Forfatter Emne: Min sympati her........  (Læst 537 gange)

Offline Carlo (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    56.6%
  • Country: 00
  • Køn: Mand
  • Kattemorder.
    • Vis profil
Min sympati her........
« Dato: April 26, 2019, 12:51:36 pm »
(Cat-lovers frarådes at læse videre.)

I Australien dræber man katte! 
De skal udryddes, fordi de truer mange oprindelige arter i den australske fauna.

https://www.nytimes.com/2019/04/25/magazine/australia-cat-killing.html?action=click&module=Top+Stories&pgtype=Homepage&fbclid=IwAR03aoRQw_wiS4IBX1zaqVZjowb48h3VKXLhtC0RLvG-wpE0zYL9Lh9EYt8

Sådan noget vækker vrede, for de søde dyr........

Og så er der dog-lovers. De er værre endnu. I Kina spiser de hunde, ved dog-loverne en masse om. Så en kreativ kenesisk gut postede på Facebook at han var sulten og ikke havde penge til mad. Og fortalte at i morgen ville han slagte og spise sin hund. Det kom ud og 'gik viralt' blandt hundeelskere. Som tilbød at købe hunden fri. Han blev rig, kineseren og der blev til et nyt stort hus.

Du får ret og jeg får fred!

Offline Torsten Bonfils

• Hyper medlem
  • Activity:
    21%
  • Country: aq
    • Vis profil
Sv: Min sympati her........
« Svar #1 Dato: April 26, 2019, 01:04:14 pm »
Selvom jeg elsker katte, så har jeg fuld forståelse for at de udgør et problem i Australien og at man skyder dem.
Danmark frit for marmorkrebs.

Offline ChatGirl

• Nyt medlem
  • *
  • Activity:
    0%
  • Country: dk
  • Køn: Kvinde
  • Ingen bliver klogere af kun at lytte til dem selv!
    • Vis profil
« Svar #2 Dato: April 30, 2019, 09:32:37 am »
Katte har flere steder i både Australien og New Zeeland næsten udryddet oprindelige dyrearter - især de mange fugle der ikke kan flyve er udsat, så at man afliver dem er oki med mig - katte er en innovassiv art i de lande og er derfor self et skadedyr
BTW så syns jeg osse at man herhjemme ikke gør nok for at komme de mange vildkatte til livs, ja de er søde og nuttede og tager rotter og mus, men mange steder er der seriøst alt for mange af dem, som tit er triste "ofre" for møgdumme mennesker som tror at man bare anskaffer sig et dyr og når man er trær af det, så lukker man det bare ud i naturen

Offline Carlo (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    56.6%
  • Country: 00
  • Kattemorder.
    • Vis profil
« Svar #3 Dato: Maj 06, 2019, 04:44:01 pm »
BTW så syns jeg osse at man herhjemme ikke gør nok for at komme de mange vildkatte til livs, ja de er søde og nuttede og tager rotter og mus,...........

De tager ikke rotter. Og mus trænger vi til flere af.

Citér
........................ men mange steder er der seriøst alt for mange af dem, som tit er triste "ofre" for møgdumme mennesker som tror at man bare anskaffer sig et dyr og når man er trær af det, så lukker man det bare ud i naturen

Jeg for står ikke denne evige interesse for ånds- og sjælløse dyrs skæbne. Dyr er et forbrugsgode som alt andet. Når amn er træt af det, skiller man sig af med det. Som en bananskræl, en øldåse eller en mælkekarton.
Du får ret og jeg får fred!