Forfatter Emne: Forældede kønsrollemønstre  (Læst 383 gange)

Offline Anklageren (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    85.4%
  • Country: 00
    • Vis profil
Forældede kønsrollemønstre
« Dato: Juni 19, 2019, 01:20:36 pm »
I mange muslimske lande har man forældede kønsrollemønstre, som går ud på at kvindens plads er i hjemmet.

De kommunale sagsbehandlere gør et arbejde for at muslimske kvinder skal ud på arbejdsmarkedet. Så går der nogen dage, og så melder de sig syge, fordi manden ser det som et angreb på hans mandighed - at han ikke kan forsørge familien.

Det er et af de største integrations problemer, og det er svært at læse på grund af muslimernes æresbegreber.

Det kan godt være, at man kan overbevise manden om det fornuftige ved at konen arbejder - men hans kammerater driller ham med, at han ikke kan forsørge konen.

Det tager sin tid at ændre normerne, og på det område er muslimerne 50 år efter den vestlige verden.

Der ligger en frigørelse i at kvinderne har deres egne penge - og det er ikke alle muslimske mænd interesserede i. Det kender vi fra Danmark for 50 år siden.

Offline El_Nino

• Hyper medlem
  • Activity:
    4.8%
  • Country: dk
  • Køn: Mand
  • Vejen skal altid være snorlige og fremad
    • Vis profil
Sv: Forældede kønsrollemønstre
« Svar #1 Dato: Juni 19, 2019, 01:57:07 pm »
I mange muslimske lande har man forældede kønsrollemønstre, som går ud på at kvindens plads er i hjemmet.

De kommunale sagsbehandlere gør et arbejde for at muslimske kvinder skal ud på arbejdsmarkedet. Så går der nogen dage, og så melder de sig syge, fordi manden ser det som et angreb på hans mandighed - at han ikke kan forsørge familien.

Det er et af de største integrations problemer, og det er svært at læse på grund af muslimernes æresbegreber.

Det kan godt være, at man kan overbevise manden om det fornuftige ved at konen arbejder - men hans kammerater driller ham med, at han ikke kan forsørge konen.

Det tager sin tid at ændre normerne, og på det område er muslimerne 50 år efter den vestlige verden.

Der ligger en frigørelse i at kvinderne har deres egne penge - og det er ikke alle muslimske mænd interesserede i. Det kender vi fra Danmark for 50 år siden.

Muslimer = Muhamzer KAN IKKE integreres. Kan IKKE INTEGRERES. Og lige - hvor mange årtier har de været her?? Fatter ikke EU ikke har nedskrevet forordninger vedr. fremmede religioners tilstedeværelse i de enkelte lande, som så selv kan bestemme hvilke trosretninger, der må være i pågældende land.  :kattemad_03: :JC_PacMan:
« Senest Redigeret: Juni 21, 2019, 11:20:59 am af El_Nino »
Tænk altid én gang til over det, før du gør det!

Offline genuine Troll

• Hyper medlem
  • Activity:
    5.8%
  • Køn: Kvinde
  • Trolle-rit, trolle-rut-
    • Vis profil
« Svar #2 Dato: Juni 19, 2019, 02:14:59 pm »
Der er os nogen danske mænd der bliver sure hvis konen har et job der gir flere penge end det manden har,  :girl_sigh:
Fake profil, :girl_blum2:

Offline Forn Siðr

• Fuld medlem
  • Activity:
    3.6%
    • Vis profil
« Svar #3 Dato: Juni 20, 2019, 01:53:11 pm »

Hvis vi skulle finde trøst i, at den muslimske del af befolkningen er i gang med at nærme sig vores vestlige normer, men bare  er 50 år bagud, så ville det betyde, at de i øjeblikket havde godt gang i deres eget ungdomsoprør a la 1968. Det er der desværre ikke noget, der tyder på, for efterkommerne er generelt set mere religiøse og mere kriminelle end de tidligere generationer.

Offline Anklageren (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    85.4%
    • Vis profil
Simpel matematik
« Svar #4 Dato: Juni 20, 2019, 02:04:04 pm »

Hvis vi skulle finde trøst i, at den muslimske del af befolkningen er i gang med at nærme sig vores vestlige normer, men bare  er 50 år bagud, så ville det betyde, at de i øjeblikket havde godt gang i deres eget ungdomsoprør a la 1968. Det er der desværre ikke noget, der tyder på, for efterkommerne er generelt set mere religiøse og mere kriminelle end de tidligere generationer.

