Forfatter Emne: Må vi være her ...  (Læst 238 gange)

Offline lyjse (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    4%
    • Vis profil
Må vi være her ...
« Dato: Maj 02, 2019, 11:32:54 am »
Temaet for festen var ”verdens helte”, men parret måtte midt under festen gå i bad og vaske den brune farve af, da flere af de tilstedeværende følte sig krænkede. Herunder flere lærere.

- Jeg talte med tre-fire lærere, som syntes, at det havde et racistisk udtryk, eller i hvert fald godt kunne forstå, hvis andre ville opfatte det som racistisk. De talte om blackface, siger Emma Barslund-Gade til Jyllands-Posten

___

Foruden enkelte lærere på skolen blev parret og særligt Emma Barslund-Gades ven konfronteret af fire piger på skolen. De er selv mørke i huden og fandt udklædningen upassende

Citat slut

Må vi være her, i vores eget land ? Er det ikke på tide, at få sat de muslimer på plads !

http://nyheder.tv2.dk/samfund/2019-05-02-elever-hetzet-for-udklaedning-til-gymnasiefest-bedt-om-at-vaske-sig

Online Lunavecchia

• Hyper medlem
  • Activity:
    3.4%
  • Country: dk
  • Køn: Kvinde
    • Vis profil
Sv: Må vi være her ...
« Svar #1 Dato: Maj 03, 2019, 02:03:16 am »
Temaet for festen var ”verdens helte”, men parret måtte midt under festen gå i bad og vaske den brune farve af, da flere af de tilstedeværende følte sig krænkede. Herunder flere lærere.

- Jeg talte med tre-fire lærere, som syntes, at det havde et racistisk udtryk, eller i hvert fald godt kunne forstå, hvis andre ville opfatte det som racistisk. De talte om blackface, siger Emma Barslund-Gade til Jyllands-Posten

___

Foruden enkelte lærere på skolen blev parret og særligt Emma Barslund-Gades ven konfronteret af fire piger på skolen. De er selv mørke i huden og fandt udklædningen upassende

Citat slut

Må vi være her, i vores eget land ? Er det ikke på tide, at få sat de muslimer på plads !

http://nyheder.tv2.dk/samfund/2019-05-02-elever-hetzet-for-udklaedning-til-gymnasiefest-bedt-om-at-vaske-sig
Er du dummere end andre folks børn?
Man skulle tro det.

Hvem følte sig krænkede? Nogle få som henviste til fænomenet "Blackfacing" - hvide som maler sig sorte for at illustrere sorte (deres helte som i dette tilfælde var Barack og Michelle Obama)

Intet i artiklen indikerer, at det specifikt var muslimer, som følte sig krænkede. Man skulle fandme tro, at du kunne læse det, der står mellem linjerne, men heller ikke det er du i stand til.
I'm a Troll

Offline Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    28.2%
  • Country: 00
  • Køn: Mand
  • Dialektisk materialist og ateist.
    • Vis profil
« Svar #2 Dato: Maj 03, 2019, 07:17:08 am »
"Blackfacing" er under alle tilfælde nedladende overfor de sorte og mørke.

Offline Phil

• Hyper medlem
  • Activity:
    6%
  • Country: ph
    • Vis profil
« Svar #3 Dato: Maj 03, 2019, 09:19:10 am »
"Blackfacing" er under alle tilfælde nedladende overfor de sorte og mørke.

Så er "whitefacing" hvor bl.a. Thailændere o.a. smører noget hvidt stads i hovedet (de siger det køler) og som du jo tit må have set i Thailand og andre steder i østen måske også nedladende over for de hvide ? - og danske pigers røde pudder på kinderne nedladende over for indianerne ?

« Senest Redigeret: Maj 03, 2019, 09:21:04 am af Phil »
Ser frem til at jordens befolkning reduceres til ca. 1% af det nuværende antal, i håb om at planeten så har en chance for at overleve.

Offline Bindesbøll

• Nyt medlem
  • *
  • Activity:
    1%
    • Vis profil
« Svar #4 Dato: Maj 03, 2019, 11:12:24 am »
Ååh, hold nu kæft med alt det 'krænkeri', man kan jo snart ikke slå en skid uden en eller anden sart mimose bliver frygteligt 'krænket'  :ROFL:

Denne lille møgunge krænker sikkert en masse somaliske skibspirater:

Offline lyjse (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    4%
    • Vis profil
« Svar #5 Dato: Maj 03, 2019, 04:47:54 pm »

___

Citat slut

Er du dummere end andre folks børn?
Man skulle tro det.

Hvem følte sig krænkede? Nogle få som henviste til fænomenet "Blackfacing" - hvide som maler sig sorte for at illustrere sorte (deres helte som i dette tilfælde var Barack og Michelle Obama)

Intet i artiklen indikerer, at det specifikt var muslimer, som følte sig krænkede. Man skulle fandme tro, at du kunne læse det, der står mellem linjerne, men heller ikke det er du i stand til.

