Forfatter Emne: Islam og Kristendom - Muhammed og Jesus  (Læst 865 gange)

Offline Forn Siðr

• Fuld medlem
  • Activity:
    0%
  • Country: dk
    • Vis profil
Sv: I en debat er det vigtigste, at holde fast ved det væsentlige
« Svar #15 Dato: Juni 20, 2019, 09:36:30 pm »
Hvis du går ind og ser på SK, så mener de, at det kun er danskere, der skal bo i Danmark. Det er ikke kun muslimer, der skal væk- det er også personer som Manu Sareen, kinesere, diverse importerede thai-damer, latinamerikanere osv.

Det lyder mere som noget fra Danskernes Parti, og det er snart længe siden, de blev nedlagt.

Stram kurs opererer med begrebet "værdsatte fremmede", og det kan man læse mere om på deres hjemmeside:

"Værdsatte fremmede

Der er også plads til en mindre mænge af folk, som er fremmede. Disse skal være værdsatte fremmede.

En værdsat fremmede er defineret ved, at vedkommende har:

1. Vilje til at elske Danmark, danske værdier, danskerne, danske kultur, danske historie, danske normere, grundloven, demokratiet og dansk frisind.
2. Evne til at bidrage til samfundet ved at have et arbejde, betale skat og ikke modtage offentlig understøttelse.
3. Grund til, at personen allerede er i Danmark.

https://stramkurs.dk/vores-politik/udlaendinge/

I må ikke hænge mig op på det, for jeg kan have hørt forkert eller husker forkert, men mener, at Paludan i en af sine videoer anslog, at omkring 20% af herboende muslimer ville kunne regnes som værdsatte fremmede. Men jeg kan som sagt huske forkert.

Det står faktisk i dit eget link.
Definitionen af en dansker, der som udgangspunkt er de eneste, der skal bo i Danmark

Det er ærlig talt en omgang værre rod, der står. En af kandidaterne vidst jo ikke engang om han skulle skilles fra konen, hvis hun skulle smides ud.

Men der er ingen forskel på SK og Danskernes Parti. Men det er ligegyldigt. Danskernes Parti var et flop og der går ikke længe så vil Stram Kurs også blive et flop og så håber jeg, at vi snart kan begynde at diskutere noget andet end manden med hjerneskaden.
Højrenationale partier i Danmark er døgnfluer.

Ok, jeg læser det vist lidt mere nuanceret.  :smile1: I hvert fald forstår jeg det sådan, at der er undtagelser fra udgangspunktet; nemlig den at værdsatte fremmede kan bo i landet, såfremt de opfylder de tre fremsatte krav.

Som jeg lige husker Danskernes Parti, så var de langt mere konsekvente og ville bare have alle ud, ingen slinger i valsen. En anden forskel på de to partier er, at Carlsen gjorde meget ud af at fremstå pæn og glat; mens Paludan gerne vil provokere så meget som muligt, og derfor er han ligeglad med at fremstå som en pæn dreng. 

Offline lyjse

• Hyper medlem
  • Activity:
    4.4%
    • Vis profil
På grund af invasionerne blev millioner drevet på flugt, og de flygter stadig, fordi området blev ustabilt. Vi fik også jihadistisk terrorisme rettet imod europæiske mål.

Noget lignende i Afghanistan. Før invasionen var der stort set ingen afghanske flygtninge i Europa.

Så kan man jo diskutere, om det er de kristne eller muslimerne, der er mest aggressive - men fakta er, at det er de vestlige lande, der har angrebet lande i Mellemøsten militært - ikke omvendt.

Nu er jeg spændt på, om DerRudi kommer med den om slaget ved Wien i 1683 igen?

Den har vi fået mange gange - også af andre  :smile1:

De vestlige lande, angriber ikke, men når de strides, kommer de fredsbevarende styrker. Hvis ikke muslimerne sloges, ville vores soldater heller ikke være tilstede.

Stadigt flere kristne undertrykkes, forfølges og dræbes over hele verden.