Unge mænd er mere kriminelle end gamle mænd - og efterkommerne er generelt unge.

Så det fortæller os ikke noget.

Offline Forn Siðr

• Fuld medlem
  • Activity:
    3.6%
    • Vis profil
Sv: Simpel matematik
« Svar #5 Dato: Juni 20, 2019, 02:09:37 pm »

Unge mænd er mere kriminelle end gamle mænd - og efterkommerne er generelt unge.

Så det fortæller os ikke noget.

Jeg synes da nok, det siger noget, at den nyeste generation af indvandrere er mere religiøse og mere kriminelle, end deres forældre og bedsteforældre var, da de selv havde den alder.

Hvis islam er i gang med at nærme sig vores idealer, men bare er 50 år bagud, så burde de være nået til ungdomsoprøret nu, og det er ikke tilfældet. Det er det eneste, jeg påpeger.  :smile1:

Offline Anklageren (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    85.4%
    • Vis profil
« Svar #6 Dato: Juni 20, 2019, 02:59:59 pm »
Jeg synes da nok, det siger noget, at den nyeste generation af indvandrere er mere religiøse og mere kriminelle, end deres forældre og bedsteforældre var, da de selv havde den alder.

Hvis islam er i gang med at nærme sig vores idealer, men bare er 50 år bagud, så burde de være nået til ungdomsoprøret nu, og det er ikke tilfældet. Det er det eneste, jeg påpeger.  :smile1:

Hvis der ikke er nogen voksen i en dansk familie - der har en uddannelse ud over grundskolen - er kriminalitetsniveauet lige så høj som de ikke vestlige efterkommeres.

Skulle de så ikke være nået til ungdomsoprøret endnu?

Desuden er de færreste efterkommere kriminelle - og vi taler om problemet i almindelighed - og ikke specielt frigørelse blandt kriminelle.

Offline Forn Siðr

• Fuld medlem
  • Activity:
    3.6%
    • Vis profil
« Svar #7 Dato: Juni 20, 2019, 03:46:13 pm »

Hvis der ikke er nogen voksen i en dansk familie - der har en uddannelse ud over grundskolen - er kriminalitetsniveauet lige så høj som de ikke vestlige efterkommeres.

Det er da ikke en gyldig undskyldning for indvandreres høje kriminalitet, at de dårligst uddannede danskere skulle være ligeså kriminelle.

Hvis du kan sandsynliggøre, at der blandt de unge indvandrere og efterkommer skulle være samme tendenser i retning af frigørelse i forhold til forældre og religiøse autoriteter, som man så blandt de unge mennesker i Vesten i slutningen af 60erne, så hører jeg gerne om det.

Desuden er de færreste efterkommere kriminelle - og vi taler om problemet i almindelighed - og ikke specielt frigørelse blandt kriminelle.

Ja, heldigvis er det kun en lille del, der er kriminelle, men så længe niveauet ligger så meget højere end gennemsnittet for hele befolkningen, har man en opgave at løse. Og det burde være i alles interesse.

Offline Anklageren (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    85.4%
    • Vis profil
« Svar #8 Dato: Juni 20, 2019, 08:15:45 pm »

Det er da ikke en gyldig undskyldning for indvandreres høje kriminalitet, at de dårligst uddannede danskere skulle være ligeså kriminelle.

Jeg kunne ikke drømme om at undskylde, at ikke vestlige indvandrere har en højere kriminalitetshyppighed.

Hvorfor skulle jeg dog gøre det???

Citér

Hvis du kan sandsynliggøre, at der blandt de unge indvandrere og efterkommer skulle være samme tendenser i retning af frigørelse i forhold til forældre og religiøse autoriteter, som man så blandt de unge mennesker i Vesten i slutningen af 60erne, så hører jeg gerne om det.

Ja, heldigvis er det kun en lille del, der er kriminelle, men så længe niveauet ligger så meget højere end gennemsnittet for hele befolkningen, har man en opgave at løse. Og det burde være i alles interesse.

Offline Forn Siðr

• Fuld medlem
  • Activity:
    3.6%
    • Vis profil
« Svar #9 Dato: Juni 20, 2019, 09:19:11 pm »
Jeg kunne ikke drømme om at undskylde, at ikke vestlige indvandrere har en højere kriminalitetshyppighed.

Aner det ikke, folk gør så meget mærkeligt.

Men hvad var så pointen med dit indlæg? Jeg er jo ikke så klog, så du må gerne skære det ud i pap for mig.  :smile1:
« Senest Redigeret: Juni 20, 2019, 09:20:51 pm af Forn Siðr »

Offline Anklageren (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    85.4%
    • Vis profil
« Svar #10 Dato: Juni 20, 2019, 09:37:52 pm »

Aner det ikke, folk gør så meget mærkeligt.

Men hvad var så pointen med dit indlæg? Jeg er jo ikke så klog, så du må gerne skære det ud i pap for mig.  :smile1:

Jag har altså aldrig gjort det

Offline Anklageren (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    85.4%
    • Vis profil
Jeg skærer det ud i pap
« Svar #11 Dato: Juni 20, 2019, 10:09:04 pm »
Ikke vestlige indvandrere  har et kriminalitetsindeks på 319. Det betyder, at denne gruppe har en overhyppighed af kriminalitet på 219 pct. i forhold til hele den mandlige befolkning

Kriminalitet bliver i højere grad begået af yngre mennesker end af ældre. Og det gælder uanset, om der er tale om overtrædelse af straffeloven, færdselsloven eller særlovene.

Blandt ikke vestlige efterkommere er der flere unge end i befolkningen som helhed, og det har betydning.

Hvis man sammenligner de mandlige 20-29 årige efterkommere med de mandlige 20-29 årige danskere - falder efterkommerenes indeks fra 319 til til 245 - og det er en rimelig måde at gøre det på - så man ikke sammenligner unge mænds kriminalitetsindeks  med gamle mænds kriminalitetsindeks.

Det er ikke noget jeg gør for at undskylde nogen - men noget jeg gør - fordi jeg foretrækker at høre sandheden.

Jeg argumenterede imidlertid med noget helt andet - og det er, at de færreste efterkommere har overtrådt straffeloven.

De er ganske vist hyppigere kriminelle end danskerne er - men det er jo heller ikke alle danskere, der er straffet.

Jeg kan nemlig ikke forstå, at du lader som om de ustraffede efterkommere ikke eksisterer - selvom de er de fleste.

Hvis vi kan gøre debatten om igen, og bedømme de ustraffede - så ville det være bedre, fordi de er de fleste (og ikke for at undskylde de straffede).

De ustraffede har vel også lov til at være her, og blive bedømt.

Især har det vel betydning, at vi får flertallet med, hvis vi skal bedømme udviklingen i indvandrernes kønsroller - for du har vel ikke glemt - at kønsrollerne er emnet i tråden, da du kom til at tænke på kriminalitet?

« Senest Redigeret: Juni 20, 2019, 10:11:35 pm af Anklageren »

Offline Forn Siðr

• Fuld medlem
  • Activity:
    3.6%
    • Vis profil
Sv: Jeg skærer det ud i pap
« Svar #12 Dato: Juni 21, 2019, 09:17:15 pm »
Jeg kan nemlig ikke forstå, at du lader som om de ustraffede efterkommere ikke eksisterer - selvom de er de fleste.

God humor - har du overhovedet læst, hvad jeg skrev?

Men det jeg spurgte om var, hvorfor du bragte info om, at de dårligst uddannede danskere skulle være ligeså kriminelle som ikkevestlige indvandrere - hvis det ikke var for at undskylde at ikkevestlige indvandrere er mere kriminelle. Det har du ikke svaret på.

Men nevermind.

Offline Anklageren (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    85.4%
    • Vis profil
« Svar #13 Dato: Juni 22, 2019, 02:46:02 pm »

Men det jeg spurgte om var, hvorfor du bragte info om, at de dårligst uddannede danskere skulle være ligeså kriminelle som ikkevestlige indvandrere - hvis det ikke var for at undskylde at ikkevestlige indvandrere er mere kriminelle. Det har du ikke svaret på.

Men nevermind.

Jeg synes, at en debat - hvor man kun har mulighed for at gå ind for - eller være imod muslimer - hurtig bliver kedelig.

Offline El_Nino

• Hyper medlem
  • Activity:
    4.8%
  • Køn: Mand
  • Vejen skal altid være snorlige og fremad
    • Vis profil
« Svar #14 Dato: Juni 24, 2019, 07:56:29 pm »

Men nevermind.

Jeg synes, at en debat - hvor man kun har mulighed for at gå ind for - eller være imod muslimer - hurtig bliver kedelig.

Jamen så skrive noget andet - f.eks. den smeltende is på Grønland.
Tænk altid én gang til over det, før du gør det!