Forfatter Emne: Islam og Kristendom - Muhammed og Jesus  (Læst 1224 gange)

Offline DerRudi (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    18.2%
  • Country: dk
  • Køn: Mand
  • Danmark - VÅGN OP!
    • Vis profil
Islam og Kristendom - Muhammed og Jesus
« Dato: Juni 20, 2019, 10:09:50 am »
Din-debat præges jo af ateister, og nogle af dem er usædvanlig hårde i filten, når de skriver om kristendommen men påfaldende bløde, når talen falder på islam.
Jeg har lagt mærke til, at når ateisterne vil smæde kristendommen og kristne mennesker (især nordboer), skal disse partout fremstilles som meget krigeriske, voldelige og onde. Det gør dem ikke noget, at de krigeriske handlinger som oftest skal hentes nogle hundrede år tilbage i tiden, i hvert fald når det gælder nordiske kristne. Fra udlandet finder man gerne "eksempler på de kristnes ondskab" hos mystiske sekter, de fleste af os ikke har hørt om.

Det, der tit undrer mig, er at der sjældent er nogen på debatten, der slet og ret sammenligner, hvad der står i de to hellige bøger, Koranen og Bibelen. Og sammenligner profeterne Muhammed og Jesus Kristus - ord og gerning. Det ser man næsten aldrig.

Lad mig komme med et par eksempler.

Muhammed (i det flg. M):   Allah hader dem, der ikke accepterer islam.
Jesus ( i det flg. J):            Gud elsker alle.

M:   Oh du, som tror! Kæmp mod de vantro, der er nær dig, og lad dem finde hårdhed i dig.
J:    Velsignede er de ydmyge, for de skal arve jorden.

M:   Tillod muslimer at stjæle fra vantro.
J:    Du må ikke stjæle.

M:   Havde sex med et 9-årigt barn.
J:    Levede i cølibat.

M:   Stenede kvinder for utroskab.
J:    Gav en prostitueret syndernes forladelse, "gå bort og synd ikke mere."

Osv. osv.

De to religioner er grundlagt af hhv. en krigsherre og en, der blev kaldt fredsfyrsten.
Den førstnævnte prædikede, at alt, ALT i muslimens liv er styret af Allah. Den anden stod for, at man skal "give kejseren, hvad kejserens er og Gud, hvad Guds er."

Hard core-ateisten er formentlig ligeglad med det her nævnte. Men det kunne godt vække andre til eftertanke ... måske?

« Senest Redigeret: Juni 20, 2019, 10:27:09 am af DerRudi »
Danmark muhammedanerfrit!

Offline Tigermanden

• Hyper medlem
  • Banned!
  • Activity:
    8.6%
  • Country: 00
  • Jeg er Muslim og Kommunist.
    • Vis profil
    • DKP
Sv: Islam og Kristendom - Muhammed og Jesus
« Svar #1 Dato: Juni 20, 2019, 10:11:37 am »
Islam er fred.  :smile1:
Midlerne er underordnede.

Offline lyjse

• Hyper medlem
  • Activity:
    2.4%
    • Vis profil
« Svar #2 Dato: Juni 20, 2019, 10:23:50 am »
Citat fra: Tigermanden link=om med fred og kærlighed=9538.msg133456#msg133456 date=1561018297

Hvis Islam er fred, er du ikke muslim, da en muslim skal følge koranen, og den viser tydeligt, at islam er krigerisk, og ondskabsfuld.

Nu ser det ud til, at muslimerne har forsøgt at efterligne Det gamle Testamente i Bibelen, men den store forskel er jo, at Bibelen har et nyt Testamente, og Jesus Kristus kom med fred og kærlighed  :heart2:

Offline Tigermanden

• Hyper medlem
  • Banned!
  • Activity:
    8.6%
    • Vis profil
    • DKP
« Svar #3 Dato: Juni 20, 2019, 10:27:08 am »
Citat fra: Tigermanden link=om med fred og kærlighed=9538.msg133456#msg133456 date=1561018297

Hvis Islam er fred, er du ikke muslim, da en muslim skal følge koranen, og den viser tydeligt, at islam er krigerisk, og ondskabsfuld.