Aktuelt er 245 mio. kristne mennesker forfulgt på verdensplan, konkluderer rapporten, hvilket er en stigning på 30 mio. i forhold til sidste år. Alene i Nigeria er flere end 3.600 kristne nigerianere myrdet på grund af deres tro siden 2016.

https://www.berlingske.dk/ledere/vestlige-nationer-boer-raabe-op-om-forfulgte-kristne

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
  • Country: 00
    • Vis profil
Det er altså ikke i overensstemmelse med historiebøgerne
« Svar #17 Dato: Juni 20, 2019, 10:39:57 pm »
De vestlige lande, angriber ikke, men når de strides, kommer de fredsbevarende styrker. Hvis ikke muslimerne sloges, ville vores soldater heller ikke være tilstede.

Stadigt flere kristne undertrykkes, forfølges og dræbes over hele verden.

Aktuelt er 245 mio. kristne mennesker forfulgt på verdensplan, konkluderer rapporten, hvilket er en stigning på 30 mio. i forhold til sidste år. Alene i Nigeria er flere end 3.600 kristne nigerianere myrdet på grund af deres tro siden 2016.

https://www.berlingske.dk/ledere/vestlige-nationer-boer-raabe-op-om-forfulgte-kristne

Det er rigtigt nok, at kristne forfølges i en del lande.

De vestlige lande har angrebet Irak to gange, og den første gang bombede de bare landet, men den sidste gang besatte de Irak.

Den sidste gang de vestlige lande angreb og besatte Irak, var der ikke skyggen af nogen krig, som de vestlige lande blandede sig i.

Efter besættelsen blev de kristne forfulgt i Irak.

De vestlige tropper afskaffede hæren og politiet, så da de trak sig ud blev der et magttomrum - som gjorde området (ikke mindst Nordirak) ustabilt og medførte krigen i Syrien.

De vestlige lande har også angrebet og besat Afghanistan, som heller ikke var i krig.

Desuden har Storbritannien og USA ført en proxy krig i Iran, hvor de afsatte den demokratisk valgte premierminister (Mossadeq) og indførte et brutalt diktatur.

Dr. Mohammed Mosaddeq var den demokratisk valgte premierminister i Iran fra 1951 til 1953, hvor han blev fjernet ved et statskup, støttet og finansieret af den britiske og amerikanske regering og ledet af General Fazlollah Zahedi.

Her var der heller ikke ikke nogen krig, som Storbritannien og USA blandede sig i

De var sure over at Mosaddeq nationaliserede olien.

Operationen blev senere kendt i Amerika under dets CIA kodeord, TPAJAX, Operation Ajax.

Mosaddeq blev erstattet af Mohammad Reza Pahlavi, der nu blev enevældigt statsoverhoved og ansvarlig udøver af regeringsfunktionen. Kuppet blev ledet af CIA-agent Kermit Roosevelt, Jr., barnebarn til den amerikanske præsident Theodore Roosevelt.

Efter kuppet blev de kristne forfulgt i Iran.

Denne krigsførelse er årsagen til, at Europa har fået de mange flygtninge fra Mellemøsten - for når der er krig flygter mange.

Det gjorde der selvfølgelig også i forbindelse med 2. verdenskrig. Sådan er det bare.

« Senest Redigeret: Juni 21, 2019, 12:39:15 am af Anklageren »

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
    • Vis profil
Sikke da noget ævl
« Svar #18 Dato: Juni 20, 2019, 10:58:57 pm »
Anklageren:
Citér
- men du vil ikke bestride, hvem der angriber hvem militært og skaber flygtninge strømme.

Så skulle bolden lige sparkes over i en hel anden retning, hva'?  :JC_doubledown:
Vi fik ikke at vide, hvor det var, jeg skulle have skrevet om slaget ved Wien i 1683 igen og igen ... :sarcastic_hand:

For at sige det rent ud, så gider jeg slet ikke tage stilling til alle dine skøre forsøg på at fremstille islamisk dominerede lande som forfulgte uskyldigheder, og de vestlige militære tropper præsenteres jo ikke som "kristne hære" af normale mennesker. Vi kalder dem vel bare NATO-allierede.

