Forfatter Emne: Dansk Samling - Frihed, Sandhed og Ret  (Læst 3033 gange)

Joakim

• Gæst
Sv: Vel vil de da ej
« Svar #15 Dato: Januar 28, 2015, 07:25:39 am »
Er der et sted Dannebrog er vel placeret, så er det hos dansk samling.
De vil bevare danskheden, det er der sgu lang mellem partier i dag vil.

De bør også komme i folketinget, så der modspil til de holdingsløse og de ligeglade.

Morten urhskov er knivskarp i debat, han fejer den rødhåret med det firkantede ansigt og grydehår fuldstændig af banden, hun sad som en uforberedt skoletøse uden faktuel viden og svar.

Det tiltaler sikkert ikke dig, du er jo til den fløjen med "menneskerettigheder", altså så længe man ikke lægger sig ud med Kina, og Lidegaard  blåstempler Asssad som forhandlingspartner. Dobbeltmoral og holdningsløshed er jo mere reglen end undtagelsen i rød stue. :bad:

Man kan da ikke med rette tale om danskhed, som danskerne ikke vil kendes ved.

Dansk Samling har ikke opnået valg til Folketinget siden 1947.

Jeg synes der er noget meget underligt ved, at vi skal have en dyreværnslov som beskytter vores kæledyr og forlade menneskerettighedskonventionen.

Skulle det være specielt dansk?

Selvfølgelig kan man det.
S promovere sig jo også som partiet for de små og svage.
Alle med mere en to brikker har opdaget det er løgn.

Og damen med mælketænderne udtaler.
-Vi nægter at acceptere, at mennesker kommer hertil alene for at forsøge at udnytte danskernes gode vilje, siger
Trine Bramsen (S).

Og så overlade det til vælgerne, hvem de vil have ind. Vi har jo ikke svenske tilstande.
« Senest Redigeret: Januar 28, 2015, 08:35:55 am af Joakim »

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
  • Country: gl
  • Køn: Mand
    • Vis profil
Sv: Vel vil de da ej
« Svar #16 Dato: Januar 28, 2015, 10:34:10 am »

Selvfølgelig kan man det.
S promovere sig jo også som partiet for de små og svage.
Alle med mere en to brikker har opdaget det er løgn.

Og damen med mælketænderne udtaler.
-Vi nægter at acceptere, at mennesker kommer hertil alene for at forsøge at udnytte danskernes gode vilje, siger
Trine Bramsen (S).

Og så overlade det til vælgerne, hvem de vil have ind. Vi har jo ikke svenske tilstande.

Vælgerne synes altså ikke, at Dansk Samling har værdier, som de gider at stemme på - men alligevel synes du altså, at Dansk Samling er mere danske end danskerne - og det må du da gerne begrunde.
Er det muligt at beskæftige sig med et politisk emne på Din-Debat uden at blive beskyldt for at forsvare noget?

Joakim

• Gæst
Sv: Dansk Samling - Frihed, Sandhed og Ret
« Svar #17 Dato: Januar 28, 2015, 11:03:53 am »
Mon ikke du bare skal vente og se hvor stor interessen er, når de er opstillet til folketinget.

Du og dine ligesindet har det jo med at tro i skal tage patent på hvad befolkningen skal mene. til trods for den massive tilbagegang viser S er ude af trit med dem de engang repræsenterede.

Hvis de får stemmer, så er der nogen der deler deres synspunkt.

Det er dansk at lade kønsdele være intakt, at ikke vælge sine børns partner, ikke lade region styre sit liv,og tror at andre skal rette ind,(køns opdeling på i svømmehaller og på arbejdsmarked)
ikke kaste sten efter politi og brandvæsen, humor og hygge er i høj grad dansk, samt sige hvad vi mener ude middelalder kultur føler sig stødt, jeg er også fuldstændig immum  over for racisme beskyldninger, kan man ikke klare lugten i bageriet, må man jo finde et andet. det var bare nogen af eksemplerne.

Mon ikke du skulle fokusere lidt mere på din fløj, store problemer hvem dine skal danne regering med, mon vælgerne finder sig i et par socialkammerater som radikale hånddukker igen?

Trunten plagiere "stram udlændingepolitik", dagen efter skydes alt ned af den af R.v

Dagpengemodtagerne  skal reddes igen, i 2016 osv osv

I har rigelig der trænger til reformer.

