Forfatter Emne: Hold da helt kæft, hvor er det reality show dog åndssvagt  (Læst 1358 gange)

Online Forsvareren

• Hyper medlem
  • Activity:
    70.6%
    • Vis profil
Sv: Hvorfor skriver du nu om Irak ????????????????
« Svar #15 Dato: Juli 01, 2019, 09:05:58 am »
Irak er en kludetæppestat, hvor grænserne blev besluttet af de gamle kolonimagter uden hensyn til befolkningens sammensætning. Derfor består Irak af tre dele:
1. Kurderne mod nord.
2. Sunnierne i midten.
3. Shiitterne mod syd.
Under Saddam var sunnierne jo den dominerende befolkningsgruppe. Men idag er det shiitterne, der dominerer.
Saudierne burde nok militært være stærkere end Iran pga saudiernes store militærbudget. Men deres befolkning er som nævnt meget mindre, og deres problemer i Yemen antyder stærkt, at deres militær er overvurderet og, at de bruger deres penge på en ikke helt effektiv måde sådan, som der jo også står på https://www.newsweek.com/saudi-arabia-vs-iran-which-country-has-strongest-military-force-1253522
Jeg holder heller ikke med nogen af dem. Men striden imellem dem er vigtig for Israel og for os andre, fordi de jo sidder på det meste af vores olieforsyning. Desuden er situationen eksplosiv og, hvis Trump forsøger at angribe Iran, kan krigen brede sig til hele Mellemøsten og sende gigantiske flygtningestrømme mod Europa.

Jeg har ellers engang skrevet en eksamensopgave om den iranske revolution i samtidsorientering som linjefag på seminariet - og har siden fulgt lidt med, fordi det er mit liniefag.

Alligevel har jeg gjort mig den umage at dokumentere mine påstande - men det gør du ikke.

Hvor ved du fra, at Saudi Arabien - der har verdens 3. største militærbudget - skulle være svagere end Iran (som bruger meget mindre på militæret)?

Det betyder ikke meget, at Iran har flere indbyggere - for hvis det var afgørende - var Israel da fuldstændig fortabt  :yes:

Det er teknologien der tæller i dag.
Jeg dokumenterede med et link, der siger det samme.
Men jeg er ikke specielt uenig. For du har da helt ret i, at i en totalkrig mellem de to lande burde saudierne vinde. Problemet er jo bare, at en sådan krig uden indblanding udefra ikke er sandsynlig. I stedet er der andre muligheder:
1. En begrænset krig, hvor landene på skift laver mindre angreb mod hinanden. Dette har saudierne aldrig været gode til, hvad deres problemer i Yemen jo også viser. Vi så det også med deres klodsede likvidering af Khashoggi.
2. En krig, der hovedsagelig foregår i nabolandene, hvor de forsøger at få magten. Sender de militære enheder ind for at støtte hver deres part, så handler det ikke så meget om, hvem af dem der har købt mest dyrt udstyr fra USA, som om hvem der er smartest og sender det rigtige udstyr og de rigtige soldater.
Irans meget store befolkning giver dem desuden mulighed for at producere meget mere krigsudstyr selv, hvor saudierne i stedet er mere tvunget til at sælge olie og så bare bruge pengene på at købe krigsudstyr fra andre lande (og især USA). Så saudierne har måske nok mulighed for at købe mere. Men de bestemmer i mindre grad selv, hvilken slags udstyr det skal være, og de får tilsynelandende også sværere ved at bruge det effektivt.

Offline Anklageren (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
  • Country: 00
    • Vis profil
Sv: Hvorfor skriver du nu om Irak ????????????????
« Svar #16 Dato: Juli 01, 2019, 11:38:23 am »
Jeg dokumenterede med et link, der siger det samme.
Men jeg er ikke specielt uenig. For du har da helt ret i, at i en totalkrig mellem de to lande burde saudierne vinde. Problemet er jo bare, at en sådan krig uden indblanding udefra ikke er sandsynlig. I stedet er der andre muligheder:
1. En begrænset krig, hvor landene på skift laver mindre angreb mod hinanden. Dette har saudierne aldrig været gode til, hvad deres problemer i Yemen jo også viser. Vi så det også med deres klodsede likvidering af Khashoggi.
2. En krig, der hovedsagelig foregår i nabolandene, hvor de forsøger at få magten. Sender de militære enheder ind for at støtte hver deres part, så handler det ikke så meget om, hvem af dem der har købt mest dyrt udstyr fra USA, som om hvem der er smartest og sender det rigtige udstyr og de rigtige soldater.
Irans meget store befolkning giver dem desuden mulighed for at producere meget mere krigsudstyr selv, hvor saudierne i stedet er mere tvunget til at sælge olie og så bare bruge pengene på at købe krigsudstyr fra andre lande (og især USA). Så saudierne har måske nok mulighed for at købe mere. Men de bestemmer i mindre grad selv, hvilken slags udstyr det skal være, og de får tilsynelandende også sværere ved at bruge det effektivt.