Bolden bliver ikke sparket i andre retninger - for du ignorerede i første omgang, at jeg nævnte de vestlige lande har ført krige i Mellemøsten - og at det ikke er omvendt.

Hvad skulle det skyldige/uskyldige bestå i?

Det er kolde fakta

Det er også de kristne lande, der har gjort de fleste muslimske lande til kolonier.

Det skyldes simpelthen, at vi er overlegne.

Citér

Nej, islam er den ledeste pest, vi endnu har haft at gøre med. Jeg vil for at glæde en retarderet fryns som homofaber lige citere Rasmus Paludan:

"De følger en religion, der får de bedste mennesker til at gøre de værste ting. Og de opdrager deres børn til at følge samme mønster. Det er en meget grusom religion, som aktivt bekæmper alt hvad humanistiske, demokratiske mennesker står for.
Der er ikke mange, som ønsker at tænke den demografiske udvikling til ende. Men i den sidste ende er det altså os eller dem."

Derfor går Paludan ind for fordrivelsespolitik, hvor man ved at gøre livet sværere og sværere for muslimerne tvinger dem til at søge andre græsgange. 

https://24nyt.dk/rasmus-paludan-stram-udlaendingepolitik-er-ikke-nok-vi-skal-foere-fordrivelsespolitik/

« Senest Redigeret: Juni 20, 2019, 11:23:57 pm af Anklageren »

Offline lyjse

• Hyper medlem
  • Activity:
    4.4%
    • Vis profil
Sv: Islam og Kristendom - Muhammed og Jesus
« Svar #19 Dato: Juni 21, 2019, 06:35:33 am »
Så kom du sandelig op i det røde felt hr. anklager  :hyper:

Jeg indrømmer, det nemmeste havde været, at vende ryggen til de muslimske lande, og lade dem udrydde sig selv.

F.eks. Irak Saddam Hussein Fra Wikipedia

Forbrydelser mod menneskeheden

Parallelt med krigen mod Iran 1980-88 gennemførte Saddam en nådesløs undertrykkelse af en mulig intern opposition. Shiitiske religiøse ledere, som nægtede at underkaste sig, blev brutalt myrdet. Mange tusinde blev arresteret og tortureret.

Særlig brutalitet blev brugt mod kurderne i det nordlige Irak. Den såkaldte al Anfal-kampagne omfattede fysisk udslettelse af mange tusinde landsbyer og massakrer på hundredtusinder af mennesker. Efter al Anfal-kampagnen menes det, at 182.000 mennesker er forsvundet. Flest, overvejende mænd, blev henrettet i ørkener i Vest- og Sydvestirak. Jordiske rester af kvinder og børn er også blevet fundet i massegrave.

Der blev også brugt kemiske våben til at udslette hele landsbyer. Mest berygtet er giftgasangrebet på den kurdiske by Halabja, som resulterede i omkring 5000 døde og mange tusinde med alvorlige kemiske skader.

Efter golfkrigen blev titusinder af soldater og civile fra bl.a. Basra, Al-Hillah og de kurdiske områder dræbt og senere fundet i massegrave

Citat slut

Online Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    68.2%
  • Køn: Mand
  • Kattemorder.
    • Vis profil
« Svar #20 Dato: Juni 21, 2019, 08:00:58 am »
Saddam-styret i Irak var meget verdsligt. Da mente man at religion var en privat sag. Islam fyldte intet i propagandaen.
Du får ret og jeg får fred!