Lunavecchia  jeg syntes du skal pudse dine briller  :blum:

Offline Phil

• Hyper medlem
  • Activity:
    6%
  • Country: ph
    • Vis profil
« Svar #6 Dato: Maj 03, 2019, 05:45:40 pm »

Lunavecchia bruger solbriller, - brune, - så er vi alle ens.

Ser frem til at jordens befolkning reduceres til ca. 1% af det nuværende antal, i håb om at planeten så har en chance for at overleve.

Offline Tigermanden

• Hyper medlem
  • Activity:
    17%
  • Jeg er Muslim og Kommunist.
    • Vis profil
    • DKP
« Svar #7 Dato: Maj 03, 2019, 09:44:20 pm »
Ååh, hold nu kæft med alt det 'krænkeri', man kan jo snart ikke slå en skid uden en eller anden sart mimose bliver frygteligt 'krænket'  :ROFL:

Denne lille møgunge krænker sikkert en masse somaliske skibspirater:

Som Muslim bliver jeg krænket over din indstilling til somaliere. Som om der er noget sjovt ved at udstille en hel folkegruppe på den måde. Det er typisk den danske strukturelle racisme, hvor det bare gælder om at være så ubehagelig som muligt over for andre. Åbn da lidt op mod alt det nye, min ven. Det er faktisk sådan, man vokser som mennesker. Vidste du eksempelvis, at den første urokse blev tæmmet i netop Somalia? Der er meget, vi kan lære af de mennesker som det grissefarvede, kedelige folkefærd, vi er. Det er vanvittigt spændende!

:aww: :Cherna_29:
Midlerne er underordnede.

Offline lyjse (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    4%
    • Vis profil
« Svar #8 Dato: Maj 03, 2019, 09:46:46 pm »

Jeg tror du har ret  :girl_cool:

Offline Tigermanden

• Hyper medlem
  • Activity:
    17%
    • Vis profil
    • DKP
« Svar #9 Dato: Maj 03, 2019, 09:49:00 pm »

Jeg tror du har ret  :girl_cool:

Du er en spindoktor-profil, der er styret af personerne, der stod bag Danskernes Parti, som normalt ikke har meget at sige i debatten andet end komme med nogle forsøg på at forplumre vandene.

Offline Bindesbøll

• Nyt medlem
  • *
  • Activity:
    1%
    • Vis profil
« Svar #10 Dato: Maj 04, 2019, 06:37:22 am »
Åbn da lidt op mod alt det nye, min ven.

Vær helt klar over at jeg IKKE er din ven!  :bad:

Hvis jeg kunne, så ville jeg med glæde skide dig i halsen - og tørre min røv i din turban bagefter!

Offline Tigermanden

• Hyper medlem
  • Activity:
    17%
    • Vis profil
    • DKP
« Svar #11 Dato: Maj 04, 2019, 06:59:46 am »
Åbn da lidt op mod alt det nye, min ven.

Vær helt klar over at jeg IKKE er din ven!  :bad:

Hvis jeg kunne, så ville jeg med glæde skide dig i halsen - og tørre min røv i din turban bagefter!

Hvad gælder dog ophidselsen?

Du er vist alligevel ikke helt ny på debatten ...
« Senest Redigeret: Maj 04, 2019, 07:02:39 am af Tigermanden »

Offline Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    28.2%
  • Dialektisk materialist og ateist.
    • Vis profil
« Svar #12 Dato: Maj 05, 2019, 08:32:35 am »
Så er "whitefacing" hvor bl.a. Thailændere o.a. smører noget hvidt stads i hovedet (de siger det køler) og som du jo tit må have set i Thailand og andre steder i østen...............

Det er noget talkum og creme med talkum. Nogle gange har de også sorte masker af termonylon. Det siger de også køler. Djævleyngel er og bliver de.

Citér
.......... måske også nedladende over for de hvide ? -

Jeg er da ligeglad. Jeg vender bare ryggen til og lader dem om resten. (Det skulle nogle flere gør. Det letter.)

Men der er kroning af den nye konge i Thailand i disse dage. Utroligt hvad staklen skal slæbes igennem over tre dage. Bl a en munk der hælder helligt vand ned af ryggen på ham.

Og så bliver der krøbet. Selv generalerne,  premierministeren og dronningen skal komme krybende hen til hans fødder. Endelig skal kongen selv krybe for Buddha.

Altsammen meget værre end muslimerne.

Og kongen interesserer sig ikke en døjt for Thailand. Han bor mest i Tyskland.

Altsammen måske meget godt. Så har de det at gå op i, i stedet for at ryge i struben på hinanden.

Puha, i 40 graders varme.

« Senest Redigeret: Maj 05, 2019, 09:15:53 am af Carlo »