Forfatter Emne: Gør du noget for at leve sundt?  (Læst 1176 gange)

Offline homofaber

• Hyper medlem
  • Activity:
    37%
  • Country: 00
    • Vis profil
Sv: Gør du noget for at leve sundt?
« Svar #15 Dato: November 05, 2019, 07:53:39 pm »
Uha, alderen trykker, og det kniber med at stå og bikse mad sammen. Så det kniber med sundheden, selv om jeg undgår hvidt brød, ost og det der er værre. Men underskuddet på grøntsager, løser jeg med at drikke grøntsagsjuice. Selv om det ikke smager just godt. Æble- og appelsinjuice holder jeg mig fra, for der er lige så meget sukker i, som i cola. Det er der ikke ret mange der ved. Vi får jo at vide at frugt er sundt, tøhø!

Og tager vitaminer, selv om de er omstridte af videnskaben.

https://videnskab.dk/krop-sundhed/kaempestudie-langt-de-fleste-kosttilskud-hjaelper-ikke-mod-hjertesygdomme-eller-doeden

Men de multivitaminer man køber, er doseret, så man lige netop undgår vitaminmangel. For mit vedkommende, tager jeg meget mere. F eks C-vitamin tager jeg 1000 milligram om dagen, og har ikke været forkølet i mange år.

Men noget der kilde til bestandig undren. Hvorfor tager kun få mennesker deres sundhed alvorligt? Vi får tudet ørerne fulde med, at vi skal have motion. Men jeg kan se omkring mig, at folk lever meget usundt og har livsstilssygdomme. Kendte endda nogle der er døde af det, trods lægers utvetydige advarsler.

Hvad med motion? Man bliver sund og får det godt af det. Her er min gode ven:

For mange år siden da jeg gik til noget karate i 7. klasse, lærte vi at løbe uden sko med affjedring. Det kan jeg stadig på løbebane. Jeg har derfor aldrig ondt i fødderne.
En ting er at spise rigtigt og en anden ting er jo motion. Jeg ved godt, at man siger, at det er skånsomt med cykling, men det er jo en motionsform som for det mest kun gør noget godt for konditionen, så jeg synes, den skal kombineres med en form for vægtbærende styrketræning. Får du overhovedet kød, fisk, protein osv?

Men ja, jeg fatter heller ikke folks usunde livsstil. Mener vist at jeg har fortalt, at en af mine venner vejer langt over 200kg! Desværre er det en tabt kamp for ham og det er kun ham selv, der kan ændre det.

Offline Licensnægteren

• Hyper medlem
  • Activity:
    16.8%
  • Foragter NWOeliten, løgnemedierne og multikulturen
    • Vis profil
« Svar #16 Dato: November 05, 2019, 08:03:28 pm »
Det er vigtig at være i god form så man kan løbe væk når 10 muslimer prøver at overfalde dig på åben gade.
Afmeld DDRlicensen her https://www.dr.dk/om-dr/licens/selvbetjening/afmeld-medielicens-0 du bliver 2600 kroner rigere hvert år og du slipper for at betale til løgnepropagandaen (Husk nem-id)

Offline DerRudi

• Hyper medlem
  • Activity:
    18.8%
  • Country: dk
  • Køn: Mand
  • Danmark - VÅGN OP!
    • Vis profil
« Svar #17 Dato: November 05, 2019, 09:31:50 pm »
Licensnægteren:
Citér
Det er vigtig at være i god form så man kan løbe væk når 10 muslimer prøver at overfalde dig på åben gade.

Ej, nu spøger du, Licensnægter. Vi forsvarer os vel; de tapre gutter fra voldtægts- og halshuggerkulturen er vist ikke så meget værd, når de ikke er i flok.

Jeg opfordrer tit unge mænd af i dag til at lære selvforsvar, gerne lidt boksning. Så kan man også bedre forsvare sin kæreste, hvis hun forsøges forulempet - som det for nylig skete i Jomfru Ane Parken i Aalborg (pigen voldtaget og fyren brækket næse.)

Men bortset fra det, er det en god idé at leve sundt. Jeg i 'min høje alder' kan ikke holde til at løbe så langt eller klare så længe i brystpres- eller nedtrækmaskinerne som i gamle dage, men man kan da altid gøre noget.
Ligeledes holder jeg mig til rimeligt sund og varieret kost. Og så er det mange år siden jeg sådan gik ud og drak mig i hegnet. Jeg nyder hellere en genstand ved aftenstid med min skønne kvinde (gennem 33 år).  :smile1:
Danmark muhammedanerfrit!