Offline genuine Troll

• Hyper medlem
  • Activity:
    4.2%
  • Køn: Kvinde
  • Trolle-rit, trolle-rut-
    • Vis profil
« Svar #21 Dato: Juni 21, 2019, 08:02:16 am »
Jeg har her for nylig set filmen `Saddam´ den går over HBO i øjeblikket, - det var en hård film at overvære, manden var en ren djævel mod sin familie og sin befolkning, det var godt han blev stoppet selv om det som vi ved fik konsekvenser for os alle,  :girl_impossible:

Jeg synes heller ikke at vi kan sidde overhørig at i mange lande foregår der horrible ting som brud mod menneskerettighederne, - i lande hvor ordet::> demokrati er et fyord  :girl_sigh:

Blander vi os ikke er det galt og blander vi os er det osse galt så er det at ordet ::> Koloniherrer  kommer ind, skulle vi bare ha ladet som ingenting og ladet alle de mennesker dø!:girl_sad:
« Senest Redigeret: Juni 21, 2019, 08:07:02 am af genuine Troll »
Fake profil, :girl_blum2:

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
    • Vis profil
Fik irakerne det så bedre?
« Svar #22 Dato: Juni 21, 2019, 09:05:50 am »
Det korte svar er: Nej

Krig er forfærdelig, så der dør mange civile. Der er adskillige undersøgelser over konsekvenserne, og de er forskellige - og opgør det forskelligt.

En af dem er The Lancets undersøgelse. The Lancets er et af verdens ældste videnskabelige tidsskrifter, som har lavet to videnskabelige undersøgelser af konsekvenserne af Irak-krigen.

Jeg har valgt dem, fordi de tæller "overskydende" dødsfald. Det vil sige, at undersøgelserne ser på hvor mange civile der døde "ekstra" i forhold til tiden under Saddam Hussein.

Man talte simpelthen hvor mange døde kroppe der var - og så sammenlignede man det med antallet af døde kroppe under Saddam Hussein tiden.

Fra marts 2003 til juni 2006 var der 654.965 "overskydende dødsfald" - heraf var de 601.027 voldelige dødsfald. De overskydende ikke-voldelige dødsfald er sådan noget som epidemier som følge af, at der ikke er rent drikkevand på grund af krigen - hvorunder især små børn og gamle mennesker dør. Sygehusene blev også ekstra belastede og manglede medicin og udstyr, som man jo gør, når der er krig.

Så er der spørgsmålet om, hvad man fik i stedet for Saddam Hussein. Det var f.eks. Islamisk Stat, men det kan vi jo vende tilbage til.

Det er ret tørt at tælle lig og bringe det som statistik - men de 654.965 ekstra døde som følge af besættelsen var selvfølgelig rigtige menneskeskæbner.

I øvrigt synes jeg ikke, at vores sønner skal dø nede i ørkenen fordi jeg ikke tror på, at de får et bedre styre af det.

Hvorfor skulle en militær besættelse dog føre til, at "de" indfører demokrati og får et humanistisk system?

Det gjorde de selvfølgelig ikke - og det var helt forudsigeligt

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
    • Vis profil
Til fortalerne for krigen i Irak
« Svar #23 Dato: Juni 21, 2019, 10:52:41 am »
Efter at Saddam Hussein faldt i 2003, vendte over 30.000 flygtninge hjem til Irak inden for to år.

Krigen medførte imidlertid også, at mange flere flygtede.

Den 16. februar 2007 sagde António Guterres - FN's højkommissær for flygtninge - at det eksterne antal flygtninge nåede 2 millioner - og at der i selve Irak var omkring 1,7 millioner internt fordrevne flygtninge.

Børn fra en flygtningelejr i Kelek løber efter en madtransport.
Foto: Vianney Le Caer/Sipa / Scanpix

Danmark fik også deres del af flygtningene, og i dag lever der 33.089 indvandrere og efterkommere fra Irak. De har i øvrigt vist sig særlig svære at integrere og har en lav erhvervsfrekvens.

Af de to millioner flygtninge, som verden blev "beriget" med som en følge af krigen, var der også mange kristne, som ellers havde levet i Irak i næsten 2.000 år.

Ti år efter krigen var 71 kirker blevet bombet, mindst 700 kristne var blevet dræbt, heriblandt 17 præster, og et ukendt antal kristne var blevet kidnappet. Af de cirka 1,3 millioner kristne, der boede i landet i begyndelsen af 1990erne, var kun omkring en tredjedel tilbage, anslog det amerikanske udenrigsministerium.