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
    • Vis profil
Er de Radikale ikke danskere?
« Svar #18 Dato: Januar 28, 2015, 11:14:03 am »
Mon ikke du bare skal vente og se hvor stor interessen er, når de er opstillet til folketinget.

Du og dine ligesindet har det jo med at tro i skal tage patent på hvad befolkningen skal mene. til trods for den massive tilbagegang viser S er ude af trit med dem de engang repræsenterede.

Hvis de får stemmer, så er der nogen der deler deres synspunkt.

Det er dansk at lade kønsdele være intakt, at ikke vælge sine børns partner, ikke lade region styre sit liv,og tror at andre skal rette ind,(køns opdeling på i svømmehaller og på arbejdsmarked)
ikke kaste sten efter politi og brandvæsen, humor og hygge er i høj grad dansk, samt sige hvad vi mener ude middelalder kultur føler sig stødt, jeg er også fuldstændig immum  over for racisme beskyldninger, kan man ikke klare lugten i bageriet, må man jo finde et andet. det var bare nogen af eksemplerne.

Mon ikke du skulle fokusere lidt mere på din fløj, store problemer hvem dine skal danne regering med, mon vælgerne finder sig i et par socialkammerater som radikale hånddukker igen?

Trunten plagiere "stram udlændingepolitik", dagen efter skydes alt ned af den af R.v

Dagpengemodtagerne  skal reddes igen, i 2016 osv osv

I har rigelig der trænger til reformer.

Vil det sige, at du ikke mener, at de Radikale er lige så danske som Dansk Samling?

Kan vi evt. få en liste over, hvem der kan få tilladelse til at kalde sig danske, hvis den fløj kommer i tinget??
« Senest Redigeret: Januar 28, 2015, 11:15:52 am af Anklageren »
Er det muligt at beskæftige sig med et politisk emne på Din-Debat uden at blive beskyldt for at forsvare noget?

Joakim

• Gæst
« Svar #19 Dato: Januar 28, 2015, 11:41:45 am »
De radikale dansksindede?? :connie_nutzo:
DE har er lige så dansksindet nu, som de var under anden verdens krig.
Samme med S-
Sf og tandbørstepartiet regne kun et par minoriteter med, så de er uinteressante, da de ingen indflydelse har.

Man er dansk når man er født i Danmark, og ens forældre og bedsteforældre og så er, eller er man [ nationalitet] bosat i Danmark

Det er i øvrigt også kun din fløj der har trang til, at alt  skal dansk, de udlændinge jeg har i min kreds, den blandet flok på en 30 stykker, vil alle på forspørgelse ;sige deres oprindelsesland, ikke jeres rundkreds pædagogpis som ny dansk eller lignende latterlige udtryk. Men det harmonere med jeres hang til at vi er alle lige, og den retfærdiggørelse af det begreb har bevist sit værd de sidste 3 år :bad:

"Vi" dig og din hæmoride??

Kun de kongelige og skizofreni ramte bruge vi som du gør.
Nøjes du med at tale for dig selv.

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
    • Vis profil
Jeg skriver mine kommentarer - og du skriver dine kommentarer
« Svar #20 Dato: Januar 28, 2015, 01:06:06 pm »
De radikale dansksindede?? :connie_nutzo:
DE har er lige så dansksindet nu, som de var under anden verdens krig.
Samme med S-
Sf og tandbørstepartiet regne kun et par minoriteter med, så de er uinteressante, da de ingen indflydelse har.

Man er dansk når man er født i Danmark, og ens forældre og bedsteforældre og så er, eller er man [ nationalitet] bosat i Danmark

Det er i øvrigt også kun din fløj der har trang til, at alt  skal dansk, de udlændinge jeg har i min kreds, den blandet flok på en 30 stykker, vil alle på forspørgelse ;sige deres oprindelsesland, ikke jeres rundkreds pædagogpis som ny dansk eller lignende latterlige udtryk. Men det harmonere med jeres hang til at vi er alle lige, og den retfærdiggørelse af det begreb har bevist sit værd de sidste 3 år :bad:

"Vi" dig og din hæmoride??

