Forfatter Emne: Hvordan tror I valget kommer til at gå?  (Læst 477 gange)

Offline Torsten Bonfils (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    19%
  • Country: aq
  • Køn: Mand
    • Vis profil
Hvordan tror I valget kommer til at gå?
« Dato: Juni 05, 2019, 01:46:37 pm »
Jeg tror at Stram Kurs ender på ca. 3% og Nye Borgerlige på 4,5%.

Klaus Riskær flopper fuldstændig og får måske 0,2%.

Kristendemokraterne kommer under spærregrænsen men får et vestjysk kredsmandat.

Venstre kommer til at få et overraskende godt resultat ligesom ved EP-valget hvor de var undervurderet i meningsmålingerne. Løkke træder ikke umiddelbart tilbage trods samlet blåt valgnederlag.

DF får en vælgerlussing og klarer sig dårligere end meningsmålingerne ligesom til EP-valget.

Å får lidt over 2%, og Uffe bliver crazy ked af det.

LA bliver halveret, og Kuglestøderen må finde sig et nyt arbejde.

SF, Radikale og Konservative får pæn fremgang.

Enhedslisten får lille fremgang.

Socialdemokratiet går frem men ikke helt så meget som meningsmålingerne har forudsagt. De var vist også lidt overvurderet i meningsmålingerne til EP-valget.

Personligt er jeg tilfreds hvis Stram Kurs og Nye Borgerlige kommer over spærregrænsen. Hvor mange mandater de får er ikke så vigtigt da i hvert fald SK vil blive holdt fuldstændig uden for indflydelse. Om Mette F. eller Lars Løkke bliver statsminister, er jeg lidt ligeglad med. Men Anklageren skal da naturligvis hånes hvis det utænkelige skulle ske at Lars Løkke fortsætter. :yes:
Jeg har lånt GuBBis 3D-briller.

Offline Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    34.2%
  • Country: 00
  • Dialektisk materialist og ateist.
    • Vis profil
Sv: Hvordan tror I valget kommer til at gå?
« Svar #1 Dato: Juni 05, 2019, 02:12:03 pm »
Personligt er jeg tilfreds hvis Stram Kurs og Nye Borgerlige kommer over spærregrænsen.

Så vil vi ikke få Løkke, da SK og NB vil sabotere Løkke.

Men det bliver sjovt med SK. De vil hurtigt få nogle landsbytossesager og så vil de glide ud i glemselen.

De Radikale vil have en regering over midten for at kunne gennemføre deres liberalistiske politik.

Offline Henrijette

• Jr. medlem
  • **
  • Activity:
    1%
    • Vis profil
« Svar #2 Dato: Juni 05, 2019, 09:10:49 pm »
Jeg tror at Stram Kurs ender på ca. 3% og Nye Borgerlige på 4,5%.

Klaus Riskær flopper fuldstændig og får måske 0,2%.

Kristendemokraterne kommer under spærregrænsen men får et vestjysk kredsmandat.

Venstre kommer til at få et overraskende godt resultat ligesom ved EP-valget hvor de var undervurderet i meningsmålingerne. Løkke træder ikke umiddelbart tilbage trods samlet blåt valgnederlag.

DF får en vælgerlussing og klarer sig dårligere end meningsmålingerne ligesom til EP-valget.

Å får lidt over 2%, og Uffe bliver crazy ked af det.

LA bliver halveret, og Kuglestøderen må finde sig et nyt arbejde.

SF, Radikale og Konservative får pæn fremgang.

Enhedslisten får lille fremgang.

Socialdemokratiet går frem men ikke helt så meget som meningsmålingerne har forudsagt. De var vist også lidt overvurderet i meningsmålingerne til EP-valget.

Personligt er jeg tilfreds hvis Stram Kurs og Nye Borgerlige kommer over spærregrænsen. Hvor mange mandater de får er ikke så vigtigt da i hvert fald SK vil blive holdt fuldstændig uden for indflydelse. Om Mette F. eller Lars Løkke bliver statsminister, er jeg lidt ligeglad med. Men Anklageren skal da naturligvis hånes hvis det utænkelige skulle ske at Lars Løkke fortsætter. :yes:

Socialdemokraterne gjorde det, overgik dårligste valg i 115 år, så mangler vi bare de radikale slæber hende i tårnet, og får alle dets krav igennem. Hun lægger ud med løftere på stribe.