Irakkrigen kostede landet dets kristne rødder

Iraks tidligere leder, Saddam Hussein, var en hård diktator, men sørgede også for en form for beskyttelse af nogle minoriteter, derunder kristne.

Han havde for eksempel kristne ministre. I Danmark er der i dag et stort Irakisk kristensamfund, som kom til Danmark efter Saddam Husseins fald i Irak.

Kristendommen blev bragt til Irak i det 1. århundrede af Apostlen Thomas og Mar Addai (Thaddeus of Edessa) og hans elever Aggai og Mari - og så levede de der i næsten 2.000 år - indtil en håndfuld vestlige lande besatte landet i 2003.

« Senest Redigeret: Juni 21, 2019, 11:05:28 am af Anklageren »

Online Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    68.2%
  • Køn: Mand
  • Kattemorder.
    • Vis profil
Sv: Til fortalerne for krigen i Irak
« Svar #24 Dato: Juni 21, 2019, 11:17:04 am »
Han havde for eksempel kristne ministre.

Ja, der var f eks udenrigsministeren Tariq Aziz. I indledningen til Irak-krigen var der ellers lagt op til at nu skulle muhamedanerne ordentligt have nogle da-da. Forvirringen var derfor total, da det kom frem, at Iraks nummer 2 var kristen.
Du får ret og jeg får fred!

Offline fedt

• Hyper medlem
  • Banned!
  • Activity:
    0%
  • Tvivl er begyndelsen til visdom
    • Vis profil
Sv: Til fortalerne for krigen i Irak
« Svar #25 Dato: Juni 21, 2019, 04:41:49 pm »
Efter at Saddam Hussein faldt i 2003, vendte over 30.000 flygtninge hjem til Irak inden for to år.

Krigen medførte imidlertid også, at mange flere flygtede.

Den 16. februar 2007 sagde António Guterres - FN's højkommissær for flygtninge - at det eksterne antal flygtninge nåede 2 millioner - og at der i selve Irak var omkring 1,7 millioner internt fordrevne flygtninge.

Børn fra en flygtningelejr i Kelek løber efter en madtransport.
Foto: Vianney Le Caer/Sipa / Scanpix

Danmark fik også deres del af flygtningene, og i dag lever der 33.089 indvandrere og efterkommere fra Irak. De har i øvrigt vist sig særlig svære at integrere og har en lav erhvervsfrekvens.

Af de to millioner flygtninge, som verden blev "beriget" med som en følge af krigen, var der også mange kristne, som ellers havde levet i Irak i næsten 2.000 år.

Ti år efter krigen var 71 kirker blevet bombet, mindst 700 kristne var blevet dræbt, heriblandt 17 præster, og et ukendt antal kristne var blevet kidnappet. Af de cirka 1,3 millioner kristne, der boede i landet i begyndelsen af 1990erne, var kun omkring en tredjedel tilbage, anslog det amerikanske udenrigsministerium.

Irakkrigen kostede landet dets kristne rødder

Iraks tidligere leder, Saddam Hussein, var en hård diktator, men sørgede også for en form for beskyttelse af nogle minoriteter, derunder kristne.

Han havde for eksempel kristne ministre. I Danmark er der i dag et stort Irakisk kristensamfund, som kom til Danmark efter Saddam Husseins fald i Irak.

Kristendommen blev bragt til Irak i det 1. århundrede af Apostlen Thomas og Mar Addai (Thaddeus of Edessa) og hans elever Aggai og Mari - og så levede de der i næsten 2.000 år - indtil en håndfuld vestlige lande besatte landet i 2003.

Linket man citerer fra, skal med  https://faktalink.dk/titelliste/irak-krigen

Selv om Saddam Hussein blev fjernet fra magten, dømt og henrettet, og selv om Irak forholdsvis hurtigt fik en folkevalgt regering, viste der sig at være langt vej til et fredeligt og demokratiisk Irak. Da de sidste udenlandske tropper forlod landet i slutningen af 2011, var der fortsat stærke interne spændinger mellem befolkningsgrupperne, og landet var præget af korruption og mangel på sikkerhed.
Nogle mennesker siger, at sex er det bedste i verden; men så har de aldrig prøvet at være skidetrængende

Offline kirstenelisabeth

• Senior medlem
  • Activity:
    1.4%
    • Vis profil
« Svar #26 Dato: Juni 21, 2019, 05:29:57 pm »
For at springe lidt tilbage til udgangspunktet for debatten. Det er da rigtigt, at Jesus prædikede næstekærlighed.