Kun de kongelige og skizofreni ramte bruge vi som du gør.
Nøjes du med at tale for dig selv.

Vi danskere lever i et frit land, så vi skal nok selv bestemme, hvordan vi skriver.

Domprovsten

• Gæst
« Svar #21 Dato: Januar 28, 2015, 04:44:17 pm »
Citér
.... og så det bliver muligt at sænke minimumslønnen...... står der i deres "ønskeliste".
Tror sgu ikke lige det er noget de får mange stemmer på :-)

Ej - men snyder du ikke lidt? Du citerer kun det sidste af sætningen; så du ikke, at der først står, de vil hæve den skattefri bundgrænse, så folk det bliver attraktivt for folk at arbejde?
Det er da god gammel konservativ politik, er det ikke?
« Senest Redigeret: Januar 28, 2015, 04:47:05 pm af Domprovsten »

Offline Landboen

• Hyper medlem
  • Activity:
    0.8%
  • Country: bs
    • Vis profil
« Svar #22 Dato: Januar 28, 2015, 05:47:20 pm »
Citér
.... og så det bliver muligt at sænke minimumslønnen...... står der i deres "ønskeliste".
Tror sgu ikke lige det er noget de får mange stemmer på :-)

Ej - men snyder du ikke lidt? Du citerer kun det sidste af sætningen; så du ikke, at der først står, de vil hæve den skattefri bundgrænse, så folk det bliver attraktivt for folk at arbejde?
Det er da god gammel konservativ politik, er det ikke?
Jeg har helt bevidst kun citeret det, som den almindelige dansker vil høre når der siges noget. Sådan er folk jo!
Mennesker kræver ytringsfrihed som kompensation for tankefrihed, hvilken de sjældent bruger.

Søren Kierkegaard - 5. maj 1813 – 11. november 1855

Hellefred

• Gæst
Svar til Anklageren
« Svar #23 Dato: Januar 28, 2015, 09:20:22 pm »
Citér
Vælgerne synes altså ikke, at Dansk Samling har værdier, som de gider at stemme på

Det aner du da ikke en levende prut om! Partiet har jo slet ikke forsøgt at stille op til folketingsvalg i årtier. Det kunne måske være, at tiden er ved at være moden nu?

Citér
- men alligevel synes du altså, at Dansk Samling er mere danske end danskerne - og det må du da gerne begrunde.

"Mere danske end danskerne" ???? Kykkelikyyyy!   :russian_roulette:
(Ser du har skrevet i Shoutboxen, at der er 30 minusgrader, omkring dit hjem. Var det ikke en idé at gå en frisk lille tur. Det kunne måske hjælpe på hovedet.)
« Senest Redigeret: Januar 28, 2015, 09:29:36 pm af Hellefred »

Rollo

• Gæst
Løn for at arbejde, eller løn for at være borger?
« Svar #24 Dato: Januar 28, 2015, 10:15:19 pm »
Ny teknologi overtager mange arbejdspladser, og jeg kan ikke lade være med at synes, at det er et stort gode, men det giver unægtelig nogen overgangsproblemer.
Erhvervslivet har jo også brug for nogen købedygtige kunder, så det er forkert at se så ensidigt på lønomkostningerne.
I gamle dage var lønomkostningerne ikke store, men hvis vi vendte tilbage til den situation, måtte de fleste erhvervsvirksomheder dreje nøglen om, fordi alt for få havde råd til at købe det, som de producerer.
Det kunne borgerløn råde bod på, og borgerløn ville også åbne op for, at danskere kunne tage arbejde til en lav løn, fordi de ville være sikret det basale til livets opretholdelse.
Det ville gøre sådan noget som kontanthjælp overflødig, og ingen ville kunne spekulere i at lade sig skille for at få højere ydelser, osv. - og når der ikke kan snydes, så behøver kommunerne ikke løfte dyner.
Det største problem er navnet, for "borgerløn" lyder venstreorienteret i manges ører, så vi skal opfinde et nyt navn og et nyt koncept.

Umiddelbart tvivler jeg på, at borgerløn (eller hvad man skal kalde det) er en god ide. Men der findes vist mange versioner af hvordan det bør indføres.

I din version af borgerlønnen kan man (efter ansøgning?) få borgerløn, og derefter påtage sig et lønarbejde uden at blive trukket i borgerløn?

