Forfatter Emne: El-løbehjul da.  (Læst 1046 gange)

Online Carlo (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    49.2%
  • Country: 00
  • Køn: Mand
  • Kattemorder.
    • Vis profil
El-løbehjul da.
« Dato: Juni 02, 2019, 10:03:47 am »
I Helsingborg i Sverige er der sket et dødsfald på el-løbehjul, just tre dage efter de blev tilladt.

https://www.dr.dk/nyheder/udland/svensk-mand-draebt-i-trafikulykke-med-elloebehjul

Intet problem. Her var det ham der kørte el-løbehjulet det gik værst ud over. Men der er opmærksomhed ude i Europa over el-løbehjul. Der sker mange dødsulykker og de er storleverandører til skadestuerne.

I DK har de været tilladt siden januar, men kun til kørsel på cykelstier.

Tjaeeeee..... Gad vide hvordan man vil stoppe den udvikling? Man kan forbyde dem, men det ville være en smal sag at købe dem i udlandet. Og at regulere deres færden, vil være en umulig opgave for myndighderne. De vil køre på fortove og gågader alligevel. Og så bliver de farlige for især ældre medborgere. På cykelstierne er de farlige for cyklister.
Du får ret og jeg får fred!

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
    • Vis profil
Sv: El-løbehjul da.
« Svar #1 Dato: Juni 02, 2019, 01:37:05 pm »
Mange kranieskader kunne sikkert undgås, hvis man benyttede hjelme, men det gør kun få.

Offline Torsten Bonfils

• Hyper medlem
  • Activity:
    9.2%
  • Country: aq
    • Vis profil
« Svar #2 Dato: Juni 02, 2019, 02:05:14 pm »
De er ikke farligere end Carlo på sin elcykel.
cuckelicuck

Online Carlo (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    49.2%
  • Kattemorder.
    • Vis profil
« Svar #3 Dato: Juni 02, 2019, 04:14:01 pm »

Elsygler er faktisk overrepræsenteret i ulykker. Men forskellen er her, at det er syglisten selv det går ud over. Med el-løbehjul går det værst ud over dem de rammer.

Det samme med at tale i mobiltelefon på syglen. Det er forbudt, men kan ikke hidse mig op, for det er den der forsynder sig det går ud over. Modsat at tale mobiltelefon i bil. Da går det ud over andre sagesløse.

Offline El_Nino

• Hyper medlem
  • Activity:
    2.8%
  • Country: dk
  • Vejen skal altid være snorlige og fremad
    • Vis profil
« Svar #4 Dato: Juni 03, 2019, 05:19:51 pm »

Elsygler er faktisk overrepræsenteret i ulykker. Men forskellen er her, at det er syglisten selv det går ud over. Med el-løbehjul går det værst ud over dem de rammer.

Det samme med at tale i mobiltelefon på syglen. Det er forbudt, men kan ikke hidse mig op, for det er den der forsynder sig det går ud over. Modsat at tale mobiltelefon i bil. Da går det ud over andre sagesløse.
Citér

Men du bor jo i Thailand - Ikkke? Så hvo¨for din kommentar til ulykke????  :l_daisy: :JC_piano:
Tænk altid én gang til over det, før du gør det!

Offline kirstenelisabeth

• Senior medlem
  • Activity:
    1%
    • Vis profil
« Svar #5 Dato: Juni 03, 2019, 05:59:09 pm »
Vil bare sige, at jeg synes også, at det er smadderirriterende med elløbehjul på fortovet,
og nu også på Strøget. Politiet måtte gerne bruge flere ressourcer på at give bøder til
folk på elløbehjul og cykler, som ikke overholder færdselsreglerne.

Offline Lunavecchia

• Hyper medlem
  • Activity:
    0.6%
  • Køn: Kvinde
    • Vis profil
« Svar #6 Dato: Juni 04, 2019, 12:06:07 am »
Vil bare sige, at jeg synes også, at det er smadderirriterende med elløbehjul på fortovet,
og nu også på Strøget. Politiet måtte gerne bruge flere ressourcer på at give bøder til
folk på elløbehjul og cykler, som ikke overholder færdselsreglerne.
Enig!
De private udbydere af elløbehjul markedsfører sig med, at de er "grønne".
Bullshit!
Hvis endelig man skal være "grøn" cykler man på en ganske almindelig gammeldags cykel. hvor man selv tramper i pedalerne -og det gør jeg selv, så længe jeg kan.

Men bortset fra det støder jeg også på folk på elløbehjul på cykelstien,som ikke mener, at de gængse færdselsregler gælder for dem selv - og så må alle andre bare rette  ind og vige.

I'm a Troll

Online Carlo (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    49.2%
  • Kattemorder.
    • Vis profil
« Svar #7 Dato: Juni 04, 2019, 07:55:44 am »
Mange kranieskader kunne sikkert undgås, hvis man benyttede hjelme, men det gør kun få.

Problemet er her, at det typisk ikke er føreren selv det går værst ud over. Cyklister og fodgængere er meget udsatte. En ældre med borger som bliver ramt - uha.

Offline Lunavecchia

• Hyper medlem
  • Activity:
    0.6%
    • Vis profil
« Svar #8 Dato: Juni 04, 2019, 01:31:03 pm »
Jeg har flere gange set børn køre på elløbehjul, endda to på ét løbehjul, så jeg tjekkede lige reglerne. Børn under 15 år må kun benytte dem i selskab med en voksen over 18 år.
I'm a Troll

Offline kirstenelisabeth

• Senior medlem
  • Activity:
    1%
    • Vis profil
« Svar #9 Dato: Juni 09, 2019, 07:51:18 pm »
Jeg har lige været til ballet ved skuespilhuset ud mod havnen, i København.