Men jeg har altid undret mig over, hvorfor så  mange kristne så har opført sig, som de har gjort og stadig gør.

For at tage i overmorgen, der er det Sct. Hans, hvor jeg altid kommer til at tænke på hekseforfølgelser. Hvor
kommer hekseforfølgelserne fra?  Det har jo været meget omfattende og foregår stadig, i dele af Afrika.
Har det noget med Paulus at gøre?
Hvad med inkvisitionen? 
I Afrika skal AIDS have bredt sig voldsomt fordi Den Katolske Kirke har forbudt prævention.

Engang havde jeg en kusine, der var psykisk syg. Hun arvede rigtig mange penge, som hun brugte
hurtigt, selv om hun ikke havde et job. Da pengene var brugt ville socialforvaltningen ikke hjælpe hende,
fordi hun havde brugt pengene alt for hurtigt. Hun begik nu selvmord.
Den kristne præst, der begravede hende, fordømte hende meget, fordi hun havde begået selvmord.
Præsten sagde, at Jesus stod for kærlighed, men jeg synes ærlig talt mere, at den han prædikede had.

Min fætter var stor tilhænger af denne præst og det har nok præget mit syn på kristendommen.

Jeg har ikke selv nogen erfaringer med islam, men det er da rigtig, at islam også kan være hæslig; stening og
andet.

Offline lyjse

• Hyper medlem
  • Activity:
    4.4%
    • Vis profil
« Svar #27 Dato: Juni 21, 2019, 05:53:03 pm »

kirstenelisabeth, tror du kristne er nogle helt særlige ufejlbarlige mennesker ?
Kristne / præster o.s.v er jo ikke Jesus, troede du det  :big_grin:

Ligesom helvede ikke er i København, i disse dage - de er måske nok satanister - men de er jo ikke Satan selv.

https://www.copenhell.dk/nyhedsblog/2018/10/18/copenhell-fejrer-ti-r-i-helvede-2019-billetsalget-starter-i-nste-uge

https://www.kristeligt-dagblad.dk/kirke-tro/hekseafbraendinger-tog-fart-efter-reformationen

Men vore dages sankthans kommer helt tilbage fra en hedensk fejring af sommersolhverv på linje med julen og vintersolhverv, og den har ikke nogen forbindelse til hekseafbrændingerne.

Offline Forn Siðr

• Fuld medlem
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
« Svar #28 Dato: Juni 21, 2019, 08:55:24 pm »
Ligesom helvede ikke er i København, i disse dage - de er måske nok satanister - men de er jo ikke Satan selv.

https://www.copenhell.dk/nyhedsblog/2018/10/18/copenhell-fejrer-ti-r-i-helvede-2019-billetsalget-starter-i-nste-uge

Hehe, beklager at måtte skuffe dig, men musikfestivalen Copenhell har ikke noget med satanisme at gøre. Jeg kender flere, der er med til at arrangere den, og de er altså helt almindelige familiefædre med fuldtidsjobs.  :big_grin:

Offline lyjse

• Hyper medlem
  • Activity:
    4.4%
    • Vis profil
« Svar #29 Dato: Juni 21, 2019, 10:59:18 pm »

Hehe, beklager at måtte skuffe dig, men musikfestivalen Copenhell har ikke noget med satanisme at gøre. Jeg kender flere, der er med til at arrangere den, og de er altså helt almindelige familiefædre med fuldtidsjobs.  :big_grin:

Faktisk var det det, jeg forsøgte at forklare kirstenelisabeth, enten folk er kristne eller satanister, så skal der jo brød på bordet, og vi er mennesker allesammen.

Men der er blevet sagt på TV og  P4 radio, at de dyrker Satan og helvede.