Forfatter Emne: ANTALLET HAR EN BETYDNING  (Læst 247 gange)

Offline Anklageren (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
  • Country: 00
    • Vis profil
ANTALLET HAR EN BETYDNING
« Dato: Juni 06, 2019, 01:26:58 am »
Muligheden for at søge spontan asyl i Danmark fjernes

Danmark skal selv kunne bestemme, hvor mange ikke-vestlige udlændinge vi vil tage imod. Det kan vi ikke i dag. Det vil Socialdemokratiet lave om ved at indføre et årligt loft. Og vi vil oprette et modtagecenter udenfor Europa. Det skal ske indenfor rammerne af de internationale konventioner. På en måde der samtidig skaber et mere retfærdigt og humant asylsystem. Det skal ikke længere være muligt at søge spontan asyl i Danmark. Til gengæld skal Danmark tage imod kvoteflygtninge.

Det er de såkaldte FN-flygtninge - og Danmark har i mange år modtaget 500 kvoteflygtninge om året.
« Senest Redigeret: Juni 06, 2019, 02:06:58 am af Anklageren »

Offline Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    66.2%
  • Køn: Mand
  • Kattemorder.
    • Vis profil
Sv: ANTALLET HAR EN BETYDNING
« Svar #1 Dato: Juni 06, 2019, 05:24:50 am »

Hvem skal så tage imod dem? Skal de allesammen blive i Italien?

Citér
Og vi vil oprette et modtagecenter udenfor Europa.

Hvor skal det ligge?
Du får ret og jeg får fred!

Offline Anklageren (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
    • Vis profil
Danmark er ikke Gud
« Svar #2 Dato: Juni 06, 2019, 10:26:23 am »

Hvem skal så tage imod dem? Skal de allesammen blive i Italien?

Citér
Og vi vil oprette et modtagecenter udenfor Europa.

Hvor skal det ligge?

Det er ikke nødvendigvis Danmark opgave at skaffe plads til afviste asylansøgere - og vi kan ikke bestemme, hvor de skal hen.

Jeg kan slet ikke forstå, at du spørger - for vi har da hele tiden afvist asylansøgere.

Jeg tror derimod på, at det vil påvirke antallet, hvis de på forhånd ved, at der vil blive givet afslag.

- og det vil i øvrigt give bedre muligheder for at behandle udlændinge bedre (at ingen behøver frygte for, at indvandrere overtager det hele).

Offline homofaber

• Hyper medlem
  • Activity:
    29.6%
    • Vis profil
« Svar #3 Dato: Juni 06, 2019, 11:16:11 am »
Så hvis en kinesisk journalist kommer til Danmark og søger asyl, når han rammer jorden, skal han sendes tilbage? Eller skal han få en flybillet til en flygtningelejr?

Den der med modtagecentre virker fint, hvis der er tale om et stort antal flygtninge fra et lokalt geografisk område, som man så i 2015. Folk tror desværre kun, at flygtninge er sådan nogle, der kun kan komme fra Mellemøsten eller Afrika. Dem, der taler om modtagecentre, har tydeligvis aldrig arbejdet i systemet og læser vist kun avisartikler, for vi har allerede FN/UNHCR, der arbejder i de lande, hvor flygtninge opholder sig. Jeg tror ikke helt, at folk engang er klar over, hvad det kræver at drive et modtagecenter i Danmark, så jeg tør slet ikke tænke på, hvad det ville kræve at drive et centralt.
Danskere har flygtninge på hjernen uden at vide, hvad de taler om. Vi kan tale om et global flygtningesystem og et lokalt, europæisk, hvor flygtninge udgør størstedelen fra MENA-regionen. Folk fokuserer kun blindt på det sidste og tror stadig vi er som i 2015.