Offline Licensnægteren

• Hyper medlem
  • Activity:
    16.8%
  • Foragter NWOeliten, løgnemedierne og multikulturen
    • Vis profil
« Svar #18 Dato: November 05, 2019, 09:51:50 pm »
Licensnægteren:
Citér

Ej, nu spøger du, Licensnægter. Vi forsvarer os vel; de tapre gutter fra voldtægts- og halshuggerkulturen er vist ikke så meget værd, når de ikke er i flok.

Jeg opfordrer tit unge mænd af i dag til at lære selvforsvar, gerne lidt boksning. Så kan man også bedre forsvare sin kæreste, hvis hun forsøges forulempet - som det for nylig skete i Jomfru Ane Parken i Aalborg (pigen voldtaget og fyren brækket næse.)

Men bortset fra det, er det en god idé at leve sundt. Jeg i 'min høje alder' kan ikke holde til at løbe så langt eller klare så længe i brystpres- eller nedtrækmaskinerne som i gamle dage, men man kan da altid gøre noget.
Ligeledes holder jeg mig til rimeligt sund og varieret kost. Og så er det mange år siden jeg sådan gik ud og drak mig i hegnet. Jeg nyder hellere en genstand ved aftenstid med min skønne kvinde (gennem 33 år).  :smile1:

Hvor tit er det at disse mennesker ikke er i flok når de laver berigelseskriminalitet og voldtægt?
Afmeld DDRlicensen her https://www.dr.dk/om-dr/licens/selvbetjening/afmeld-medielicens-0 du bliver 2600 kroner rigere hvert år og du slipper for at betale til løgnepropagandaen (Husk nem-id)

Offline homofaber

• Hyper medlem
  • Activity:
    37%
    • Vis profil
« Svar #19 Dato: November 05, 2019, 09:54:39 pm »
Licensnægteren:
Citér

Kunne du ikke også prøve med en sund og varieret debat.

Og med varieret hentyder jeg ikke til brug af flere profiler.

Offline Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    62.8%
  • Kattemorder.
    • Vis profil
« Svar #20 Dato: November 05, 2019, 10:00:21 pm »
Hvor tit er det at disse mennesker ikke er i flok når de laver berigelseskriminalitet og voldtægt?

Du ligger da og piller spæk hele tiden og kommer ikke ude, hvor de laver berigelseskriminalitet og voldtægt.
Du får ret og jeg får fred!

Offline Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    62.8%
  • Kattemorder.
    • Vis profil
« Svar #21 Dato: November 07, 2019, 06:17:48 pm »
Mener vist at jeg har fortalt, at en af mine venner vejer langt over 200kg! Desværre er det en tabt kamp for ham og det er kun ham selv, der kan ændre det.

Nej, det kan man åbenbart ikke selv ændre på. På mig virker det som om, hvis folk først er overvægtige, er løbet kørt. Det er sjældent at nogen opnår varigt vægttab. Trods de får ørerne tudet fulde, med hvad der skal til.

Underligt: på bibliotekerne er mad, opskrifter og sundhed en af de mest omfattende emnekategorier.

Jeg anser folkesundhed som et politisk spørgsmål. Selv har virker kapitalsmen uheldigt for sin profit. I det meget kapitalistiske USA er folk meget fede. Sammenhæng?

https://videnskab.dk/kultur-samfund/liberal-politik-gor-folk-fede

Offline Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    62.8%
  • Kattemorder.
    • Vis profil
« Svar #22 Dato: November 09, 2019, 02:49:31 pm »
Jeg ved godt, at man siger, at det er skånsomt med cykling, men det er jo en motionsform som for det mest kun gør noget godt for konditionen, så jeg synes, den skal kombineres med en form for vægtbærende styrketræning.

Nej, jeg har egentligt aldrig interesseret mig for vægttræning. Kun hjerte-lunge kondition. Men måske skulle jeg prøve. Mine unge niecer griner ad mit udseende og kropsform, for jeg ligner Arnold Schwarzenegger fra hoften og ned, men en fugleunge fra hoften og op.

