svar #6 Dato: Juli 14, 2019, 08:34:23 pm »
At efterlade verden en anelse bedre end jeg fandt den er en del af meningen for mig,

Verden bliver nok aldrig perfekt, men jeg synes generelt, at det går den rigtige vej. Levestandarden er blevet forbedret voldsomt i forhold til et halvt århundrede siden. Der er måske udfordringer med klimaforandringer (uanset om man mener de er menneskeskabt eller ej), fordeling af naturressourcer. Der er også færre storkonflikter i verden, der kan udvikle sig til en humanitær katastrofe.

Offline Lunavecchia

• Hyper medlem
  • Activity:
    0.6%
  • Country: dk
  • Køn: Kvinde
    • Vis profil
« Svar #7 Dato: Juli 15, 2019, 12:30:41 am »
Ja, jeg er her kun, fordi en bestemt sædcelle formåede at finde frem til et æg på en bestemt dag.
Havde mine forældre ikke valgt at have samleje lige netop den dag og på det tidspunkt, havde jeg ikke eksisteret. Det er jo lidt mærkværdigt at fundere over.

Min yngste  søn sagde det i øvrigt ret rammende engang, hvor jeg nævnte, at jeg havde haft en ufrivillig spontan abort et par år efter, at min ældste datter kom til verden, at det var da godt, for ellers havde han jo ikke været her, og det havde han ret i. Jeg havde nok ikke fået barn nr. 3.
At vi, der lever, er i det hele taget én stor tilfældighed.

« Senest Redigeret: Juli 15, 2019, 12:32:16 am af Lunavecchia »
I'm a Troll

Offline Forsvareren

• Hyper medlem
  • Activity:
    51.6%
    • Vis profil
« Svar #8 Dato: Oktober 05, 2019, 04:22:55 pm »

Verden bliver nok aldrig perfekt, men jeg synes generelt, at det går den rigtige vej. Levestandarden er blevet forbedret voldsomt i forhold til et halvt århundrede siden. Der er måske udfordringer med klimaforandringer (uanset om man mener de er menneskeskabt eller ej), fordeling af naturressourcer. Der er også færre storkonflikter i verden, der kan udvikle sig til en humanitær katastrofe.
Vi behøver ikke mere at kæmpe hårdt for føden sådan, som vore forfædre måtte. Men til gengæld opruster stormagterne og er i fuld gang med at bruge gigantiske beløb på forberede den store atomkrig, der risikerer at udslette det meste af menneskeheden, selvom vi er ved at glemme det, fordi der nu er gået så lang tid siden sidste verdenskrig. At vores angst og respekt for dette nu endog er ved at forsvinde øger paradoksalt nok betydeligt risikoen for, at atomkrigen faktisk kommer. Så jeg ved ikke rigtigt, om jeg kan være enig med dig her...

Offline homofaber

• Hyper medlem
  • Activity:
    29%
    • Vis profil
« Svar #9 Dato: Oktober 05, 2019, 09:14:43 pm »

Vi behøver ikke mere at kæmpe hårdt for føden sådan, som vore forfædre måtte. Men til gengæld opruster stormagterne og er i fuld gang med at bruge gigantiske beløb på forberede den store atomkrig, der risikerer at udslette det meste af menneskeheden, selvom vi er ved at glemme det, fordi der nu er gået så lang tid siden sidste verdenskrig. At vores angst og respekt for dette nu endog er ved at forsvinde øger paradoksalt nok betydeligt risikoen for, at atomkrigen faktisk kommer. Så jeg ved ikke rigtigt, om jeg kan være enig med dig her...

Der er ingen stormagter, der virkelig ønsker en atomkrig, fordi det også ville ramme dem selv. Atomvåben er i dag i højere grad et psykologisk våben, for langt de flere ofre dør af skydevåben. Desuden er der i dag virkelig konflikter som koster menneskeliv ex. i Syrien. Jeg synes hellere, man burde bekymre sig om de krige og konflikter, som allerede eksisterer end at bekymre sig om dem, der ikke eksisterer.

Offline Anklageren (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
    • Vis profil
- men antallet af atommagter vokser
« Svar #10 Dato: Oktober 05, 2019, 09:40:26 pm »
Atomforhandlinger mellem USA og Nordkorea er brudt sammen.

