Forfatter Emne: Mere klima.  (Læst 3625 gange)

Offline homofaber

• Hyper medlem
  • Activity:
    30.6%
  • Country: 00
    • Vis profil
Sv: Mere klima.
« Svar #90 Dato: Juli 28, 2019, 07:25:50 pm »

Nej, vi dør måske ikke af det, men det gør rensdyr.

Dyr uddør. Det er en del af evolutionen og det er altid sket. Nogle arter uddør på grund af os mennesker og andre uddør fordi andre arter fortrænger dem eller fordi arten har mistet genetisk "momentum". Nogle dyr kan uddø, fordi de lever af føde som forsvinder af årsager som sygdomme og ikke kan gro. Det er en naturlig ting i biologien. Pandaen er en truet dyreart, fordi mennesker har fortrængt dens levested og den lever af en ensidig kost. Pandaen er nuttet og sjov, men den er ikke skabt til at være "den bedst egnet til at overleve", for den spiser kun en form for føde.
Mennesket er på alle måder en overlever. Det er kun, hvis man er religiøs og tror på dommedag, at man tror, at mennesker så nemt uddør.

Online Carlo (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    49.8%
  • Køn: Mand
  • Kattemorder.
    • Vis profil
« Svar #91 Dato: Juli 31, 2019, 01:47:18 am »
Dyr uddør. Det er en del af evolutionen og det er altid sket.

Problemet er at nu sker uddøen 100 til 1000 gange hurtigere end i de naturlige processer. Den menneskelige civilisation, og især dens udledning af drivhusgasser, er en langsommere udgave af det meteor der udryddede dinosaurerne for 65 millioner år siden.

Citér
Mennesket er på alle måder en overlever. Det er kun, hvis man er religiøs og tror på dommedag, at man tror, at mennesker så nemt uddør.

Det er da endnu mere religiøst at tro at Goldmann-Sachs, Georg Soros, Morgan Bank og hvad de nu allesammen hedder, skulle være vejen frem. I betragtning af alle de ulykker de allerede har bragt over os.
Du får ret og jeg får fred!

Online Carlo (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    49.8%
  • Kattemorder.
    • Vis profil
« Svar #92 Dato: August 30, 2019, 10:32:55 am »
Man kan ikke slutte fra enkelte vejrhændelser til generelle klimaforandringer. Men de snerper til med rekordvarme flere steder rundt omkring. Bl a Tyskland med 42,6 i Niedersachsen.

https://www.tagesschau.de/inland/hitze-165.html

Men det dør man jo ikke af.

Jeg talte lige med min niece, der er paramediciner og hun fortæller at der aldrig har været så travlt med ambulancerne, til at rykke ud til fok der bliver syge af varmen. Og det er kun 30 grader, såeeeeeeeeeeeee..............

Offline homofaber

• Hyper medlem
  • Activity:
    30.6%
    • Vis profil
« Svar #93 Dato: August 30, 2019, 11:02:36 am »
Man kan ikke slutte fra enkelte vejrhændelser til generelle klimaforandringer. Men de snerper til med rekordvarme flere steder rundt omkring. Bl a Tyskland med 42,6 i Niedersachsen.

https://www.tagesschau.de/inland/hitze-165.html

Men det dør man jo ikke af.

Jeg talte lige med min niece, der er paramediciner og hun fortæller at der aldrig har været så travlt med ambulancerne, til at rykke ud til fok der bliver syge af varmen. Og det er kun 30 grader, såeeeeeeeeeeeee..............

Men hvor mange sunde og raske overlevede ikke "varmen"? Hvor mange er døde af 30 graders varme? Hvis man ikke kan tåle 30 grader er der noget galt.
Ældre, syge, gravide og sportsfolk kan få hedeslag, men det er ikke på grund af selve varmen, men at de ikke tænker sig om.
Det er det samme, når de tager på ferie til de varmen lande og ikke kan klare det, fordi de ikke er vant til det.

Online Carlo (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    49.8%
  • Kattemorder.
    • Vis profil
« Svar #94 Dato: September 06, 2019, 06:21:02 pm »
Homo sapiens. Mennesker dør ikke at, at der bliver over 40 grader.

Lidt lommefilosofi.

Hmmmm...... nej, men det ser ud til at livsbetingelser afhænger af temperaturerne. Gennemsnitslevealderen for befolkningerne er lavere i de varme lande end i de lidt køligere. Måske er der en sammenhæng? Der er optimal temperatur.

Og Nordvesteuropa tog førerstillingen i verden i vikingetiden. Måske på grund af gode temperaturforhold?

Offline homofaber

• Hyper medlem
  • Activity:
    30.6%
    • Vis profil
« Svar #95 Dato: September 06, 2019, 06:54:47 pm »
Homo sapiens. Mennesker dør ikke at, at der bliver over 40 grader.

Lidt lommefilosofi.

Hmmmm...... nej, men det ser ud til at livsbetingelser afhænger af temperaturerne. Gennemsnitslevealderen for befolkningerne er lavere i de varme lande end i de lidt køligere. Måske er der en sammenhæng? Der er optimal temperatur.

Og Nordvesteuropa tog førerstillingen i verden i vikingetiden. Måske på grund af gode temperaturforhold?

Jeg ved ikke, om levealderen er lavere jo varmere klima. At bo i tropisk klima kan godt være forbundet med visse ulemper for eksempel infektion og sygdom. Det er en af de ting, man gør meget ud af, når man udsender soldater. Omvendt er der jo også forskel på luftfugtighed. Det ville kræve noget arbejde at finde sammenhængen mellem klima og middellevetid.
For sjov skyld tog jeg et kig på de amerikanske stater (for det er nemt at sammenligne uden andre faktorer), og der er ikke nogen sammenhæng mellem middeltemperatur og levetid i de forskellige stater. Hawaii er en af de varmeste stater, men de har også den højeste levealder. Alaska, som er en af de koldeste, kommer ind for en 35. plads. Californien ligger også hørt på temperatur og levealder. Omvendt er sydstaterne også nogle af de varmeste, men de har også den laveste levetid. Der synes slet ikke at være nogen sammenhæng mellem klima og levetid. Om det kan overføres på verdensplan ved jeg ikke, for der skal korrigeres for så mange faktorer.

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
    • Vis profil
« Svar #96 Dato: September 06, 2019, 08:26:39 pm »
Det er da endnu mere religiøst at tro at Goldmann-Sachs, Georg Soros, Morgan Bank og hvad de nu allesammen hedder, skulle være vejen frem. I betragtning af alle de ulykker de allerede har bragt over os.

Hvordan fik de ram på dig?