Jeg vil da heller ikke håbe, at Mellemøsten kommer til at stå i flammer.

Saudi Arabien køber blandt andet moderne amerikansk udstyr, og det kan være mere avanceret end Irans våbenindustri.

Det meget kendte billede, som jeg bringer til sidst, er fra Trumps første udlandsrejse, hvor han som det allerførste land besøgte Saudi Arabien - og det gjorde han fordi han underskrev en aftale om våbenkøb til 2.000 milliarder kroner over de næste ti år.

Det er rigtig mange penge, og Strategic Culture skrev dengang, at "Saudierne køber USA som allieret i deres årelange krig mod shiaislam, og amerikanerne sælger saudierne våben og militær rådgivning så de kan bruges mod Iran og shiiternes allierede".

https://www.berlingske.dk/internationalt/usa-og-saudi-arabien-styrer-mod-gigantisk-vaabenhandel

Trump står nok og tænker på, at han styrer hele kloden - og det gør kong Salman nok også - hver på deres måde  :smile1:
« Senest Redigeret: Juli 01, 2019, 12:35:31 pm af Anklageren »

Online Forsvareren

• Hyper medlem
  • Activity:
    70.6%
    • Vis profil
Sv: Hold da helt kæft, hvor er det reality show dog åndssvagt
« Svar #17 Dato: Juli 01, 2019, 04:30:14 pm »
@Anklageren Ja, jeg er helt med på, at saudierne har fået deres våben fra USA. Jeg ved bare ikke helt, hvor avancerede våben de har fået lov at købe?
Problemet er her, at USA naturligvis gerne vil tjene penge på at sælge våben. Men hvordan styrer USA, hvad våbnene vil blive brugt til eller, hvor våbnene ender?
Kan USA være sikker på, at saudierne beholder våbnene og ikke sælger nogle af våbnene videre til andre lande i Mellemøsten eller Afrika?
Kan USA være sikker på, at ingen af våbnene senere vil blive brugt mod f. eks. Israel?
Hvis jeg var USA ville jeg være forsigtig og ikke sælge de allermest avancerede våben til saudierne. Men mon Trump også har været forsigtig?

Offline Anklageren (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
    • Vis profil
« Svar #18 Dato: Juli 01, 2019, 08:29:11 pm »
@Anklageren Ja, jeg er helt med på, at saudierne har fået deres våben fra USA. Jeg ved bare ikke helt, hvor avancerede våben de har fået lov at købe?

Jeg har læst, at det er meget moderne våben, men jeg ved det faktisk ikke med sikkerhed.

Saudierne køber F-15 eagle, men har ikke købt F-35 endnu.

Online Forsvareren

• Hyper medlem
  • Activity:
    70.6%
    • Vis profil
« Svar #19 Dato: Juli 02, 2019, 09:21:48 pm »

Jeg har læst, at det er meget moderne våben, men jeg ved det faktisk ikke med sikkerhed.

F-15 eagle, som israelerne også har og har anvendt med stor succes, er jo en fighter og dermed først og fremmest et defensivt fly. Offensivt er det intet værd, medmindre det er ledsaget af bombefly.

Offline Anklageren (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
    • Vis profil
« Svar #20 Dato: Juli 02, 2019, 09:32:08 pm »

F-15 eagle, som israelerne også har og har anvendt med stor succes, er jo en fighter og dermed først og fremmest et defensivt fly. Offensivt er det intet værd, medmindre det er ledsaget af bombefly.

Det er da ikke noget defensivt fly.

