Forfatter Emne: Er de slet og ret bange for muslimerne?  (Læst 708 gange)

Offline DerRudi (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    8%
  • Country: dk
  • Køn: Mand
  • Danmark - VÅGN OP!
    • Vis profil
Er de slet og ret bange for muslimerne?
« Dato: Februar 15, 2019, 09:54:23 am »
I går, den 14. februar, var det fire år siden den muslimske terrorist Omar el-Hussein angreb hhv. 'Krudttønden' og den jødiske synagoge i København.

Jeg holdt mig stort set fra tv-skærmen, men så dog flygtigt, at der blev afholdt et eller andet arrangement, hvor der flokkedes en masse sikkert ejegode og hvad islam angår totalt uvidende mennesker. Jeg genkendte ingen, og der var sikkert ikke nogen til stede, som virkelig var inde på 'Krudttønden' hin aften for fire år siden.

Samtidig havde man sørget for at få skubbet en hel del tørklædebærende kvinder ind på iøjnefaldende pladser. Man var ikke i tvivl om, hvad det var for et indtryk, man skulle sidde tilbage med.
Jeg ved ikke, om DR og TV2 genopfriskede klip fra det ubehagelige efterspil i hovedstaden, hvor daværende statsminister Helle Thorning-Schmidt vedblivende slog fast, at 'vi skal stå sammen, skulder ved skulder' (altså sammen med alle de 'moderate muslimer') osv. De fleste kan sikkert huske, at de forsamlede med tændte fakler sang John Lennons hippie-hit 'Imagine'. Hvis jeg ikke husker galt, var det sågar en muslim, der spillede guitar til det kollektive hykleri ....
- - - -

Samtidig med gårsdagens nye lusken uden om den varme grød, havde forfatteren Helle Merete Brix søgt aktindsigt i, hvilke moskéer terroristen havde besøgt, før han udførte sine angreb. Hun fik afslag! Hvorfor?

https://24nyt.dk/pet-hemmeligholder-forbindelsen-mellem-terror-og-islam/

Hvorfor må hun - og dermed vi andre - ikke vide det? Hemmeligholder PET det, fordi danskerne skal hjernevaskes til at få den opfattelse, at terroren sle-et ingenting har at gøre med islam? (jeg nævner lige i en parentes, at ordet islam på dansk udtales med tryk på 'i', 'is-lam. Ikke det ubehagelige is'laaarm, man hører ustandselig, også i folketinget. Den udtale er noget, man har adopteret fra muslimerne selv - åbenbart for at tækkes dem.)

Er det slet og ret fordi man er bange for muslimerne, fordi de allerede er for stærke her i landet, til at myndighederne (herunder PET) kan sige tingene åbent og ligefrem?
« Senest Redigeret: Februar 15, 2019, 09:57:36 am af DerRudi »
Danmark muhammedanerfrit!

Offline fedt

• Hyper medlem
  • Activity:
    12.4%
  • Country: 00
  • Tvivl er begyndelsen til visdom
    • Vis profil
Sv: Er de slet og ret bange for muslimerne?
« Svar #1 Dato: Februar 15, 2019, 10:52:31 am »
De styrende i Danmark, er rigtig bange for muslimen pga. at muslimen reagerer ikke på klogskab; men er udelukkende styret af snuhed og næsten alle muslimer er en potentiel farlig celle og den havde de styrende i Danmark ikke lige set.
Nogle mennesker siger, at sex er det bedste i verden; men så har de aldrig prøvet at være skidetrængende

Offline Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    28.2%
  • Dialektisk materialist og ateist.
    • Vis profil
« Svar #2 Dato: Februar 15, 2019, 11:00:23 am »
Er det slet og ret fordi man er bange for muslimerne, fordi de allerede er for stærke her i landet, til at myndighederne (herunder PET) kan sige tingene åbent og ligefrem?

Du render selv terroristernes ærinde med dine bestandige alarmindlæg.