Nu ser det ud til, at muslimerne har forsøgt at efterligne Det gamle Testamente i Bibelen, men den store forskel er jo, at Bibelen har et nyt Testamente, og Jesus Kristus kom med fred og kærlighed  :heart2:

Biblen er det mest bloddryppende, der nogensinde er skrevet.  :aww: :Cherna_29:

Offline DerRudi (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    18.2%
  • Danmark - VÅGN OP!
    • Vis profil
« Svar #4 Dato: Juni 20, 2019, 10:29:21 am »
Nej. Men som Lyjse også er inde på, er det vigtigt at have læst DET NYE testamente - og forstå hvorfor det blev til.

Offline Tigermanden

• Hyper medlem
  • Banned!
  • Activity:
    8.6%
    • Vis profil
    • DKP
« Svar #5 Dato: Juni 20, 2019, 10:34:28 am »
Nej. Men som Lyjse også er inde på, er det vigtigt at have læst DET NYE testamente - og forstå hvorfor det blev til.

Jo. Det mest bloddryppende.  :smile1:

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
    • Vis profil
På grund af invasionerne blev millioner drevet på flugt, og de flygter stadig, fordi området blev ustabilt. Vi fik også jihadistisk terrorisme rettet imod europæiske mål.

Noget lignende i Afghanistan. Før invasionen var der stort set ingen afghanske flygtninge i Europa.

Så kan man jo diskutere, om det er de kristne eller muslimerne, der er mest aggressive - men fakta er, at det er de vestlige lande, der har angrebet lande i Mellemøsten militært - ikke omvendt.

Nu er jeg spændt på, om DerRudi kommer med den om slaget ved Wien i 1683 igen?

Den har vi fået mange gange - også af andre  :smile1:

Offline DerRudi (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    18.2%
  • Danmark - VÅGN OP!
    • Vis profil
Anklageren:
Citér

Vær lige så venlig at nævne, hvor det er, jeg skal have nævnt dette slag igen og igen? Jeg kan ikke selv erindre det.

Man kan selvfølgelig godt give sig til at diskutere, om kristne eller muslimer er mest aggressive. Jeg synes ikke, der er nogen tvivl.

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
    • Vis profil
I en debat er det vigtigste, at holde fast ved det væsentlige
« Svar #8 Dato: Juni 20, 2019, 11:39:02 am »
Anklageren:
Citér

Vær lige så venlig at nævne, hvor det er, jeg skal have nævnt dette slag igen og igen? Jeg kan ikke selv erindre det.

Man kan selvfølgelig godt give sig til at diskutere, om kristne eller muslimer er mest aggressive. Jeg synes ikke, der er nogen tvivl.

- men du vil ikke bestride, hvem der angriber hvem militært og skaber flygtninge strømme.

Offline Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    61.2%
  • Kattemorder.
    • Vis profil
« Svar #9 Dato: Juni 20, 2019, 12:01:15 pm »
M:   Oh du, som tror! Kæmp mod de vantro, der er nær dig, og lad dem finde hårdhed i dig.
J:    Velsignede er de ydmyge, for de skal arve jorden.

Du er da ikke særligt udmyg, så du kommer ikke til arve jorden, men ender udenfor hvor hundene er.

Citér
M:   Stenede kvinder for utroskab.
J:    Gav en prostitueret syndernes forladelse, "gå bort og synd ikke mere."

Skriftstedet er en senere tilføjelse til originalteksten. Findes ikke i ældre håndskrifter. Altså en forfalskning.

Citér
De to religioner er grundlagt af hhv. en krigsherre og en, der blev kaldt fredsfyrsten.

Titlen Fredsfyrste er Åbenbaringen og titlen får han efter at alle fjender er nedkæmpet.

Citér
Hard core-ateisten er formentlig ligeglad med det her nævnte.

Nej, vi undres bare over hvor selektiv kristnes bibellæsning er.

Citér
Men det kunne godt vække andre til eftertanke ... måske?

Skriften siger at du ikke skal så på allerede tilsået ager. Du skal ikke prædike for nogen der er enige med dig i forvejen. Gå ud og vær så stærk i din forkyndelse at du omvender nogen. Det ser sølle ud.
Du får ret og jeg får fred!

Offline DerRudi (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    18.2%
  • Danmark - VÅGN OP!
    • Vis profil
Sv: I en debat er det vigtigste, at holde fast ved det væsentlige
« Svar #10 Dato: Juni 20, 2019, 04:57:07 pm »
Anklageren:
Citér
- men du vil ikke bestride, hvem der angriber hvem militært og skaber flygtninge strømme.

