Forfatter Emne: Italien  (Læst 384 gange)

Offline Anklageren (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    85.4%
  • Country: 00
    • Vis profil
Italien
« Dato: Juli 09, 2019, 05:18:20 pm »
Italien lokker årligt tusindevis af danske turister til. Det er særligt maden, strande og verdenskendte turistattraktioner, der lokker.

Turismen er meget vigtig for den italienske økonomi: med over 43,7 millioner turister om året er Italien den femtestørste turistdestination i verden.

Nu er der så nogen danskere, der har tænkt sig at ødelægge Italiens økonomi ved at plastre strandene til med pigtråd - som om det kan stoppe bådflygtningene.

Det er ren hybris, at de i fantasiens verden regerer hele verden.

Offline Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    26.2%
  • Køn: Mand
  • Dialektisk materialist og ateist.
    • Vis profil
Sv: Italien
« Svar #1 Dato: Juli 09, 2019, 05:37:44 pm »
Nu er der så nogen danskere, der har tænkt sig at ødelægge Italiens økonomi ved at plastre strandene til med pigtråd - som om det kan stoppe bådflygtningene.

Nej, pigtrådshegnet skal stå så langt ude i vandet at de ikke kan bunde. Og det skal være med pigtråd helt ned til bunden, da nogle ellers vil finde på at svømme under.

Hvor lang var det vi fandt ud af Europas kystline er? Fastlandet har 38 000 kilometer, dertil kommer øerne med 18 000 kilometer.
Vi kan godt selv læse nyheder!

Offline homofaber

• Hyper medlem
  • Activity:
    40.8%
    • Vis profil
« Svar #2 Dato: Juli 09, 2019, 05:43:06 pm »

Nej, pigtrådshegnet skal stå så langt ude i vandet at de ikke kan bunde. Og det skal være med pigtråd helt ned til bunden, da nogle ellers vil finde på at svømme under.

Hvor lang var det vi fandt ud af Europas kystline er? Fastlandet har 38 000 kilometer, dertil kommer øerne med 18 000 kilometer.

Men det kommer jo nok alligevel ikke til at ske. Der er også andre veje ind i Europa.

Hvordan skulle pigtråd også kunne stoppe folk i en båd? Det er vel ikke et soppebassin de kommer i.

Offline Torsten Bonfils

• Hyper medlem
  • Activity:
    17.2%
  • Country: aq
    • Vis profil
« Svar #3 Dato: Juli 09, 2019, 06:02:30 pm »

Når man går ind for befolkningsudskiftningen, så er det fordi man er en cuck som synes det er frækt at se hvide kvinder med muslimske mænd.

Offline GuBBi

• Administrator
  • Hyper medlem
  • Activity:
    3.2%
  • Country: dk
    • Vis profil
« Svar #4 Dato: Juli 09, 2019, 06:20:36 pm »
Jeg tror de fleste kan blive enige om at vi skal gøre noget for at stoppe strømmen af migranter gennemmiddelhavet, både for deres og for vores egen skyld. Jeg ved ikke om pigtråd på stranden er nogens reelle forslag, men det er naturligvis ikke gangbart. Vi har, efter min mening, brug for en stærk fælleseuropæisk kystvagt, og aftaler med de nordafrikanske lande om at sende migranter tilbage dertil. Asylansøgeres sag skal ideelt set behandles mens ansøgerne venter i lejre udenfor europæisk nationalt territorium.

Jeg har før beskrevet hvordan jeg ønsker en Hong kong model i nordafrika, men hvis det ikke kan opnås ønsker jeg humane lejre hvor folk bliver behandlet ordenligt, med lægehjælp for syge og skolegang for børn. Jeg mener ikke det er en langtidsholdbar løsning at behandle tusindvis af asylansøgninger indenfor europas grænser, når vi har så svært ved at sende de afviste hjem igen.

Offline Anklageren (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    85.4%
    • Vis profil
Ægte GYSE kultur
« Svar #5 Dato: Juli 09, 2019, 06:39:57 pm »
Torsken samlet billeder fra andre steder i verden og forsøger at bilde os ind, at de er fra Italien.

Jeg gad kun undersøge det første billede, og det var fra Libyen, hvor kystvagten slæbte flygtningene tilbage til Tripoli.

Offline Anklageren (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    85.4%
    • Vis profil
10.000 EU-grænsevagter skal styrke de ydre grænser
« Svar #6 Dato: Juli 09, 2019, 06:43:58 pm »
Løsningen kommer ikke fra de højreradikale (undskyld udtrykket Gubbi).

Til at styrke Europas sikkerhed godkendte MEP'erne d. 17. april planer for fremtidens Europæiske Grænse- og Kystvagtagentur.

“Du skal være fair over for dem, der fortjener beskyttelse, og hård ved dem, der generer de svage og kontant over for dem, der bryder reglerne,” sagde Roberta Metsola (EPP, Malta) forud for en afstemning om nye tiltag til at styrke Det Europæiske Grænse- og Kystvagtagentur.

http://www.europarl.europa.eu/news/da/headlines/priorities/migration/20190404STO35073/10-000-eu-graensevagter-skal-styrke-de-ydre-graenser

Offline Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    26.2%
    • Vis profil
« Svar #7 Dato: Juli 09, 2019, 08:50:35 pm »
Jeg tror de fleste kan blive enige om at vi skal gøre noget for at stoppe strømmen af migranter gennemmiddelhavet, både for deres og for vores egen skyld.

Stoppe udplyndringen af 3. verden og gøre noget ved den globale ulighed, er mit bud.

Citér
......................... aftaler med de nordafrikanske lande om at sende migranter tilbage dertil.

Ja, men de nordafrikanske lande vil ikke have dem tilbage. undtagen der følger gysser med.

Citér
Asylansøgeres sag skal ideelt set behandles mens ansøgerne venter i lejre udenfor europæisk nationalt territorium.

Jeg har mange gange bedt anklageren fortælle hvilket land der vil huse en sådan flygtningelejr. Det nærmeste vi kom frem til var Niger og der er ikke andet end græshoppesværme.

Med de flygtningestrømme der er i verden vil en sådan lejr mindst skulle være på størrelse med Shanghaj.

Citér
................................ ønsker jeg humane lejre hvor folk bliver behandlet ordenligt, med lægehjælp for syge og skolegang for børn.

Altså bedre forhold end der er for millioner af europæiske pensionister. Tror du ikke en sådan lejr bliver magnet for europæiske pensionister, der i almindelighed ikke har adgang til lægehjælp?

Offline Anklageren (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    85.4%
    • Vis profil
« Svar #8 Dato: Juli 09, 2019, 09:08:38 pm »

Jeg har mange gange bedt anklageren fortælle hvilket land der vil huse en sådan flygtningelejr. Det nærmeste vi kom frem til var Niger og der er ikke andet end græshoppesværme.

Du er bare så negativ  :yes:

Offline GuBBi

• Administrator
  • Hyper medlem
  • Activity:
    3.2%
    • Vis profil
« Svar #9 Dato: Juli 09, 2019, 10:49:25 pm »
Jeg tror de fleste kan blive enige om at vi skal gøre noget for at stoppe strømmen af migranter gennemmiddelhavet, både for deres og for vores egen skyld.

Stoppe udplyndringen af 3. verden og gøre noget ved den globale ulighed, er mit bud.
[/quote]
Hvis du mener, begrænse mulighederne for folk i den tredje verden til at tage et job der laver vare til udlandet, eller begrænse deres muligheder for at købe varer lavet i udlandet, så er jeg uenig. Den frihed skal de have, og den frihed hedder generelt frihandel.

Citér
Ja, men de nordafrikanske lande vil ikke have dem tilbage. undtagen der følger gysser med.

Så er det godt at vi har flere af dem end nordafrika har. Det koster også at have arbejdsløse migranter gå rundt i Europa. Min løsning er billigere.

Citér

Jeg har foreslået Libyen. Den regering vi anser som legitim dér er trængt og vil nok hellere end gerne leje noget land til os.

Citér
Altså bedre forhold end der er for millioner af europæiske pensionister. Tror du ikke en sådan lejr bliver magnet for europæiske pensionister, der i almindelighed ikke har adgang til lægehjælp?

Ved du hvad, hvis det vil gøre dig glad, så er jeg villig til også at åbne den for europæiske pensionister. Altså, en lejr for flygtninge, migranter, pensionister, og alle andre tøsefornærmede der skulle mene at de flygtninge har det åh så meget bedre end dem selv.

Offline Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    26.2%
    • Vis profil
« Svar #10 Dato: Juli 10, 2019, 12:29:52 pm »

Du er bare så negativ  :yes:

Du kan da bare fortælle hvilket land der vil huse en sådan lejr. Så bliver jeg positiv.

Offline Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    26.2%
    • Vis profil
« Svar #11 Dato: Juli 10, 2019, 12:31:41 pm »

Offline homofaber

• Hyper medlem
  • Activity:
    40.8%
    • Vis profil
« Svar #12 Dato: Juli 10, 2019, 01:16:01 pm »
Hvis det var sådan, at det var en genial ide med flygtningelejre i Nordafrika ville det allerede eksistere. Det er bare en elendig ide. Derfor eksisterer det ikke. Det er også dumt at tro, at man kan sidde hjemme i sofaen og komme på en bedre løsning end UNHCR, der har eksisteret siden 1950'erne.
En flygtningeejr i Nordafrika vil kun være til gavn for de afrikanske flygtninge, men de eksisterer jo allerede. Det ville ikke komme hverken de syriske flygtninge, afghanske flygtninge eller burmesiske til gavn. Folk flygter altså fra andre lande end nogle få afrikanske og Syrien.

Offline GuBBi

• Administrator
  • Hyper medlem
  • Activity:
    3.2%
    • Vis profil
« Svar #13 Dato: Juli 10, 2019, 02:10:02 pm »
Citér
Hvis det var sådan, at det var en genial ide med flygtningelejre i Nordafrika ville det allerede eksistere. Det er bare en elendig ide. Derfor eksisterer det ikke.

Det er altså ikke et argument. Med den logik er verden så god som den nogensinde kan blive, og enhver form for forbedring er spild af tid.
Det jeg foreslår er ikke for alvor blevet forsøgt fordi der mangler den politiske vilje. Højrefløjen har ikke lyst til at bruge penge på noget i Afrika, og er iøvrigt ikke meget for at samarbejde med andre europæiske lande om en fælles løsning, mens venstrefløjen er lammet af frygt for at det vil blive set som en ny omgang kolonisme. Den her løsning kan kun føres ud i verden hvis skyttegravskrigen stopper, og man samarbejder om en fælles løsning til gavn for alle.

Citér
En flygtningeejr i Nordafrika vil kun være til gavn for de afrikanske flygtninge, men de eksisterer jo allerede. Det ville ikke komme hverken de syriske flygtninge, afghanske flygtninge eller burmesiske til gavn. Folk flygter altså fra andre lande end nogle få afrikanske og Syrien.

Nej, man behøver ikke være fra Afrika for at få sin sag vurderet mens man venter i Afrika. Jeg ville foretrække at man havde noget produktivt at tage sig til mens man venter, og selv hvis man får afslag. Så optimalt set vil der være arbejdspladser at få. Som minimum skal der være humane forhold, også selvom det så vil tiltrække alle Carlos pensionistvenner.

Det vi gør i øjeblikket, med at acceptere flygtninge fra hele verden i Europa så snart de træder på Europæisk jord, er ikke en langtidsholdbar løsning. Folk dør på vejen hertil, og Europas befolkninger er generelt ikke meget for det. Det kan ikke fortsætte evigt. Så vi kan enten ordne det i fællesskab, med humane løsninger, eller lade det komme så vidt at den yderste højrefløj får magt som de har agt til at løse det. Sidstnævnte er ikke ønskværdigt.

Offline homofaber

• Hyper medlem
  • Activity:
    40.8%
    • Vis profil
« Svar #14 Dato: Juli 10, 2019, 03:02:27 pm »
Nej, GuBBi, grunden til at det aldrig er forsøgt er fordi ingen, der kender til systemet ville foreslå det. Det er ikke politikerne, der er eksperter eller arbejder med flygtninge. Det ville være en administrativ umulighed. Vi har faktisk et ganske effektivt organ under FN, der tager sig af behandling af flygtninge på verdensplan. Problemet med de afrikanske flygtninge er et lokalt problem - og der findes altså flygtningelejre i forven i afrikanske lande. Der er i øvrigt masser af flygtninge, som søger om flygtningestatus, men ikke bor i flygtningelejre. En nemmere løsning ville være at lade de forskellige lande modtage dem - om det så er lande i Europa, MØ eller et andet og registrere dem med flygtningestatus og så placere dem i de endelige modtagerlande. Flygtninge kan godt søge om at få flygtningestatus i forskellige lande.

Jeg er imod én stor flygtningelejr, fordi den i så fald ville skulle have kapacitet til 1-4 mio mennesker i Afrika. Det er en enorm udfordring at bygge, lede og administere og du risikerer, at den kommer til at stå halvtom, når flygtningestrømme aftager eller ændrer sig for ikke tale om de politiske og sociale forhold i landet, hvor det skal ligge. Så heller lave "transportable" løsninger i stedet for store centrale. Alt hvad der har med behandling af data kan man gøre centralt sted som man gør i Danmark.

Jeg mener heller ikke, at problemet og udfordringen med flygtninge er så stor, som folk går og tror - og jeg kender det fordi jeg har arbejdede med flygtninge fra 2015. Der er stor forskel på den måde, man behandlede flygtninge for årtier siden og de, som man gør i dag. Det store problem er ikke antallet af flygtninge, men hvor effektivt man kan få dem ind i systemet. Man lærte meget af flygtningekrisen i 2015 og antallet af flygtninge er så lavt som det næsten kan blive.