Offline DerRudi (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    8%
  • Danmark - VÅGN OP!
    • Vis profil
« Svar #3 Dato: Februar 15, 2019, 11:50:40 am »
fedt:
Citér
De styrende i Danmark, er rigtig bange for muslimen pga. at muslimen reagerer ikke på klogskab; men er udelukkende styret af snuhed og næsten alle muslimer er en potentiel farlig celle og den havde de styrende i Danmark ikke lige set.

Nej, for de styrende har det af en eller anden grund bedst, når de kan drømme sig bort i fantasier om, at 'nogen ("mørke kræfter") har voldtaget is-laaarm og misbrugt den til at udøve terror.' Sådan udtrykte en vis Lars Løkke Rasmussen sig allerede efter terroren mod Charlie Hebdo og mod 'Krudttønden'. I den periode var han ikke statsminister, men mon han er blevet klogere? Han virker ikke sådan.

Der er mange mennesker, der frygtelig gerne forveksler virkeligheden med deres ønskedrømme. Det er imidlertid fatalt, når disse bange individer er præsidenter, kanslere eller statsministre ...
« Senest Redigeret: Februar 15, 2019, 11:52:49 am af DerRudi »

Offline fedt

• Hyper medlem
  • Activity:
    12.4%
    • Vis profil
« Svar #4 Dato: Februar 15, 2019, 12:04:42 pm »
Lars Løkke Rasmussen er en "drømmer" og uden at ville være det, er han blevet udråbt som fædrelandsforræder.
Nogle mennesker siger, at sex er det bedste i verden; men så har de aldrig prøvet at være skidetrængende

Offline DerRudi (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    8%
  • Danmark - VÅGN OP!
    • Vis profil
« Svar #5 Dato: Februar 15, 2019, 12:12:35 pm »
fedt:
Citér
Lars Løkke Rasmussen er en "drømmer" og uden at ville være det, er han blevet udråbt som fædrelandsforræder.

He he, jamen det passer jo fint til den sang, de altid synger, når de drømmer kollektivt sammen.
'You may say, I'm a dreamer,
but I'm not the only one ...'

:bad:

Offline GuBBi

• Administrator
  • Hyper medlem
  • Activity:
    1%
    • Vis profil
« Svar #6 Dato: Februar 15, 2019, 12:22:54 pm »
DerRudi, det du og dine har tilfælles med islamistiske terrorister er en insisteren på at se terror som en kamp mellem alle muslimer og alle ikke-muslimer.
For resten af os, inklusiv de muslimer der har deltaget i mindehøjtidelighederne (hvilket du vel bliver nød til at afskrive som bedrag fra deres side?), er det en kamp mellem terrorister og ikke-terrorister.

Dermed ikke sagt at islam intet har med terrorisme at gøre, men der er meget langt derfra og til at erklære alle muslimer terrorister, eller sympatisører. Det er bare faktuelt forkert.

Så det eneste du opnår her er at puste terroristernes vind i sejlenene ved at opfordrer til den samme hellige krig som dem, og ved at underbygge deres verdenssyn.

Offline Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    28.2%
    • Vis profil
« Svar #7 Dato: Februar 15, 2019, 12:32:40 pm »
Så det eneste du opnår her er at puste terroristernes vind i sejlenene ved at opfordrer til den samme hellige krig som dem, og ved at underbygge deres verdenssyn.

Præcis samme forhold har jeg til DerRudi og konsorters skriverier. De render simpelthen terrorismens ærinde, ved at forsøge at gøre os bange.

Bare rolig: det bekymrer mig ikke det mindste.

Offline DerRudi (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    8%
  • Danmark - VÅGN OP!
    • Vis profil
« Svar #8 Dato: Februar 15, 2019, 12:39:09 pm »
GuBBi:
Citér
DerRudi, det du og dine har tilfælles med islamistiske terrorister er en insisteren på at se terror som en kamp mellem alle muslimer og alle ikke-muslimer.
For resten af os, inklusiv de muslimer der har deltaget i mindehøjtidelighederne (hvilket du vel bliver nød til at afskrive som bedrag fra deres side?), er det en kamp mellem terrorister og ikke-terrorister.

Dermed ikke sagt at islam intet har med terrorisme at gøre, men der er meget langt derfra og til at erklære alle muslimer terrorister, eller sympatisører. Det er bare faktuelt forkert.

