Forfatter Emne: Mere klima.  (Læst 2288 gange)

Offline homofaber

• Hyper medlem
  • Activity:
    43.4%
  • Country: 00
    • Vis profil
Sv: Mere klima.
« Svar #75 Dato: Juli 16, 2019, 07:42:05 pm »

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    97.4%
    • Vis profil
Rendyrket vrøvl
« Svar #76 Dato: Juli 17, 2019, 02:05:17 am »

Hvorfor står Goldman-Sachs, Morgan Bank og alle de andre så ikke i kø for at investere i vedvarende energi? Hvis det er så lovende. De har gysser der trænger til noget afkast.

Der er ikke problemer med at finansiere vindmøller  :smile1:

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    97.4%
    • Vis profil
Sv: Det er ikke sandt
« Svar #77 Dato: Juli 17, 2019, 02:48:55 am »
Citat: "Ingen ved sine fulde fem vil i dag bygge et nyt kulkraftværk. For det er mere fordelagtigt at investere i vindmøller og solceller. Men nyopførte vindmøller og solceller konkurrerer med en eksisterende flåde af kraftværker, der er afskrevet for længst. Derfor er de stadig afhængige af støtte."

Citatet er fra Michael Drexler, Head of Investors Industries i WEF, da rapporten blev udgivet. World Economic Forum (WEF) er meget anderkendt, og Michael Drexler udtalte sig i forbindelsen med udgivelsen af en rapport.

Hvorfor står Goldman-Sachs, Morgan Bank og alle de andre så ikke i kø for at investere i vedvarende energi? Hvis det er så lovende. De har gysser der trænger til noget afkast.

Citér
Det er altså forkert - at kulkraft er den eneste mulighed for hovedparten af verdens befolkning.

Hvorfor bruger hovedparten af verdens befolkning så stadigt fossil energi, hvis det er så ufordelagtigt?

Kom med mig til Thailand, når jeg tager dertil i november og fortæl alle 67, 8 millioner thaiere at det ville være bedre for dem med noget vedvarende energi.

Citér
Indien er verdens største U-land med en sjettedel af jordens befolkning - og Indien satser på vindkraft.

Haha, i Indien er der enten vindstille eller orkaner.

Hvem i Indien er i en position til at beslutte at indføre vindkraft. Og hvem i Indien er i en position til at føre en sådan beslutning ud i livet?

Indiens vindkraft er nok en fis i en hornlygte.

Meget af det er bare noget, der foregår i din fantasi, fordi du har det på fornemmelsen.

Lav da selv lidt research.

Thailand satser ikke på kulkraft - og i dag er det kun en mindre del af energiforbruget, som kommer fra kul i Thailand.

Kulindustrien klarer sig i det hele taget ikke godt økonomisk på verdensplan.
« Senest Redigeret: Juli 17, 2019, 02:50:48 am af Anklageren »

Offline Carlo (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    57.4%
  • Køn: Mand
  • Kattemorder.
    • Vis profil
Sv: Det er dig - der drømmer
« Svar #78 Dato: Juli 17, 2019, 12:25:43 pm »
Er det noget, præsten siger henne i rigssalen?

Religiøse, der spår menneskets undergang, er ikke meget anderledes end andre, der siger det samme.

Tjae.......... der har tidligere været dommedage i mindre skala. i 1362 omkom 7 600 mennesker på en nat på øen Rungholt i Vadehavet, der dengang hørte under Danmark.

http://www.din-debat.dk/index.php?topic=352.msg2918#msg2918

Her på debatten var vi tidligere inde på at nordbokolonierne i Grønland gik under. Anklageren var inde på at jorden blev udpint. Hvis det er rigtigt, har mennesker selv ødelagt deres eksistensgrundlag.

I 400-tallet halveredes Norges og Sveriges befolkninger på grund af nogle vulkanudbrud i El Salvador.

Men det mest udprægede eksempel på hvordan mennesker har undergravet deres egen eksistens er Påskeøen. Der var de 5 000 - 10 000 mennesker i  1600-talltet. I 1877 var de 111 tilbage. De havde ødelagt deres eget eksistensgrundlag og nærmest uddøde. Det er menneskeheden vat gøre nu, bare i større skala.
Du får ret og jeg får fred!

Offline Carlo (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    57.4%
  • Kattemorder.
    • Vis profil
Sv: Det er ikke sandt
« Svar #79 Dato: Juli 20, 2019, 11:06:12 pm »
Thailand satser ikke på kulkraft - og i dag er det kun en mindre del af energiforbruget, som kommer fra kul i Thailand.

Og olie. Thailand har selv lidt naturgas. Jeg har ikke tal på det det, men da man aldrig ser solfangere i Thailand, går jeg ud fra Thailands vedvarende energi skal tælles i promille. Men man kan ikke vende blikket nogen steder hen i Thailand, uden at der bygges veje til biler.

Kina har måske flest vindmøller, men ikke overraskende, fordi det er et stort land. Jeg ved ikke hvor mange promille af Kinas energiforbrug, der er vedvarende energi.

Offline Carlo (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    57.4%
  • Kattemorder.
    • Vis profil
Sv: Rendyrket vrøvl
« Svar #80 Dato: Juli 21, 2019, 01:12:20 am »

Hvorfor er verden så ikke overplastret med vindmøller? Det skal jeg sige dig: det er fordi vedvarende energi er dyrere end fosil energi.

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    97.4%
    • Vis profil
Sv: Rendyrket vrøvl
« Svar #81 Dato: Juli 21, 2019, 01:55:32 am »

Hvorfor er verden så ikke overplastret med vindmøller? Det skal jeg sige dig: det er fordi vedvarende energi er dyrere end fosil energi.

