Forfatter Emne: MOSBJERG FOLKEFEST den 22. juni  (Læst 403 gange)

Offline Tigermanden

• Hyper medlem
  • Activity:
    17%
  • Country: 00
  • Køn: Mand
  • Jeg er Muslim og Kommunist.
    • Vis profil
    • DKP
Sv: MOSBJERG FOLKEFEST den 22. juni
« Svar #15 Dato: April 04, 2019, 04:59:34 pm »
"I mellemtiden har en stor, midaldrende mand med langt hvidt hår, der er samlet i en pisk i nakken, stillet sig meget tæt op ad mig. Jeg spørger, om han ved, hvem den første taler er?

»Må jeg godt sparke ham ned?«, svarer manden med et spørgende blik på Uwe Max.

»Nej«, svarer bartenderen (Uwe Max). »Hvorfor vil du sparke ham?«.

»Fordi han er en kæmpe idiot!«, siger hårpisken, som ikke er 100 procent ædru."

Så det er altså den slags, der foregår, når de højreorienterede mødes og udveksler ideer - der skal drikkes igennem, til man ikke længere er ved sine fulde fem, og man begynder at true de udefrakommende med rå vold. Det giver stof til eftertanke.  :aww: :Cherna_29:

http://politiken.dk/magasinet/feature/ECE2748278/hoejrefloejen-splitter-paradiset-ved-mossoe/

Midlerne er underordnede.

Offline DerRudi (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    8%
  • Country: dk
  • Danmark - VÅGN OP!
    • Vis profil
« Svar #16 Dato: April 04, 2019, 05:09:42 pm »
GuBBi:
Citér
Aha, så du tager til foredrag med folk hvis holdninger du nok allerede kender, og som du på forhånd ved at du nok er enig i. Hvad er meningen med den øvelse? Hvorfor ikke invitere nogen der kan tale imod og give noget debat. Hvorfor lege ekkokammer?

Meningen er at hygge sig sammen med ligesindede. Det har der altid været behov for, så længe der har været et politisk liv i Danmark. Udover partiernes årsmøder/landsmøder eller hvad de foretrækker at kalde dem, går der en lang tradition tilbage i tiden med udendørs stævner. Bestemt også på 'min' fløj, hvor jeg ved, der blev holdt mange nationalsindede udendørs møder i 1930'erne og -40'erne.
I sen-70'erne og ind i 80'erne holdt den oprindelige (ret brede) Folkebevægelse mod EF ligeledes nogle, bl.a. på Himmelbjerget.

Man kunne nævne mange andre. Det du spørger til finder du nærmere på Bornholm (Folkemødet i juni.)

Du må gerne kalde Mosbjerg Folkefest et 'ekkokammer', men der er altså et behov for, at vi nationalsindede har det at rykke sammen om. Det styrker.
Er der noget mærkeligt i det?
Jeg mener, de personer der har været på talerstolen gennem årene, er jo ikke ligefrem bange for at debattere med andre i dagligdagens kamp - vel?
Danmark muhammedanerfrit!

Offline Tigermanden

• Hyper medlem
  • Activity:
    17%
    • Vis profil
    • DKP
« Svar #17 Dato: April 04, 2019, 05:12:08 pm »
Du må gerne kalde Mosbjerg Folkefest et 'ekkokammer', men der er altså et behov for, at vi nationalsindede har det at rykke sammen om. Det styrker.

"Din fløj" skal for alt i verden forhindres i at foretage sig noget, der "styrker".  :bad:

Hvor holdes den "folkefest"??!  :angry:

Offline DerRudi (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    8%
  • Country: dk
  • Danmark - VÅGN OP!
    • Vis profil
« Svar #18 Dato: April 04, 2019, 05:21:26 pm »
Tigermanden:
Citér
"Din fløj" skal for alt i verden forhindres i at foretage sig noget, der "styrker".  :bad:

GA-AAB, du har fortalt os flere tusind gange, at ytringsfrihed, forsamlingsfrihed osv. kun gælder for dig og dine. Vi andre skal bekæmpes - "og midlerne er underordnede." Vi husker skam ...

Danmark muhammedanerfrit!

Offline PU

• Hyper medlem
  • Activity:
    1.8%
  • Politisk Ukorrekt
    • Vis profil
    • Dagens Blæser
« Svar #19 Dato: April 04, 2019, 05:58:24 pm »
Det ser da hyggeligt ud. Men kan man ikke springe alle de lange kedelige taler over og først komme når der bliver serveret mad? :LaieA_045:

Man kan gå en tur i skoven, eller sludre afsides med dem som heller ikke er kommet for talerne.  :big_grin:
Iøvrigt mener jeg, at vi skal hjemsende de fremmede.

Offline Tigermanden

• Hyper medlem
  • Activity:
    17%
    • Vis profil
    • DKP
« Svar #20 Dato: April 04, 2019, 11:37:54 pm »
Tigermanden:
Citér

GA-AAB, du har fortalt os flere tusind gange, at ytringsfrihed, forsamlingsfrihed osv. kun gælder for dig og dine. Vi andre skal bekæmpes - "og midlerne er underordnede." Vi husker skam ...

Jeg går skam ind for de demokratiske rettigheder - MEN nazismen skal knuses, hvor end den viser sig.  :angry: