Forfatter Emne: Som ræven og gæssene  (Læst 609 gange)

Offline homofaber

• Hyper medlem
  • Activity:
    41.8%
  • Country: 00
    • Vis profil
Sv: Som ræven og gæssene
« Svar #15 Dato: April 09, 2019, 09:22:51 pm »
Det er ikke kun dumt, fordi du sympatiserer med terrorister, men også fordi du er hamrende dobbeltmoralsk.

Det vil så sige, at du forsvarer konfiskationer af colombianske bønders jord?

Jeg har ikke undersøgt, om det passer. Du har påstået det og postet nogle billeder af betjente, som ikke har noget med bønder og deres jord at gøre. Men det er altså en god ting at tjekke det, som du poster for du har det med at slå hjernen fra i tide og utide.
Jeg kan bare konstatere, at du fryder dig over, at palæstinensere bliver fordrevet fra deres hjem eller får med kugler, når de sætter sig imod. Så du skal ikke komme med dit kommunistpis eller de væmmelige kapitalister, der fordriver dine bønder fra deres jord. Det er dobbeltmoralsk og falsk.

Offline homofaber

• Hyper medlem
  • Activity:
    41.8%
    • Vis profil
« Svar #16 Dato: April 09, 2019, 09:27:23 pm »
Jeg glemte også at nævne den islamiske revolution i Iran. Ali Shariate modellerede sit teori om wilayat al faqih efter forbillede af oktoberrevolutionen, men kunne ikke kalde det kommunistisk. Men essensen var det samme; at få smidt de onde kapitalister på porten, som havde installeret en vestlig diktator og udnyttede befolkningen.

Den islamiske revolution i iran var en direkte følge af kuppet i 1953 mod den demokratisk valgte premierminister Mosaddeq. Under hans styre havde Iran nationaliseret olieindustrien for at olierigdommene skulle komme Irans befolkning til gavn. Tro ikke de er søde når modreaktionen kommer.

Nej, jeg taler om Ali Shariati. Det var ham, der var ophavsmanden til det, der endte med den iranske revolution. Han kritiserede de gejslige for deres passivitet og omdefinerede shiismen til en mere aktiv rolle, som senere blev drivkraften bag modstanden til USAs støtte til Mossdagh. Årsagen til den iranske revolution var mest en social ting. 

Offline Carlo (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    27%
  • Køn: Mand
  • Dialektisk materialist og ateist.
    • Vis profil
« Svar #17 Dato: April 10, 2019, 05:18:44 pm »
Jeg har ikke undersøgt, om det passer.

Hvis du undersøger det, så pas på med kilder. Du ved at sejrherren skriver historien.

Hele Latinamerika var i militærdiktaturers vold i 70'erne. Undtagen Costa Rica og Belize. Med amerikansk støtte. Nogle gange yder folk modstand mod diktaturer. I El Salvador kostede modstanden 60 000 mennesker livet. I Guatamala 100 000. I Columbia 220 000.

Citér
Jeg kan bare konstatere, at du fryder dig over, at palæstinensere bliver fordrevet fra deres hjem eller får med kugler, når de sætter sig imod.

Det drejede sig om debatter om islamisk ære og halaslagtninger og den slags, som jeg mente de passende kunne gøre bag et højt hegn.

Nej, jeg betragter overhovedet ikke staten Israel som legitim.
Vi kan godt selv læse nyheder!

Offline PU

• Hyper medlem
  • Activity:
    6.6%
  • Køn: Mand
  • Politisk Ukorrekt
    • Vis profil
    • Dagens Blæser
« Svar #18 Dato: April 10, 2019, 05:25:17 pm »
Nu har jeg søgt lidt på nettet, men jeg kan ikke finde nogen kilde. Den eneste er den som Carlo linker til, men heller ikke den nævner nogen kilde. Sluger I bare alt, hvad I læser uden at tænke kritisk?
Selv hvis det passer, kan jeg ikke se, at kommunen har gjort noget forkert. Kommuner udarbejder handleplaner for kriminalitetsbekæmpelse, men det er ikke de kommunale enheder, der står for arbejdet. SSP-samarbejdet fungerer for eksempel på kommunalt plan, men det er selvstændige enheder. På samme måde er det heller ikke kommunerne, der er ansvarlige, hvis en folkeskolelærer ikke kan gøre sit arbejde godt nok. Det er lederen på skolen, der har ansvaret, selv om det er kommunen, der ansætter lærerne.
Søg videre  :yes:
Iøvrigt mener jeg, at vi skal hjemsende de fremmede.