Hvordan siger man::> skrid! på arabisk?
Nogen vil kalde det arbejdskraftens frie bevægelighed.
Men du vil måske foretrække at folk er stavnsbundede til det land eller område hvor de tog deres uddannelse? Sådan er kommunismen.
I den virkelige verden konkurrerer lande med hinanden om at være attraktive, og hvert land ender med at skabe nicher for sig selv.
Det er til fordel for arbejdskraften, og dem der benytter den.
Baseret på hvad folk er uddannet som i det amerikanske tv jeg ser, så er politibetjent utvivlsomt den mest prestigefyldte uddannelse der måtte eksistere...Eller også er det sådan at det TV der bliver lavet, bliver lavet indenfor områder med god drama. Så mens en revisor kan tjene kassen, og er en populær uddannelse, er det svært at lave tv på, fordi revision, helt objektivt, er pisse kedeligt. Fordi SÅDAN er kapitalismen. Det er indkomst der bliver brugt som gulerod til typen af arbejde!
Citat fra: fedt efter Februar 21, 2019, 02:29:22 pmSom patient har du ret til tolkebistand, når du er til samtale og behandling hos din praktiserende læge, en speciallæge eller på sygehuset, når: dit danske sprog ikke rækker til at føre en samtale og forstå en information når du har et hørehandicap når lægen skønner, at det er nødvendigt af hensyn til behandlingenDet er lægen, der skønner om tolkebistand er nødvendig og bestiller en professionel tolk. Lægen får udgiften refunderet af regionen.Hvorfor har danskere ikke ret til tolkebistand, når lægen ikke mestrer det danske sprog?Hvad med at du tog ansvar for dit eget liv og lærte dig en række basale arabiske gloser, så du kan begå dig i danmark?
Som patient har du ret til tolkebistand, når du er til samtale og behandling hos din praktiserende læge, en speciallæge eller på sygehuset, når: dit danske sprog ikke rækker til at føre en samtale og forstå en information når du har et hørehandicap når lægen skønner, at det er nødvendigt af hensyn til behandlingenDet er lægen, der skønner om tolkebistand er nødvendig og bestiller en professionel tolk. Lægen får udgiften refunderet af regionen.Hvorfor har danskere ikke ret til tolkebistand, når lægen ikke mestrer det danske sprog?
Hvad med at du tog ansvar for dit eget liv og lærte dig en række basale arabiske gloser, så du kan begå dig i danmark?
Citat fra: Tigermanden efter Februar 22, 2019, 10:15:09 pmCitat fra: fedt efter Februar 21, 2019, 02:29:22 pmSom patient har du ret til tolkebistand, når du er til samtale og behandling hos din praktiserende læge, en speciallæge eller på sygehuset, når: dit danske sprog ikke rækker til at føre en samtale og forstå en information når du har et hørehandicap når lægen skønner, at det er nødvendigt af hensyn til behandlingenDet er lægen, der skønner om tolkebistand er nødvendig og bestiller en professionel tolk. Lægen får udgiften refunderet af regionen.Hvorfor har danskere ikke ret til tolkebistand, når lægen ikke mestrer det danske sprog?Hvad med at du tog ansvar for dit eget liv og lærte dig en række basale arabiske gloser, så du kan begå dig i danmark?Tigermanden-:CitérHvad med at du tog ansvar for dit eget liv og lærte dig en række basale arabiske gloser, så du kan begå dig i danmark?Ja og du er sq imbecil - de der "heksedoktorer", som er kommet hertil, skal kunne dansk...
Ja, takket være Kapitalismen sidder jeg her med min forholdsvis fede Pension ..............................
Desuden må det være flertallet der afgør kursen for et land, - hvis flertallet i DK er ligeglade med demokrati, ytringsfrihed, ligestilling og friheden til uddannelse og rejse, så ok, - så ville jeg i stedet finde et andet sted at slå mig ned, .......................