Lægen siger selv, at jeg har medfødt tilbøjelighed til forhøjet blodtryk.

Citér
Får du overhovedet kød, fisk, protein osv?

Ja, det tror jeg nok. Jeg bruger endda diætpulver med højprotein som måltidserstatning engang imellem. Mit problem er nok grøntsager.

Offline Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    62.8%
  • Kattemorder.
    • Vis profil
« Svar #23 Dato: November 09, 2019, 04:41:57 pm »
Er der ikke snart nogen der vil være med til at debattere noget mere om sundhed, i stedet for det bestandige islam og muslimer?

Offline genuine Troll

• Hyper medlem
  • Activity:
    9.8%
  • Country: dk
  • Køn: Kvinde
  • Trolle-rit, trolle-rut-
    • Vis profil
« Svar #24 Dato: November 10, 2019, 09:45:43 am »
Det var der så iikk, - ?  :girl_sad:
Fake profil, :girl_blum2:

Offline homofaber

• Hyper medlem
  • Activity:
    37%
    • Vis profil
« Svar #25 Dato: November 10, 2019, 01:14:07 pm »
Jeg ved godt, at man siger, at det er skånsomt med cykling, men det er jo en motionsform som for det mest kun gør noget godt for konditionen, så jeg synes, den skal kombineres med en form for vægtbærende styrketræning.

Nej, jeg har egentligt aldrig interesseret mig for vægttræning. Kun hjerte-lunge kondition. Men måske skulle jeg prøve. Mine unge niecer griner ad mit udseende og kropsform, for jeg ligner Arnold Schwarzenegger fra hoften og ned, men en fugleunge fra hoften og op.

Lægen siger selv, at jeg har medfødt tilbøjelighed til forhøjet blodtryk.

Citér
Får du overhovedet kød, fisk, protein osv?

Ja, det tror jeg nok. Jeg bruger endda diætpulver med højprotein som måltidserstatning engang imellem. Mit problem er nok grøntsager.

Det er jo ikke så meget for at komme til at ligne en vægtløfter, at man skal vægttræne, men jo også for at forbedre sine vilkår, når man bliver ældre. Man styrker også sener, muslkler og knogler ved vægtbærende træning. Der er jo ikke meget meget fidus ved at have en god iltoptagelse/kondition, hvis man får ondt i arme og ben, når man skal løfte indkøbsposer.
Det handler nok om variation vel.

Offline Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    62.8%
  • Kattemorder.
    • Vis profil
« Svar #26 Dato: November 11, 2019, 06:41:20 pm »
Det er jo ikke så meget for at komme til at ligne en vægtløfter, at man skal vægttræne, men jo også for at forbedre sine vilkår, når man bliver ældre. Man styrker også sener, muslkler og knogler ved vægtbærende træning. Der er jo ikke meget meget fidus ved at have en god iltoptagelse/kondition, hvis man får ondt i arme og ben, når man skal løfte indkøbsposer.
Det handler nok om variation vel.

Ja, det er nok rigtigt. Jeg kan sygle til Madagascar, men ikke bære en pose varer hjem fra Føjtex. Jeg må ned og tage nogle armbøjninger på gulvet efter min syggeltræning. Til at lægge ud med.

Offline Anklageren (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
    • Vis profil
Jeg har lige været ude og skyde nogen edderfugle
« Svar #27 Dato: November 11, 2019, 06:45:57 pm »
Det er sund mad, for det er mager kød - i modsætning til en dansk and, der svømmer i fedt.

Det er også sundt at komme ud i naturen.

Nu mangler jeg en god opskrift, hvis der er nogen, som ligger inde med sådan en  :smile1:

Offline Torsten Bonfils

• Hyper medlem
  • Activity:
    10.4%
  • Country: aq
    • Vis profil
« Svar #28 Dato: November 11, 2019, 07:37:49 pm »

Du ligner Kylling fra Bamses Billedbog med de tynde ben.  :blum:
cuckelicuck

Offline Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    62.8%
  • Kattemorder.
    • Vis profil
« Svar #29 Dato: I dag ved 10:28:16 am »
Du ligner Kylling fra Bamses Billedbog med de tynde ben.  :blum:

Jeg kan sygle til Madagascar.

Men kunne vi ikke får et billede af dig, Torsten Bonfils, så vi kan afgøre hvad du ligner?

Uha, godt Gnaskeren ikke er her.