Der er også problematikken med, hvor stort beløbet skal være. Hvis satsen bliver lavt sat, kan man lige så godt bare blive ved med at kalde det bistandshjælp / kontanthjælp.

Jeg vil gerne gentage, at jeg ikke ønsker, at de lavtlønnede skal forarmes yderligere. Det er derfor jeg ønsker en lovbefalet mindsteløn, så arbejdsgivere der betaler mindre end overenskomstmæssig løn, kan dømmes for lovovertrædelse (og ikke bare brud på overenskomsten).

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
    • Vis profil
Løn for at arbejde - eller blot løn for at være borger
« Svar #25 Dato: Januar 28, 2015, 11:23:59 pm »
I min version af borgerløn, skal man være dansk statsborger og bosat i Danmark for at få borgerløn.

Man afskaffer de sociale ydelser, som vi allerede har - og fordeler pengene til borgerløn med lave administrationsomkostninger, og det kan lade sig gøre, fordi alle skal have borgerløn med den samme ydelse med undtagelse af børn, som skal have en lavere ydelse.

Det vil sige, at der ikke længere vil være folkepension, førtidspension, kontanthjælp, sygedagpenge, diverse børneydelser, arbejdsløshedsdagpenge osv. - og ingen kan få økonomiske fordele ved at opføre sig som klienter, men må selv tage ansvaret for deres liv.

Det vil koste op mod 500 mia. ud af statens samlede budget op ca. 700 mia. og jeg mener at pengene stort set allerede er i systemet.

Alle må arbejde og tjene lige så meget, som de har lyst til, uden at det har konsekvenser for borgerlønnen - uanset om man er pensionist, studerende eller familieforsørger.

Hvis der er nogen, som ikke gider arbejde, kan de bare flytte efter en billig bolig og dovne uden nogen former for luksus, men de kan også vælge at gå med aviser, hvis de vil have en smule luksus - eller arbejde 40 timer om ugen eller mere, hvis de vil have villa og bil.

Der vil være den fordel, at det vil kunne betale sig at tage jobs til en lav løn i x-antal timer om ugen, så f.eks. østarbejderne vil blive udkonkurreret.

Arbejdsmarkedet vil blive meget mere fleksibelt og dynamisk - og det vil stadig kunne betale sig at arbejde meget, hvis man er glad for materielle goder.

Jeg er ikke nervøs for at folk ikke gider arbejde - danskerne konkurrerer med hinanden og har ambitioner.

Ny teknologi overtager mange arbejdspladser, og jeg kan ikke lade være med at synes, at det er et stort gode, men det giver unægtelig nogen overgangsproblemer.
Erhvervslivet har jo også brug for nogen købedygtige kunder, så det er forkert at se så ensidigt på lønomkostningerne.
I gamle dage var lønomkostningerne ikke store, men hvis vi vendte tilbage til den situation, måtte de fleste erhvervsvirksomheder dreje nøglen om, fordi alt for få havde råd til at købe det, som de producerer.
Det kunne borgerløn råde bod på, og borgerløn ville også åbne op for, at danskere kunne tage arbejde til en lav løn, fordi de ville være sikret det basale til livets opretholdelse.
Det ville gøre sådan noget som kontanthjælp overflødig, og ingen ville kunne spekulere i at lade sig skille for at få højere ydelser, osv. - og når der ikke kan snydes, så behøver kommunerne ikke løfte dyner.
Det største problem er navnet, for "borgerløn" lyder venstreorienteret i manges ører, så vi skal opfinde et nyt navn og et nyt koncept.

Umiddelbart tvivler jeg på, at borgerløn (eller hvad man skal kalde det) er en god ide. Men der findes vist mange versioner af hvordan det bør indføres.

I din version af borgerlønnen kan man (efter ansøgning?) få borgerløn, og derefter påtage sig et lønarbejde uden at blive trukket i borgerløn?

Der er også problematikken med, hvor stort beløbet skal være. Hvis satsen bliver lavt sat, kan man lige så godt bare blive ved med at kalde det bistandshjælp / kontanthjælp.