Som en læge på et meget sparsomt og nedslidt Thailandsk provinshospital en gang sagde til mig, da jeg var styrtet på en motorcykel, "Ja, jeg ved godt det her ikke ligner det du er vant til at se, men jeg er altså uddannet på Berkeley".
Tigermanden har nok ret i at det vil være klogt af danskerne at lære nogle arabiske gloser og måske også at kunne citere et par vers af koranen. Det vil i fremtiden nok kunne spare en hel del af dem for overfald, røverier, voldtægter m.m.
Citat fra: Phil efter Februar 23, 2019, 02:50:22 pmDesuden må det være flertallet der afgør kursen for et land, - hvis flertallet i DK er ligeglade med demokrati, ytringsfrihed, ligestilling og friheden til uddannelse og rejse, så ok, - så ville jeg i stedet finde et andet sted at slå mig ned, .......................At slå sig ned et andet sted, kræver at man har pengepung til det, og det er uden for dagsordenen for 95 % af verdens befolkning. Hvad tror du alle de flygtninge der kommer over Middelhavet kommer for?CitérSom en læge på et meget sparsomt og nedslidt Thailandsk provinshospital en gang sagde til mig, da jeg var styrtet på en motorcykel, "Ja, jeg ved godt det her ikke ligner det du er vant til at se, men jeg er altså uddannet på Berkeley".Hæhæ, thaierne er upålidelige til det slyngelagtige, og løgnagtige. Lyver en rask væk lige op i hovedet.CitérTigermanden har nok ret i at det vil være klogt af danskerne at lære nogle arabiske gloser og måske også at kunne citere et par vers af koranen. Det vil i fremtiden nok kunne spare en hel del af dem for overfald, røverier, voldtægter m.m.At dømme efter hvad der er den mest anvendte arabiske glose, ud fra mine erfaringer med muslimerne i gettoområdet hvor jeg tidligere boede. Det var ordet "kneppe". Deraf kan man nok slutte, at det må være noget de går højt op i.
Citat fra: genuine Troll efter Februar 22, 2019, 11:36:02 pmHvordan siger man::> skrid! på arabisk? Bare sig ibn al sharmuta tuzz fek
Når liberalisterne står der og taler om "Arbejdskraftens Frie Bevægelighed", minder det mig om noget fra Nordkorea, når folkemængden hylder Den Store Leder. En forfløjen floskel. Den frie bevægelighed gælder kun få % af menneskeheden. Og det er fuldstændigt købers marked. Sælgeren af arbejdskraft må tage sig til takke med de tilbud de får.
"Center mod Menneskehandel vurderer, at seks arbejdere fra Rumænien og Pakistan har været ofre for menneskehandel til tvangsarbejde, mens de har bygget boliger i Holbæk. 3F har meldt flere bagmænd til politiet og kræver over fire millioner kroner i efterbetaling."
Men for hovedparten af verdens vandrende "frie" arbejdskraft er det endnu værre. Her i Thailand er der byggeboom, og der kommer arbejdere fra Cambodia og Myanmar der behandles som dyr og dør som fluer.
CitérMen du vil måske foretrække at folk er stavnsbundede til det land eller område hvor de tog deres uddannelse? Sådan er kommunismen.Aner ikke hvordan det bør være. Det har jeg skrevet en del gange. Jeg interesserer mig bare for hvordan det er.
Igen en liberalistisk floskel, som ikke står tilbage for noget fra Nordkorea.I den virkelige verden, er der stor ulighed m h t hvad lande har at tilbyde for at være attraktive. De fleste lande har intet at tilbyde, ud over at blive attraktive gennem forringelser af de sociale forhold.
Vi har lige haft en tråd om hvordan Rumænien og Bulgarien affolkes. Myndighederne kan intet stille op for at gøre landet "attraktivt". Eller rettere tilbyde endnu billigere arbejdskraft og sørge for at der bliver delt nogle tæsk ud, hvis nogen skulle finde på at danne fagforeninger.
Vil godt vædde en kasse bajere på, at garlo ikke svarer, som sædvanligt.