Offline Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    66.2%
  • Kattemorder.
    • Vis profil
Sv: Danmark er ikke Gud
« Svar #4 Dato: Juni 06, 2019, 11:19:55 am »
Det er ikke nødvendigvis Danmark opgave at skaffe plads til afviste asylansøgere - og vi kan ikke bestemme, hvor de skal hen.

Hvor skal de så hen? Over til naboen? Det tror jeg ikke naboen bliver helt tilfreds med. I Europas øjne vil vi gøre lige som Ungarn.

Mht den flygtningelejr til modtagelse og hjemsendelser i Nordafrika. Få lige den etableret først. Hæhæ, vi har jo allerede Lindholm, som aldrg bliver til noget. En dansk lejr i Afrika vil blve et 1000 gange større og dyrere projekt.

Luft! Luft! Luft! Som ganske givet giver stemmer.

Offline Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    66.2%
  • Kattemorder.
    • Vis profil
« Svar #5 Dato: Juni 06, 2019, 11:28:02 am »
Så hvis en kinesisk journalist kommer til Danmark og søger asyl, når han rammer jorden, skal han sendes tilbage? Eller skal han få en flybillet til en flygtningelejr?

Den der med modtagecentre virker fint, hvis der er tale om et stort antal flygtninge fra et lokalt geografisk område, som man så i 2015. Folk tror desværre kun, at flygtninge er sådan nogle, der kun kan komme fra Mellemøsten eller Afrika. Dem, der taler om modtagecentre, har tydeligvis aldrig arbejdet i systemet og læser vist kun avisartikler, for vi har allerede FN/UNHCR, der arbejder i de lande, hvor flygtninge opholder sig. Jeg tror ikke helt, at folk engang er klar over, hvad det kræver at drive et modtagecenter i Danmark, så jeg tør slet ikke tænke på, hvad det ville kræve at drive et centralt.
Danskere har flygtninge på hjernen uden at vide, hvad de taler om. Vi kan tale om et global flygtningesystem og et lokalt, europæisk, hvor flygtninge udgør størstedelen fra MENA-regionen. Folk fokuserer kun blindt på det sidste og tror stadig vi er som i 2015.

Godt skrevet indlæg.

Offline homofaber

• Hyper medlem
  • Activity:
    29.6%
    • Vis profil
Sv: Danmark er ikke Gud
« Svar #6 Dato: Juni 06, 2019, 11:30:18 am »

Hvor skal de så hen? Over til naboen? Det tror jeg ikke naboen bliver helt tilfreds med. I Europas øjne vil vi gøre lige som Ungarn.

Mht den flygtningelejr til modtagelse og hjemsendelser i Nordafrika. Få lige den etableret først. Hæhæ, vi har jo allerede Lindholm, som aldrg bliver til noget. En dansk lejr i Afrika vil blve et 1000 gange større og dyrere projekt.

Luft! Luft! Luft! Som ganske givet giver stemmer.

En anden grund til at de der modtagecentre er galimatias er, at antallet af flygtninge er så svingende. Man ville risikere at investere flere mio i et projekt, som ville ende med at stå halvtomt om 5-10 år. Lige nu er det Syrien, der står for det største antal lokale flygtninge, men når der kommer et boom, falder det også. Det er aldrig sket, at et flygtningeland er blevet mennesketomt.

Offline Anklageren (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
    • Vis profil
Det er slet ikke gennemtænkt
« Svar #7 Dato: Juni 06, 2019, 11:50:06 am »

Langt - langt ude i hampen

Det er ikke en afvisning af alle muslimer, som man har i Ungarn - og Socialdemokratiets forslag om en kvoteordning ligger inden for konventionerne.

Der ligger jo bare det i Socialdemokratiets forslag, at der skal indføres en kvote på indvandring, som ikke må overskrides - og det må man godt ifølge alle konventioner.

Der er ingen fjendtlighed over for indvandrere i Socialdemokratiets forslag - bare en erkendelse af, at der er grænser for, hvor mange der kan integreres.