Offline Anklageren

• Senior medlem
  • Activity:
    65%
    • Vis profil
« Svar #3 Dato: Juni 05, 2019, 10:35:45 pm »
Men Anklageren skal da naturligvis hånes hvis det utænkelige skulle ske at Lars Løkke fortsætter. :yes:

Det skal du naturligvis også, hvis danernes lys allerede er brændt ud  :smile1:

Offline Anklageren

• Senior medlem
  • Activity:
    65%
    • Vis profil
Du har ikke forstand på politik
« Svar #4 Dato: Juni 05, 2019, 10:54:25 pm »
Socialdemokraterne gjorde det, overgik dårligste valg i 115 år, så mangler vi bare de radikale slæber hende i tårnet, og får alle dets krav igennem. Hun lægger ud med løftere på stribe.

I 2005, 2007 og i 2011 fil socialdemokratiet færre stemmer end i 2015.

Offline GuBBi

• Administrator
  • Hyper medlem
  • Activity:
    4.2%
  • Country: dk
    • Vis profil
« Svar #5 Dato: Juni 05, 2019, 11:53:37 pm »
Nogle af dine forudsigelser holdt stik, men andre knap så meget. Som det ser ud nu kommer stram kurs slet ikke ind, hvilket jeg nu ikke begræder.
LA fortjener sine tæsk. De har været vatpikke de sdiste 4 år, og tror at liberalisme bare er noget med lavere afgifter og marginalbeskatning. Hvis det liberale projekt skal overleve, hvilket jeg synbes det bør, så kræver det nogen der kæmper for faktiske liberale værdier (Som iøvrigt er under pres) og ikke er klar til at sælge det hele for en lavere registreringsafgift.

Er lidt overrasket over at enhedslisten er gået tilbage når alternativet også gør det, men igen er det ikke noget der vil stjæle min nattesøvn.

Fra mit eget perspektiv kunne valget dårligt være gået bedre (som det ser ud i skrivende stund). Radikale bliver tungen på vægtskålen. Så kræver det bare at kølige hoveder får maksimeret indflydelsen, og ikke ødelægger det hele med latterlige ultimatummer, og Zenia Stampe stunts.

• Hyper medlem
  • Activity:
    19%
    • Vis profil
« Svar #6 Dato: Juni 06, 2019, 12:09:44 am »
Et helt igennem skrækkeligt valgresultat. Men tillykke til Anklageren og Homofaber med at indvandringen nu kan fortsætte med uformindsket styrke.

Har I egentlig nogle bud på hvorfor meningsmålingerne har ramt så galt denne gang? DF er blevet overvurderet (modsat samtlige tidligere valg) og Venstre er blevet kraftigt undervurderet.

Offline GuBBi

• Administrator
  • Hyper medlem
  • Activity:
    4.2%
    • Vis profil
« Svar #7 Dato: Juni 06, 2019, 12:14:07 am »
Det er et godt spørgsmål. Der må næsten have været nogen der i sidste øjeblik gik fra DF til venstre.

DF's nedgang alene kunne måske forklares ved nogen DF vælgere der blev hjemme fordi de allerede havde læst hvad vej vinden blæste. Har sværere ved at forklare hvorfor venstre blev undervurderet.

Offline Tigermanden

• Hyper medlem
  • Activity:
    8.6%
  • Jeg er Muslim og Kommunist.
    • Vis profil
    • DKP
« Svar #8 Dato: Juni 06, 2019, 12:20:40 am »
Det er et godt spørgsmål. Der må næsten have været nogen der i sidste øjeblik gik fra DF til venstre.

DF's nedgang alene kunne måske forklares ved nogen DF vælgere der blev hjemme fordi de allerede havde læst hvad vej vinden blæste. Har sværere ved at forklare hvorfor venstre blev undervurderet.

Befolkningen har forstået, at df og v er racister, så det er forklaringen.
Midlerne er underordnede.

Offline Anklageren

• Senior medlem
  • Activity:
    65%
    • Vis profil
« Svar #9 Dato: Juni 06, 2019, 12:22:04 am »
Et helt igennem skrækkeligt valgresultat. Men tillykke til Anklageren og Homofaber med at indvandringen nu kan fortsætte med uformindsket styrke.