Mig og mine  :smile1: ?
'Resten af os' :smile1: ?
Hvem er det nu, der plejer at blive skældt ud for at tale om 'dem' og 'os' ?

Deltagelsen i mindehøjtideligheder kan sagtens være bedrag. Vi ved jo fra deres egen fantastiske bog, at de må bruge alt, når de skal indynde sig hos os 'vantro', herunder at lyve, ja endog i særlige tilfælde udgive sig for at være kristne eller ikke-troende.

Jeg kan ikke erklære hellig krig mod nogen, det kan de islam-troende, fordi 'jihad' ligger inkluderet i deres lovreligion. Men jeg ved jo, at du som radikaler hopper på drømmen om de dejlige, fredelige og 'moderate' muslimer. Det er den drøm, jeg kalder virkelighedsfornægtelse.

Jeg mener, at vi som danske skulle begynde at bedømme muslimen på det islam selv siger, ikke det kulturradikale hoveder mener lyder bedst. Gå til koranen og sharialovens mange for- og påbud, og du vil få et anderledes sandt billede af, hvad islam er.
Hvad galt skulle der iøvrigt være i at forholde sig til, hvad muslimernes fortalere selv siger og skriver?

Offline GuBBi

• Administrator
  • Hyper medlem
  • Activity:
    1%
    • Vis profil
« Svar #9 Dato: Februar 15, 2019, 01:10:15 pm »
Mig og mine  :smile1: ?
'Resten af os' :smile1: ?
Hvem er det nu, der plejer at blive skældt ud for at tale om 'dem' og 'os' ?

Der er intet moralsk forkasteligt i at dømme folk ud fra holdninger de selv påtager sig. Det forkastelige består i at dømme folk på holdninger de IKKE har, eller efter attributter de ikke selv har kontrol over. Såsom hudfarve eller etnicitet. Det er en falsk ækvivalens du laver her.

Deltagelsen i mindehøjtideligheder kan sagtens være bedrag. Vi ved jo fra deres egen fantastiske bog, at de må bruge alt, når de skal indynde sig hos os 'vantro', herunder at lyve, ja endog i særlige tilfælde udgive sig for at være kristne eller ikke-troende.

Jeg kan ikke erklære hellig krig mod nogen, det kan de islam-troende, fordi 'jihad' ligger inkluderet i deres lovreligion. Men jeg ved jo, at du som radikaler hopper på drømmen om de dejlige, fredelige og 'moderate' muslimer. Det er den drøm, jeg kalder virkelighedsfornægtelse.

Jeg mener, at vi som danske skulle begynde at bedømme muslimen på det islam selv siger, ikke det kulturradikale hoveder mener lyder bedst. Gå til koranen og sharialovens mange for- og påbud, og du vil få et anderledes sandt billede af, hvad islam er.
Hvad galt skulle der iøvrigt være i at forholde sig til, hvad muslimernes fortalere selv siger og skriver?

Vi bedømmer ikke kristne og jøder efter bibelen og toraen. Det gamle testamente er nok den mest gruopvækkende bog nogensinde skrevet, men uanset dét, laver vi ikke kollektiv afstrafning af dem der mener den er hellig. Er godt klar over at nogen du føler en en hvis affinitet for engang gjorde med jøder, men lad den nu ligge.

Folk bliver normalt bedømt som individder og på deres handlinger alene, blandt andet fordi vi godt ved fra erfaring at det er muligt at fortolke ud af disse tekster hvad man vil, men grundlæggende fordi ens tankefrihed er ukrænkelig. Den beskyttelse eksisterer kun for din egen ret til at tænke hvad du vil fordi den også eksisterer for alle andre.

Og her er et lille hint: Hvis din politiske overbevisning hænger på en massiv konspirationsteori som ~250.000 mennesker er med på i Danmark alene, så er din ideologi sgu nok i stykker! Sagt på en anden måde, hvad er mest sandsynligt: At samtlige muslimer i Danmark i virkeligheden bifalder islamisk terrorisme, men bruger hele livet på at lade som om de ikke gør, og det er derfor du ser dem til mindehøjtideligheder, ELLER at der er mange muslimer i Danmark (ja, måske endda langt størstedelen) der er imod terrorisme, og derfor også dukker op til mindehøjtideligheder?  Hvis du virkelig mener at den førsten er den mest sandsynlige, er du decideret vanvittig.