Nordkorea har afbrudt forhandlingerne i Sverige for få timer siden.

Iran vil være godt dumme, hvis de ikke også gør bomben færdig, så Trump vil behandle dem med respekt, ligesom det er sket med Nordkorea.

Desto flere lande der får atomvåben - desto større er risikoen for at en gal mand gør brug af dem.

Der eksisterer jo mennesker, der ikke viger tilbage for at bruge terror.

Offline homofaber

• Hyper medlem
  • Activity:
    29%
    • Vis profil
Sv: - men antallet af atommagter vokser
« Svar #11 Dato: Oktober 05, 2019, 10:15:03 pm »
Atomforhandlinger mellem USA og Nordkorea er brudt sammen.

Nordkorea har afbrudt forhandlingerne i Sverige for få timer siden.

Iran vil være godt dumme, hvis de ikke også gør bomben færdig, så Trump vil behandle dem med respekt, ligesom det er sket med Nordkorea.

Desto flere lande der får atomvåben - desto større er risikoen for at en gal mand gør brug af dem.

Der eksisterer jo mennesker, der ikke viger tilbage for at bruge terror.

Men Indien og Pakistan har været atommagter i årtier. Pakistan har endda været igennem et militærkup. Der er ellers konstant konflikt mellem de to lande selv om ingen ser det som et problem, at de har kernevåben. Der er i hvert fald ingen, der taler om det. Iran har ikke haft et kernevåbenprogram. Det er IAEA's officielle udmelding. Israel har sikket også kernevåben, selv om de ikke har brug for dem. Jeg er enig i, at så længe, der er amerikanske præsidenter som Trump ville det være en sikkerhed for Iran, hvis de havde kernevåben. Jeg synes stadig, at det største problem er, at vi har en amatør til at være præsident for USA.
Det er dog slet ikke fordi jeg mener, at kernevåben ikke er et problem eller at mutual assured destruction er løsningen. Jeg frygter bare ikke, at en atomkrig venter lige om hjørnet.

Offline Forsvareren

• Hyper medlem
  • Activity:
    51.6%
    • Vis profil
« Svar #12 Dato: Oktober 06, 2019, 02:17:36 pm »

Der er ingen stormagter, der virkelig ønsker en atomkrig, fordi det også ville ramme dem selv. Atomvåben er i dag i højere grad et psykologisk våben, for langt de flere ofre dør af skydevåben. Desuden er der i dag virkelig konflikter som koster menneskeliv ex. i Syrien. Jeg synes hellere, man burde bekymre sig om de krige og konflikter, som allerede eksisterer end at bekymre sig om dem, der ikke eksisterer.
Du undervurderer stormagternes magtsyge.

Nej, stormagterne føler sig endnu ikke klar til en ny verdenskrig. For ingen af stormagterne har endnu militær overlegenhed nok til at kunne vinde en sådan krig. Men de opruster jo kraftigt i håb om at kunne vinde en sådan krig senere.

Den største fare er næppe de offensive atomvåben. For dem har stormagterne jo allerede rigeligt af. Det rigtigt farlige er efter min mening den store forskning, der går ud på at finde et effektivt forsvar mod fjendens missiler og våben. For den stormagt, der kommer først med dette, vil jo være uhyre motiveret for en gang for alle at fjerne truslen fra de øvrige stormagter. Da den omfattende forskning vedrørende dette jo er tophemmelig, ved vi bare ikke, hvor tæt den førende stormagt er på at have et sådant forsvar, og vi ved jo heller ikke engang, hvilken stormagt der er nået længst.

Offline homofaber

• Hyper medlem
  • Activity:
    29%
    • Vis profil
« Svar #13 Dato: Oktober 06, 2019, 04:16:32 pm »

Du undervurderer stormagternes magtsyge.

Nej, stormagterne føler sig endnu ikke klar til en ny verdenskrig. For ingen af stormagterne har endnu militær overlegenhed nok til at kunne vinde en sådan krig. Men de opruster jo kraftigt i håb om at kunne vinde en sådan krig senere.

