Forfatter Emne: Klima  (Læst 2555 gange)

Online Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    50.2%
  • Country: 00
  • Køn: Mand
  • Kattemorder.
    • Vis profil
Sv: Klima
« Svar #60 Dato: August 02, 2019, 01:17:24 am »
Carlo påstod jo også meget skråsikkert, at Sachs og Morgang ikke investerede i vedvarende energi - fordi han siger, at det er nogle værre kapitalister som kun ønsker at brænde og ose med fossile energikilder.

Du får ret og jeg får fred!

Offline Anklageren (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
    • Vis profil

Online Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    50.2%
  • Kattemorder.
    • Vis profil
« Svar #62 Dato: August 03, 2019, 02:18:17 am »
Der har været en varmebølge i Grønland, der har givet afsmeltning af isen uden sidestykke. Nej, man kan ikke slutte fra enkelte vejrhændelser til generelle klimaforandringer. Men i det samlede billede, med mange varmebølger over hele den nordlige hemisfære.

https://www.iflscience.com/environment/217-billion-tons-of-greenland-ice-melted-during-the-july-heatwave/?fbclid=IwAR2aKrHgL4Ifm-TAkZjeT351cNh8pO0AnluOYUWO91QXp7YKcBSTsq6mNs8

"This year’s thaw out has undoubtedly been given a boost by the tirade of heatwaves that have swept across the Northern Hemisphere, most notably in Europe. As climate scientists have shown, the unusual intensity of these record-smashing heatwaves is a symptom of human-induced climate change."

Og værre endnu: Isen afviser solens indstråling og sender den tilbage i rummet. Det gør afsmeltet jord ikke. En effekt der vil fortsætte i årtusinder selv om udslippet af CO2 blev stoppet i dag.

Og tørken har givet mange skovbrande på den nordlige halvkugle. I Sibirien er der omfattende skovbrande.

https://www.themoscowtimes.com/2019/07/29/siberian-wildfires-swell-to-crimea-sized-area-authorities-say-extinguishing-them-is-pointless-a66608

Online Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    50.2%
  • Kattemorder.
    • Vis profil
« Svar #63 Dato: August 04, 2019, 03:27:16 am »
Der er ingen interesse for klimaspørgsmålet. Muslimer er også mere fingernemt. Men så fik jeg

det sidste ord!

Offline Anklageren (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
    • Vis profil
« Svar #64 Dato: August 06, 2019, 05:16:20 pm »
Der er ingen interesse for klimaspørgsmålet. Muslimer er også mere fingernemt. Men så fik jeg

det sidste ord!

Du er også dum nok til at tro, at hvis man går ind for grundloven, så elsker man islam  :bad:

Online Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    50.2%
  • Kattemorder.
    • Vis profil
« Svar #65 Dato: August 11, 2019, 01:09:15 am »

Fint, men for det første kræver det en firdobling af Danmarks areal. For det andet vil det kræve kunstgødning.

Må vi se en matematisk beregning - der begrunder, at vi skal blive ved med at svine løs - eller foregår det i fantasiland?

Jeg ved bare at i Tyskland, bruger de bio-ethanol på livet løs, men med ringe effekt på den samlede energiforsyning og med stigende forbrugerpriser på strøm, til følge. Det tyske "Energiewende" efter ulykken på fukishima atomkraftværket har været dyrt for de tyske forbrugere. Og kun ført til lidt mindre Co2-udslip.

jEG VED BARE AT

Offline Anklageren (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
    • Vis profil
« Svar #66 Dato: August 11, 2019, 01:37:00 am »
På den anden side er det allerede i dag muligt at fremstille elektricitet i stor skala i et moderne samfund helt uden at bruge fossile brændstoffer.

Danmark har været et foregangsland i vindmølleindustrien, og det har danskerne tjent kassen på

Eksporten er siden 2006 steget med 36 pct. til 54,4 mia. kr. i 2017.

Vindindustrien stod i 2017 for 6,7% af den samlede danske vareeksport.

Til sammenligning står landbruget for en samlet eksport på 166 mia. kr. (2017).

Eksportindtægterne fra vindmølleindustrien udgør altså i kroner og ører cirka en tredjedel af værdien af den samlede landbrugseksport.

I 2017 var antallet af fuldtidsbeskæftigede i vindmøllebranchen på 33.662.

Til sammenligning udgør beskæftigelsen i landbruget ca. 190.000 personer inklusiv beskæftigede i relaterede og afledte erhverv som slagterier og transportbranchen.

« Senest Redigeret: August 11, 2019, 01:57:26 am af Anklageren »

Online Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    50.2%
  • Kattemorder.
    • Vis profil
« Svar #67 Dato: August 22, 2019, 12:09:18 pm »
Mit klimabud: udryd alle hunde og katte i verden. Det ville reducere CO-2-udslippet betragteligt og øjeblikkeligt. Plus reducere andre belastninger.

Offline Anklageren (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
    • Vis profil
Hunde og katte udleder ikke CO2
« Svar #68 Dato: August 22, 2019, 12:37:18 pm »
Mit klimabud: udryd alle hunde og katte i verden. Det ville reducere CO-2-udslippet betragteligt og øjeblikkeligt. Plus reducere andre belastninger.

CO2 befinder sig i et kredsløb. I princippet ligesom vand.

Vandet fordamper fra havene, og bliver til skyer. Det regner, og vandet løber gennem bække, åer og floder tilbage til havet igen - hvor det fordamper osv.

Vandstanden i havene stiger altså ikke, når det regner  :smile1:

Det er noget lignende med CO2.

Når man taler om at mennesket udleder CO2, så dækker det over, at man afbrænder olie, gas og kul - med det resultat - at den CO2 - som ellers først pø om pø ville ende i atmosfæren i løbet af millioner af år - pludselig kommer tilbage i kredsløbet.

På den måde bliver CO2 indholdet i atmosfæren midlertidig forhøjet.

« Senest Redigeret: August 22, 2019, 01:04:55 pm af Anklageren »