Og mht. "moderate muslimer", benægter du deres eksistens helt?

Jeg vil være den første til at indrømme at islam har store problemer i verden idag, og har akut behov for reform, men du og dine går islamisternes ærinde ved at erklære den mest rabiate form af islam for den eneste sande.

Offline fedt

• Hyper medlem
  • Activity:
    12.4%
    • Vis profil
« Svar #10 Dato: Februar 15, 2019, 01:20:01 pm »

Nå det var derfor at der kom så mange til terroristen Omar el-Hussein begravelse. Var det ikke 7-800 mennesker.

Offline DerRudi (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    8%
  • Danmark - VÅGN OP!
    • Vis profil
« Svar #11 Dato: Februar 15, 2019, 02:00:12 pm »
Der er engang én, der har sagt, at det er håbløst at tale om ideologier med en ideolog. Prøv at lægge mærke til, hvordan GuBBi tilskriver mig (blandt meget andet) at min overbevisning 'hænger på en massiv konspirationsteori'/min 'ideologi' er i stykker ??! Jeg anser det for ufrugtbart at kommentere al den slags, men da jeg for tiden godt på skrive herinde, vil jeg alligevel knytte et par kommentarer til hvad jeg skrev før.

Og jeg svarer gerne på spørgsmålet, om jeg helt benægter de 'moderate muslimer's eksistens? (Det er dog mærkeligt bagvendt, at det er mig, der skal svare, da jeg gennem snart fire år på dette forum har spurgt, hvem de er - uden at få andre 'svar' end at det er Naser Khader, en popsanger og nogle flinke, smilende taxachauffører og pizzabagere!)

Det er typisk for msm, politikerne og mange andres sprogbrug, at man begår den berømte 'spejlbilledfejl', når man tager bestik af islam. Pga. at muslimerne partout skal være lige som de selv er, sådan næsten i hvert fald. Det er derfor man pr. refleks himler op om Det gamle Testamente, korstog osv. for at finde noget 'ondt' at stille op overfor islamisk terror, da man ikke kan finde noget fra vore dage.

Jeg ved ikke, hvem 'de moderate muslimer' er. Jeg synes - ligesom Jaleh Tavakoli - at det er et håbløst begreb i forhold til at definere islam. Hun skriver:

"De, der bruger udtrykket, ved som oftest ikke, hvad det er de selv mener med begrebet, men det lyder bedre eller godt. Begrebet er positivt ladet, men hvordan kan det være, når mainstream islam er en totalitær ideologi?"

Det samme spørger jeg om. For islam er totalitær på samme måde som for eksempel stalinismen: Individets rettigheder ofres for et større kollektivt mål. I kommunismen er det klasseenhed - i islam er det troen på at Allah styrer alt, der bestemmer den troendes liv. De 'vantro' betegnes som 'klasseforrædere', andenrangs mennesker, slet og ret 'lort' (Vladimir Lenin) eller 'vantro hunde', som skal udryddes.

Selvfølgelig er islam totalitær! Hvad vil man dog ellers mene om en religiøst baseret ideologi, som opererer med 'to lejre', Dar-al-Harb (krigens område, hvor muslimerne endnu ikke har magten) og Dar-al-Islam (Islams område, hvor de har magten.) ?

Jeg bruger aldrig udtrykket 'moderat muslim', fordi jeg ikke tror på en mening med det. Kan man være sår'n lidt gravid? plejer jeg at spørge. 'Lidt stalinist'?
Hvordan kan man have en 'moderat' opfattelse af en totalitær lovreligion, hvor der mindst 100 steder i dens ufejlbarlige bog opfordres til hellig krig?