Den største fare er næppe de offensive atomvåben. For dem har stormagterne jo allerede rigeligt af. Det rigtigt farlige er efter min mening den store forskning, der går ud på at finde et effektivt forsvar mod fjendens missiler og våben. For den stormagt, der kommer først med dette, vil jo være uhyre motiveret for en gang for alle at fjerne truslen fra de øvrige stormagter. Da den omfattende forskning vedrørende dette jo er tophemmelig, ved vi bare ikke, hvor tæt den førende stormagt er på at have et sådant forsvar, og vi ved jo heller ikke engang, hvilken stormagt der er nået længst.

Det er nok dig, der overdriver stormagternes magtsyge eller har set for mange Hollywood-film. Det ville være selvmål for stormagterne at starte en global krig for selv hvis de vinder den, vil hele verdenssamfundet gå til grunde. Det vil også ramme dem selv. Jeg tror generelt ikke på dommedagsprefetier som at verden vil gå under enten på grund af muslimer, klima, aliens fra det ydre rum, atomkrig. Alle lande er i dag på en eller anden måde afhængig af andre lande også lande, der er fjendtlige. Sådan var det ikke før i tiden. Der er naturligvis en mulighed, at der kommer en ustabil leder til, som gør noget skørt. Du er også meget bange for Nordkorea og Kina, fordi du læser for mage overskrifter, men tager du til Seul, Pyongyang eller til Kina skal du lede længe efter en, der er lige så bange eller frygter krig.

Offline Anklageren (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
    • Vis profil
Risikoen er lille, men den er der
« Svar #14 Dato: Oktober 06, 2019, 05:03:18 pm »
Men Indien og Pakistan har været atommagter i årtier. Pakistan har endda været igennem et militærkup. Der er ellers konstant konflikt mellem de to lande selv om ingen ser det som et problem, at de har kernevåben. Der er i hvert fald ingen, der taler om det. Iran har ikke haft et kernevåbenprogram. Det er IAEA's officielle udmelding. Israel har sikket også kernevåben, selv om de ikke har brug for dem. Jeg er enig i, at så længe, der er amerikanske præsidenter som Trump ville det være en sikkerhed for Iran, hvis de havde kernevåben. Jeg synes stadig, at det største problem er, at vi har en amatør til at være præsident for USA.
Det er dog slet ikke fordi jeg mener, at kernevåben ikke er et problem eller at mutual assured destruction er løsningen. Jeg frygter bare ikke, at en atomkrig venter lige om hjørnet.

Den største fare er, hvis en atommagt kommer i krig, og er ved at tabe krigen. Så vil det være fristende at bruge atomvåben i begrænset omfang - selv om det er farligt at forsøge det.

Sandsynligheden for at man vil undgå en sådan situation er pæn stor - men alligevel er risikoen der.

Der er også andre muligheder, som at det sker på grund af en fejl - eller at uvedkommende overtager styringen af våbnene.

EDB er ikke jo helt fejlfrit.

Det er ikke en frygt, jeg går rundt med, men jeg vil ikke helt afvise, at det sker en dag.

Løsrevne citater:

»Sig mig, er du en helt?«
I mangel på svar tilføjede hun: »Hvad gjorde du egentlig?«

»Ingenting,« svarede Stanislav.

Den 26. september 1983 reddede 44-årige Stanislav Evgrafovitj Petrov verden. Han sad inde i en russisk skov. Som denne nats øverste officer på Serpukhov-15, en hemmelig sovjetisk varslingsstation beliggende omkring 100 kilometer sydvest for Moskva. Den kolde krig var bundfrossen. Den knagede faretruende og gav sig i hver en nyhedsbulletin, der løb fra øst til vest og tilbage igen.

»Klokken var et kvarter over midnat, og med et stod tiden stille. Alarmskiltet lyste kontrolrummet op, sirenen skar gennem luften med sin skingre, øredøvende lyd. »START« stod der på det kæmpemæssige skilt over storskærmene i kontrolrummet – USA havde affyret en raket mod USSR. Stanislav Petrov var i chok. Det var, som om et usynligt slag havde ramt ham. Han stirrede på computerens instrumentbræt, der viste »1« – det betød, at pålideligheden af meldingen var i top.«

Solstråler blev til missiler

Først et halvt år senere opdagede man, at satellitkameraets infrarøde linse i en særlig vinkel havde opfanget solstråler reflekteret af det nordamerikanske kontinent, som var det missilaffyringer.

https://www.berlingske.dk/internationalt/manden-der-gjorde-ingenting-og-frelste-verden-fra-atomkrig