Så skulle bolden lige sparkes over i en hel anden retning, hva'?  :JC_doubledown:
Vi fik ikke at vide, hvor det var, jeg skulle have skrevet om slaget ved Wien i 1683 igen og igen ... :sarcastic_hand:

For at sige det rent ud, så gider jeg slet ikke tage stilling til alle dine skøre forsøg på at fremstille islamisk dominerede lande som forfulgte uskyldigheder, og de vestlige militære tropper præsenteres jo ikke som "kristne hære" af normale mennesker. Vi kalder dem vel bare NATO-allierede.

Nej, islam er den ledeste pest, vi endnu har haft at gøre med. Jeg vil for at glæde en retarderet fryns som homofaber lige citere Rasmus Paludan:

"De følger en religion, der får de bedste mennesker til at gøre de værste ting. Og de opdrager deres børn til at følge samme mønster. Det er en meget grusom religion, som aktivt bekæmper alt hvad humanistiske, demokratiske mennesker står for.
Der er ikke mange, som ønsker at tænke den demografiske udvikling til ende. Men i den sidste ende er det altså os eller dem."

Derfor går Paludan ind for fordrivelsespolitik, hvor man ved at gøre livet sværere og sværere for muslimerne tvinger dem til at søge andre græsgange. 

https://24nyt.dk/rasmus-paludan-stram-udlaendingepolitik-er-ikke-nok-vi-skal-foere-fordrivelsespolitik/

Offline homofaber

• Hyper medlem
  • Activity:
    38%
    • Vis profil
« Svar #11 Dato: Juni 20, 2019, 06:01:44 pm »
Anklageren:
Citér

Så skulle bolden lige sparkes over i en hel anden retning, hva'?  :JC_doubledown:
Vi fik ikke at vide, hvor det var, jeg skulle have skrevet om slaget ved Wien i 1683 igen og igen ... :sarcastic_hand:

For at sige det rent ud, så gider jeg slet ikke tage stilling til alle dine skøre forsøg på at fremstille islamisk dominerede lande som forfulgte uskyldigheder, og de vestlige militære tropper præsenteres jo ikke som "kristne hære" af normale mennesker. Vi kalder dem vel bare NATO-allierede.

Nej, islam er den ledeste pest, vi endnu har haft at gøre med. Jeg vil for at glæde en retarderet fryns som homofaber lige citere Rasmus Paludan:

"De følger en religion, der får de bedste mennesker til at gøre de værste ting. Og de opdrager deres børn til at følge samme mønster. Det er en meget grusom religion, som aktivt bekæmper alt hvad humanistiske, demokratiske mennesker står for.
Der er ikke mange, som ønsker at tænke den demografiske udvikling til ende. Men i den sidste ende er det altså os eller dem."

Derfor går Paludan ind for fordrivelsespolitik, hvor man ved at gøre livet sværere og sværere for muslimerne tvinger dem til at søge andre græsgange. 

https://24nyt.dk/rasmus-paludan-stram-udlaendingepolitik-er-ikke-nok-vi-skal-foere-fordrivelsespolitik/

Hvis du går ind og ser på SK, så mener de, at det kun er danskere, der skal bo i Danmark. Det er ikke kun muslimer, der skal væk- det er også personer som Manu Sareen, kinesere, diverse importerede thai-damer, latinamerikanere osv. Det er lidt sjovt at se folk som dig støtte Stram Kurs, for det kommer også til at ramme ikke-muslimer. Det er kun danske jøder og adopterede, der må bo i Danmark jf. deres program. Det glemmer folk bare. Der er dem, der ikke er klar over det, fordi deres muslimhad overskygger alt og så er der dem, som dig, der er klar over det.

Jeg gider ikke diskutere Paludan, fordi han er lige så interessant som den pissemyre, jeg lige har trådt på, og fordi alle jer pladdernationalister ikke har en jordisk chance for at få jeres politik gennemført. Se bare på Licensnægteren - han har ikke været online siden valgtet. Jeg tror måske stadig, han ligger i fosterstilling hjemme på køkkengulvet af bare chok over, at de ægte og demokratiske danskere har givet pladderballenationalisterne en nedstemning.