Jeg ved godt, at der er nogle, der kalder sig reform-muslimer, og der kan godt være nogle der imellem, som håber at finde 'en muslimsk' vej til en demokratisk samfundsopfattelse. Men hvordan?
Jeg mener, hvis man tror 100 % på, at ens gang på jorden er fastlagt af Allah med alle de påbud og forbud, det nu indebærer, hvordan skulle man så kunne være demokratisk på samme tid? Hvad er det, du tror, GuBBi the Great? Er det, at man kan blæse lidt på Allah og hans kradsbørstige profet noget af tiden, ikke tage det så tungt, det med kvindesynet, med ikke tage nogen vantro til ven eller kan man som muslim sk ... på dette:

"Jeg vil sætte en skræk i livet på dem, der er vantro. Hug dem over nakken med sværdet! Hug dem over hver en finger! For de satte sig op mod Allah og hans udsending. Allah er streng til at straffe. Sådan er det. Smag det! De vantro har ildens straf i vente." (Sura 8:12-14.)

Det er ikke så længe siden, at flere undersøgelser viste, at cirka 2/3 af muslimerne i en række europæiske lande går ind for, at der ikke skal røres et komma ved koran- og shariateksterne.

Nå, nu er det ved at blive langt. Men det må være min tur til (endnu engang) at spørge:
Hvad/hvem er 'de moderate muslimer' og hvad indebærer det at være det?

« Senest Redigeret: Februar 15, 2019, 02:05:55 pm af DerRudi »

Offline DerRudi (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    8%
  • Danmark - VÅGN OP!
    • Vis profil
« Svar #12 Dato: Februar 15, 2019, 02:09:48 pm »
fedt:
Citér
Nå det var derfor at der kom så mange til terroristen Omar el-Hussein begravelse. Var det ikke 7-800 mennesker.

Det tænkte jeg på, da jeg skrev oplægget, men glemte at nævne det. Tak.
Det blev nærmest en manifestation.

Offline Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    28.2%
    • Vis profil
« Svar #13 Dato: Februar 15, 2019, 02:38:35 pm »

Tyv tror hvermand stjæler.

Citér

For det første er islam ikke en lovreligion. Snarere en lovløshedsreligion. Og 'jihad' ligger ikke indbygget. 'Jihad' er personlig fromhed. Og de fleste muslimer kan ikke kende forskel på for og bag på en koran. (Ligesom de fleste kristne ikke kan kende forskel på for og bag på en bibel. Det er f eks meget udbredt at tro at De Ti Bud er nogen der står i biwlen. Det gør de ikke, kan enhver konstatere ved simpelt selvsyn)

Citér

Der er alle mulige der siger så meget underligt. Det er umuligt at overkomme det hele.

Der var f eks kineser som sagde noget til mig, på kinesisk, i dag, nede ved swimmingpoolen. Mon det var noget skummelt? Det tror jeg ikke.

Offline homofaber

• Hyper medlem
  • Activity:
    13.6%
    • Vis profil
« Svar #14 Dato: Februar 15, 2019, 04:08:28 pm »
Det er simpelthen dumt. Man kan ikke forvente, at antimuslimer sætter sig ind i noget, så her kommer den rigtige forklaring - som ikke har noget med islam at gøre.

1. PET beskæftiger sig ikke med islam, andre religioner, politiske ideologier. De tager sig af trusselsvurdering mod staten og de øverste myndigheder som det primære.

2. Her kommer så det interessante. Hverken journalister, enkeltpersoner, politikere eller folk under mistanke har ret til at få insigt. Det er sket meget få gange de sidste 20 år. PET er også fritaget for Offentlighedsloven. Alt det står der på PETS's hjemmeside og i loven om PET. Hvis nu Helle Merete Brix havde læst det, ville hun ikke have spildt sin tid.

DerRudi vil naturligvis gerne have, at det skal lyde som om, at PET er i besiddelse af tonsvis af informationer om terrorplanlægning i landets moskeer, men bliver holdt hemmeligt. Det er en rigtig konspirationsteori, som kun en ægte konspirationstosse kan komme på.

Atter en islamkritiker, der gik i ringen, men måtte se sig slået ud af fakta.  :ROFL:
Paludan: "4-0 til Palle, han skød dem alle"