Forfatter Emne: Etbarns Politik.  (Læst 1019 gange)

Offline homofaber

• Hyper medlem
  • Activity:
    37.2%
  • Country: 00
    • Vis profil
Sv: Etbarns Politik.
« Svar #15 Dato: April 21, 2019, 01:03:50 pm »
Det er noget skidt at se på den procentmæssige vækst, for en regional vækst fra 10 mio til 20 mio er måske en fordobling, men en vækst et andet sted fra 40 mio til 50 vil ikke opfattes så slem.

Grunden til, at disse lande oplever en stor tilvækst er på grund af lav børnedødelighed, længere levealder en flere unge. Til sammenligning er der lidt under 20 mio indbyggere i Syrien på et areal på 185 km2, men Sydkorea på 100km2 har 50 mio. Det er ikke selv befolkningstallet, der er problemet. Det er det samlede forbrug af ressourcer.

PhuuuHa – og jeg der gik og troede at det var en CO2/resursemæssig  udfordring, at et land som Syrien 6 doblede sit indbyggerantal på 100 år.

Men det er det så ikke, jf. Homofaber.

Så må vil vel ty til den gamle traver, med at der er enlige hvide mænd, der er problemet… :yes:

Hvad har enlige hvide mænd med det at gøre? Det er vesten, der har det største co2-aftryk per indbyggere, fordi vi forbruger mere. Det skrev jeg også længere oppe.

Offline homofaber

• Hyper medlem
  • Activity:
    37.2%
    • Vis profil
« Svar #16 Dato: April 21, 2019, 01:09:08 pm »
Syrien ligger langt nede. Der er en sammenhæng mellem lande, der har et højt bnp per indbyggere og stor co2-aftryk per indbyggere. Det er ikke befolkningstilvæksten, der er den største belastning.

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_carbon_dioxide_emissions_per_capita

Offline Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    62.4%
  • Køn: Mand
  • Kattemorder.
    • Vis profil
« Svar #17 Dato: April 22, 2019, 09:28:32 am »
Det er ikke befolkningstilvæksten, der er den største belastning.

Nej, men høje fertilitetsrater i befolkninger eller i subkulturer, leder i elendighed. Også i DK på vore oldeforældres tid.
Du får ret og jeg får fred!

Offline Lunavecchia (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    1.8%
  • Country: dk
  • Køn: Kvinde
    • Vis profil
« Svar #18 Dato: April 22, 2019, 02:27:31 pm »
Det er ikke befolkningstilvæksten, der er den største belastning.

Nej, men høje fertilitetsrater i befolkninger eller i subkulturer, leder i elendighed. Også i DK på vore oldeforældres tid.
Netop!
Det er jo sandt nok, at befolkningstilvæksten i den fattige del af verden ikke har den store effekt på CO2 aftrykket her og nu, men det fører til nød og elendighed og deraf følgende migration.
I'm a Troll

Offline GuBBi

• Administrator
  • Hyper medlem
  • Activity:
    0.2%
  • Country: dk
    • Vis profil
« Svar #19 Dato: April 22, 2019, 06:31:07 pm »
Mellem 1980 og 2014 halverede Danmark sin co2 udledning per capita, og vi havde vækst i samme periode. Det kan altså lade sig gøre.

Jeg synes ikke vi skal give statsmagten rettighed til at diktere hvor mange børn vi må få. Øget velstand sænker i forvejen befolkningstilvæksten, hvilket vi også ser globalt.

Offline Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    62.4%
  • Køn: Mand
  • Kattemorder.
    • Vis profil
Sv: Vil du gerne bo i en stråhytte?
« Svar #20 Dato: April 28, 2019, 08:04:23 am »
Civilisation koster kassen.

Til gengæld er det inderne der sender en helvedes masse plastik ud i verdenshavene ...........

I min tråd om verdens faldende fattigdom, kunne jeg tilføje: brug af plastik. Som en kilde mere til deres voksende velstand. Plastik er både billigere og bedre end ethvert alternativ.

Citér
........ da de og de lande der omgiver dem overhovedet ikke har noget genbrugssystem.

I Thailand har man skabt en bedring af plastiksvineriet. Nemlig pant på rå plastk, erlagt af producenterne. Så kan fattiglemmerne samle plastikaffald sammen og skaffe sig noget indtægt på aat indløse panten.

Citér
Desuden, hvis de kunne og havde råd til forbrug ville de højest sandsynligt sende tonsvis af co2 op i atmosfæren. Netop fordi de ikke har tradition for at skåne miljøet.

Thailand ige, fordi jeg ser det for mine egne øjne. De frådser med ressourcerne, hvor lejlighed gives. Kører lange ture i stor pick-up-trucks bare fordi de synes det er sjovt. Helst sammen med godt med whisky.

Og ventilatorer overalt. Og aircondition. Så jeg nogle gange kommer til at fryse.

Og her skinner solen på tidspunkter hvor behovet for el er størst. Så brug af solenergi ville være  indlysende. Men har er alt individualistiske løsninger af den slags som liberalisterne så godt kan lide. Der er ingen til at organisere brug af den solenergi de har i enorme mængder. Og dem der har den politiske indflydelse, skal tænke oå deres opslutning, trods landet er et diktatur. Og hvor skal de midler findes til finansieringen? Så er det mere populært at lave motorveje, men det kender vi godt fra vor hjemlige andedam.
Du får ret og jeg får fred!