Offline homofaber

• Hyper medlem
  • Activity:
    38%
    • Vis profil
« Svar #12 Dato: Juni 20, 2019, 07:05:28 pm »
Det er game over for alle pladdernationalisterne. Det bliver hverken til noget med den borgerkrig eller befolkningsudskiftning - danskerne har vendt jer ryggen.

Detektor: Forudsigelser om Den store Udskiftning er 'noget værre vrøvl'
https://www.dr.dk/nyheder/detektor/detektor-forudsigelser-om-den-store-udskiftning-er-noget-vaerre-vroevl?cid=soc_facebook_drnyheder_uy6fviti&fbclid=IwAR3Z1pAfb210LKlr2PnH9-diKwfSfgWFg2BagOhNXwPa-NcTaZddMkljN0I

Offline Forn Siðr

• Fuld medlem
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
« Svar #13 Dato: Juni 20, 2019, 09:15:20 pm »
Hvis du går ind og ser på SK, så mener de, at det kun er danskere, der skal bo i Danmark. Det er ikke kun muslimer, der skal væk- det er også personer som Manu Sareen, kinesere, diverse importerede thai-damer, latinamerikanere osv.

Det lyder mere som noget fra Danskernes Parti, og det er snart længe siden, de blev nedlagt.

Stram kurs opererer med begrebet "værdsatte fremmede", og det kan man læse mere om på deres hjemmeside:

"Værdsatte fremmede

Der er også plads til en mindre mænge af folk, som er fremmede. Disse skal være værdsatte fremmede.

En værdsat fremmede er defineret ved, at vedkommende har:

1. Vilje til at elske Danmark, danske værdier, danskerne, danske kultur, danske historie, danske normere, grundloven, demokratiet og dansk frisind.
2. Evne til at bidrage til samfundet ved at have et arbejde, betale skat og ikke modtage offentlig understøttelse.
3. Grund til, at personen allerede er i Danmark.

https://stramkurs.dk/vores-politik/udlaendinge/

I må ikke hænge mig op på det, for jeg kan have hørt forkert eller husker forkert, men mener, at Paludan i en af sine videoer anslog, at omkring 20% af herboende muslimer ville kunne regnes som værdsatte fremmede. Men jeg kan som sagt huske forkert.

Offline homofaber

• Hyper medlem
  • Activity:
    38%
    • Vis profil
« Svar #14 Dato: Juni 20, 2019, 09:31:26 pm »
Hvis du går ind og ser på SK, så mener de, at det kun er danskere, der skal bo i Danmark. Det er ikke kun muslimer, der skal væk- det er også personer som Manu Sareen, kinesere, diverse importerede thai-damer, latinamerikanere osv.

Det lyder mere som noget fra Danskernes Parti, og det er snart længe siden, de blev nedlagt.

Stram kurs opererer med begrebet "værdsatte fremmede", og det kan man læse mere om på deres hjemmeside:

"Værdsatte fremmede

Der er også plads til en mindre mænge af folk, som er fremmede. Disse skal være værdsatte fremmede.

En værdsat fremmede er defineret ved, at vedkommende har:

1. Vilje til at elske Danmark, danske værdier, danskerne, danske kultur, danske historie, danske normere, grundloven, demokratiet og dansk frisind.
2. Evne til at bidrage til samfundet ved at have et arbejde, betale skat og ikke modtage offentlig understøttelse.
3. Grund til, at personen allerede er i Danmark.

https://stramkurs.dk/vores-politik/udlaendinge/

I må ikke hænge mig op på det, for jeg kan have hørt forkert eller husker forkert, men mener, at Paludan i en af sine videoer anslog, at omkring 20% af herboende muslimer ville kunne regnes som værdsatte fremmede. Men jeg kan som sagt huske forkert.

Det står faktisk i dit eget link.
Definitionen af en dansker, der som udgangspunkt er de eneste, der skal bo i Danmark

Det er ærlig talt en omgang værre rod, der står. En af kandidaterne vidst jo ikke engang om han skulle skilles fra konen, hvis hun skulle smides ud.

Men der er ingen forskel på SK og Danskernes Parti. Men det er ligegyldigt. Danskernes Parti var et flop og der går ikke længe så vil Stram Kurs også blive et flop og så håber jeg, at vi snart kan begynde at diskutere noget andet end manden med hjerneskaden.
Højrenationale partier i Danmark er døgnfluer.