Forfatter Emne: Højreekstremisterne i Gyldent Daggry kom under spærregrænsen  (Læst 295 gange)

Offline Anklageren (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    85.4%
  • Country: 00
    • Vis profil
Behøver man være kujon for at debattere kriminalitet
« Svar #15 Dato: Juli 08, 2019, 01:15:58 pm »
Kristeligt Cuckblad ønsker stadig at bilde deres læsere ind at indvandrerne ikke er mere kriminelle end danskerne:

https://www.kristeligt-dagblad.dk/danmark/rapport-tal-indvandrerkriminalitet-overser-sociale-forskelle

"Unge efterkommere med ikke-vestlig baggrund er mere kriminelle end unge med etnisk dansk baggrund, men det er vanskeligt at opgøre forskellene præcist, for eksisterende undersøgelser tager ikke fuldt ud højde for sociale forskelle...." og så gad jeg ikke at læse videre. :bad:

Der skal ikke "tages højde for" noget som helst. Vi ønsker at vide hvor farligt det er for vores sønner og ikke mindst døtre at møde en gruppe unge muhamzer på gaden. Så kan muhamzernes sociale status være underordnet.

Går du da og kigger dig over skulderen hele tiden, når du går på gaden?

Offline Desdicardo

• Hyper medlem
  • Activity:
    4.2%
  • Køn: Mand
  • Livet kan være godt.
    • Vis profil
Sv: Højreekstremisterne i Gyldent Daggry kom under spærregrænsen
« Svar #16 Dato: Juli 08, 2019, 03:39:12 pm »
Kristeligt Cuckblad ønsker stadig at bilde deres læsere ind at indvandrerne ikke er mere kriminelle end danskerne:

https://www.kristeligt-dagblad.dk/danmark/rapport-tal-indvandrerkriminalitet-overser-sociale-forskelle

"Unge efterkommere med ikke-vestlig baggrund er mere kriminelle end unge med etnisk dansk baggrund, men det er vanskeligt at opgøre forskellene præcist, for eksisterende undersøgelser tager ikke fuldt ud højde for sociale forskelle...." og så gad jeg ikke at læse videre. :bad:

Der skal ikke "tages højde for" noget som helst. Vi ønsker at vide hvor farligt det er for vores sønner og ikke mindst døtre at møde en gruppe unge muhamzer på gaden. Så kan muhamzernes sociale status være underordnet.

Der er ingen tvivl om at de oplysninger om dokumenteret invandrerkriminalitet gør rigtigt ondt på det 'bløde' segment af befolkningen du ved, alle multi-kultierne. ;))
 Man har set det mange gange, de er lige ved at falde over deres egne (og andres) ben for at bortforklare fakts, så jeg forstår godt dit bræk-ikon, har også krummet tær flere gange. ;)

Intet er sikkert her i livet udover døden,

Offline Desdicardo

• Hyper medlem
  • Activity:
    4.2%
  • Livet kan være godt.
    • Vis profil
« Svar #17 Dato: Juli 08, 2019, 03:47:43 pm »
Vi hører tit om, at den yderste højrefløj stormer frem på grund af indvandrerproblemer.

Når det kan lade sig gøre, så skyldes det, at nyheder der fremmaner billedet af en farlig fremtid med en højreekstremistisk magtovertagelse - sælger.

evel fik Gyldent Daggry en gigantisk maveplasker ved valget, og må helt forlade parlamentet - hvor de havde 18 mandater.[/font]

Der er stadig et stort flygtninge problem i Grækenland - som de højreekstreme forsøger at omfavne - men det er altså falsk en myte, at indvandringen automatisk giver højreekstreme partier vind i sejlene.

Vi møder også den falske myte her på debatten - hvor naive debatdeltagere tror - at det fremmer højreekstremismen at spamme debatten med nyheder om indvandrerkriminalitet.

- men det nylige danske valg beviser at de tager fejl: Folket tror ikke på, at højreekstreme kan løse problemerne.

Anklager, du skal nok ikke være så glad for det valg det var jo det konservative parti:  Nyt Demokrati der vandt overvældende og de er vist heller ikke så glade for flygtninge og indvandrere.
Intet er sikkert her i livet udover døden,

Offline Anklageren (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    85.4%
    • Vis profil
Du lever i en fantasiverden
« Svar #18 Dato: Juli 08, 2019, 05:49:36 pm »
Der er ingen tvivl om at de oplysninger om dokumenteret invandrerkriminalitet gør rigtigt ondt på det 'bløde' segment af befolkningen du ved, alle multi-kultierne. ;))
 Man har set det mange gange, de er lige ved at falde over deres egne (og andres) ben for at bortforklare fakts, så jeg forstår godt dit bræk-ikon, har også krummet tær flere gange. ;)

I din fantasiverden afgør du, hvad du selv føler - og hvad andre føler.

I den virkelige verden er Islamisk Stats interesse, at hadet vokser, så de kan spænde alle muslimer for deres vogn og skabe et stort kalifat.

Derfor har vi i Socialdemokratiet sendt F-16 og specialtropper til Mellemøsten for at bombe Islamisk Stat tilbage til stenalderen - selvom vi da godt er klar over, at det har øget risikoen for terrorisme.

Det har også være en succes.

Imens vi andre kæmper imod ondskaben - uanset etnicitet og religion - har Islamisk Stat haft nogen danske håndlangere, der hjælper dem med at sprede had.

Jeg skriver det på den måde, fordi nogen danskere går så vidt, at de aktivt hjælper med at udbrede online-propaganda fra Islamisk Stat.

I øvrigt er jeg hverken glad for det græske valg - bortset fra at de højreekstreme røg ud - eller for at grækerne har flygtninge og indvandrere.

Meget få ønsker flygtninge - og nu hvor Islamisk Stat har bidt i græsset, bliver der produceret færre flygtninge.

Det er en anden vej end dine bidrag, der kun øger hadet.

Offline homofaber

• Hyper medlem
  • Activity:
    40.8%
    • Vis profil
« Svar #19 Dato: Juli 08, 2019, 06:06:14 pm »

Op til valget var der mange af de højresnoede patrioter her på siden, der så frem til at få fremgang, for nu havde danskerne omsider fået nok. Vi, de bløde, ventede og så ikke kun på de meningsmålinger, der så godt ud for os. Derfor er vi mere i sync med fakta og virkeligheden kan man sige.  Det samme gælder også med kriminalstatistikker. Vi hverken under- eller overdriver virkeligheden. :smile1:

Offline Debatsvinet

• Hyper medlem
  • Activity:
    2.6%
  • Country: dk
  • En´ oneliner kan sige mere end 1000 ord ...
    • Vis profil
Vi de bløde....
« Svar #20 Dato: Juli 08, 2019, 06:26:37 pm »
Nåja ...Du er jo en af de bløde ... Så blød som en Duracell kanin,  :whistle: :spiteful:

Nu Anklageren lige nævnte islamisk stat var nede i grønsværen... Det passer jo ikke, de er meget mere aktive på de sociale medier end de nogensinde har været og der er de farligere fordi der kan de få radikaliseret (Har ikke noget med de Radikale at gøre):w00t: mange flere unge og svage sjæle ... :ermm:

Hvad man ikke kunne gøre med AK 47´eren gør man nu med musen ...

« Senest Redigeret: Juli 08, 2019, 06:34:54 pm af Debatsvinet »
Vågner, vågner Danske Helte, springer op og spænder bælte ...

Offline Anklageren (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    85.4%
    • Vis profil
Islamisk Stat har ingen venner
« Svar #21 Dato: Juli 08, 2019, 06:51:29 pm »
Nåja ...Du er jo en af de bløde ... Så blød som en Duracell kanin,  :whistle: :spiteful:

Nu Anklageren lige nævnte islamisk stat var nede i grønsværen... Det passer jo ikke, de er meget mere aktive på de sociale medier end de nogensinde har været og der er de farligere fordi der kan de få radikaliseret (Har ikke noget med de Radikale at gøre):w00t: mange flere unge og svage sjæle ... :ermm:

Hvad man ikke kunne gøre med AK 47´eren gør man nu med musen ...

Nu er sagen jo den, at mange af islamisk Stats tilhængere ligger i graven, og at de overlevende af den hårde kerne - som kæmpede til det sidste - sidder i fangelejre.

Alene af den grund er Islamisk Stat mindre farlige - end dengang de var ved at danne en stat og var bevæbnede. Det er sværere at lave terrorisme, når man er fange.

Jeg er ikke i tvivl om, at en bevægelse - der har succes - har lettere ved at få tilhængere.

Hvis du kender eksempler på succesrige fiaskoer, så må du da gerne komme med dem - men det er næsten selvmodsigende i sig selv  :yes:

Ikke alene er vesten og russerne enige om at bekæmpe Islamisk Stat - men det er både sunni- og shiamuslimerne også. I praksis drejer det sig især om saudierne og iranerne, der ellers ikke er enige om ret meget.

Saudi-Arabien har stillet 13 ultimative krav til Qatar, hvoraf ét af dem er at afbryde forbindelser til "ekstremistiske" grupper som Det Muslimske Broderskab, al-Qaeda, Islamisk Stat og Hezbollah.

Derfor tror jeg ikke på, at Islamisk Stat har fremgang.

« Senest Redigeret: Juli 08, 2019, 06:53:49 pm af Anklageren »

Offline Debatsvinet

• Hyper medlem
  • Activity:
    2.6%
  • En´ oneliner kan sige mere end 1000 ord ...
    • Vis profil
« Svar #22 Dato: Juli 08, 2019, 07:00:56 pm »
Mange af dem stak jo af før de blev nedkæmpet og jeg tror helt sikkert ikke at det har ændret deres opfattelse af "Kalifatet" der er jo også de "sovende celler" i Europa, som de bliver kaldt ... :ermm:

Og hvad med dem der sidder i lejr i øjeblikket?
« Senest Redigeret: Juli 08, 2019, 07:05:28 pm af Debatsvinet »
Vågner, vågner Danske Helte, springer op og spænder bælte ...

Offline genuine Troll

• Hyper medlem
  • Activity:
    5.8%
  • Køn: Kvinde
  • Trolle-rit, trolle-rut-
    • Vis profil
« Svar #23 Dato: Juli 08, 2019, 07:18:21 pm »
Indse det nu, kalifatet er en saga blot,  :girl_sigh:
Fake profil, :girl_blum2:

Offline homofaber

• Hyper medlem
  • Activity:
    40.8%
    • Vis profil
« Svar #24 Dato: Juli 08, 2019, 07:24:31 pm »
Mange af dem stak jo af før de blev nedkæmpet og jeg tror helt sikkert ikke at det har ændret deres opfattelse af "Kalifatet" der er jo også de "sovende celler" i Europa, som de bliver kaldt ... :ermm:

Islamisk stat er først og fremmest et problem for befolkningen i Mellemøsten og ikke i Europa. Der er blevet begået langt mere terror i MENA-regionen, så de "sovende celler" lyder som et godt plot i en film, men i realiteten er de ikke en større trussel i dag end så mange andre.
Der har i øvrigt i de sidste 25 år opstået islamiske terrorgrupper, men de har det med at fordampe og miste fodfæste. Taliban eksisterer næsten ikke mere som organisation. De er reduceret til at være en modstandsgruppe mod regeringen i Afghanistan.

Offline Anklageren (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    85.4%
    • Vis profil
Det er ikke, hvad det har været
« Svar #25 Dato: Juli 08, 2019, 07:30:44 pm »

Jeg ved da ikke, hvad der sker i lejrene, men muslimerne plejer ikke at være blødsødne over for deres fjender.

Kvinderne og børnene er ikke fanger, men det er mændene.

Der vokser selvfølgelig børn af islamisk Stats tilhængere op i flygtningelejre, der kan udvikle sig uheldigt.

Offline GuBBi

• Administrator
  • Hyper medlem
  • Activity:
    3.2%
    • Vis profil
« Svar #26 Dato: Juli 09, 2019, 06:02:56 pm »
I grækenlands tilfælde tror jeg mantraet "It's the economy, stupid" er den bedste forklaring på udviklingen. Landets katastrofale økonomiske situation for nogle år tilbage gjorde at folk gik til yderfløjende i det politiske spektrum, fordi det var de gamle partier der havde skabt gældskrisen. Nu er landets økonomi stabiliseret (omend ikke fantastisk), og folk har set at en politisk yderfløj heller ikke kan skabe mirakler. Men det at der nu er en politisk plan giver folk lidt håb for fremtiden igen.

Ligesom i Danmark, tror jeg det meste af støtten til de politiske yderfløje, såsom gyldent daggry, er affødt af politikerlede, snarere end en ideologisk overbevisning om at de har ret.

Offline PU

• Hyper medlem
  • Activity:
    6%
  • Politisk Ukorrekt
    • Vis profil
    • Dagens Blæser
« Svar #27 Dato: Juli 10, 2019, 07:28:01 pm »
Gyldent Daggrys ledelse har været i hænderne på en korrupt sigøjner, det er det modsatte af et tab for græsk nationalisme at de ikke kom over spærregrænsen. Nu kan et ægte alternativ komme til.
 :big_grin:
Iøvrigt mener jeg, at vi skal hjemsende de fremmede.

Offline Licensnægteren

• Hyper medlem
  • Activity:
    5.2%
  • Foragter NWOeliten, løgnemedierne og multikulturen
    • Vis profil
« Svar #28 Dato: Juli 10, 2019, 09:02:09 pm »
Jeg har læst på internettet at toppen har gjort ting som er bedst for partiets venner i stedet for hvad der er bedst for partiet selv. Det og så det at det her parti tog en del Gyldent Daggry stemmer https://en.wikipedia.org/wiki/Greek_Solution er nok skyld i at Gyldent Daggry kom under spærregrænsen. Dog fatter jeg ikke dem der går fra Gyldent Daggry til Nyt Demokrati, når PU snakker om et ægte alternativ så tvivler jeg på at han mener ND.....

Jeg vil dog påpege at Gyldent Daggrys søsterparti i Cypern ELAM fik 8,25% til EUvalget, hvilket er en STORMENDE fremgang i forhold til sidste år https://en.wikipedia.org/wiki/ELAM_(Cyprus)#European_Parliament

Afmeld DDRlicensen her https://www.dr.dk/om-dr/licens/selvbetjening/afmeld-medielicens-0 du bliver 2600 kroner rigere hvert år og du slipper for at betale til løgnepropagandaen (Husk nem-id)

Offline PU

• Hyper medlem
  • Activity:
    6%
  • Politisk Ukorrekt
    • Vis profil
    • Dagens Blæser
« Svar #29 Dato: Juli 10, 2019, 10:25:51 pm »
Jeg har læst på internettet at toppen har gjort ting som er bedst for partiets venner i stedet for hvad der er bedst for partiet selv. Det og så det at det her parti tog en del Gyldent Daggry stemmer https://en.wikipedia.org/wiki/Greek_Solution er nok skyld i at Gyldent Daggry kom under spærregrænsen. Dog fatter jeg ikke dem der går fra Gyldent Daggry til Nyt Demokrati, når PU snakker om et ægte alternativ så tvivler jeg på at han mener ND.....

Jeg vil dog påpege at Gyldent Daggrys søsterparti i Cypern ELAM fik 8,25% til EUvalget, hvilket er en STORMENDE fremgang i forhold til sidste år https://en.wikipedia.org/wiki/ELAM_(Cyprus)#European_Parliament
Jeg tænker at næste valg kan give plads til et ægte alternativ.
Iøvrigt mener jeg, at vi skal hjemsende de fremmede.