Forfatter Emne: Forældede kønsrollemønstre  (Læst 382 gange)

Offline Anklageren (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    85.4%
  • Country: 00
    • Vis profil
Sv: Jeg skærer det ud i pap
« Svar #15 Dato: Juni 24, 2019, 09:34:50 pm »
Jamen så skrive noget andet - f.eks. den smeltende is på Grønland.

Jeg mener sådan set, at man bør kunne skrive om islam - UDEN - at være tvunget til at forsvare eller angribe islam.

Det kan man med alle mulige andre religioner.

Derfor har vi aldrig haft en debat om problemer med ikke-vestlige indvandrere i Danmark.

Jeg kunne f.eks. ikke få lov til at skrive om problemer med kønsrollerollemønstre - uden at være tvunget til at forsvare eller angribe islam - altså en slags afsporing - og jeg ville så gerne have haft lov til at debattere kønsrollemønstre  :smile1:

Offline Forn Siðr

• Fuld medlem
  • Activity:
    3.6%
  • Country: dk
    • Vis profil
« Svar #16 Dato: Juni 24, 2019, 10:57:13 pm »
Jeg kan nemlig ikke forstå, at du lader som om de ustraffede efterkommere ikke eksisterer - selvom de er de fleste.

God humor - har du overhovedet læst, hvad jeg skrev?

Ja, heldigvis er det kun en lille del, der er kriminelle, men så længe niveauet ligger så meget højere end gennemsnittet for hele befolkningen, har man en opgave at løse. Og det burde være i alles interesse.

Men det jeg spurgte om var, hvorfor du bragte info om, at de dårligst uddannede danskere skulle være ligeså kriminelle som ikkevestlige indvandrere - hvis det ikke var for at undskylde at ikkevestlige indvandrere er mere kriminelle. Det har du ikke svaret på.

Men nevermind.

Jeg synes, at en debat - hvor man kun har mulighed for at gå ind for - eller være imod muslimer - hurtig bliver kedelig.

Nu har jeg ikke skrevet noget om, at man kun kan/må være for eller imod muslimer - jeg har vel dårligt nok skrevet noget, der kan tolkes, som om, jeg er for eller imod muslimer. Jeg skrev bare, at jeg ikke var enig i den primære præmis for dit oplæg, nemlig at muslimer er ved at tage vores vestlige værdier til sig, men bare er 50 år bagud.

Og derefter spurgte jeg bare, hvilken funktion oplysningen om kriminelle danskere uden uddannelse skulle tjene, når nu oplægget handlede om noget helt andet.

Offline Anklageren (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    85.4%
    • Vis profil
« Svar #17 Dato: Juni 24, 2019, 11:28:46 pm »
Nu har jeg ikke skrevet noget om, at man kun kan/må være for eller imod muslimer - jeg har vel dårligt nok skrevet noget, der kan tolkes, som om, jeg er for eller imod muslimer. Jeg skrev bare, at jeg ikke var enig i den primære præmis for dit oplæg, nemlig at muslimer er ved at tage vores vestlige værdier til sig, men bare er 50 år bagud.

Og derefter spurgte jeg bare, hvilken funktion oplysningen om kriminelle danskere uden uddannelse skulle tjene, når nu oplægget handlede om noget helt andet.

Det første du gjorde var - at du skrev - at der ikke er noget der tyder på, at de er i gang med et ungdomsoprør, fordi de oftere er kriminellle end danskerne.

Det er en afsporing, hvor du giver dig til at debattere indvandreres kriminalitet i stedet for at debattere kønsrollemønstre.

De fleste efterkommere er jo ikke straffede - og de kan sagtens ændre kønsrollemønstre, hvis de vil.

osv. osv. Det kører i den samme skure, som det har kørt de sidste 50 år. Det er de samme ting, der bliver skrevet igen - og igen.

Jeg vil også gerne lige bemærke, at jeg ikke har påstået, at kønsrollemønstrene er blevet "gode". Jeg skriver, at det er et problem, og at det vil tage lang tid.

Jeg ved, at Naser Khader har ændret kønsrollemønster - fordi jeg har læst en bog, han har skrevet  :yes:

Offline Forn Siðr

• Fuld medlem
  • Activity:
    3.6%
  • Country: dk
    • Vis profil
« Svar #18 Dato: Juni 24, 2019, 11:38:29 pm »

Det første du gjorde var - at du skrev - at der ikke er noget der tyder på, at de er i gang med et ungdomsoprør, fordi de oftere er kriminellle end danskerne.

Det er en afsporing, hvor du giver dig til at debattere indvandreres kriminalitet i stedet for at debattere kønsrollemønstre.

Det synes jeg da ikke, man kan sige. Jeg bemærkede, at de er mere kriminelle, fordi det er et væsentligt parameter, som man kan måle på, hvis man gerne vil se, hvor meget eller lidt indvandrere ligner os andre.

Hvis man adskiller sig væsentligt fra den øvrige befolkning ved at være mere religiøse og mere kriminelle, så er det et tegn på, at den pågældende gruppe ikke er ved at nærme sig de værdier, der er udbredt blandt resten af befolkningen.

Det er vigtigt at se på, hvis man gerne vil spore sig ind på, om de - eksempelvis på kønsrollerne - ligner os, er på vej til at ligne os eller slet ikke ligner os. Og det er fordi, jeg ser det i et bredere perspektiv med respekt for, at alle aspekter af menneskers liv og hverdag altså har betydning for hinanden.

Hvorfor er det kontroversielt?

Offline Anklageren (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    85.4%
    • Vis profil
« Svar #19 Dato: Juni 25, 2019, 12:04:23 am »

Det synes jeg da ikke, man kan sige. Jeg bemærkede, at de er mere kriminelle, fordi det er et væsentligt parameter, som man kan måle på, hvis man gerne vil se, hvor meget eller lidt indvandrere ligner os andre.

Hvis man adskiller sig væsentligt fra den øvrige befolkning ved at være mere religiøse og mere kriminelle, så er det et tegn på, at den pågældende gruppe ikke er ved at nærme sig de værdier, der er udbredt blandt resten af befolkningen.

Det er vigtigt at se på, hvis man gerne vil spore sig ind på, om de - eksempelvis på kønsrollerne - ligner os, er på vej til at ligne os eller slet ikke ligner os. Og det er fordi, jeg ser det i et bredere perspektiv med respekt for, at alle aspekter af menneskers liv og hverdag altså har betydning for hinanden.

Hvorfor er det kontroversielt?

Tråden handler om forældede kønsrollemønstre, som går ud på at kvindens plads er i hjemmet, og at kvinderne derfor har svært ved at komme ud på arbejdsmarkedet.

Det kan ikke lade sig gøre at debattere det  :yes:

Offline Anklageren (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    85.4%
    • Vis profil
Kriminalitet
« Svar #20 Dato: Juni 25, 2019, 01:28:35 am »
Det er primitivt at beskæftige sig med muslimers kriminalitet.

Først og fremmest fordi kriminaliteten varierer meget, efter hvilket land muslimske indvandrere stammer fra. Ni ud af ti som beskæftiger sig med det - ved det ikke engang - for de er ikke seriøse  :smile1:

Vi siger jo heller ikke, at de kristne er voldelige, selvom verdens mest voldelige byer er kristne. Det ville også være primitivt at koble det sammen med religion.

http://nyheder.tv2.dk/udland/2016-01-28-se-listen-her-er-verdens-50-mest-voldelige-byer