Det var flot. Men på vejen hjem gik jeg på træbroen ved skuespilhuset, hvor der normalt aldrig
er cykler eller andre køretøjer på hjul. Lige pludselig kommer der et elløbehjul kørende for fuld
fart, bagfra og alt for tæt på mig, med to store drenge på. Drengene havde mørkt hår, men der er
også lyshudede drenge, der kører vildt på løbehjulene.

Hold kæft, de løbehjul er en plage, du kan som fodgænger ikke gå nogen steder, hvor der er fladt,
uden at risikere at blive kørt ned-og der er ikke noget politi til at gribe ind, nogensinde. Det har de
ikke ressourcer til.

Her er erfaringer fra Californien angående elløbehjul:https://jyllands-posten.dk/livsstil/familiesundhed/karenlyager/ECE11235560/efter-1-aar-med-eloebehjul-boom-i-skader-dovenskab-og-kaos/

Online Carlo (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    49.2%
  • Kattemorder.
    • Vis profil
« Svar #10 Dato: Juni 16, 2019, 05:52:38 pm »
Hold kæft, de løbehjul er en plage, du kan som fodgænger ikke gå nogen steder, hvor der er fladt,
uden at risikere at blive kørt ned-og der er ikke noget politi til at gribe ind, nogensinde.

Nemlig. Myndighederne kan intet gøre. Der er så mange af dem og de smutter nemt fra politiet.  Dem der har været oppe debatten, er udlejningsløbehjul. Men der kan ventes at der snart komme privat anskaffede løbehjul i gaderne. De kan både være kraftigere, og det er en smal sag at omgå spærringen på 20 km/t.

Online Carlo (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    49.2%
  • Kattemorder.
    • Vis profil
« Svar #11 Dato: Juni 16, 2019, 07:19:26 pm »
Den perfekte cocktail. El-løbehjul kører over for rødt og rammer politimotorcykel med udrykning.

https://ekstrabladet.dk/112/el-loebehjul-koerer-over-for-roedt-og-ind-i-politi-motorcykel/7673778

Viser bare hvilken lovløshed der følger med el-løbehjulene.

Offline Lunavecchia

• Hyper medlem
  • Activity:
    0.6%
    • Vis profil
« Svar #12 Dato: Juni 16, 2019, 09:54:40 pm »
Den perfekte cocktail. El-løbehjul kører over for rødt og rammer politimotorcykel med udrykning.

https://ekstrabladet.dk/112/el-loebehjul-koerer-over-for-roedt-og-ind-i-politi-motorcykel/7673778

Viser bare hvilken lovløshed der følger med el-løbehjulene.

Jeg opdagede en ikke helt ufornuftig artikel om el-løbehjul i Berlingeren:
Jeg citerer en kort sekvens:

"Løbehjulet er for de dovne, som kun lige orker at flytte deres store røv op på et bræt og videre ind i det næste magelige transportmiddel.
Løbehjulet er kort sagt for dem, der hverken gider cykle eller gå.
Og måske heller ikke er blevet helt voksne."

https://www.berlingske.dk/aok/ash-loebehjul-hoerer-ikke-til-i-trafikken-men-paa-en-legeplads

I øvrigt er jeg også træt af cyklister, der kører alle mulige steder, hvor de ikke hører hjemme, enten det så er på fortove eller i fodgængerovergange.

Lige så træt er jeg af, at rekreative områder, som tidligere var forbeholdt fodgængere, nu skal deles med cyklister, der kører som om Fanden var i røven på dem.
I'm a Troll

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
    • Vis profil
70-årig kvinde død efter påkørsel af elscooter
« Svar #13 Dato: Juni 29, 2019, 02:14:58 am »
på Dr's seneste nyt kan man læse, at en 70-årig kvinde er død på Odense Universitetshospital, efter at hun tidligere på dagen blev ramt af en elscooter på en rulletrappe på Odense Banegård Center, oplyser Fyns Politi.

Online Carlo (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    49.2%
  • Kattemorder.
    • Vis profil
« Svar #14 Dato: Juni 29, 2019, 03:53:21 am »
"Løbehjulet er for de dovne, som kun lige orker at flytte deres store røv op på et bræt og videre ind i det næste magelige transportmiddel.
Løbehjulet er kort sagt for dem, der hverken gider cykle eller gå.
Og måske heller ikke er blevet helt voksne."

Men det lyder da godt at man lige kan nuppe sit el-løbehjul ned til stationen eller busstoppestedet. Langt hurtigere end at gå og man kan klappe den sammen og have den som håndbaggage. Det kan man ikke med syglen og så er det meget mere miljøvenligt end at tage bilen.

Men debatten i øjeblikket drejer sig om udlejningsløbehjul. Javel, man kan nemt forbyde de firmaer der udlejer dem. Men nu kommer private el-løbehjul på banen. De er lige så farlige, men dem vil folk dog ikke smide fra sig og forpeste overalt

Når jeg fortæller om min el-syggel får jeg undertiden revet i næsen at jeg er doven. Det er nok rigtigt at jeg er det, men sagen er at jeg sygler meget mere og får meget længere rækkevidde, og dermed meget mere motion. Jeg kan nemt komme til, hvor jeg ellers måtte tage bussen.