Forfatter Emne: El-løbehjul da.  (Læst 893 gange)

Online Carlo (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    63.2%
  • Country: 00
  • Køn: Mand
  • Kattemorder.
    • Vis profil
Sv: 70-årig kvinde død efter påkørsel af elscooter
« Svar #15 Dato: Juni 29, 2019, 03:59:49 am »
på Dr's seneste nyt kan man læse, at en 70-årig kvinde er død på Odense Universitetshospital, efter at hun tidligere på dagen blev ramt af en elscooter på en rulletrappe på Odense Banegård Center, oplyser Fyns Politi.

I Ekstrabladet

https://ekstrabladet.dk/112/kvinde-draebt-af-elscooter-paa-rulletrappe/7692514

En har forsøgt at køre el-løbehjul på en rulletrappe - gudhjælpemig!

Men ulykken viser netop, at med el-løbehjul er det de andre det går værst ud over. Pligt til hjelm ville ikke løse det.

Ifølge Darwin skulle de bedst egnede overleve, men el-løbehjule viser at Daewin tog fejl.
Du får ret og jeg får fred!

Offline fedt

• Hyper medlem
  • Banned!
  • Activity:
    0%
  • Tvivl er begyndelsen til visdom
    • Vis profil
« Svar #16 Dato: Juni 29, 2019, 10:15:02 am »
på Dr's seneste nyt kan man læse, at en 70-årig kvinde er død på Odense Universitetshospital, efter at hun tidligere på dagen blev ramt af en elscooter på en rulletrappe på Odense Banegård Center, oplyser Fyns Politi.

I Ekstrabladet

https://ekstrabladet.dk/112/kvinde-draebt-af-elscooter-paa-rulletrappe/7692514

En har forsøgt at køre el-løbehjul på en rulletrappe - gudhjælpemig!

Men ulykken viser netop, at med el-løbehjul er det de andre det går værst ud over. Pligt til hjelm ville ikke løse det.

Ifølge Darwin skulle de bedst egnede overleve, men el-løbehjule viser at Daewin tog fejl.

Hold nu op med at lyve og manipulere sådan, det er en elscooter det drejer sig om og selv dig i din fede brandert, må kunne se forskel på en scooter og et løbehjul-
Nogle mennesker siger, at sex er det bedste i verden; men så har de aldrig prøvet at være skidetrængende

Online Carlo (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    63.2%
  • Kattemorder.
    • Vis profil
« Svar #17 Dato: Juni 29, 2019, 03:58:32 pm »
Citat fra: fedt link=topic=9485.msg133828#msg133828 date=1561796102e
Hold nu op med at lyve og manipulere sådan, det er en elscooter det drejer sig om og selv dig i din fede brandert, må kunne se forskel på en scooter og et løbehjul-

Ups, der bængte jeg mig sel grundigt til tørre. Være endne at jeg har været professionel i branchen.

El-scooter, ja.

Offline kirstenelisabeth

• Senior medlem
  • Activity:
    1.4%
    • Vis profil
Sv: El-løbehjul da.
« Svar #18 Dato: Juli 02, 2019, 07:33:40 pm »
Det var ikke et elløbehjul, der dræbte kvinden på rulletrappen, men en elscooter ført af en handicappet mand. Men derfor er det da tragisk alligevel.

Elevatoren var ude af funktion, så den handicappede mand kørte bare ned af rulletrappen.
Uden at afvente, at der ingen var på trappen!

https://www.fyens.dk/fyn/Doedsulykke-paa-OBC-rulletrappe-Elevator-lukket-forud-for-tragedie/artikel/3362983

Online Carlo (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    63.2%
  • Kattemorder.
    • Vis profil
« Svar #19 Dato: August 08, 2019, 04:57:45 am »
El.-løbehjulene er næsten dagligt i medierne. Og ikke for noget positivt. Der er mange ulykker og ulykkerne rammer typisk ikke køreren selv. For så ville jeg være ligeglad. Ligesom jeg er komplet ligeglad hvis en løbehjulskører kommer galt afsted i påvirket tilstand. Men 80% af ulykkerne rammer børn, ældre og handicappede.

Dem der mest er til debat, er løbehjulene til udlejning. Men nu kommer der flere el-løbehjul som private anskaffer sig. Knap så stort et problem, da de ikke ligger og flyder, men ejeren paaser på det og folder det sammen til at have i hånden og stille det i entreen. Men hvordan med forsikring?

Men udlejningsløbehjulene? De kan ikke forbydes, for hvem lan forbyde en ejer at låne sit løbehjul ud, som han kan låne alt muligt andet ud. Det løb er kørt.

https://www.dr.dk/nyheder/indland/folk-pa-ellobehjul-styrter-pa-stribe-i-hovedstadsomradet

I enhedslisten er de ikke altid alt for kloge. Fungerende bygge- og teknikborgmester i København, Karina Vestergård Madsen fra Enhedslisten mener

Hun vil presse på for, at der skrides ind mod elløbehjulene for eksempel med krav om, at de påmonteres alkolås, og at der indføres en hastighedsgrænse på seks kilometer i timen i dele af København.

Ha-ha, man kan bare få en anden til at puste i alkolåsen. Og hvordan skulle en lokal hastighedsgrænse håndhæves?

I Tykland gå man måske mere virksomt til værks, fordi i nogle zoner vil der blive forbud med både at køre på el-løbehjul og parkere dem. Det vil nok være virksomt, hvis overtrædelser følges op af øjeblikkelig konfiskation. Og såan noget plejer tyskerne ikke at være blege for at gennemføre.

Offline Lunavecchia

• Hyper medlem
  • Activity:
    4.8%
  • Country: dk
  • Køn: Kvinde
    • Vis profil
« Svar #20 Dato: August 08, 2019, 10:49:18 pm »
El.-løbehjulene er næsten dagligt i medierne. Og ikke for noget positivt. Der er mange ulykker og ulykkerne rammer typisk ikke køreren selv. For så ville jeg være ligeglad. Ligesom jeg er komplet ligeglad hvis en løbehjulskører kommer galt afsted i påvirket tilstand. Men 80% af ulykkerne rammer børn, ældre og handicappede.

Jeg er heldigvis endnu ikke kommet i karambolage med el-løbehjul - men nu orienterer jeg mig også, så godt jeg kan, når jeg færdes på cykel - uden musik og andet godt i ørerne.

Men udover alle de øvrige problemer, har det vist sig, at førere af el-løbehjul har mere end svært ved at overholde færdselsloven i forhold til at give tegn, når de drejer til højre eller venstre eller stopper helt, fordi det er temmelig umuligt at holde balancen, hvis man slipper styret med den ene hånd.

Så jeg siger mange tak til Erik Birk Olesen fra LA, der var så begejstret for disse tingester uden at have fantasi til at forudse konsekvenserne  :dash2:

I'm a Troll

Online Carlo (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    63.2%
  • Kattemorder.
    • Vis profil
« Svar #21 Dato: September 10, 2019, 10:07:05 pm »
El-løbehjul er ikke nymodens. Her et far 1916.