Jeg vil gerne gentage, at jeg ikke ønsker, at de lavtlønnede skal forarmes yderligere. Det er derfor jeg ønsker en lovbefalet mindsteløn, så arbejdsgivere der betaler mindre end overenskomstmæssig løn, kan dømmes for lovovertrædelse (og ikke bare brud på overenskomsten).
« Senest Redigeret: Januar 28, 2015, 11:46:01 pm af Anklageren »

Offline Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    22.6%
  • Country: 00
  • Forkyndende og missionerende ateist og kommunist
    • Vis profil
« Svar #26 Dato: Januar 29, 2015, 10:47:03 am »
Mere end 500.000 vælgere har i en måling foretaget af Wilke for JP udtrykt ønske om et alternativ til Dansk Folkeparti, og det samme antal vil overveje at stemme på et sådant alternativ.

Dette alternativ findes som bekendt i Dansk Samling, som meget snart vil forsøge at vise sig værdig til danskernes tillid, hvor Dansk Samling atter vil være at finde repræsenteret i folketinget.

Jamen, det har jo været forsøgt mange gange med det alternativ til højre for DF og der er i forvejen 4 - 5 partier. Det parti der står stærkest har ca 0,1 % opbakning i vælgerbefolkningen. Resten er endnu mere sølle. Skulle Dansk Samling blive genoplivet ville de bare hugge opbakning fra de andre "partier" i samme segment.

Jer der ønsker mere højredrejning af DK skulle slutte op om DF og påvirke den vej, men pas på med at gøre det for meget. De har i forvejen et problem med landsbytosser på den fløj.
Dansknationalist: Send ham til det dejlige syriske fængsel hvor der er tortur.

Offline Phil

• Hyper medlem
  • Activity:
    8.6%
  • Country: ph
    • Vis profil
Sv: Løn for at arbejde - eller blot løn for at være borger
« Svar #27 Dato: Januar 29, 2015, 12:12:30 pm »
I min version af borgerløn, skal man være dansk statsborger og bosat i Danmark for at få borgerløn.

Man afskaffer de sociale ydelser, som vi allerede har - og fordeler pengene til borgerløn med lave administrationsomkostninger, og det kan lade sig gøre, fordi alle skal have borgerløn med den samme ydelse med undtagelse af børn, som skal have en lavere ydelse.

Det vil sige, at der ikke længere vil være folkepension, førtidspension, kontanthjælp, sygedagpenge, diverse børneydelser, arbejdsløshedsdagpenge osv. - og ingen kan få økonomiske fordele ved at opføre sig som klienter, men må selv tage ansvaret for deres liv.

Det vil koste op mod 500 mia. ud af statens samlede budget op ca. 700 mia. og jeg mener at pengene stort set allerede er i systemet.

Alle må arbejde og tjene lige så meget, som de har lyst til, uden at det har konsekvenser for borgerlønnen - uanset om man er pensionist, studerende eller familieforsørger.

Hvis der er nogen, som ikke gider arbejde, kan de bare flytte efter en billig bolig og dovne uden nogen former for luksus, men de kan også vælge at gå med aviser, hvis de vil have en smule luksus - eller arbejde 40 timer om ugen eller mere, hvis de vil have villa og bil.

Der vil være den fordel, at det vil kunne betale sig at tage jobs til en lav løn i x-antal timer om ugen, så f.eks. østarbejderne vil blive udkonkurreret.

Arbejdsmarkedet vil blive meget mere fleksibelt og dynamisk - og det vil stadig kunne betale sig at arbejde meget, hvis man er glad for materielle goder.

Jeg er ikke nervøs for at folk ikke gider arbejde - danskerne konkurrerer med hinanden og har ambitioner.

Hvordan vil du financiere den model ?

Det kunne være interessant at se hvor du vil skaffe pengene fra hvis f.eks. kun 10 % ønsker at arbejde, resten kan fint leve af borgerlønnen + det løse.

Det må blive en temmelig hård beskatning for de 10% der arbejder, hvordan kan de så samtidig arbejde for en "lille løn" som du skriver ?

Modellen kan måske hænge sammen hvis 99% arbejder, - eller 90 %, - men ikke hvis kun 1 eller 10 % fortsætter med at arbejde.

Hvor stor en procentdel skal fortsat arbejde for at din model hænger sammen ? Hvor knækker kurven ?

Ser frem til at jordens befolkning reduceres til ca. 1% af det nuværende antal.