Har I egentlig nogle bud på hvorfor meningsmålingerne har ramt så galt denne gang? DF er blevet overvurderet (modsat samtlige tidligere valg) og Venstre er blevet kraftigt undervurderet.

Hvis jeg selv fik lov til at bestemme, hvad jeg går ind for - så stopper vi med at give opholdstilladelse til ALLE spontane asylansøgere, som krydser grænsen.

Det er også Socialdemokratisk politik.

Muligheden for at søge spontan asyl i Danmark fjernes

Der kommer alt for mange indvandrere til at de kan integreres - så fremover skal der kun gives asyl til FN-flygtninge.

Det har hidtil været 500 årligt - og det står noget i kontrast til den afgående regering har været helt oppe på at give over 10.000 opholdstilladelser i et enkelt år.

Din stalker-ven klarede den i øvrigt ikke  :big_grin:¨

Offline Lunavecchia

• Hyper medlem
  • Activity:
    3.8%
  • Køn: Kvinde
    • Vis profil
« Svar #10 Dato: Juni 06, 2019, 01:02:09 am »
Jeg begræder såmænd heller ikke, at Rasmus Paludan ikke nåede over spærregrænsen. På den anden side kan han nu fortsat bruge sin tid på at rejse land og rige rundt for at svine muslimer til og i øvrigt bruge politiets dyrt betalte timer på denne ufornuftige måde.

Hvad Lars Løkke angår, har han ingen skam i livet? Man skulle ikke tro det, når han stædigt nægter at give slip på taburetten, men han kan jo sove på det til i morgen.

Bortset fra at jeg kan blive forarget over, at folketingskandidater kender så lidt til lovgivningen, at de absolut må tage selfies af sig selv sammen med deres kryds på stemmesedlen (jeg håber ikke, nogen af dem blev valgt ind), er jeg endnu mere forarget over de vælgere, som helt åbent står frem på TV og andre steder (så fik de lige deres 10 minutters berømmelse) og fortæller, at de bytter stemmer. Jamen er de fuldstændig rablende?
I'm a Troll

• Hyper medlem
  • Activity:
    19%
    • Vis profil
« Svar #11 Dato: Juni 06, 2019, 01:42:35 am »
Din stalker-ven klarede den i øvrigt ikke  :big_grin:¨

Det er til at græde over.

Offline genuine Troll

• Hyper medlem
  • Activity:
    4.4%
  • Køn: Kvinde
  • Trolle-rit, trolle-rut-
    • Vis profil
« Svar #12 Dato: Juni 06, 2019, 09:04:36 am »
Jeg græder os - glædestårer,  :girl_smile:
Fake profil, :girl_blum2:

Offline GuBBi

• Administrator
  • Hyper medlem
  • Activity:
    4.2%
    • Vis profil
« Svar #13 Dato: Juni 06, 2019, 10:48:54 am »
Hvad Lars Løkke angår, har han ingen skam i livet? Man skulle ikke tro det, når han stædigt nægter at give slip på taburetten, men han kan jo sove på det til i morgen.

Lars "Statsminister for enhver pris" Løkke Rasmussen. Jeg har heller aldrig set nogen klamrer sig så desperat til sin post før, men er ikke overrasket. Lur mig om han heller ikke vil nægte at gå af som formand for venstre."Politisk håndværker", vorherre bevares. Småkorrupt levebrøds-politiker.

Offline Desdicardo

• Hyper medlem
  • Activity:
    5.6%
  • Livet kan være godt.
    • Vis profil
« Svar #14 Dato: Juni 07, 2019, 11:43:38 am »

Lars "Statsminister for enhver pris" Løkke Rasmussen. Jeg har heller aldrig set nogen klamrer sig så desperat til sin post før, men er ikke overrasket. Lur mig om han heller ikke vil nægte at gå af som formand for venstre."Politisk håndværker", vorherre bevares. Småkorrupt levebrøds-politiker.

Hvorfor skulle han gå.? Venstre fik jo en kanon fremgang, det er jo ikke ligesom Anders Samuelsen der fik et katastrofevalg og måtte gå slukøret fra posterne som henholdsvis udenrigsminister og formand.
Intet er sikkert her i livet udover døden,