Jeg synes det går hurtigt, og hvis konventionelle brændsler ikke havde fået meget større tilskud end vindkraft får, så var det gået endnu hurtigere.

Asien er vækstområde nummer ét for vindudbygning.

Offline Carlo (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    57.4%
  • Kattemorder.
    • Vis profil
« Svar #82 Dato: Juli 26, 2019, 06:41:35 pm »
Man kan ikke slutte fra enkelte vejrhændelser til generelle klimaforandringer. Men de snerper til med rekordvarme flere steder rundt omkring. Bl a Tyskland med 42,6 i Niedersachsen.

https://www.tagesschau.de/inland/hitze-165.html

Offline homofaber

• Hyper medlem
  • Activity:
    43.4%
    • Vis profil
« Svar #83 Dato: Juli 26, 2019, 07:12:10 pm »
Man kan ikke slutte fra enkelte vejrhændelser til generelle klimaforandringer. Men de snerper til med rekordvarme flere steder rundt omkring. Bl a Tyskland med 42,6 i Niedersachsen.

https://www.tagesschau.de/inland/hitze-165.html

Men det dør man jo ikke af.

Offline Carlo (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    57.4%
  • Kattemorder.
    • Vis profil
« Svar #84 Dato: Juli 26, 2019, 08:14:31 pm »

Nej, ikke hvide mennesker. Og her kan man bare holde sig for næsen.

"Såden ser global opvarmning ud fra rummet: Skovbrande i det arktiske område er uden fortilfælde"

https://videnskab.dk/kultur-samfund/saaden-ser-global-opvarmning-ud-fra-rummet-skovbrande-i-det-arktiske-omraade-er-uden?fbclid=IwAR12a88FWacd-eLX50BOt3D5RVcgtktY12k-BLAX4zwWsr1jzdsCjq9FB44

Offline homofaber

• Hyper medlem
  • Activity:
    43.4%
    • Vis profil
« Svar #85 Dato: Juli 26, 2019, 09:10:06 pm »

Nej, ikke hvide mennesker. Og her kan man bare holde sig for næsen.

"Såden ser global opvarmning ud fra rummet: Skovbrande i det arktiske område er uden fortilfælde"

https://videnskab.dk/kultur-samfund/saaden-ser-global-opvarmning-ud-fra-rummet-skovbrande-i-det-arktiske-omraade-er-uden?fbclid=IwAR12a88FWacd-eLX50BOt3D5RVcgtktY12k-BLAX4zwWsr1jzdsCjq9FB44

Jeg har svært ved at se relevansen. Skovbrande kan opstå selv om der ikke er global opvarmning. Udledning af drivhusgasser sker jo netop ved naturkatastrofer. Dit termometer kan ikke se forskel på, om temperaturen er steget på grund af vulkaner eller biler. Vi dør ikke, fordi der er målt over 40 grader i en europæisk by.

Offline Carlo (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    57.4%
  • Kattemorder.
    • Vis profil
« Svar #86 Dato: Juli 26, 2019, 09:52:57 pm »
Jeg har svært ved at se relevansen. Skovbrande kan opstå selv om der ikke er global opvarmning.

Når der bliver varmere, bliver der også mere tørt. Så futter skovene lettere. Det kan ikke siges om netop disse skovbrande er klimarelaterede. Men der blev skrevet noget om at der var flere skovbrande de senere år.

Citér
Vi dør ikke, fordi der er målt over 40 grader i en europæisk by.

Hvem er "vi"?

Offline homofaber

• Hyper medlem
  • Activity:
    43.4%
    • Vis profil
« Svar #87 Dato: Juli 26, 2019, 11:01:32 pm »

Citér
Vi dør ikke, fordi der er målt over 40 grader i en europæisk by.

Hvem er "vi"?

Homo sapiens. Mennesker dør ikke at, at der bliver over 40 grader.

Offline Carlo (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    57.4%
  • Kattemorder.
    • Vis profil
« Svar #88 Dato: Juli 28, 2019, 03:17:01 pm »

Har du prøvet at gå ude og skulle arbejde i 40 grader?

Nej, vi dør måske ikke af det, men det gør rensdyr.

http://nyheder.tv2.dk/udland/2019-07-27-et-skraekeksempel-paa-klimaforandringer-siger-forsker-om-200-doede-rener

Offline homofaber

• Hyper medlem
  • Activity:
    43.4%
    • Vis profil
« Svar #89 Dato: Juli 28, 2019, 04:24:48 pm »

Har du prøvet at gå ude og skulle arbejde i 40 grader?

Nej, vi dør måske ikke af det, men det gør rensdyr.

http://nyheder.tv2.dk/udland/2019-07-27-et-skraekeksempel-paa-klimaforandringer-siger-forsker-om-200-doede-rener

Mennesker kan sagtens arbejde i 40 grader. Vi har et genialt svedsystem, der fjerner varmen fra kroppen. Det har dyr ikke. Er man så uheldig at få hedeslag, dør man ikke af det. Vi vil ikke uddø på grund af 40 grader. Ellers ville der ikke bo mennesker de steder, hvor der er så varmt. Du har ikke ret meget tillid til menneskets overlevelsesmulighed og tilpasningsevne. Men du er ikke den eneste - vi lever i et mageligt liv, hvor ingen har behov for at teste kroppen i de yderste ekstremer. Derfor er det et chok, når folk får sved på panden.
Og jo, jeg har løbet i langt over 40 grader. Man kan komme til et punkt, hvor man risikerer at overophede. Det er lidt det sjove; at se hvor meget man faktisk kan klare.