Citat:

Boeing F-15 Eagle er et amerikansk to-motorers altvejrs taktisk jagerfly udviklet af McDonnell Douglas, der i dag er en del af Boeing. Flyets rolle er at opnå luftherredømme. Det er et af de mest succesfulde moderne jagerfly og har foretaget mere end 100 nedskydninger af fjendtlige fly.

https://da.wikipedia.org/wiki/Boeing_F-15

Online Forsvareren

• Hyper medlem
  • Activity:
    70.6%
    • Vis profil
« Svar #21 Dato: Juli 03, 2019, 05:49:04 pm »

Det er da ikke noget defensivt fly.

Citat:

Boeing F-15 Eagle er et amerikansk to-motorers altvejrs taktisk jagerfly udviklet af McDonnell Douglas, der i dag er en del af Boeing. Flyets rolle er at opnå luftherredømme. Det er et af de mest succesfulde moderne jagerfly og har foretaget mere end 100 nedskydninger af fjendtlige fly.

https://da.wikipedia.org/wiki/Boeing_F-15
Hvis fjenden ikke har nogle fly, så er det jo ikke meget værd. For så er det vel bombefly, der i stedet er brug for. Mon ikke dette gælder for saudiernes krig mod Yemen?

Offline Anklageren (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
    • Vis profil
Trump er Saudiernes bedste ven i vesten
« Svar #22 Dato: Juli 03, 2019, 06:24:02 pm »
Hvis fjenden ikke har nogle fly, så er det jo ikke meget værd. For så er det vel bombefly, der i stedet er brug for. Mon ikke dette gælder for saudiernes krig mod Yemen?

Det tror jeg nok.

Jeg læste et sted, at 60% af de våben saudierne har brugt i Yemen er amerikansk producerede, og at saudierne har bestil nye bomber for et stort beløb, fordi deres lagre er ved at være brugt op.

Dertil kommer, at kongressen har vedtaget, at der ikke må sælges våben til Saudi Arabien. Det er også vedtaget i Senatet, hvor Republikanerne har flertal. En håndfuld republikanere stemte med Demokraterne under afstemningen.

Donald Trump har slået fast, at han vil nedlægge veto mod Senatets beslutning.

https://jyllands-posten.dk/international/usa/ECE11457315/senatet-skyder-trumpplan-om-vaabensalg-til-saudiarabien-ned/

Offline Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    58.4%
  • Køn: Mand
  • Kattemorder.
    • Vis profil
« Svar #23 Dato: Juli 25, 2019, 12:06:25 am »
Så nu snerper det til. Nu lægger Nordkorea sig hårdt ud med Rusland, som de ellers har haft et tåleligt forhold til. Beslaglægger et russisk fiskerfartøj i internationalt farvand. Der må stikke noget under.

http://uawire.org/north-korea-seizes-russian-ship?fbclid=IwAR2Ux6rwqlH9NscDVOpsz57aDJF2C6OJVsdtBWu7JVBlgC-w-iiAjOEjeiE
Du får ret og jeg får fred!

Offline homofaber

• Hyper medlem
  • Activity:
    32.2%
    • Vis profil
« Svar #24 Dato: September 17, 2019, 12:21:22 pm »
Under mødet i Hanoi lovede kim, at han ikke vil udføre atomsprængninger og affyre ICBM-missiler. Det har han også overholdt, og Trump har sagt det flere gange. I mellemtiden har der været 8-10 mellemdistanceaffyringer, som de seneste par måneder er blevet udviklet, så de er langt mere effektive. Sydkorea har et forsvarsprogram, der detekterer hvis Nordkorea klargør missiler, men brug af fast brandstof og mobile affyringer gør det mere og mere svært. Missilerne har også nu hurtigere hastighed og bedre manøvreegenskaber, så  USA's missilforsvar er mindre og mindre effektivt. Indtil videre har USA klart haft et overtag, men Nordkorea fortsætter med deres udvikling.
Det virker ikke som om, at USA har en egentlig plan, for det er tydeligt, at det for USA går den forkerte vej. Meget af det kan de takke Trump for, men det bliver godt nok spndende at se, hvad der sker næste år afhængig af, hvem den næste præsident bliver.

