Forfatter Emne: Michael Mann tabte en retssag og skal betale flere klimaskeptikere  (Læst 2020 gange)

Offline Torsten Bonfils

• Hyper medlem
  • Activity:
    12.6%
  • Country: aq
  • Køn: Mand
    • Vis profil
Sv: Se det i øjnene
« Svar #30 Dato: August 30, 2019, 10:05:49 am »

Helmuth Nyborgs forskning er mangelfuld og fejlbehæftet, og derfor har der været alle de kontroverser.

Den er god med dig. Man har ikke kunnet lide de resultater han har fundet frem til, og derfor har man hver gang nedsat et udvalg til at få skovlen under ham. De har så ikke kunnet sætte en finger på hverken hans beregninger eller de anvendte data. Det eneste de kunne finde frem til er, at han har refereret til en artikel med flere forfattere, og så har han ikke fået nævnt dem alle. Udvalget konkluderer så på denne baggrund at hans arbejde er uredeligt og hans resultater forkerte.

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
  • Country: 00
    • Vis profil
Du har blind tillid til alle forskningsresultater, som du kan lide
« Svar #31 Dato: August 30, 2019, 10:43:36 am »
Der er heller ikke mange af dem  :smile1:

Du mener så, at millioner af forskere deltager i en verdensomspændende konspiration for at skjule sandheden - og så er der nogen få helte, der kæmper for at få sandheden frem - og det er bl.a. Richard Lynn, Tatu Vanhanen og Helmuth Nyborg.

Helmuth Nyborg stillede ikke overraskende op for Stram kurs - og har samarbejdet med Jens Kvorning fra Den Danske Forening - og derfor synes du - at Helmuth Nyborgs forskning er uden fejl  :blum:

Jeg synes derimod, at der er tale om en politisering af videnskaben.

Et eksempel på det "mangelfulde og fejlbehæftede" - for at gøre det mere kontant

I sin forskning har Helmuth Nyborg lavet antagelser, som bygger på, at indvandrere får børn i samme takt i Danmark, som i de lande, de kommer fra - og det er ikke en videnskabelig tilgang - for det gør de jo ikke.

Det behøver man ikke være professor for at bedømme - for det er nede på et lavere plan  :yes:

Helmuth Nyborgs forskning er mangelfuld og fejlbehæftet, og derfor har der været alle de kontroverser.

Den er god med dig. Man har ikke kunnet lide de resultater han har fundet frem til, og derfor har man hver gang nedsat et udvalg til at få skovlen under ham. De har så ikke kunnet sætte en finger på hverken hans beregninger eller de anvendte data. Det eneste de kunne finde frem til er, at han har refereret til en artikel med flere forfattere, og så har han ikke fået nævnt dem alle. Udvalget konkluderer så på denne baggrund at hans arbejde er uredeligt og hans resultater forkerte.

I 2006 blev denne forskning kritiseret for at være mangelfuld og fejlbehæftet omend ikke beviseligt uredelig af et udvalg nedsat af Aarhus Universitet bestående af tre professorer - statistikeren Jens Ledet Jensen fra Aarhus Universitet, Niels Keiding fra Københavns Universitet og Jan-Eric Gustafsson fra Göteborg Universitet.

Det er ikke blevet modsagt.
« Senest Redigeret: August 30, 2019, 10:57:11 am af Anklageren »
Jeg har ikke klaget over måden Patrioten skriver til mig på

Jeg har klaget over ANTALLET af spamindlæg.

I går den 21. februar postede Patrioten spamkommentaren 38 gange den samme dag.

Offline Torsten Bonfils

• Hyper medlem
  • Activity:
    12.6%
  • Country: aq
  • Køn: Mand
    • Vis profil
Sv: Du har blind tillid til alle forskningsresultater, som du kan lide
« Svar #32 Dato: August 30, 2019, 11:27:15 am »

Du mener så, at...

Du plejer at blive sur når jeg fortæller dig hvad du mener.

Citér
Et eksempel på det "mangelfulde og fejlbehæftede" - for at gøre det mere kontant

I sin forskning har Helmuth Nyborg lavet antagelser, som bygger på, at indvandrere får børn i samme takt i Danmark, som i de lande, de kommer fra - og det er ikke en videnskabelig tilgang - for det gør de jo ikke.

UVVU er uenige med dig:

I 2013 afgjorde UVVU sagen. Udvalget fandt at Nyborgs metodevalg faldt "indenfor forfatteres råderum"...

https://da.wikipedia.org/wiki/Helmuth_Nyborg#Sag_om_The_Decay_of_Western_Civilization

Citér
I 2006 blev denne forskning kritiseret for at være mangelfuld og fejlbehæftet omend ikke beviseligt uredelig af et udvalg nedsat af Aarhus Universitet bestående af tre professorer - statistikeren Jens Ledet Jensen fra Aarhus Universitet, Niels Keiding fra Københavns Universitet og Jan-Eric Gustafsson fra Göteborg Universitet.

Så han er altså skyldig indtil det modsatte er bevist?

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
  • Country: 00
    • Vis profil
Sv: Du har blind tillid til alle forskningsresultater, som du kan lide
« Svar #33 Dato: August 30, 2019, 12:50:06 pm »

Så han er altså skyldig indtil det modsatte er bevist?

Prøv at forhold dig til, at Helmuth Nyborg i sin forskning antog, at "indvandrere får børn i samme takt i Danmark, som i de lande, de kommer fra".

Det er en fejl, for det er ikke "videnskabeligt" at tro, tænke, mene, synes, antage, formode eller gå ud fra - man skal vide.

Helmuth Nyborg er her på samme niveau som Din-debat - og al respekt for det - men det er altså ikke videnskabeligt.

« Senest Redigeret: August 30, 2019, 12:53:12 pm af Anklageren »
Jeg har ikke klaget over måden Patrioten skriver til mig på

Jeg har klaget over ANTALLET af spamindlæg.

I går den 21. februar postede Patrioten spamkommentaren 38 gange den samme dag.