Offline Petra

• Senior medlem
  • Activity:
    3.8%
  • Køn: Kvinde
  • Muslimmænner vil gerne snuse til min grotte.
    • Vis profil
Under mødet i Hanoi lovede udviklingsdygtigt anlæg til en ny plante inden...
« Svar #25 Dato: September 17, 2019, 12:47:27 pm »
Under mødet i Hanoi lovede kim, at han ikke vil udføre atomsprængninger og affyre ICBM-missiler. Det har han også overholdt, og Trump har sagt det flere gange. I mellemtiden har der været 8-10 mellemdistanceaffyringer, som de seneste par måneder er blevet udviklet, så de er langt mere effektive. Sydkorea har et forsvarsprogram, der detekterer hvis Nordkorea klargør missiler, men brug af fast brandstof og mobile affyringer gør det mere og mere svært. Missilerne har også nu hurtigere hastighed og bedre manøvreegenskaber, så  USA's missilforsvar er mindre og mindre effektivt. Indtil videre har USA klart haft et overtag, men Nordkorea fortsætter med deres udvikling.
Det virker ikke som om, at USA har en egentlig plan, for det er tydeligt, at det for USA går den forkerte vej. Meget af det kan de takke Trump for, men det bliver godt nok spndende at se, hvad der sker næste år afhængig af, hvem den næste præsident bliver.

Er dit navn Kim eller er du et kim.
???
I muslimer kan ej stave
Intet vil I lave?
Hvad betyder  spndende.
???

Lad nu være med at ryge hash dagen lang.

Offline Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    58.4%
  • Køn: Mand
  • Kattemorder.
    • Vis profil
Sv: Under mødet i Hanoi lovede udviklingsdygtigt anlæg til en ny plante inden...
« Svar #26 Dato: September 17, 2019, 01:15:13 pm »

Lad nu være med at ligge og vride dig på gulvet, mens du leger med din grotte og en flok muslemænner sidder og ser på.
Du får ret og jeg får fred!

Online Forsvareren

• Hyper medlem
  • Activity:
    70.6%
    • Vis profil
« Svar #27 Dato: September 17, 2019, 05:38:52 pm »
USA’s plan er den samme, som den altid har været. Nemlig at udsulte Nordkorea i håb om, at befolkningen så bliver så utilfredse, at den vil vælte det “kommunistiske” styre, så Nordkorea kan slås sammen med Sydkorea på en måde, så Sydkoreas regering bliver det genforenede Koreas regering. Altså ligesom det skete i Tyskland, da Østtyskland brød sammen.

Kim svarer igen med oprustning og propaganda mod det “onde USA” og det “onde USA”. Propagandaen er også rettet mod Japan, som Kim ligeledes i de nordkoreanske medier beskylder for at planlægge militære angreb på Nordkorea sammen med USA og Sydkorea. Formålet er naturligvis at få Nordkoreas befolkning til at hade de nævnte lande meget mere, end befolkningen hader Nordkoreas egen regering. Samt at få befokningen til at beundre Kim, fordi han ikke giver efter over for Nordkoreas fjender. For at denne plan kan lykkes har det været nødvendigt at lukke Nordkorea totalt af for informationer udefra og indføre støjsendere mod alle udenlandske radio- og TV-stationer.

Forhandlingerne mellem Kim og Trump har ikke mange chancer. Trump håber sikkert på, at han kan få Nordkoreas befolkning til at se mindre negativt på USA og Sydkorea. Men Kim tillader ikke, at Trump’s ord bliver gengivet ucensureret i de nordkoreanske medier.

Kim er villig til at optræde mindre provokerende og stoppe atomprøveprængningerne, hvis Trump til gengæld vil lempe handelsrestriktionerne mod Nordkorea. Men denne pris er Trump næppe parat til at betale.

Så jeg tror ikke en disse på, at der kommer andet ud af forhandlingerne mellem Kim og Trump end bare spil for galleriet.

Offline Petra

• Senior medlem
  • Activity:
    3.8%
  • Køn: Kvinde
  • Muslimmænner vil gerne snuse til min grotte.
    • Vis profil
Stop nu Carlo...
« Svar #28 Dato: September 18, 2019, 12:54:08 pm »

Lad nu være med at ligge og vride dig på gulvet, mens du leger med din grotte og en flok muslemænner sidder og ser på.

Det er trist, at dit liv hænger på ludere.

At du så poster mig foto af dig med 3 shemales er klamt.
Du sutter mens du får den i numsen?
NB! Undskyld der var kun 2.
Men hvorfor vise, at du får den i stomien?

Offline Anklageren (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
    • Vis profil
.. nu vi er ved det
« Svar #29 Dato: September 18, 2019, 01:24:22 pm »

Det er trist, at dit liv hænger på ludere.

Hej Petra

Hvad koster du for en time?